Pagina 5 van 7

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 06 okt 2021, 19:19
door Marklin
Ow, het zou kunnen dat ik toevallig even terug alles had gewijzigd naar vierderail omdat er derderail zo hier en daar zat en het daarom mogelijk niet doet.
Maar als je eens OH aanvinkt (zie 1e knipsel) dan moet het haast wel gaan.

@Frits,
Ja voor het gemak zeg ik maar paddenstoel omdat deze marker daar op lijkt, maar zie 2e knipsel waar je naar moet zoeken, meestal aan het begin/eind van een perron. :face_with_monocle:

Ps. dat bericht was een goeie RcA51 en recht voor zijn raap. :joy:
Mja toch maar even een uitleg ......

Afbeelding

Afbeelding

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 06 okt 2021, 19:32
door Frison
RcA51 schreef:
06 okt 2021, 19:14
En jouw motto is: 'Gelukkig heb ik er geen verstand van, en dat wil ik graag zo houden.'?
Ja, dat is zo :blush:

Maar ik ben wel nieuwsgierig van aard, vandaar mijn vraag EN ik zit wel eens te klooien in de route editor, dus .... :wink:

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 06 okt 2021, 19:48
door Frison
Marklin schreef:
06 okt 2021, 19:19
....

@Frits,
Ja voor het gemak zeg ik maar paddenstoel omdat deze marker daar op lijkt, maar zie 2e knipsel waar je naar moet zoeken, meestal aan het begin/eind van een perron. :face_with_monocle:

.....
:blush: Ik beroep me op mijn onderschrift. Nergens een paddenstoel te vinden, en ik laat het maar zo.
Gebruik trouwens toch geen quickdrive, dus ..... :joy:

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 06 okt 2021, 20:10
door RcA51
Maar als je eens OH aanvinkt (zie 1e knipsel) dan moet het haast wel gaan.
Hier heb ik dus ook geen verstand van en dat is heel frustrerend.
Het vinkje bij OH is ook niet de oplossing...
Maar goed, ik selecteer wel eerst het traject en dan de trein.
In afwachting van 'de' oplossing...

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 06 okt 2021, 21:52
door Marklin
Frison schreef:
06 okt 2021, 19:32
Maar ik ben wel nieuwsgierig van aard, vandaar mijn vraag EN ik zit wel eens te klooien in de route editor, dus .... :wink:
Frison schreef:
06 okt 2021, 19:48
Ik beroep me op mijn onderschrift. Nergens een paddenstoel te vinden, en ik laat het maar zo.
In de route editor zul je hem iig niet vinden, dit zal in de scenario editor moeten gebeuren. :wink:
RcA51 schreef:
06 okt 2021, 20:10
Het vinkje bij OH is ook niet de oplossing...
Dan weet ik het ook niet, misschien heeft dit te maken dat van de route een beschermde RWP kan zijn gemaakt. :thinking:

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 05 nov 2021, 20:02
door Andries33
volgens mij heb ik alle payware uit het pakket maar ik mis de volgende assets:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\RSC\CajonPass\Scenery\Clutter\PlatformLight01.bin
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\RSC\HageSieg\Lights\Platform_light01.bin
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\RSC\HageSieg\Lights\Platform_light02.bin
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\RSC\HageSieg\Lights\Streetlight01.bin
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\RSC\NewcYork\Lights\lamp_modern.bin
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\RSC\NewcYork\Lights\Platform_light01.bin
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\RSC\NewcYork\Lights\Platform_light02.bin
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\RSC\OxPadd\Lights\Platform_light01.bin
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\RSC\OxPadd\Lights\Platform_light02.bin

Weet iemand uit welk pakket deze assets komen?

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 05 nov 2021, 20:08
door Frison
De namen van de pakketten zitten in de linken die je aangeeft achter /RSC/....., maar deze objecten krijg je als missend, omdat die in een .AP bestand zitten.
Dus merk je in de route niets, is alles oké. :wink:

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 05 nov 2021, 21:36
door Marklin
Frison schreef:
05 nov 2021, 20:08
....., maar deze objecten krijg je als missend, omdat die in een .AP bestand zitten.
Nou hier zitten ze iig geen van alle in een .AP bestand ..... :wink:
Kortom heb ik het vermoeden dat je het US en European Loco & Asset pack niet hebt.
Maar zeker ben ik daar niet van omdat dit voorheen de Assets\Kuju map betrof.

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 06 nov 2021, 02:40
door RemkoH
De bestanden staan niet in AP's en komen niet uit het EU en/of US Loco & Asset pack!

De paden verklappen de routes waaruit ze komen:
  • \Assets\RSC\CajonPass
Train Simulator: Cajon Pass Route Add-On
Niet meer verkrijgbaar buiten VS
  • \Assets\RSC\HageSieg

  • \Assets\RSC\NewcYork

  • \Assets\RSC\OxPadd

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 06 nov 2021, 08:26
door Marklin
Juist, dat betekend dat je 3 payware addons nodig hebt terwijl gezien onderstaande Platform_light01 en Platform_light02 het met 1 payware had afgekund omdat deze hetzelfde zijn met alleen een ander path.
RailWorks\Assets\RSC\HageSieg\Lights\Platform_light01.bin
RailWorks\Assets\RSC\HageSieg\Lights\Platform_light02.bin
RailWorks\Assets\RSC\NewcYork\Lights\Platform_light01.bin
RailWorks\Assets\RSC\NewcYork\Lights\Platform_light02.bin
RailWorks\Assets\RSC\OxPadd\Lights\Platform_light01.bin
RailWorks\Assets\RSC\OxPadd\Lights\Platform_light02.bin

Als beginnend bouwer moet je dit maar weten, maar het had voorkomen kunnen worden door bij het bouwen niet alles te selecteren, want je krijg er maar 1 te zien in de lijst wat bij elke TS start anders kan wezen.
Of nadien met TS_Tools alles wijzigen naar 1 payware indien dit voorkomt zoals genoemd.
En dat is niet alleen bij dit het geval, zo zitten er tientallen objecten uit diverse addons die hetzelfde zijn met alleen een ander path. :wink:

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 06 nov 2021, 08:40
door Frison
Dezelfde object namen staan zeker niet garant dat ze ook hetzelfde zijn. Alleen de map waar het object in staat is in dit geval van betekenis. Het kunnen dus wel degelijk heel andere objecten zijn! :wink:

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 06 nov 2021, 08:48
door Marklin
Ja Frison dat zou kunnen met bijv. Engelse en Duitse perron lampen, ik ga er maar vanuit bij dit soort oude routes uit vervlogen tijden dat ze hetzelfde zijn. :sweat_smile:

Edit/
Inderdaad zit een klein verschil in de Duitse en NY & OP variant, de laatste 2 x 2 zijn precies gelijk.
De Platform_light01 zijn alle 3 gelijk, en de HS Platform_light02 (Duitse) is duidelijk kleiner en anders van vorm.

Afbeelding

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 06 nov 2021, 10:36
door RemkoH
Overigens doet vermoeden dat deze bestanden ook in het EU Loco & Assets pack zitten, maar dan onder een ander pad en andere bestandsnaam:
  • Assets\RSC\HageSieg\Lights\Platform_light01.bin -->
    Assets/Kuju/RailSimulator/Stations/Sieg_Hage_PlatformLight01.bin
  • Assets\RSC\OxPadd\Lights\Platform_light01.bin -->
    Assets/Kuju/RailSimulator/Stations/oxfo_padd_PlatformLight01.bin
  • Assets\RSC\OxPadd\Lights\Platform_light02.bin -->
    Assets/Kuju/RailSimulator/Stations/oxfo_padd_platformLight02.bin
Ik heb het niet gecheckt maar als ze inderdaad hetzelfde zijn dan zou de routebouwer er goed aan doen om de objecten te vervangen.
Het EU Loco & Assets pack heeft vrijwel iedereen wel.

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 06 nov 2021, 10:44
door Frison
Ja, dat is een nadeel als je veel payware route objecten gebruikt. Zodra deze door de leverancier van de markt gehaald worden, is het een probleem om de ontbrekende objecten te verkrijgen. Bij freeware kan je altijd wel iemand vinden, die de missende objecten bezit en daar een kopie van krijgen. :halo:

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 06 nov 2021, 11:15
door Marklin
RemkoH schreef:
06 nov 2021, 10:36
Overigens doet vermoeden dat deze bestanden ook in het EU Loco & Assets pack zitten, ....
Ja daar zitten er ook een paar in maar dan meer de oude uitvoeringen waarbij het nog de vraag is of ze licht in het duister geven. (zie knipsel)
En zoals de lamp van HageSieg kun je wel om gaan zetten maar dan mis je er alsnog eentje.
Afijn hoe je het went of keert kost het geld, mja daar is het DTG ook om te doen.

Afbeelding

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 06 nov 2021, 17:03
door Andries33
Allemaal bedankt voor jullie reactie. Top. Onder /RSC zit geen .ap bestand. Ik heb het US en European Loco & Asset pack en de door RemkoH genoemde routes staan volgens mij niet in de lijst met benodigde payware. Maar hebben degene die gereageerd hebben deze assets niet als missend in TSTOOLS?

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 06 nov 2021, 17:23
door Frison
Ik mis precies de zelfde objecten. :wink:

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 06 nov 2021, 17:38
door Marklin
Degene die TS20** (voorheen nog Railworks) voor 2012/13 al hadden behouden deze addons die er toen inzaten.
Zo ook updates van deze addons plus het EU en US loco & asset pack en hoeven hiermee niets te kopen, dus ja dat voorrecht hebben wij en word niets door ts-tools gemist.
En de updates na 2012/13 van genoemde addons zijn de objecten wellicht naar de RSC map verhuist die oa. jij dus mist.

Ps. heb eens gekeken vanwege dezelfde objecten wat lampen betreft, dan zou het met ts-tools zo gewijzigd kunnen worden dat je aan 2 payware addons genoeg hebt en je niets mist. :wink:
Mja dat is natuurlik aande maker, of zelf doen als je goed met ts-tools overweg kunt.

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 06 nov 2021, 17:59
door Andries33
Teun ik denk dat ik wel handig ben met TS tools maar zou je in een korte cursus kunnen uitleggen hoe dit werkt? Dan red ik me er wel mee. Alvast bedankt!

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 06 nov 2021, 19:27
door mkasthijs
Andries33 schreef:
06 nov 2021, 17:59
Teun ik denk dat ik wel handig ben met TS tools maar zou je in een korte cursus kunnen uitleggen hoe dit werkt? Dan red ik me er wel mee. Alvast bedankt!
Mocht Teun dat willen doen meld ik me ook aan voor die cursus. Ik heb al tijden TS Tools, maar weet er nog niet echt goed raad mee.

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 07 nov 2021, 10:35
door Marklin
Andries33 schreef:
06 nov 2021, 17:59
Teun ik denk dat ik wel handig ben met TS tools maar zou je in een korte cursus kunnen uitleggen hoe dit werkt?
Tsja, dat kan ik wel doen maar je hebt geeneen van deze benodigde addons, hiermee krijg je ze niet te zien in het spel.
Dan zul je toch minimaal een addon moeten hebben om een voorbeeld te kunnen maken om het te wijzigen naar degene die je dan hebt.. :wink:

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 07 nov 2021, 12:02
door Andries33
Ik heb de assets wel in de KUJU map zitten:
Assets/Kuju/RailSimulator/Stations/Sieg_Hage_PlatformLight01.bin
Assets/Kuju/RailSimulator/Stations/oxfo_padd_PlatformLight01.bin
Assets/Kuju/RailSimulator/Stations/oxfo_padd_platformLight02.bin

dus houd ik me alsnog aanbevolen voor de cursusje TS-Tools 'vervangen assets'

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 07 nov 2021, 14:29
door Marklin
Nou hier een test voorbeeld voor de HageSieg Platform_light01, zie knipsel en loop de punten 1 t/m 9 na:

1 klik op Multi-file Search & Replace
2 zoek de route op en klik Scenery (Vechtdallijnen)
3 zoek de bin file waarin een RSC\HageSieg\ lamp voorkomt en selecteer die (ts-tools missing light voor de tile = bin)
4 klik op Display en je krijgt een lijst
5 zoek dan onder "Search For" op bijv. RSC totdat je de bewuste lamp tegenkomt
6 copy (Ctrl + C) deze string (in zijn geheel (spaties)) en paste (Ctrl + V) dat in "Search For"
7 paste dezelfde string in "Replace With", wat nu tussen de >< staat wijzig dat precies zo, (een foutje is fataal) dus RSC moet Kuju worden enz.
8 klik op Selecteer alles
9 klik op Replace in all selected files, en klaar ....

Ps je krijgt .bak files (backup) voor de bestanden die gewijzigd zijn mocht het mis gaan.
Zou zeggen probeer het eens en hoor het wel of je/jullie eruit gekomen bent/zijn.

Afbeelding

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 07 nov 2021, 22:00
door Andries33
poging 1 gedaan maar dat is nog niet direct eenvoudig.
ik word wat in verwarring gebracht door meerdere 000001-000001.bin (met als onderscheid - en + voor de bestandsnaam) onder de scenery map. Moet ik deze allemaal bij langs? Of moet ik hoe dan ook alle bin files langs?

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 07 nov 2021, 22:24
door Marklin
Nee je hoeft niet alles af.
Bij ts-tools krijg je toch een hele lijst met missing items en krijg je oa. dit te zien:
...\Assets\RSC\HageSieg\Lights\Platform_light01.bin,(Scenery Item) on tile -000001-000001.bin,,,,
Nu wil het in dit geval dat -000001-000001 de bin file is en die moet je dus hebben. :wink: