't Midden van Nederland V3.0

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2232 keren
Ontvangen waarderingen: 2635 keren

't Midden van Nederland V3.0

Bericht door Marklin »

Afbeelding

Tijd voor een test versie genaamd 't Midden van Nederland V3.0 wat een kloon is van 't Hart van Nederland V2.0 en t.o.v. elkaar geen verschil is wat betreft hetgeen in beide zit, kortom er word niets overschreven vanwege een ander route map naam.
Tevens wil ik ('t HvN V2.0) zo houden omdat wederom velen scenario's van derden een fout gaan geven.
In het kort; om te testen hoe het totaal verloopt met de updates en 2 nieuwe (WIP) + 1 klaar trajecten had ik hem gekloond of de route niet te zwaar word.
Updates zijn oa. station Amersfoort en Hilversum en 2 ontbrekende seinen, zeg maar de seinen die voor de inrijseinen van Amersfoort CS staan komende uit Hilversum. (zie knipsel)

Afbeelding

Plus over de hele route verbeteringen wat niet direct opvalt maar wel gedaan zijn aan scenery enz.
Apn Electrolux is erbij gekomen wat klaar is, en dus 2 wip trajecten, een t/m Tiel en eentje t/m Amsterdam Centraal.

De bestaande scenario's zijn mee omgezet al kan er altijd een tussen zitten die een fout geeft, dus even melden.
Die hebben nog [V2.0] ervoor staan ofwel niet dat jullie denken van dat werkt niet, er staan er wel een paar bij met [V3.0] maar dat zijn nieuwe voor oa. de wip trajecten.
Verder kun je voorlopig de online handleiding van 't HvN V2.0 aanhouden, wellicht is er iets nieuw bijgekomen maar dat weet ik ff niet meer wat op een object na, dat is de Katreinetoren Utrecht die daar te vinden is.

Ps. bestaande scenario's die voor 't HvN waren kunnen vrij makkelijk gewijzigd worden naar de 't MvN map naam.
Dit geldt alleen voor RWP - en niet voor rar of zip bestanden waar een RWP inzit, ofwel die zul je ff moeten uitpakken, RWP wijzigen en weer inpakken.
Open de RWP met 7 zip en klik door naar de route map naam, klik recht op die map en kies Hernoemen, copy/paste de nieuwe map naam in.
Zie knipsel:

Afbeelding

Download 't MvN V3.0 en Veel plezier met testen!

Edit/
Mocht men station Amsterdam CS missen download dan HSL Zuid Amsterdam - Rotterdam – Antwerpen V3.0a even voor de Assets map waar dit inzit.
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 4):
saurer580RoyAcceleratMeester R
Afbeelding

Prettige reis!

Frison
5
Gegeven waarderingen: 1452 keren
Ontvangen waarderingen: 8630 keren
Contacteer:

Re: 't Midden van Nederland V3.0

Bericht door Frison »

Ik hoop dat je er zelf nog wijs uit kan worden, maar ik denk dat het merendeel van de gebruikers er geen touw meer aan vast kan knopen. :halo:
't Midden van Nederland V3.0 wat een kloon is van 't Hart van Nederland V2.0 en t.o.v. elkaar geen verschil is wat betreft hetgeen in beide zit, kortom er word niets overschreven vanwege een ander route map naam.
Er zit geen verschil tussen de beide versies, maar toch zijn ze anders?
En dan volgt een hele lijst wat er anders is, nou het zal wel, maar om nu te zeggen dat het allemaal duidelijk is, nee.
En dan probeer je ook nog duidelijk te maken hoe je scenario's in beide versies kan gebruiken? Nou, succes hoor voor de starters.

Ik ben geen frequente rijder van Railworks en ook zeg ik altijd: "Gelukkig heb ik er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden" maar of de beginnende gebruikers dit nog kunnen volgen? :thinking:

Waarom hou je het nou niet bij de basis die ooit gelegd is met HvN en maak daar als één geheel wat moois van en spring niet steeds van de hak op de tak. :wink:

mkasthijs
5
Gegeven waarderingen: 1935 keren
Ontvangen waarderingen: 1735 keren

Bericht door mkasthijs »

Ik moet eerlijk bekennen Teun dat ik er ook weinig van snap, wat je nu precies in het bericht verteld. Sorry..,
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 2):
Marc D.Kcalk_04
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.0

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Nja, het komt er in het kort op neer wat in 't HvN zat zoals jullie hem hebben ook in 't MvN zit.
En in 't MvN zit als uitbreiding updates en de WIP uitbreiding naar Amsterdam en Tiel wat dus niet in 't HvN zit.
En omdat met name de updates weer tot foute scenario's lijden (en uitbreiding) had ik besloten om 't HvN bij V2.0 te houden en word niet meer geüpdatet.
Is dit nu zo moeilijk te vatten? :blush:

En wat de bestaande scenario's omzetten betreft was meer voor scenario bouwers bedoeld die ze voor 't HvN hadden gemaakt en eventueel naar 't MvN willen updaten.
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 2):
robinbijmanWadlopertje
Afbeelding

Prettige reis!

mvdm
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Bericht door mvdm »

Ik begreep de tekst in eerste instantie ook niet ondanks dat ik deze meerdere keren heb gelezen. Het is nu iets duidelijker. Met respect voor jou route, laat ik daar duidelijk over zijn. Als ik jou was zou ik de route systematisch upgraden en naar het nivo van 2025 brengen. Het landschap is op vele delen slecht uitgevoerd terwijl er zoveel moois voorhanden is. Gratis en voor niets. Maak hier gebruik van. Uiteindelijk geeft dat als developer veel voldoening en kan je het project als af beschouwen.

Wadlopertje
5
Gegeven waarderingen: 2038 keren
Ontvangen waarderingen: 303 keren

Bericht door Wadlopertje »

Ben benieuwd naar de updates in 't Midden van Nederland.
Leuk om door te kunnen naar Amsterdam CS.
Deze gebruikers waarderen Wadlopertje voor dit bericht:
Marklin

Marc D.
4
Gegeven waarderingen: 253 keren
Ontvangen waarderingen: 1351 keren

Bericht door Marc D. »

mvdm schreef:
21 mar 2025, 21:57
Het landschap is op vele delen slecht uitgevoerd terwijl er zoveel moois voorhanden is. Gratis en voor niets. Maak hier gebruik van.
Laten we niet vergeten dat Teun al aardig op leeftijd is en wat we van hem krijgen al een hele prestatie op zich is. Zeker kunnen bepaalde delen beter maar als het echt storend is staat niemand je in de weg om zelf aan een mega project als dit te beginnen.
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 7):
FrisonMarklinmkasthijsrobinbijmanRob_zeelandMilko80Hans Weverling

mkasthijs
5
Gegeven waarderingen: 1935 keren
Ontvangen waarderingen: 1735 keren

Bericht door mkasthijs »

Kortom Teun
ik begrijp hieruit dat 't Hart van NL op zijn max zit en los van updates die route einde is met het max wat die nu heeft.
Met 't Midden van NL ga je juist nieuwe updates doorvoeren en nieuwe traces maken.
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.0

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Ja, in zekere zin wel maar ook vanwege defecte scenario's.
En daarom wilde ik het met een kloon proberen als test of dit haalbaar is vanwege de updates en traject uitbreidingen.
Mocht dit niet naar behoren werken dan kan ik iig nog terug vallen naar 'tHvN met bijv. alleen de updates zonder genoemde trajecten.
Afijn eerst maar eens afwachten. :wink:
Afbeelding

Prettige reis!

GamePsycho
5
Gegeven waarderingen: 85 keren
Ontvangen waarderingen: 123 keren

Bericht door GamePsycho »

Teun is het niet handiger om de versie achter de routenaam te veranderen in v1.0. Dat lijkt mij logischer en voorkomt denk ik ook een hoop onduidelijkheid.

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Dat is maar net hoe men het wil zien, ik dacht bij 't HvN was het V2.0 en maak er V3.0 van omdat het daar een vervolg van is.
Kortom als het beestje maar een naam heeft, het gaat niet zo zeer om de versie maar om de route naam lijkt mij. :wink:
Afbeelding

Prettige reis!

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Nou het is zover, 't MvN V3.0 staat online in de Testsectie. :stuck_out_tongue:
Zie onderaan in het eerste bericht, ook voor station Amsterdam CS mocht je deze missen!
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 2):
robinbijmanIskult
Afbeelding

Prettige reis!

robinbijman
1
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Bericht door robinbijman »

Ben benieuwd ga zo gelijk testen!
Deze gebruikers waarderen robinbijman voor dit bericht:
Marklin

RcA51
5
Gegeven waarderingen: 143 keren
Ontvangen waarderingen: 39 keren

Bericht door RcA51 »

Dank voor deze variant en wat het testen betreft beperk ik me eerst maar even tot mijn eigen scenario's.
Een aantal assets zijn missend, weet iemand daar de linken van te vinden?
...Assets\RWAustria\Austria\Scenery\Lofts\Streets\Str_NL_2s_asph_main_leftlane_empty.bin
...Assets\RWAustria\Austria\Scenery\Lofts\Streets\Str_NL_2s_asph_main_rightlane_empty.bin
...\Assets\RWAustria\Austria\Scenery\Vehicles\Bundesheer\Leopard\BH_Leopard.bin
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.

Rubku_NL
Download Manager
5
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 1148 keren
Contacteer:

Bericht door Rubku_NL »

RcA51 schreef:
22 mar 2025, 18:33
RWAustria\Austria\Scenery\Lofts\Streets\Str_NL_2s_asph_main_leftlane_empty.bin
RWAustria\Austria\Scenery\Lofts\Streets\Str_NL_2s_asph_main_rightlane_empty.bin
RWAustria\Austria\Scenery\Vehicles\Bundesheer\Leopard\BH_Leopard.bin
Benodigde addons / Required addons:
Dutchdriver.nl:
- Dutch Roads Pack

Railworks-Austria:
- Andi_M Objekte-Pack
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 2):
MarklinRcA51
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Marklin
5

Bericht door Marklin »

RcA51 schreef:
22 mar 2025, 18:33
..., en wat het testen betreft beperk ik me eerst maar even tot mijn eigen scenario's.
Heb het vermoeden dat er minsten 1 niet goed werkt, weet de naam ff niet van het scenario maar degene die voorbij Zevenaar loopt omdat daar portals wat richting Zevenaar zijn verplaatst en zodoende sporen kon weghalen wat een track tile minder opleverde waar in de leegte toch nooit niemand komt. :wink:
Afbeelding

Prettige reis!

RcA51
5
Gegeven waarderingen: 143 keren
Ontvangen waarderingen: 39 keren

Bericht door RcA51 »

Ja, die kans is groot. Dat zal niet al te moeilijk zijn om het aan te passen. :smile:
Wat de assets betreft is het nu compleet, mijn dank is groot. :thumbsup:
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.

Clipmeneernl
5
Gegeven waarderingen: 308 keren
Ontvangen waarderingen: 560 keren
Contacteer:

Bericht door Clipmeneernl »

Het is een leuke update geworden Teun. Ben heel erg blij dat Amsterdam-Amersfoort er compleet in zit, vroeger in de tijden van SGMm vaak overheen gereden.
Echter had ik nog wel wat verzoekjes, zoals:

-meer spoor richting Sloterdijk
Hoeft wat mij betreft maar 1 seinblok verder te zijn, misschien net voordat het grote opstel van de zaanstraat begint. Echter lijkt mij dit genoeg voor scenario's, om genoeg treinen te stapelen. Anders ben ik bang dat je snel ruimte te kort komt
-Meer portals
o.a. bij Amsterdam CS ri. Sloterdijk. Muiderpoort ri. Utrecht en Weesp ri. Diemen Zuid misde ik de portals.

Ook zag ik nog 1 ding waar misschien nog even naar gekeken moet worden.
Afbeelding
Afbeelding
Tussen het oude Dijksgracht en Amsterdam Muiderpoort, in de 2 bochten zijn de kabels te lang. Dit komt omdat je 2 BVL portalen mist. Allebei net na de seinen, zie de video.

Voor de rest weer een goede update! :sunglasses:
Deze gebruikers waarderen Clipmeneernl voor dit bericht (totaal 2):
robinbijmanMarklin

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Inderdaad dat was meer van 'snelle halen gauw thuis', iig bedankt voor je oplettendheid. :sweat_smile:
Afijn heb het gevonden en er 2 portalen tussen geplaatst waar beide kabels lengtes hadden van ruim 80 m en dat in een bocht waarbij pantografen oa. geen prik meer hebben. :astonished:
Wat portals en seinblok betreft zal ik eens op mijn gemak naar kijken.
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Clipmeneernl
Afbeelding

Prettige reis!

diamantchristiano
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Bericht door diamantchristiano »

hoe download ik dit?

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Wat dacht je van een paar berichten terug en te lezen is: viewtopic.php?p=29666#p29666 :wink:
Afbeelding

Prettige reis!

Koplopermau
Moderator
5
Gegeven waarderingen: 118 keren
Contacteer:

Bericht door Koplopermau »

Teun, ik heb eens even gekeken en ik denk dat ik dit één van de leukste uitbreidingen in de recente jaren vind. Amsterdam geeft je route weer een hele lading aan mogelijkheden. Ook bewijst dit stuk weer dat je een stuk beter bent geworden in sporen leggen want Amsterdam ziet er leuk uit, je hebt zelfs de nieuwe betonnen brug aldaar al verwerkt!

Paar tips:
- In bogen gebruik je ALTIJD de C-hangers, dus de center hangers. Je hebt in bogen nog vaak de zig zag hangen, en daardoor valt de stroomafnemer vaak buiten de draad. In hele lichte bogen kan je zig zag pakken, maar niemand zal het je kwalijk nemen als je daar ook center hangers gebruikt. Je vind ze in de lijst met toevoeging c.
- Maak je ook verkanting of heb je dat afgezworen? Ik kon het nergens ontdekken. :stuck_out_tongue:
- Probeer onder het spoor nog wat dijkjes te plaatsen. Doe je dat niet, kleur dan de ondergrond in met een kleurtje.

En feedback na een paar minuutjes rondkijken:
- Spoor 14 en 15 in Amsterdam hebben nog geen markers en geen seintjes.
- De afrangeersporen aan de 14 en 15 kant hebben ook geen marker.

Verder kan ik niet anders zeggen dan dat ik het waanzinnig vind dat je nog altijd, na, 15 jaar? aan je route werkt. Ik zou wel als advies geven, werk de gedeeltes nu af. Ik zie dat je de scenery op Woerden - Alphen nu ook gedaan hebt, daar is een hoop bijgekomen. Toch kan het nog iets beter, werk nog iets verder van het spoor en zorg iets meer voor een kijkdoos effect. Ook Utrecht - Breukelen mag nog wel iets bij, maar over het algemeen kan ik er niks slechts over zeggen. Het is een enorme route en dat zal het ook altijd blijven. Mocht je verder nog uitbreidingsplannen hebben dan stel ik Amsterdam - Utrecht voor, dan is de route bijna helemaal compleet. :stuck_out_tongue:

EDIT: Zie nu ook het hele stuk naar Tiel. Mijn hemel zeg. Je hebt niet stilgezeten!

Edit 2: Station Teil. Ik moest er harder om lachen dan ik durf toe te geven. :joy:
Afbeelding

Groet,
Koplopermau
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht:
Marklin
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Koplopermau schreef:
23 mar 2025, 23:22
- Spoor 14 en 15 in Amsterdam hebben nog geen markers en geen seintjes.
- De afrangeersporen aan de 14 en 15 kant hebben ook geen marker.
Dank voor de opbeurende woorden. :blush:
Ja dat is bewust gedaan, dit zijn de sporen waar aan gewerkt word en buiten exploitatie zijn.
Kortom voor de route zover is is het genoemde wellicht ook afgerond en kunnen we dat als vernieuwd meenemen, dus om die reden heb ik dat achterwege gelaten om mij extra werk te besparen. :wink:
Koplopermau
Afbeelding

Prettige reis!

Koplopermau
Moderator
5
Gegeven waarderingen: 118 keren
Contacteer:

Bericht door Koplopermau »

Duidelijk. Je mist op Dijksgracht ook nog wat nieuwe viaducten die er inmiddels liggen. Ik zou daarom de situatie zoals die nu ligt behouden en lekker markers neerleggen en pas als het geheel omgebouwd is de boel in de route ook ombouwen, anders blijf je bezig. Over een paar maanden gaan spoor 11/12/13 eruit dus dan blijf je aanpassen. Dan liever de oude situatie werkend, maar dat is ook persoonlijke voorkeur natuurlijk. In ieder geval mooi gedaan en ben benieuwd wat je er verder van maakt. :thumbsup:
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Zal het nog eens in overweging nemen, we zien wel hoe het van mijn kant en Prorail verloopt.

Oeps Teil is duidelijk een spelfout! :upside_down:
Koplopermau
Afbeelding

Prettige reis!

Plaats reactie

Terug naar “Routes”