't Hart van Nederland V1.75

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door MarkA »

Ik zat zo versie 1.7 eens te bekijken welke je op railsim.nl aanbied; het viel me op dat je met toestemming van Gert enkele van zijn .bin's meelevert in je eigen Assetmap.

Alhoewel ik de beweegredenen hiervan snap (ik zou het zelf niet zo doen, maar dat is jouw keuze) zie ik óók een heel groot nadeel hieraan met een grote impact op andere routes. Een aantal routebouwers hebben standaard de map Marklin>Mid-Ned aan staan in hun route; hierdoor zullen ook zij deze aangepaste versies van de objecten van Gert in hun editor zien. Doordat de displayname in de aangepaste .bins exact gelijk is aan de originele van Gert is het in de editor dan ook niet te zien welke versie er gebruikt wordt; hierdoor is de kans reeël dat andere routebouwers onbewust deze aangepaste versies gaan gebruiken, met niet volledig zijnde handleidingen of Assetslijsten die langer dan nodig zijn als gevolg bij andere routes.

Mijn suggestie zou zijn de displaynames van deze bin bestanden zo aan te passen zodat het voor iedereen duidelijk is dat het van de HVNL route afkomt. Dus i.p.v. GM Bloekbak, [TrainsXP] GM Bloembak, [Marklin] GM Bloembak of [HVNL] GM Bloembak. Mocht je zelf niet weten hoe wil ik dit ook wel éénmalig voor je doen, mocht je van dat aanbod gebruik willen maken weet je mijn PM te vinden.
Niet meer relevant/een optie n.a.v. het bericht van Gert
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 9):
Rubku_NLDutchDriverKoplopermauNielsB_FrisonDanielTjoeTjoeJobPeetersClipmeneernl
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

MarkA schreef:
05 feb 2022, 02:57
Een aantal routebouwers hebben standaard de map Marklin>Mid-Ned aan staan in hun route; hierdoor zullen ook zij deze aangepaste versies van de objecten van Gert in hun editor zien.
Ja daar heb je gelijk in maar daar is een doeltreffende en simpele oplossing voor door het display naam vakje uit te vinken, zo zie je geen een object van mij meer in de lijsten staan terwijl de objecten in de route zichtbaar blijven, ben tenslotte voor mijzelf bezig geweest. :wink: (zie knipsel)
Afbeelding
Mijn dringende suggestie zou zijn de displaynames van deze bin bestanden zo aan te passen zodat het voor iedereen duidelijk is dat het van de HVNL route afkomt. Dus i.p.v. GM Bloekbak, [TrainsXP] GM Bloembak, [Marklin] GM Bloembak of [HVNL] GM Bloembak. Mocht je zelf niet weten hoe wil ik dit ook wel éénmalig voor je doen, mocht je van dat aanbod gebruik willen maken weet je mijn PM te vinden.
Nou dringend komt bij mij over als een dreiging, dan komt bijv. "Mijn vriendelijke suggestie" toch heel anders over, maar dat terzijde. :thinking:
Ja hoe dit werkt weet ik, heb het zelf moeten omzetten om de verwijzing in alle .bin files tot stand te brengen.
Mja als er een simpele oplossing voor is zoals aangegeven waarom zou ik dan wederom alles nogmaals om gaan zetten?

Wat de rest van de reacties betreft mijn dank, ga het allemaal eens op een rijtje zetten en hiermee ga doen.
Misschien wel door te beginnen met wat voorbij Zevenaar alles te verwijderen richting Didam wat geheel buiten een traject ligt en zelf heb aangekaart. :sweat_smile:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Clipmeneernl
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
TjoeTjoe
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:16
3
Gegeven waarderingen: 304 keren
Ontvangen waarderingen: 212 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door TjoeTjoe »

Marklin schreef:
05 feb 2022, 10:51
MarkA schreef:
05 feb 2022, 02:57
Een aantal routebouwers hebben standaard de map Marklin>Mid-Ned aan staan in hun route; hierdoor zullen ook zij deze aangepaste versies van de objecten van Gert in hun editor zien.
Ja daar heb je gelijk in maar daar is een doeltreffende en simpele oplossing voor door het display naam vakje uit te vinken, zo zie je geen een object van mij meer in de lijsten staan terwijl de objecten in de route zichtbaar blijven, ben tenslotte voor mijzelf bezig geweest. :wink: (zie knipsel)
Hier negeer je min of meer het "probleem" zoals MarkA het aankaart. Als een routebouwer dat vergeet gaat het dus mis
Mijn dringende suggestie zou zijn de displaynames van deze bin bestanden zo aan te passen zodat het voor iedereen duidelijk is dat het van de HVNL route afkomt. ....... Mocht je zelf niet weten hoe wil ik dit ook wel éénmalig voor je doen, mocht je van dat aanbod gebruik willen maken weet je mijn PM te vinden.
Marklin schreef:
05 feb 2022, 10:51
Nou dringend komt bij mij over als een dreiging, dan komt bijv. "Mijn vriendelijke suggestie" toch heel anders over, maar dat terzijde. :thinking:
Wat een flauwekul. Je snapt zelf heus wel dat het hier om een vriendelijk verzoek gaat. Er wordt zelfs hulp aangeboden om een en ander te realiseren.
Marklin schreef:
05 feb 2022, 10:51
Ja hoe dit werkt weet ik, heb het zelf moeten omzetten om de verwijzing in alle .bin files tot stand te brengen.
Mja als er een simpele oplossing voor is zoals aangegeven waarom zou ik dan wederom alles nogmaals om gaan zetten?
Waarom accepteer je het aanbod niet gewoon, als je er zelf geen zin in hebt? Het is een kwestie van de beschrijvingen van de objecten in bin wijzigen en het hele probleem is weg.
Deze gebruikers waarderen TjoeTjoe voor dit bericht (totaal 3):
DanielNielsB_Dsander

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 462
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
3
Gegeven waarderingen: 1758 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Wadlopertje »

Even de dingen mee gelezen en het verbaasd wij zeer in hoeverre mensen iets denken te zeggen hebben over een route die hij geheel en belangeloos beschikbaar voor ons stelt.

Natuurlijk mag er altijd mee gedacht worden maar deze negatieve reacties gaat mij als lezer toch echt te ver.

Daarom, ik beleef veel plezier aan de route, gisteren de test versie gereden (Zutphen-Nijmegen). Wat een pracht van een route heb je toch gemaakt.

Weet je hoeveel werk hierin zit, woorden zijn snel gezegd. Laten we daarom respecteren wat de routebouwer gemaakt heeft, hij stelt dit geheel belangeloos beschikbaar.

Als hij een ander traject had willen bouwen dan had hij dit wel gedaan. Het is en blijft hobby.

Hopelijk kunnen we weer terug naar de vorderingen dan gaan beslissen wat hij wel niet zou moeten bouwen.

Je hebt een pracht van een route gemaakt en ik hoop dat je nog lang niet stopt! 😁😁😁
Deze gebruikers waarderen Wadlopertje voor dit bericht:
rabby62

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

TjoeTjoe ,
Tsja als dit en als dat .......
Het is dan wel niet dringend en bedoeld als vriendelijk, maar het begint er toch kalm aan op te lijken dat het wel even moet hoe goed ook bedoeld, nu weer van jou kant. :thinking:
En er wel of geen zin in hebben heeft niets met negeren enz. te maken als ik het zelf ook kan.
Het was een eenmalig aanbod, maar het gaat wel om ca.50 objecten, je denkt toch niet dat MarkA ze alle 50 ging omzetten waar je een paar uur voor moet uittrekken en afzonderlijk moet gebeuren wat het voorvoegsel betreft. :wink:
Afijn om hier vanaf te zijn zal ik eens kijken of ik er in de display naam [HvN] voorzet, dan zijn jullie ook weer tevreden en ben ik er vanaf!

Ps.
Wadlopertje bedankt voor je reactie van jou zijde!
Enigszins zijn sommige reacties terecht vooral wat WIP trajecten betreft en misschien toch wat teveel hooi op de vork genomen wat begonnen is toen de 64 bit een feit werd.
Denk aan Utrecht Breukelen die nog in de 32 bit zat, toen verwijderd, even laten kwam de 64 bit en dacht het kan niet op en dus het traject weer terug gezet.
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 2):
peerklotaWadlopertje
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door MarkA »

Marklin schreef:
05 feb 2022, 10:51
Nou dringend komt bij mij over als een dreiging, dan komt bijv. "Mijn vriendelijke suggestie" toch heel anders over, maar dat terzijde. :thinking:
Je kunt het beter lezen als 'sterk aanbevolen' in deze context, het is zeker niet dreigend bedoeld in ieder geval. Maar begrijp dat het mogelijk verkeerd opgevat kan worden omdat emotie lastig blijft in tekst. Maar laat duidelijk zijn dat het zeker niet op die manier bedoeld is :halo:
Marklin schreef:
05 feb 2022, 12:15
Het was een eenmalig aanbod, maar het gaat wel om ca.50 objecten, je denkt toch niet dat MarkA ze alle 50 ging omzetten waar je een paar uur voor moet uittrekken en afzonderlijk moet gebeuren wat het voorvoegsel betreft. :wink:
Afijn om hier vanaf te zijn zal ik eens kijken of ik er in de display naam [HvN] voorzet, dan zijn jullie ook weer tevreden en ben ik er vanaf!
Als ik dat niet had willen doen had ik je het aanbod niet gedaan :stuck_out_tongue:
Dus als je daar geen zin in hebt (wat ik vanuit jou kant kan begrijpen) stuur die 50 (of voor mijn part 200) .bin's + het gewenste voorvoegsel maar op in de PM. Krijg je ze later vandaag weer terug. Zo ben ik dan ook wel weer :wink:
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 2):
peerklotaTjoeTjoe
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Ach ja MarkA iedereen krijgt wel eens last van een dipje na nogmaals een verzoek om [....] toch maar even te doen.
En dat brengt met zich mee dat van mijn kant zo'n reactie als ietwat doordrammen overkomt en wat te heftig op reageer.
Maar goed niet getreurd, nog 49 te gaan .... :sweat_smile:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 3):
MarkADsanderpeerklota
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Frison »

mkasthijs schreef:
04 feb 2022, 20:51
Frison schreef:
04 feb 2022, 18:34
Zit de waterlelie echt niet in pack 3? :thinking:
Nop, ik heb hem ook niet op mijn PC en heb echt pack3 op mijn PC staan. :smile:
OK, ik heb aan Chris gevraagd deze als nog toe te voegen, maar je kan hem wel vinden op mijn Google Drive, daar staat hij wel. :wink:

[edit]

Chris controleert het komend weekend en neem e.e.a. mee in een update.

[/edit]
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
Wadlopertje
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Oké, vanwege de discussie ben ik tot het besluit gekomen om iig de korte wip trajecten Apeldoorn -> Beekbergen en Zevenaar -> Didam te verwijderen!
Nja zo kan het soms lopen in het leven, eens (toen nog Railworks) was ik een van de eerste die met een Nederlandse route kwam, en zo ben je de eerste die weer trajecten (zei het wip) verwijderd om aan enkele gebruikers tegemoet te komen.
En wel oa. als argument dat genoemde trajecten al bestaan en (nagenoeg)af zijn ..... :thinking:
Kortom dat zal straks niet meer in de route zijn opgenomen hoe spijtig ook voor sommigen, en wellicht een ander niet rouwig om zal zijn. :upside_down:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 2):
FrisonAndries33
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 462
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
3
Gegeven waarderingen: 1758 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Wadlopertje »

Hopelijk beleef je er nog genoeg plezier aan om verder te bouwen. Nou ja, slopen wordt het dus eerst.
Ben in ieder geval een erg tevreden gebruiker van je route.

Ga zo door en veel succes!!😁😎
Deze gebruikers waarderen Wadlopertje voor dit bericht:
Marklin

Gebruikersavatar
TjoeTjoe
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:16
3
Gegeven waarderingen: 304 keren
Ontvangen waarderingen: 212 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door TjoeTjoe »

Marklin schreef:
05 feb 2022, 22:55
...
En wel oa. als argument dat genoemde trajecten al bestaan en (nagenoeg)af zijn ..... :thinking: :upside_down: ...
En dat is nou juist nou net niet het argument. Het argument is dat er in de loop der versies telkens een WIP traject bij kwam.
Elke routebouwer moet voor zichzelf bepalen wat hij doet/bouwt, laten we dat voor opstellen.

Het commentaar in deze - niet van mijn hand, maar wel ondersteund door mijn persoon - is dat de aanwezige WIP trajecten niet afgebouwd (lijken te) worden. Wat mij betreft hoef je niks te slopen, maar maak het gewoon een keer af. Dat is de algemene strekking van de in mijn ogen positieve "kritiek"
En kijk vooral of datgene wat je toevoegt een logisch startpunt/eindpunt van de route kan zijn.

Voor de rest: succes
Deze gebruikers waarderen TjoeTjoe voor dit bericht (totaal 2):
DanielNielsB_

GertMeering
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:49
3
Gegeven waarderingen: 117 keren
Ontvangen waarderingen: 241 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door GertMeering »

Hoi hoi ,

Ik snap niet waarom men mijn bin bestanden moet aanpassen, omdat je mijn objecten meelevert aan de route ?
Heb daar helemaal geen bericht van gehad of ik daarmee akkoord ga.

Die heb ik alleen gehad van Patrick van de NONL V5 , dat noem ik gewoon netjes.
Men kan gewoon mijn objecten downloaden als men dat wil, of gewoon netjes even een bericht sturen of ik daarmee akkoord ga.
Dat hele aanpassen van mijn bin bestanden of welk bestand van mij dan ook , vind ik gewoon onzin.

In mijn ogen lijkt het alsof in dit geval HvN ook meegewerkt heeft in de bouw van dat object/objecten. En dat lijkt mij niet de bedoeling.
Dit is geen aanval op Teun maar over het algemeen, ik ga hier dus ook niet mee akkoord.

Iedereen kan gewoon de Sets of losse objecten downloaden en anders maar niet.
In speciale gevallen mogen mensen objecten meeleveren voor hun route maar dan zijn dan objecten die gemaakt zijn voor de route.

Hopelijk is hier nu wat duidelijkheid over.
Deze gebruikers waarderen GertMeering voor dit bericht:
mkasthijs

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

GertMeering schreef:
06 feb 2022, 08:40
Ik snap niet waarom men mijn bin bestanden moet aanpassen, omdat je mijn objecten meelevert aan de route ?
Heb daar helemaal geen bericht van gehad of ik daarmee akkoord ga.
Nee Gert, het ging niet om de bestanden meeleveren maar om je .bin bestanden van de objecten die ik gebruikt had.
Zie hier de PM berichten van mijn vraag en jou antwoord die bij Simsamen was gesteld als bewijs.

mijn vraag
Afbeelding

Jou antwoord
Afbeelding

Hoop dat je hiermee tevreden bent? :wink:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Frison
Afbeelding

Prettige reis

GertMeering
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:49
3
Gegeven waarderingen: 117 keren
Ontvangen waarderingen: 241 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door GertMeering »

Dan heb ik dat verhaal niet geheel begrepen, anders had ik daar geen toestemming voor gegeven.
Als iedere routebouwer dat doet , hoeveel van dezelfde objecten krijg je dan wel niet. En ik zie het nut er niet van in.

En zoals ik al eerder vermeld had , ik krijg hier het gevoel bij dat er dan staat alsof diegene meegewerkt heeft aan het betreffende object en dat zint mij niet echt. Dan kan ik beter een object uitbrengen zonder GM ervoor en kunnen mensen zelf hun naam erbij vermelden.

Nee, sorry maar dan kan ik beter stoppen met het bouwen van objecten.

Ik zie hier toch echt staan :

Dus i.p.v. GM Bloekbak, [TrainsXP] GM Bloembak, [Marklin] GM Bloembak of [HVNL] GM Bloembak.

Er mag van mij best wat aangepast worden om het makkelijker te maken, daar doe ik niet moeilijk over maar de naam van de routebouwer dan wel de naam van de route ervoor te plaatsen vind ik ongepast.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

GertMeering schreef:
06 feb 2022, 09:50
Dan heb ik dat verhaal niet geheel begrepen, anders had ik daar geen toestemming voor gegeven.
Als iedere routebouwer dat doet , hoeveel van dezelfde objecten krijg je dan wel niet. En ik zie het nut er niet van in.
Dat had ik naar mijn weten duidelijk uitgelegd in de PM, en ja als je er later op terug komt ...., en in eerste instantie nergens vanaf weet .....
En zoals ik al eerder vermeld had , ik krijg hier het gevoel bij dat er dan staat alsof diegene meegewerkt heeft aan het betreffende object en dat zint mij niet echt. Dan kan ik beter een object uitbrengen zonder GM ervoor en kunnen mensen zelf hun naam erbij vermelden.
Er zijn ook objecten bij waar NL voorstaat, maar dat terzijde, heb er nu dus [HvN] voorgezet, d.w.z. dat jou objecten uitsluitend voor mijn route bedoeld is.
Ik zie hier toch echt staan :

Dus i.p.v. GM Bloekbak, [TrainsXP] GM Bloembak, [Marklin] GM Bloembak of [HVNL] GM Bloembak.
Dat zijn niet mijn woorden maar dat kreeg ik als suggestie ....

Er mag van mij best wat aangepast worden om het makkelijker te maken, daar doe ik niet moeilijk over maar de naam van de routebouwer dan wel de naam van de route ervoor te plaatsen vind ik ongepast.
Kan zonder moeite [HvN] er ook achter zetten, dan heb je NL of GM ervoor staan als je dat liever zou zien?
Afbeelding

Prettige reis

GertMeering
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:49
3
Gegeven waarderingen: 117 keren
Ontvangen waarderingen: 241 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door GertMeering »

Ik snap het gehele gedoe niet met een naam ervoor of erna ... als iemand een route download en mijn objecten nodig heeft en download en is dat toch klaar ?
Er zijn ook objecten bij waar NL voorstaat, maar dat terzijde, heb er nu dus [HvN] voorgezet, d.w.z. dat het uitsluitend voor mijn route bedoeld is.
Hoezo uitsluitend voor jouw route ? Ik heb geen objecten uitsluitend voor jou route gemaakt zover ik mij kan heugen.

Ik wil hier ook niet te veel tijd aan besteden , het is heel simpel.
Je mag dingen aanpassen zodat het makkelijk wordt zonder de naam van de routebouwer of routenaam erin te gebruiken. De naam moet gewoon origineel blijven. Dan is dat duidelijk en krijgen we ook niet dit soort onduidelijkheden.

Je kan gewoon mijn objecten downloaden mocht je die nodig zijn voor een route, vindt je het allemaal te veel werk en gedoe ... gebruik je mijn objecten niet.
Ik ben de laatste die daar moeilijk over gaat doen, het is graag of niet.
Heb je mij een vraag gesteld of je bepaalde objecten mag meesturen met je route en heb je daar een antwoord op gekregen dan is dat voor beide partijen duidelijk.

Ik hoop dus niet in de toekomst objecten in een lijst te zien met naamverschillen van de objecten die ik gemaakt heb.

Veel plezier met de hobby !

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

GertMeering schreef:
06 feb 2022, 11:16
Ik snap het gehele gedoe niet met een naam ervoor of erna ... als iemand een route download en mijn objecten nodig heeft en download en is dat toch klaar ?
Er zijn ook objecten bij waar NL voorstaat, maar dat terzijde, heb er nu dus [HvN] voorgezet, d.w.z. dat het uitsluitend voor mijn route bedoeld is.
Hoezo uitsluitend voor jouw route ? Ik heb geen objecten uitsluitend voor jou route gemaakt zover ik mij kan heugen.
Het gaat helemaal niet om de objecten die wel dan niet voor mijn route zouden zijn gemaakt wat iig niet zo is.
Wat ik gemaakt heb zijn alleen .bin bestandjes naar verwijzingen van jou objecten waar ik dus verder part noch deel aan heb.
En om die reden kreeg ik de suggestie om er in dit geval [HvN] voor te zetten zodat het niet verward zou worden met jou originele lijstnamen in het spel.
Afbeelding

Prettige reis

GertMeering
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:49
3
Gegeven waarderingen: 117 keren
Ontvangen waarderingen: 241 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door GertMeering »

Ik vind alles best Teun of wie dit dan ook aangaat...

Wil je mijn objecten die je gebruikt meeleveren dan graag een berichtje hierover voor akkoord , maar er wordt niet met namen gespeeld.
Gewoon lekker origineel houden graag, zo voorkom je deze misverstanden / ophef hierover.

Gert

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

GertMeering schreef:
06 feb 2022, 09:50
Er mag van mij best wat aangepast worden om het makkelijker te maken, daar doe ik niet moeilijk over maar de naam van de routebouwer dan wel de naam van de route ervoor te plaatsen vind ik ongepast.
Weet je wat ik ongepast vind, zoals in de citaat staat omschreven, als je eenmaal toestemming hebt gegeven om dan in allerlei bochten terug wil krabbelen na een paar gegeven suggesties, bijv. om dan [HvN] achter je naam te zetten waarbij je dan weer met wat anders komt! :frowning:

Mja zoals gewoonlijk zijn wij/ik weer de gebeten hond en moet dan maar alles weer terug draaien waar minimaal een dag mee is gemoeid.
Afbeelding

Prettige reis

GertMeering
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:49
3
Gegeven waarderingen: 117 keren
Ontvangen waarderingen: 241 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door GertMeering »

Je bent vrij om mijn objecten te vervangen door andere objecten als je het niet eens bent met mijn gedachte hierover.
Heb tenslotte aangegeven dat ik het bericht niet goed begrepen heb , nu ik het eens weer terug lees.

Als je daar niet mee leven kan , dan is dat toch echt jou probleem.

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Koplopermau »

Ik heb gisteren via het DutchSims download team kennis genomen van de discussie die hier staat, maar zie mij toch genoodzaakt te reageren.
Mja zoals gewoonlijk zijn wij/ik weer de gebeten hond en moet dan maar alles weer terug draaien waar minimaal een dag mee is gemoeid.
Teun, je had 3 minuten tijd kunnen steken in het aanvinken van de objecten van Gert in plaats van al dit extra werk. Als je een routebouwer bent die ook graag op 't Hart rijdt (ondergetekende dus) ben je dus de sigaar: Als ik je route download heb ik je nieuwe .bin bestanden nodig, waardoor ik, als ik een Gert object plaats, jou route nodig ga hebben in Fictiva. Nu zeg je zelf 'zet de assets uit, dan is er geen probleem'.

Had je zelf dit hele probleem niet kunnen voorkomen door gewoon die vinkjes te zetten voor de GertMeering objecten? Wat je nu veroorzaakt is dat de 't Hart van Nederland assets dus nodig zijn in routes die GertMeering objecten gebruiken bij routebouwers die niet opletten wat ze allemaal downloaden of aanvinken (snapt u het nog). Zoals ik al zei, als je zelf gewoon even die minuten erin had gestoken om die vinkjes te zetten, was deze hele discussie in het geheel niet nodig was geweest!

Wij mogen straks bij nieuwe route releases van beginnende routebouwers gaan uitleggen waarom ze de 't Hart assets nodig hebben, omdat jij al deze shinanigans uit moet halen waar 50 vinkjes voldoende waren geweest. Dat Gert het wellicht iets beter kan inrichten met de mappenstructuur ben ik met je eens (1 vinkje voor alle Gert objecten, zoals ChrisTrains het bijvoorbeeld ook doet), maar als hij dat zo doet dan is dat zo. Dan moet je maar wat meer vinkjes zetten. Het spijt me, maar ik snap hier oprecht niets van.

Groet,
Koplopermau
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht (totaal 4):
DaanCrosswayGertMeeringClipmeneernlmkasthijs
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

GertMeering
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:49
3
Gegeven waarderingen: 117 keren
Ontvangen waarderingen: 241 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door GertMeering »

Dat Gert het wellicht iets beter kan inrichten met de mappenstructuur ben ik met je eens (1 vinkje voor alle Gert objecten, zoals ChrisTrains het bijvoorbeeld ook doet), maar als hij dat zo doet dan is dat zo.
Klopt , dit was ook in het begin van alles toen ik ermee begon. Ik weet nu beter en maak tegenwoordig mappen, al is dit niet bij de NL content maar bij de Belgische/Duitse en Franse objecten. Het is wat het is ...

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Koplopermau schreef:
06 feb 2022, 13:31
Het spijt me, maar ik snap hier oprecht niets van.
Al is het niet snappen voor wat anders bedoeld maar heb het vermoeden dat weinigen het snappen wat de bedoeling hierachter was.
Zo heb je HvN helemaal niet nodig voor andere c.q. bestaande routes want het is een op zichzelf staande map die overal buiten staat en alleen voor HvN van toepassing is zoals meer gezegd, zie knipsel met daarin een xml van het voorvoegsel [NvH]
En ja wat het aanvinken enz. betreft weet ik wel, had ze anders niet kunnen plaatsen zonder aanvinken.

Afbeelding

Maar goed, om een eind aan deze discussie te breien zal ik [HvN] achter de lijstnamen zetten, (ervoor is ongepast) en is voor mij de kous af. :stuck_out_tongue:
Als er rapaints worden gemaakt van bijv. Chris zijn treinen doet toch ook niemand moeilijk waar zijn bestandsnamen in worden gebruikt?
En achteraf dit of dat schiet niemand wat mee op, hoe vervelend ook voor beide partijen dat het niet onderling tot een oplossing kon komen. :cry:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Wadlopertje
Afbeelding

Prettige reis

GertMeering
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:49
3
Gegeven waarderingen: 117 keren
Ontvangen waarderingen: 241 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door GertMeering »

Ervoor of achter is ook ongepast ... gewoon geen Hvn gebruiken. Origineel houden zoals het is en was.

Dank U

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Al zou ik het eronder of boven zetten blijf jij toch bij het standpunt dat ik na een goedkeuring wederom alles maar moet omzetten, nou ik denk het niet.
De een is de ander niet, maar als er rapaints worden gemaakt van bijv. Chris zijn treinen doet toch ook niemand moeilijk waar zijn bestandsnamen in worden gebruikt met een ietwat andere lijstnaam?
Afbeelding

Prettige reis

Plaats reactie

Terug naar “Routes”