Pagina 2 van 7

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 08 feb 2021, 18:52
door Marklin
Ja dat ziet er weer magnifiek uit waar Frison ook een groot aandeel in heeft
Dan nog de laatste loodjes voor de bouwer en je hebt dus een magnifiek geheel. :sweat_smile:

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 08 feb 2021, 23:05
door mkasthijs
hey Koen,

Leuk weer iets van jou voorbij te zien komen. Ziet er goed uit! :smile: :smile:

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 07 sep 2021, 00:18
door Koen
Even een update omtrent de route.

Ik ben inmiddels ver met de voortgang van de route, voor een volgende release o.a. de scenery t/m Emmen is klaar. De omgeving tussen Hardenberg en Emmen is nieuw gebouwd en een gedeelte uit de vorige versie (Hardenberg - Almelo / Ommen ) is geupdate met betere objects en andere verbeteringen. Het station van Ommen is nog niet zoals die in de huidige staat, dit gebeurd in de komende versie, tevens als o.a. de Dive Under bij Zwolle, het nieuwe verbrede perron 15/16 en de spoorverdubbeling bij Emmen Zuid (wat er ook nog niet is).

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 07 sep 2021, 11:54
door Wadlopertje
Mooi dat je nog steeds bezig bent met de route! Ben benieuwd naar de verbeteringen, is een hoop veranderd inderdaad bij Zwolle.
Succes!

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 07 sep 2021, 14:12
door Marklin
Inderdaad ...., en we wachten geduldig af wat er komen gaat. :stuck_out_tongue:
En als ik je ergens mee kan helpen, bijv. wat omzetten betreft met TS_Tools, dan horen we het wel. :wink:

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 14 sep 2021, 08:55
door Marklin
Of de route hier nog in de release komt weet ik niet maar vooralsnog is De Vechtdallijnen bij Railsim.nl te halen. :stuck_out_tongue:

Ps. Koen bedankt!

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 14 sep 2021, 10:11
door Frison
Ik heb even de nieuwe download snel met TsTools nagekeken en verwonder me over de volgende missende objecten:

*:\Railworks\steamapps\common\RailWorks\Assets\Devloper\Product\Environment\Terrain\Decals\Almelo nieuw X1 Y1.bin,(Scenery Item)
en nog een klein 100 tal andere decals van deze "developer"

2x Zwolle CTA van Dodovogel, zou kunnen mits deze recent zijn toegevoegd, maar ik denk dat het extra repaints moeten zijn?

*:\Railworks\steamapps\common\RailWorks\Assets\DPSimulation\RBP01\Scenery\Buildings\RBP
en nog een 40 tal andere objecten van deze bouwer

Ook nog iets van mijzelf (!)
:\Railworks\steamapps\common\RailWorks\Assets\Frison\Materiaal\Scenery 2\@ZwolleRangeer\@zwollerangeer.bin

*:\Railworks\steamapps\common\RailWorks\Assets\Tankje\Structures\nl_hoogspanningsmast.bin

Ik moet eerlijk bekennen alle genoemde freeware uit de handleiding te hebben en mis alleen de payware KB Reloaded

Goed, ik ga nog maar eens verder zoeken, maar als er iemand is die deze "leveranciers" kan aanwijzen, hou ik me aanbevolen :wink:

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 14 sep 2021, 10:29
door Frison
Na wat zoekwerk, het volgende:

Hier:

*:\Railworks\steamapps\common\RailWorks\Assets\Tankje\Structures\nl_hoogspanningsmast.bin

zit een fout (?) in de opslag, die moet volgens het installatie bestand van Tankje zijn:

**\Assets\Tankje\Rob`s Routes\Scenery\Structures\

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

DP simulation is hier te vinden: https://www.dpsimulation.org.uk/scenery.html

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

RWAustria huizen staan hier:

https://forum.railworks-austria.at/wcf/ ... C3%A4user/

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 14 sep 2021, 12:24
door Marklin
Frison schreef:
14 sep 2021, 10:11
*:\Railworks\steamapps\common\RailWorks\Assets\Devloper\Product\Environment\Terrain\Decals\Almelo nieuw X1 Y1.bin,(Scenery Item)
en nog een klein 100 tal andere decals van deze "developer"
Deze provider zul je nooit vinden want dat zijn gebruikte decals uit het eerdere zg. RWDecal proggie en niet meer werkt na het offline halen van Google Earth 6.1 en lager.
Maar wil je ze weg hebben, want ze hebben verder geen nut, verwijder ze dan met TS_Tools door de route te controleren op missende objecten.
Voer dan "verwijder duplicaten uit lijst" uit, selecteer wat je wilt verwijderen en klik op "Remove selected scenery items" en je bent ze kwijt.
Mja dat wist je wellicht al hoe ..... :wink:

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 14 sep 2021, 13:03
door MarkA
Er wordt op de achtergrond in ieder geval druk naar gekeken door ons Downloadteam, hierbij zijn enkele kleine dingen gevonden waaronder hetgeen Frison al gemeld in dit topic.

Wij zullen dit binnenkort even met Koen kortsluiten waarna na route hopelijk zo snel mogelijk ook hier online kan. Wordt vervolgd in ieder geval :halo:

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 14 sep 2021, 18:01
door Koen
@ Frison

Inderdaad zoals Marklin al zegt de 'decals' die heb ik gebruikt om de route te bouwen, die kun je gerust verwijderen want die hebben geen nut meer :wink:

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 14 sep 2021, 18:36
door Frison
Koen schreef:
14 sep 2021, 18:01
@ Frison

Inderdaad zoals Marklin al zegt de 'decals' die heb ik gebruikt om de route te bouwen, die kun je gerust verwijderen want die hebben geen nut meer :wink:
Ja, dat klopt en heb ik ook maar gedaan. Voor de rest een paar kleine foutjes maar dat mag de pret niet drukken. Mooi werk weer! :thumbsup:

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 14 sep 2021, 20:34
door Wynne
Hallo,

Even een vraag, ik heb geen bodemtextures.
Van welke route worden deze gehaald?

Heb onlangs een nieuwe PC, en heb alle assets uit de oude gekopieerd, maar hem het idee dat alle DTG spul niet helemaal goed geïnstalleerd staat nu.

Mvgr, Wynne

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 14 sep 2021, 21:09
door mkasthijs
Ik miste ze ook al. Ik denk uit de rout van Koblez. De rest heb ik namelijk.

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 14 sep 2021, 21:19
door Marklin
Tsja, volgens het RouteProperties.xml zou dat deze moeten zijn:
<TerrainBlueprint>
<iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
<BlueprintSetID>
<iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
<Provider d:type="cDeltaString">Koentjee</Provider>
<Product d:type="cDeltaString">Vechtdal</Product>
</iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
</BlueprintSetID>
<BlueprintID d:type="cDeltaString">Environment\Terrain\Textures.xml</BlueprintID>
</iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
</TerrainBlueprint>


Alleen zag ik wel dat deze map niet in het Assets bestand aanwezig is waar nog meer inzit dan alleen het textures bestand.
Kortom heb je ....\RailWorks\Assets\Koentjee\Vechtdal\environment\terrain\Textures.bin wel?

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 14 sep 2021, 21:50
door mkasthijs
Zal ik even naar kijken! :)

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 14 sep 2021, 21:51
door Marklin
Haal anders even de vorige route versie op bij SimSamen.
In deze Assets map is wel de complete Koentjee map aanwezig mochten jullie die niet hebben! :wink:

Edit/
Oeps een foutje in een bericht, bij Railsim.nl zei ik "pak het bestandje uit in ....\RailWorks\Content\Routes\f3489af7-ea8f-405d-957b-4019cd3c5878\ en kies natuurlijk ja om te mogen overschrijven". :cry:

Maar het moet zijn: Pak dat uit in ....\RailWorks\Content\Routes\ ....

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 14 sep 2021, 22:57
door Wynne
Hallo,

Het is gelukt, had de map nog staan in een oude back-up van de vorige versie van de routes.
Wie wat bewaart heeft was :)

bedankt voor de tip!

Mvgr, Wynne

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 22 sep 2021, 19:43
door Koen
.........

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 22 sep 2021, 19:47
door Marklin
Bedankt voor de officiële Beta 3 Koen. :sunglasses:
En ik val maar meteen met de deur in huis, bij station Zwolle zit het niet goed bij meerdere perrons.
Zoals bij perron 3, daar houden plotsklaps de gele bolletjes op wat wellicht betekend dat de deuren niet open gaan en mogelijk het groene balkje niet gaat lopen voor de passagiers enz.

Afbeelding

Edit/
Oja, als je toch bezig bent geef dan Perron 4 een platform marker, die heeft iig gele bolletjes maar geen marker. :sweat_smile:

[ externe afbeelding ]

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 22 sep 2021, 20:10
door RcA51
Bedankt voor de update van deze route.
Misschien iets te snel in de download gezet want ik had nog wat opmerkingen op railsim gezet:

'QD Emmen - Zwolle begint met een foutmelding.
Na backspace en continue kun je aan de reis beginnen.
Bij Coevorden wordt je via Z4 geleid en kom je een rood sein tegen.
Z4 is alleen met een diesel te berijden want niet geëlektrificeerd.
Als je dan in de 2D map wil kijken volgt een dump.

Bij de QD scenario's van de Vechtdallijnen kom ik nog een aantal problemen tegen.
Startend vanaf Mariënberg geven alle bestemmingen een foutmelding.
En daarbij heb ik niet de verkeerde tractie gekozen. :wink:

Startend vanuit Almelo zijn er vijf bestemmingen.
Wanneer je kiest voor Daarlerveen gaat de reis naar Almelo P4B.
Wanneer je kiest voor Geerdijk gaat de reis naar Daarlerveen P1A.
Wanneer je kiest voor Mariënberg gaat de reis naar Vriezenveen P1.
Wanneer je kiest voor Vriezenveen gaat de reis naar Vroomshoop P2.
Wanneer je kiest voor Vroomshoop gaat de reis naar Zwolle P1A (eindigt bij Vroomshoop).

Wellicht kan hier nog aandacht aan worden gegeven vóór de eventuele update.'

Maar goed, dat heb je niet op tijd mee gekregen.

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 22 sep 2021, 20:32
door Frison
Het is maar een Beta versie hoor :rolling_eyes:

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 22 sep 2021, 21:13
door RcA51
Het is maar een Beta versie hoor.
Dat begrijp ik.
Maar bedoel je te zeggen dat ik de bouwer en de eindredactie niet opmerkzaam mag maken op eventuele foutjes die wellicht over het hoofd zijn gezien?
In dat geval ga ik wel op mijn mondje zitten en hoor je mij niet meer. :zipper_mouth:

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 22 sep 2021, 21:30
door Frison
Natuurlijk kan en mag je dat zeggen, ik denk alleen dat het iets meer als een opmerking opgenomen moet worden die bij een Beta past. Het komt nu een beetje over, als zijnde grote mankementen die wel passen bij een definitieve versie, maar niet direct bij een Beta uitgave.

Maar goed, dat is mijn benadering van dit soort uitgaven, waarbij ik dan altijd hoop dat het gezien wordt als positieve kritiek en de bouwer motiveert e.e.a. aan te passen i.p.v dat hij het bijltje erbij neer gooit. :wink:

Mijn reactie is trouwens ook bedoeld voor Teun hoor, dus niet alleen in jouw richting.

Re: De Vechtdallijnen

Geplaatst: 22 sep 2021, 21:45
door Marklin
Tsja, als ik het goed heb gelezen staat bij de download dit geschreven:
Veel Plezier met de nieuwe versie en voor vragen/problemen kun je terecht in het topic .....
Kortom; wij zien het als een probleem die men tegen kan komen, Rob bij het QD scenario, en bij mij dat deuren mogelijk niet open gaan, of erger in Zwolle en een scenario niet voltooid kan worden. :checkmark:
Men wil toch scenario's rijden?, als het dan bij een paar keer al mis loopt, en scenario bouwers tegen problemen aanlopen is het gauw gedaan.