De Vechtdallijnen

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
RcA51
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:28
3
Gegeven waarderingen: 107 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door RcA51 »

@Frison Twee eerdere versies van beta 3 zijn al op railsim verschenen maar dat zal je kennelijk ontgaan zijn.
Ik heb daar op mijn manier naar gekeken en tijd in gestoken met de beste bedoelingen.
Toen heb ik al reacties gegeven en altijd als positieve kritiek. Nu is de download hier beschikbaar en geef ik hier mijn bevindingen.
Wat kan daar mis mee zijn?
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Frison »

Ik heb het ook elders voorbij zien komen ja, maar dat doet niets af aan mijn standpunt.

Misschien is het een nadeel dat het geheel op verschillende Fora besproken wordt.

Ik hoop dat Koen het op de juiste manier zal interpreteren.

Ik stop verder met deze discussie en ga gewoon genieten van deze Beta versie. :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Marklin »

Heb nog eens de perrons in Zwolle bekeken maar het zit echt niet lekker.
Zo zag ik ineens dat er 2 verschillende breedtes zijn gebruikt per perron, zowel links als rechts wat onderstaand plaatje laat zien, ofwel een onderbreking bij een platform marker wat evenzo deur problemen kan geven.

Ps. ik zeg dit met de beste bedoelingen, maar ben er mee aan de slag geweest en is/word nog een hele onderneming. :wink:
Met jou goedkeuren wil ik later wel een tile update sturen c.q. plaatsen voor alleen de perrons bij Zwolle, verder blijf ik overal vanaf.

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Koen
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 jun 2020, 21:30
3
Gegeven waarderingen: 61 keren
Ontvangen waarderingen: 70 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Koen »

Marklin schreef:
22 sep 2021, 19:47
Bedankt voor de officiële Beta 3 Koen. :sunglasses:
En ik val maar meteen met de deur in huis, bij station Zwolle zit het niet goed bij meerdere perrons.
Zoals bij perron 3, daar houden plotsklaps de gele bolletjes op wat wellicht betekend dat de deuren niet open gaan en mogelijk het groene balkje niet gaat lopen voor de passagiers enz.

Edit/
Oja, als je toch bezig bent geef dan Perron 4 een platform marker, die heeft iig gele bolletjes maar geen marker. :sweat_smile:

[ externe afbeelding ]
mmm, Dat klaarblijkelijk over het hoofd gezien, ik zou daar naar kijken net als eerder genoemde dingetjes als de Bovenleiding, en de Kruiswissels.

EDIT: van Perron 4 had ik even over het hoofd gelezen dat neem ik ook mee.

Gebruikersavatar
Koen
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 jun 2020, 21:30
3
Gegeven waarderingen: 61 keren
Ontvangen waarderingen: 70 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Koen »

RcA51 schreef:
22 sep 2021, 22:06
@Frison Twee eerdere versies van beta 3 zijn al op railsim verschenen maar dat zal je kennelijk ontgaan zijn.
Ik heb daar op mijn manier naar gekeken en tijd in gestoken met de beste bedoelingen.
Toen heb ik al reacties gegeven en altijd als positieve kritiek. Nu is de download hier beschikbaar en geef ik hier mijn bevindingen.
Wat kan daar mis mee zijn?
Je mag altijd je bevindingen geven en mocht je tegen problemen aanlopen of foutjes ontdekken melden. Maar vergeet niet dat dit idd nog een beta versie is dus er zullen altijd foutjes in voorkomen. Alleen wel vervelend als de foutjes in het spoor of het perron zitten, waardoor kortom het rijden moeilijk wordt.

Als het gaat om de QD aanmaken en markers daar heb ik niet zo heel veel verstand van die heb ik destijds ook niet gemaakt, Maar ik neem aan dat dit komt door dat er spoor verwijderd/gewijzigd is en hij die makers niet meer kan vinden? of is het iets anders.
Deze gebruikers waarderen Koen voor dit bericht:
Frison

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Marklin »

Koen schreef:
23 sep 2021, 00:53
Als het gaat om de QD aanmaken en markers daar heb ik niet zo heel veel verstand van die heb ik destijds ook niet gemaakt, Maar ik neem aan dat dit komt door dat er spoor verwijderd/gewijzigd is en hij die makers niet meer kan vinden? of is het iets anders.
Nee het is niet anders maar het eerste wat je noemt, ofwel als je het spoor verwijderd voor een ander spoor (wat in sommige gevallen met de offset tool mogelijk is) dan verdwijnen hiermee alle raillinken die daar op liggen, dus ook het startpunt van een QD scenario.
Zo ook bij het plaatsen van een nieuwe platform marker bij een station en de externe naam anders is/word dan de vorige gaat het ook mis wat niet alleen bij QD, maar ook standaard enz. scenario's geldt.

Ps. was ik dat die ooit een eenvoudige QD scenario had gemaakt?, het is alweer zo lang (tenminste 5 jaar) geleden. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door mkasthijs »

Nog een vraagje he Koen, uit nieuwsgierigheid.
Ben je nog van plan de viersporigheid te realiseren inclusief tunnelbak tussen Zwolle en Herfte of is dat en te groot project voor jou?
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Blivius92
Moderator
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Blivius92 »

Dag Coen,

Als eerst bedankt voor het releasen van deze beta, ik heb een paar keer gereden en vind het leuk om op de route te rijden.

Als feedback is 1 ding mij opgevallen, nu weet ik niet zeker of het probleem door mij komt of iets anders, maar ik heb last van "Spoorlopers".
Ik bedoel hiermee dat mensen over het spoor ergens anders naar toe lopen, dit is station Almelo als voorbeeld. Maar andere stations (Vriezerveen, Hardenberg) hebben ook problemen.
Afbeelding
Afbeelding


Simulatie youtuber: Youtube Twitch
Dutchsims moderator

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Marklin »

Zoals gisteren gemeld was ik bezig geweest met de perrons in Zwolle, heb ze allemaal nagelopen en wat gewijzigd.
Sommige perrons bestonden uit meerdere delen, bijv. bij een recht spoor waar het er ca. 6 waren terwijl het met een deel kon om mogelijke onderbrekingen tot een minimum te brengen.
En het scheelt dat er minder data gelezen hoeft te worden enz, al met al heb ik hiermee 44 kB kunnen besparen in Loft tile -000005+000042 die bij station Zwolle ligt en van toepassing is. (zie knipsel en vergelijk)

Afbeelding

Kortom die enkele tile kan ik zo ingepakt sturen voor een tussen update en je/jullie zijn verlost van mogelijk deuren die niet open gaan. :wink:

Voor de goede orde Koen, ik begrijp uit je berichten dat je het zelf op je gemakje wil doen, maar ik heb tijd zat en doe het met plezier want het houd mij van de straat en kun jij de tijd aan andere zaken besteden. :smile:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Frison
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Koen
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 jun 2020, 21:30
3
Gegeven waarderingen: 61 keren
Ontvangen waarderingen: 70 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Koen »

Marklin schreef:
23 sep 2021, 15:52
Zoals gisteren gemeld was ik bezig geweest met de perrons in Zwolle, heb ze allemaal nagelopen en wat gewijzigd.
Sommige perrons bestonden uit meerdere delen, bijv. bij een recht spoor waar het er ca. 6 waren terwijl het met een deel kon om mogelijke onderbrekingen tot een minimum te brengen.
En het scheelt dat er minder data gelezen hoeft te worden enz, al met al heb ik hiermee 44 kB kunnen besparen in Loft tile -000005+000042 die bij station Zwolle ligt en van toepassing is. (zie knipsel en vergelijk)

Kortom die enkele tile kan ik zo ingepakt sturen voor een tussen update en je/jullie zijn verlost van mogelijk deuren die niet open gaan. :wink:

Voor de goede orde Koen, ik begrijp uit je berichten dat je het zelf op je gemakje wil doen, maar ik heb tijd zat en doe het met plezier want het houd mij van de straat en kun jij de tijd aan andere zaken besteden. :smile:
Hoi Teun,

Top voor de tijd die je er wederom in steekt voor een ander. Van mij mag je hem wel als update sturen. :wink:

@mkasthijs

Dat was wel de bedoeling in een van de komende versie's.

@Blivius92

Waar die ''spoorlopers'' vandaan komen weet ik zo niet ik heb er zelf ook last van.

simonewerro
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
3
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door simonewerro »

Iemand heeft op simtogether aangegeven dat het stuk tussen Ommen en Marienberg behoorlijk veel op een diavoorstelling lijkt. Dat is bij mij ook het geval. Andere "zware" routes hebben bij mij dit probleem niet. Is dit een ervaring die meerdere gebruikers hebben?

Gr Erik
Deze gebruikers waarderen simonewerro voor dit bericht:
Maurits

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Marklin »

Koen schreef:
23 sep 2021, 17:34
Top voor de tijd die je er wederom in steekt voor een ander. Van mij mag je hem wel als update sturen. :wink:
Oké, fijn dat je zo reageert. :thumbsup:
Zal de loft tile (-000005+000042) dadelijk middels een PB naar je toe sturen en als een download Mod dat bericht meekrijgt, of degene die het in behandeling had, jij hem/haar er op attendeert?
Het bestand moet iig uitgepakt worden in ...\RailWorks\Content\Routes\f3489af7-ea8f-405d-957b-4019cd3c5878\Networks\Loft Tiles\....
En er moet gevraagd worden om te mogen overschrijven, (zo niet dan gaat er iets fout) kies dan uiteraard JA
Trouwens niet funest voor deuren enz., maar heb de perron stoepen zo als ik ze maar noem bij de ingang even meegenomen die ook uit meerdere losse delen bestond en is er weer 2 kB aan data c.q. verwerken gewonnen.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Marklin »

simonewerro schreef:
23 sep 2021, 17:45
Iemand heeft op simtogether aangegeven dat het stuk tussen Ommen en Marienberg behoorlijk veel op een diavoorstelling lijkt.
Dat is bij mij ook het geval.
Is dit een ervaring die meerdere gebruikers hebben?
Het enigste wat ik kan bedenken en mogelijk het geval is zijn de vele bomen (Asset blokken) die tussen genoemde plaatsen staan.
Weet niet of de gebruikte SBS bomen op zich veel RAM opslokken (denk aan 2D of 3D bomen) maar wel een feit is dat er per blok 10000 bomen is opgegeven waarbij bijv. tussen de 3000 en 5000 ook vrij goed volstaat wat bij 3300 dus een derde scheelt. :wink:
Bij mij heeft iig geen een blok 10000 bomen.

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Frison »

Ik heb er een houthakker of 10 laten werken en dan gaat de framerate met sprongen omhoog :wink:

Dus voor een volgende Beta versie, rooi ook wat bomen en als je er aan denkt, plaats dan het station Dalfsen wat al geruime tijd ter beschikking is.
Ik heb het voorlopig zelf even neergezet. :loveit:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
Koenrabby62
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Marklin »

Frison schreef:
23 sep 2021, 19:43
Ik heb er een houthakker of 10 laten werken en dan gaat de framerate met sprongen omhoog :wink:
Dus toch ..., je had de proef al op de som genomen, en n.a.v. ... ook eens gekeken. :wink:
En idd als je zo'n Asset blok met bomen halveert (5000) zie je de fps met ca. 4 omhoog gaan.
Hier nog een voorbeeld met een ... field small, bovenaan 10000 , onder 6000 en zie het verschil wat minimaal is. :stuck_out_tongue:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Koen
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Koen
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 jun 2020, 21:30
3
Gegeven waarderingen: 61 keren
Ontvangen waarderingen: 70 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Koen »

Dat is ook weer iets wat ik kan meenemen voor een volgende update. Dan stuur ik wel een paar houthakkers het bos in :smile:
En ook het nieuwe stationsgebouw van Dalfsen moet er nog in verwerkt worden, maar dat was ook al de planning, gezien Ommen - Zwolle het laatste stuk is waar de scenery geupdate moet worden. :wink:
Deze gebruikers waarderen Koen voor dit bericht:
Frison

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Marklin »

Koen schreef:
23 sep 2021, 23:11
Dat is ook weer iets wat ik kan meenemen voor een volgende update. Dan stuur ik wel een paar houthakkers het bos in :smile:
Misschien weet je dit al, maar bij sommige Asset blokken, als je die wilt wijzigen, springt dit terug naar het standaard object en ben je de boom als het ware ff kwijt. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

MB1987
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 dec 2020, 11:18
3
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door MB1987 »

simonewerro schreef:
23 sep 2021, 17:45
Iemand heeft op simtogether aangegeven dat het stuk tussen Ommen en Marienberg behoorlijk veel op een diavoorstelling lijkt. Dat is bij mij ook het geval. Andere "zware" routes hebben bij mij dit probleem niet. Is dit een ervaring die meerdere gebruikers hebben?

Gr Erik
Dat ben ik die dat op simtogether heb aangegeven, en daarbij wil ik ook toevoegen dat het tussen station Ommen richting Dalfsen ook hetzelfde geval is, Als je daar ook een houthakker erop af wil sturen Koen :smile: . Ook kan ik trein deuren helemaal niet openen op station Mariënberg Spoor 1 in mijn eigen scenario, hebben jullie dat ook ?.

Beste Koen, ook hier wil ik je bedanken voor het uitbrengen van deze bèta versie 3 van de Vechtdallijnen, de route is heel mooi geworden met de uitbreiding naar Emmen en de vernieuwing van Hardenberg naar Almelo.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Marklin »

MB1987 schreef:
24 sep 2021, 00:52
Ook kan ik trein deuren helemaal niet openen op station Mariënberg Spoor 1 in mijn eigen scenario, hebben jullie dat ook ?
Ja dat heeft waarschijnlijk iedereen omdat er om welke reden dan ook geen gele bolletjes zichtbaar zijn.
En bij perron 3 zit het ook niet goed maar heeft geen nadelige gevolgen voor passagier omdat daar de platform marker niet zit.
Die zou je later ca. 75 m kunnen doortrekken tot ietwat voor het sein.
Zie knipsels.

Ps Koen, zal ik dat ook maar meteen even repareren?, dan kan het gelijk mee met de perrons uit Zwolle. :wink:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

simonewerro
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
3
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door simonewerro »

Het is mooi te zien hoe iedereen meedenkt om deze mooie route van Koen nog mooier te maken. Ik heb mezelf van routebouw de ballen verstand, maar ik geniet hiervan.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Marklin »

Bij Almelo P2B is het ook een vreemde situatie en missen een meter of wat de bolletjes wat problemen kan geven als je bij het einde van perron P2B marker staat opgesteld.
Kortom, heb dat ook maar meteen meegenomen voor de update. :wink:

Afbeelding

PB inmiddels verzonden naar Koen
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Wadlopertje
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Marklin »

Nog eens wat Koen, heb jij in Emmen NoPax perrons gebruikt aan het eind wat onderstaand plaatje laat zien?
Zo ja, daar is op zich niets mis mee zij het dat de platform markers er een meter of wat voorbij lopen, en je raad het al .....
Kortom, ook ff meenemen? ......, de rest van de stations lijken goed te wezen.

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
RcA51
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:28
3
Gegeven waarderingen: 107 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door RcA51 »

Frison zou zeggen: Het is maar een Beta versie hoor... :smile:
Deze gebruikers waarderen RcA51 voor dit bericht:
Frison
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Marklin »

Ja, en daarom kunnen er zich foutjes voordoen zoals het plaatje laat zien.
Met alle respect, maar wat zou hier verkeerd aan kunnen zijn, oa. dit verkeersbord aan de verkeerde kant van de weg, of .....? :face_with_monocle:
Maakt niet uit Koen, dit kan iedereen overkomen. :wink:

Afbeelding

Ps. heb hier de mogelijk nieuwe textures eens op los gelaten uit 't HvN omdat die aardig overeenkwam. :zipper_mouth:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door mkasthijs »

Een persoonlijke vraag Koen en dit bericht wil ik zeker niet laten overkomen als negatief, maar meer als advies.
Zoals je merkt zijn er veel mensen die je helpen met het geven van tips en adviezen om de route nog mooier te maken.
Is het bij een volgende Beta misschien niet handiger om voor het uitbrengen van de route een Teun of andere testers naar de route te laten bekijken en de tips, feedback etc te verwerken en daarna de route uit te brengen?

Vind het persoonlijk zo jammer voor jou dat nu pas na het uitbrengen al deze puntjes naar voren komen.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Plaats reactie

Terug naar “Routes”