Heuvellandlijn

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: Heuvellandlijn

Bericht door Koplopermau »

DenverTrucker schreef:
04 mei 2022, 21:25
Hier is de link. Ik weet niet meer wat je er allemaal voor nodig hebt maar van wat ik me kan herinneren is het merendeel het zelfde als andere Nederlandse routes. :blush:
Hoi Denver, leuk dat je een route wil aanbieden op DutchSims! Wij vragen je om de route te uploaden in de download sectie, zodat wij deze kunnen controleren en eventueel kunnen assisteren bij het maken van een handleiding. Het aanbieden van de route in het forum zoals je deed is helaas niet toegestaan omdat wij niet kunnen controleren wat er eventueel in het .zip bestand meekomt en of de aangegeven vereiste payware & freeware volledig is.
Zie ook de forumregels.

Edit 23:48 Aanvulling:

Gezien - zoals je zelf al aangeeft - de route niet af is zijn er twee praktische opties:
- Je vindt een of een aantal mensen via PM die de route graag af willen maken en deelt de route aldaar.
- Je upload de route naar DutchSims als testversie, waarna deze tot 30 dagen openbaar beschikbaar is. In principe kunnen we een route in de testsectie veel sneller online zetten (binnen een paar uur) doordat we hiervoor alleen kijken of er geen Assets van derden meegeleverd worden; geen controle op gebruikte content. Eenieder die potentieel geïnteresseerd is kan hem dat even downloaden en kijken of hij/zij het eventueel wilt afbouwen om het t.z.t. als volledige release aan te bieden.

Groet,
Koplopermau
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht:
DenverTrucker
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

indoman1994
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 dec 2020, 13:07
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Heuvellandlijn

Bericht door indoman1994 »

Heren ,

Hoe krijg ik het voor elkaar om werkende Limburg route in me train simulator 2022 te zetten

Mvg kevin ,

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Heuvellandlijn

Bericht door Frison »

Door af te wachten tot deze beschikbaar komt. :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Treinen in Beeld
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mei 2021, 14:43
2
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Heuvellandlijn

Bericht door Treinen in Beeld »

Marklin schreef:
04 mei 2022, 23:12
DenverTrucker schreef:
04 mei 2022, 21:25
..... Ik weet niet meer wat je er allemaal voor nodig hebt ....
Nou heb eens vlot gekeken met TS_Tools en dan heb je voor de Assets igg deze payware add-ons nodig:

Aerosoft\Koeln-Duesseldorf
Rascal & Cottonwood Route Add-On
DTG\CologneKoblenz
JustTrains\Arlbergbahn
RSC\HamburgHannover
TBT\S-Bahn Rhein-Main
TotalizeMedia\GARL
virtualTracks\Berlin-Leipzig

Dus als je hieraan voldoet ben je een eind op weg. :wink:

Edit/
Aangezien ik wat add-ons mis ziet het er al heel fraai uit! :thumbsup:
Bedankt, dat schenkt duidelijkheid. Ik heb niet alles van het lijstje, vind je het erg als ik dat vervang voor freeware? (@DenverTrucker)
Aanvankelijk wilde ik de route zo laten, invoegen in mijn route en later als 1 geheel uploaden.
Gezien de belangstelling kan ik e'm ook eerst afbouwen, handleiding maken en vast beschikbaar stellen (in overleg met DenverTrucker)?
Deze gebruikers waarderen Treinen in Beeld voor dit bericht:
Frison

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Heuvellandlijn

Bericht door Frison »

Koplopermau schreef:
04 mei 2022, 23:20
DenverTrucker schreef:
04 mei 2022, 21:25
Hier is de link. Ik weet niet meer wat je er allemaal voor nodig hebt maar van wat ik me kan herinneren is het merendeel het zelfde als andere Nederlandse routes. :blush:
Hoi Denver, leuk dat je een route wil aanbieden op DutchSims! Wij vragen je om de route te uploaden in de download sectie, zodat wij deze kunnen controleren en eventueel kunnen assisteren bij het maken van een handleiding. Het aanbieden van de route in het forum zoals je deed is helaas niet toegestaan omdat wij niet kunnen controleren wat er eventueel in het .zip bestand meekomt en of de aangegeven vereiste payware & freeware volledig is.
Zie ook de forumregels.


Zo, dan leef ik al jaren onder en boven de wet. Ga je mijn downloadlink nu ook verwijderen? :thinking:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
Sjef61DenverTrucker
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Heuvellandlijn

Bericht door Marklin »

Het word steeds gekker, ja als je een route online zet met de Bestandsuploder optie zonder de gebruikelijke voorwaarden dan kan ik het begrijpen dat de link verwijderd word.
Maar als er al een link word verwijderd buiten de gebruikelijke regels om? ......., straks beginnen jullie nog met links te verwijderen van de pakketten zoals Frison schrijft.
En dat terwijl de route nog geheel WIP is zou het ineens via de download sectie moeten en alleen was bedoeld voor de liefhebers die het over willen nemen.
Kortom vreemde ontwikkeling .... :thinking:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 5):
FrisonTreinen in BeeldSjef61WadlopertjeDenverTrucker
Afbeelding

Prettige reis

Treinen in Beeld
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mei 2021, 14:43
2
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Heuvellandlijn

Bericht door Treinen in Beeld »

Ik begrijp het ook niet echt meer. Ik heb aangegeven hieraan verder te willen werken, moet het nu als een volwaardige route in de downloadsectie komen en is het anders van de boze? :face_with_monocle:
Volgende keer kopieer ik die link op m'n mobiel zie ik wel hoe ik er uit kom, maar nu kan ik ook niets meer nu de link weg is.
Stelt me toch een beetje teleur, hoe bekrompen dit moet.
Holland op z'n smalst...
Deze gebruikers waarderen Treinen in Beeld voor dit bericht (totaal 3):
FrisonMarklinWadlopertje

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Heuvellandlijn

Bericht door Frison »

Als je de eerder geplaatste link hebt geopende in je eigen Google Drive, dan staat de route daar alsnog :joy:

Heb je dat niet gedaan, geef een PM, dan krijg je van mij een link. :wink:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
Treinen in BeeldDenverTrucker
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Heuvellandlijn

Bericht door Marklin »

Had al een link via een PM gestuurd voor je ermee kwam Frison. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Treinen in Beeld
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mei 2021, 14:43
2
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Heuvellandlijn

Bericht door Treinen in Beeld »

Dat klopt niet, Frison stuurde zijn bericht om 8:41 en jouw link kwam om 8:46 binnen bij mij. :stuck_out_tongue:

(En die van Frison doet het tenminste :wink: )
Deze gebruikers waarderen Treinen in Beeld voor dit bericht:
DenverTrucker

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Heuvellandlijn

Bericht door Frison »

Afbeelding
Afbeelding

Begin ziet er goed uit :stuck_out_tongue:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
DenverTruckerMarklin
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Treinen in Beeld
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mei 2021, 14:43
2
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Heuvellandlijn

Bericht door Treinen in Beeld »

Inderdaad ja, ik denk dat ik dit eerst gewoon afmaak, misschien nog een kort traject toevoeg en dan gewoon als de route V1 online zet. Later met Std-Rm als V2, Rm-Vl V3 en Vl-Nm V4. Zomaar wat ideeën, ik zie wel wat men er van vind. Er wordt in elk geval nu hard aan gewerkt. :sunglasses:

Ja en dus nu niet privé gaan zaniken wanneer de route af is! Ben niet voor niets van Babytogether afgegaan. De route komt uit, maar zal eerst afgemaakt moeten worden, en dan nog getest en niet te vergeten de handleiding. Ik moet nog beginnen aan de inspectierit, (met de Kameel(NSM20)).
Komt vanzelf wel meer nieuws naar buiten, maar met al die reacties privé houdt ik minder tijd over voor dit werk.
Dit even voor degenen die me privé bestormen.
Als ik kortaf was in een reactie heb je maar pech. Forumregels zijn duidelijk zat dacht ik zo.
Deze gebruikers waarderen Treinen in Beeld voor dit bericht (totaal 2):
FrisonDenverTrucker

indoman1994
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 dec 2020, 13:07
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Heuvellandlijn

Bericht door indoman1994 »

Succes met afmaken van de Heuvellandlijn Route (:

Gebruikersavatar
BertTrain
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:30
3
Locatie: Utrecht
Gegeven waarderingen: 253 keren
Ontvangen waarderingen: 740 keren

Re: Heuvellandlijn

Bericht door BertTrain »

Ik wil mij er ook nog wel even mee bemoeien. Wilde vanmorgen ook de route ophalen, niet om hem af te maken maar om hem te bekijken en mogelijk wat te kunnen gebruiken in mijn eigen Limburgse routes. Helaas de link was weg.
Ik heb toen nog een keer naar de video's over deze lijn gekeken. Ik moet zeggen dat het er zeer goed uitziet, zeker een complement voor de bouwer. Als hij dit leest wenst ik hem dan ook veel beterschap en sterkte.

Er is echter een punt dat ik op deze route, maar ook andere routebouwers die in Limburgse routes actief zijn wil meegeven.
Zie het onderstaande niet als kritiek maar als tip aan de bouwers, ieder is vrij te doen en laten wat hij wil.
Als ik deze route bekijk heb ik soms het idee dat ik niet in Lumburg rij maar in een vlak land. Links ruimte om ver te kijken maar alles is vlak. In de hud zie je dat het spoor op hoogteniveau nul blijft rijden, terwijl er wel degelijk stijgingen en dalingen in het spoor zit.
Alles is dus gebouwd op niveau nul. Hier en daar heeft de bouwer wel enkele heuvels gecreëerd en wat verhogingen.

Als je realistisch horizontaal een spoor wilt leggen dan zou je dat ook verticaal moeten doen en dit is eigenlijk heel simpel te realiseren. Importeer DEM data. Als je dat doet dan heb in iedere geval al de juiste hoogte van het landschap. Ook worden heuvels in de verte dan zichtbaar wat nog meer de indruk geeft van een Limburgs landschap. Nadeel is dat geen meter meer vlak is en dat je alle objecten ook in de hoogte moet aanpassen.
Bedenk dat Maastricht op een hoogte ligt van 45 meter, Valkenburg 83 en Heerlen 110 meter.

Ook in een bestaande route is het nog mogelijk DEM data te importeren, dan staat je nog wel wat werk voor je klaar. Alle objecten zullen dan onder de grond zitten en moeten met tools naar grondniveau worden gebracht. Voor deze nu al mooie route zou het wel een stukje meer Limburgs sfeer gaan meegeven.

Maar nogmaals, dit is mijn idee....
Bouwer van route "Heuvelland" en "Spoorlijnen Zuid Limburg"

Treinen in Beeld
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mei 2021, 14:43
2
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Heuvellandlijn

Bericht door Treinen in Beeld »

Ik dacht dat deze route al met DEM data gemaakt was. Maar goed, blijkbaar niet, dank voor de tip. Zie pm.

DenverTrucker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2020, 21:09
3
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 35 keren

Re: Heuvellandlijn

Bericht door DenverTrucker »

Ok ik zie dat er al weer wat gedoe is over dit.

Hoogte in de map, nee met opzet niet gedaan was me te veel werk.

Ik had al zoon vermoeden dat link zou worden verwijderd, maak me der niet druk om
aangezien al een aantal personen er aan willen werken en de route al hebben gedownload.

De objecten vervangen met freeware? Graag zelfs! Frison heeft al veel objecten voor de route gemaakt ( en andere freeware bouwers natuurlijk )
Zo lang hij/ze daar ook voor het krediet krijgt vindt ik het allemaal goed.

ik vindt het verder allemaal goed.

En bedankt voor de wensen.

DenverTrucker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2020, 21:09
3
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 35 keren

Re: Heuvellandlijn

Bericht door DenverTrucker »

Treinen in Beeld schreef:
05 mei 2022, 09:10
Inderdaad ja, ik denk dat ik dit eerst gewoon afmaak, misschien nog een kort traject toevoeg en dan gewoon als de route V1 online zet. Later met Std-Rm als V2, Rm-Vl V3 en Vl-Nm V4. Zomaar wat ideeën, ik zie wel wat men er van vind. Er wordt in elk geval nu hard aan gewerkt. :sunglasses:

Ja en dus nu niet privé gaan zaniken wanneer de route af is! Ben niet voor niets van Babytogether afgegaan. De route komt uit, maar zal eerst afgemaakt moeten worden, en dan nog getest en niet te vergeten de handleiding. Ik moet nog beginnen aan de inspectierit, (met de Kameel(NSM20)).
Komt vanzelf wel meer nieuws naar buiten, maar met al die reacties privé houdt ik minder tijd over voor dit werk.
Dit even voor degenen die me privé bestormen.
Als ik kortaf was in een reactie heb je maar pech. Forumregels zijn duidelijk zat dacht ik zo.
Helemaal mee eens, laat je niet gek maken.
En bedankt voor de inspanning voor het afmaken.
Deze gebruikers waarderen DenverTrucker voor dit bericht:
Treinen in Beeld

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 463
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
3
Gegeven waarderingen: 1758 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: Heuvellandlijn

Bericht door Wadlopertje »

Heel veel sterkte en beterschap, hopelijk kan je wel van de dingen genieten die je dierbaar zijn.

Ik wil je bedanken voor je energie en tijd die je in de route hebt gestoken, ik lees dit nu pas en kan dus helaas niet meer de link zien en downloaden.

Toch wil ik je zeer bedanken voor de route tot dusver! Hopelijk wordt je weer beter.. in ieder geval heel veel sterkte!! :hugging:
Deze gebruikers waarderen Wadlopertje voor dit bericht:
DenverTrucker

tieske05
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 apr 2020, 14:54
3
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Heuvellandlijn

Bericht door tieske05 »

@Treinen in Beeld,

Handleiding wil ik ook best tzt maken. Scheelt weer een zorg ;)

Treinen in Beeld
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mei 2021, 14:43
2
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Heuvellandlijn

Bericht door Treinen in Beeld »

Dat doe ik liever zelf, ik ben daar ook goed in.
Jij hebt nog wat bij mij open staan, doe eerst dat maar voordat je met wat nieuws aan komt. :joy:
Deze gebruikers waarderen Treinen in Beeld voor dit bericht:
DenverTrucker

Treinen in Beeld
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mei 2021, 14:43
2
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Heuvellandlijn

Bericht door Treinen in Beeld »

DenverTrucker schreef:
05 mei 2022, 11:16
Ok ik zie dat er al weer wat gedoe is over dit.

Hoogte in de map, nee met opzet niet gedaan was me te veel werk.

Ik had al zoon vermoeden dat link zou worden verwijderd, maak me der niet druk om
aangezien al een aantal personen er aan willen werken en de route al hebben gedownload.

De objecten vervangen met freeware? Graag zelfs! Frison heeft al veel objecten voor de route gemaakt ( en andere freeware bouwers natuurlijk )
Zo lang hij/ze daar ook voor het krediet krijgt vindt ik het allemaal goed.

ik vindt het verder allemaal goed.

En bedankt voor de wensen.
Mooi zo, ik kijk hoeveel er te vervangen valt. Sporen worden in elk geval van WOP, voor de geintereseerden, vegetatie van VP en Radiomaster. Dit geldt overigens ook voor de Maaslijn.
Deze gebruikers waarderen Treinen in Beeld voor dit bericht:
DenverTrucker

DenverTrucker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2020, 21:09
3
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 35 keren

Re: Heuvellandlijn

Bericht door DenverTrucker »

Gewoon doen wat jou het beste lijkt,
het is nu jouw project
Maakt der wat leuks van zou ik zeggen lol

Treinen in Beeld
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mei 2021, 14:43
2
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Heuvellandlijn

Bericht door Treinen in Beeld »

Inmiddels de route bekeken. Belangrijk ding dat nog moet gebeuren is de bovenleiding, verder wat vegetatie maar dat vormt geen probleem. Verder wil ik kijken of DEM data een optie is. Combineren van Maaslijn en Heuvellandlijn wordt e'm sowieso niet, de laatste is aanvankelijk wel op coördinaten gebouwd, maar dat is tenietgedaan door TS zelf vernam ik. Hoe ik dit wil combineren (Maaslijn of Heuvellandlijn) en voorrang geef, weet ik niet. Iemand een goed idee? In beide routes zit nog best wat werk om dat af te krijgen. 1e meer omgeving, 2e met name vormgeving en bovenleiding.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Heuvellandlijn

Bericht door Marklin »

Treinen in Beeld schreef:
06 mei 2022, 10:06
.... Verder wil ik kijken of DEM data een optie is.
Voor de Heuvellandlijn kun je dat wel uit je hoofd zetten, dat is onbegonnen werk ......, dan zou je bij Maastricht alles ca.48 meter omhoog moeten werken en daar blijft het niet bij.
Je moet de route wat hoogte ligging betreft origineel houden, er moet ergens een grens zijn!
Combineren van Maaslijn en Heuvellandlijn wordt e'm sowieso niet, de laatste is aanvankelijk wel op coördinaten gebouwd .....
Heb eens gekeken hoe dat eruit ziet, maar met combineren zouden dan de 2 aangegeven punten de Maaslijn en Heuvellandlijn zijn waarbij de sporen bundel Maastricht is.
En naar ik begreep klopt dat niet.....

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

tieske05
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 apr 2020, 14:54
3
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Heuvellandlijn

Bericht door tieske05 »

Treinen in Beeld schreef:
05 mei 2022, 15:18
Dat doe ik liever zelf, ik ben daar ook goed in.
Jij hebt nog wat bij mij open staan, doe eerst dat maar voordat je met wat nieuws aan komt. :joy:
Help me ff, moest ik iets voor jou doen dan?

Plaats reactie

Terug naar “Routes”