't Hart van Nederland V1.75

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 111 keren
Ontvangen waarderingen: 285 keren
Contacteer:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Koplopermau »

Marklin schreef:
06 feb 2022, 14:24
Maar goed, om een eind aan deze discussie te breien zal ik [HvN] achter de lijstnamen zetten, (ervoor is ongepast) en is voor mij de kous af. :stuck_out_tongue:
En achteraf dit of dat schiet niemand wat mee op, hoe vervelend ook voor beide partijen dat het niet onderling tot een oplossing kon komen. :cry:
Nee, Teun, dit is juist wat niet wenselijk en ook niet toegestaan is vanuit Gert. Je hele poging om 50 regels in je Routeproperties.xml te besparen gaat hier totaal en helemaal verkeerd. Wat we van je verwachten is dat je de Gert.bin bestanden de prullenbak in doet en zoals ieder ander gewoon 50 vinkjes voor je objecten zet onder de provider GertMeering! Ook kopieën van .bin bestanden op andere plaatsen valt hieronder, want het heeft exact hetzelfde effect.
GertMeering schreef:
06 feb 2022, 12:39
Gewoon lekker origineel houden graag, zo voorkom je deze misverstanden / ophef hierover.
GertMeering schreef:
06 feb 2022, 14:30
Ervoor of achter is ook ongepast ... gewoon geen Hvn gebruiken. Origineel houden zoals het is en was.
En het DutchSims team is het hier in deze mee eens. Want zet je het erachter dan heb je weer de kans dat [HvN] eraf valt omdat de naam te lang is. Dit zal bij sommige objecten ertoe leiden dat je het niet kan zien en op de gok een verkeerde pakt, zelfde laken en pak.

Nogmaals: Even 50 vinkjes zetten in de provider GertMeering, en de rest de prullenbak in. Het maakt voor wat je voor ogen hebt totaal niet uit (de objecten worden namelijk toch wel ingeladen!) en daarbij is je route al zo groot dat het alles bij elkaar toch geen effect meer heeft.

Heb je er hulp bij nodig, dan stellen we ons beschikbaar. Je kan ons Download-Team altijd een PB'tje sturen. :thumbsup:

Groet,
Koplopermau
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht (totaal 2):
GertMeeringmkasthijs
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

GertMeering
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:49
4
Gegeven waarderingen: 117 keren
Ontvangen waarderingen: 241 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door GertMeering »

Marklin schreef:
06 feb 2022, 14:40
Al zou ik het eronder of boven zetten blijf jij toch bij het standpunt dat ik na een goedkeuring wederom alles maar moet omzetten, nou ik denk het niet.
De een is de ander niet, maar als er rapaints worden gemaakt van bijv. Chris zijn treinen doet toch ook niemand moeilijk waar zijn bestandsnamen in worden gebruikt met een ietwat andere lijstnaam?
Wat heeft CT hiermee te maken ? Chris geeft toestemming voor repaints en ik hiervoor niet.
Ik wil als objectenmaker van de gebruikte objecten die jij gebruikt hebt niet dat er Hvn of welke naam dan ook voor/achter / onder of boven komt te staan.
Lijkt mij toch zo duidelijk als wat....ik snap niet dat het niet doordringt.

Ik ga toch ook niet van jou route [GM] [HvN] voorzetten. Dat slaat toch helemaal nergens op.

Ik ga er gewoon vanuit dat dit opgelost wordt met behulp van de MOD's.

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 111 keren
Ontvangen waarderingen: 285 keren
Contacteer:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Koplopermau »

Marklin schreef:
06 feb 2022, 14:40
Al zou ik het eronder of boven zetten blijf jij toch bij het standpunt dat ik na een goedkeuring wederom alles maar moet omzetten, nou ik denk het niet.
Je had het in het beginsel nooit moeten aanpassen.
Marklin schreef:
06 feb 2022, 14:40
De een is de ander niet, maar als er rapaints worden gemaakt van bijv. Chris zijn treinen doet toch ook niemand moeilijk waar zijn bestandsnamen in worden gebruikt met een ietwat andere lijstnaam?
Dat klopt, maar dit betreft kopieën van objecten in je eigen asset map, en geen repaints van de GM objecten.

Groet,
Koplopermau
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht:
GertMeering
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3436
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1937 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Zoals gezegd komt het er in feite op neer, na een toestemming van Gert zijn kant wat ineens totaal geen waarde meer heeft, ik aan het kortste eind trek?
Nou dan maak ik toch wat repaints van de gebruikte objecten, maar je kunt het al wel raden, daar word zeker alleen voor mij geen toestemming voor gegeven. :joy:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Wadlopertje
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 111 keren
Ontvangen waarderingen: 285 keren
Contacteer:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Koplopermau »

Marklin schreef:
06 feb 2022, 15:08
Zoals gezegd komt het er in feite op neer, na een toestemming van Gert zijn kant wat ineens totaal geen waarde meer heeft, ik aan het kortste eind trek?
Ik kan hier een heel lang antwoord op geven, ga ik niet doen. Ja, je trekt aan het kortste eind.
Marklin schreef:
06 feb 2022, 15:08
Nou dan maak ik toch wat repaints van de gebruikte objecten, maar je kunt het al wel raden, daar word zeker alleen voor mij geen toestemming voor gegeven. :joy:
Een repaint is ook geen probleem, want die heeft een andere naam en dan is het hele probleem niet aanwezig. Over toestemming ga ik niet, het zijn tenslotte niet mijn objecten.

Zoals ik al eerder aangaf, het download team is van harte bereid je te helpen. Je weet waar je ons kan vinden. Het terug aanpassen hoeft ook zeker geen uren te duren, je hoeft het maar te vragen...

Groet,
Koplopermau
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht:
GertMeering
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3436
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1937 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Koplopermau schreef:
06 feb 2022, 15:12
Zoals ik al eerder aangaf, het download team is van harte bereid je te helpen. Je weet waar je ons kan vinden. Het terug aanpassen hoeft ook zeker geen uren te duren, je hoeft het maar te vragen...
Ja bedankt voor jullie aanbod als team, maar daar heb ik geen team voor nodig hoe goed ook bedoeld. :blush:
Het is meer een principe kwestie tussen ons na een toestemming met het bewijs om ineens 100% om te draaien en het hiermee niet meer mag.
Ben ik er na de toestemming een tijdje mee bezig geweest om alle .bin files om te zetten en zou nu wederom alles weer terug moeten draaien.
Al met al vind ik het op deze manier van omgaan met elkaar een uiterst droevige en trieste zaak. :cry:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 111 keren
Ontvangen waarderingen: 285 keren
Contacteer:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Koplopermau »

Ik zeg het nogmaals, we helpen je graag en we fixen het in waarschijnlijk een paar minuutjes met behulp van TS-Tools. Dan maken we het gewoon voor je in orde. Dan hoef jij geen uren te spenderen aan het terug aanpassen van je objecten (en je route!). Scheelt je een hoop tijd en stelt ons tevreden, win-win wat mij betreft.
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht:
GertMeering
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3436
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1937 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Nou ga jullie gang, mits in een paar minuten, zou niet dan meteen stoppen! :astonished:
Of bedoel je per object een paar minuten, wat je trouwens ook niet lukt als je je er in gaat verdiepen? :thinking:

Edit/
Ach ze zijn in totaal maar 1282 keer geplaatst dus dat moet met TS_Tools lukken in een paar minuten. :partying_face:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 347
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 655 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door MarkA »

Stuur maar een PM met de laatste bouwversie van je route, krijg je hem later vandaag terug met de verwijzingen (terug) naar de objecten van Gert zelf.
Alleen de Contentmap is meer dan voldoende
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3436
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1937 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Ow, ik dacht jullie die al hadden, maar goed de 1.7 test versie staat iig hier:
https://www.railsim.nl/forum_2012/index ... #msg120866
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 347
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 655 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door MarkA »

Marklin schreef:
06 feb 2022, 16:25
Ow, ik dacht jullie die al hadden, maar goed de 1.7 test versie staat iig hier:
https://www.railsim.nl/forum_2012/index ... #msg120866
Uiteraard, maar dan ben je wel eventuele wijzigen die je tussen 3 Feb. en nu gedaan hebt kwijt :stuck_out_tongue:
Zeg het maar of ik die kan pakken of dat je liever een nieuwere maakt
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3436
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1937 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Ja dat weet ik, maar pak de bestaande maar.
Dan filter ik de eventuele later gewijzigde tiles er wel even uit.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 347
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 655 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door MarkA »

Marklin schreef:
06 feb 2022, 16:29
De objecten zitten in de scenery enz. mappen verwerkt, dus hoe wilde je dat doen dan?
Contentmap als in, de '47b6f7ad-85b8-667f-975a-5aeb7c18d28c' map. Heb ik voldoende aan :stuck_out_tongue:
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3436
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1937 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Ja bij later inzien zag ik dat, zie vorig bericht na wijziging.
Oja de GM objecten map (voor de verwijzingen) zit daar ook in dus weet je welke zijn gebruikt.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 347
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 655 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door MarkA »

Top, ga ik ermee aan de gang. Je hoort van me als het omgezet is
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3436
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1937 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Koplopermau schreef:
06 feb 2022, 15:38
we helpen je graag en we fixen het in waarschijnlijk een paar minuutjes met behulp van TS-Tools.
Oké MarkA ik hoor/zie het wel.
Gezien het tijdstip van plaatsen en nu is een paar minuutje wat aan de krappe kant genomen, mja geloofwaardig overdrijven is niet iedereen gegeven. :sweat_smile:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Wadlopertje
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 467
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
4
Gegeven waarderingen: 1781 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Wadlopertje »

Daar ging zijn vrije avondje, minuten werden uren.. :joy: :joy: :joy:

Gebruikersavatar
TjoeTjoe
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:16
4
Gegeven waarderingen: 304 keren
Ontvangen waarderingen: 212 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door TjoeTjoe »

Wadlopertje schreef:
06 feb 2022, 22:10
Daar ging zijn vrije avondje, minuten werden uren.. :joy: :joy: :joy:
Als het maar secuur gebeurd. Dan is het probleem voor één keer de wereld uit
Deze gebruikers waarderen TjoeTjoe voor dit bericht:
Daniel

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 111 keren
Ontvangen waarderingen: 285 keren
Contacteer:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Koplopermau »

Wadlopertje schreef:
06 feb 2022, 22:10
Daar ging zijn vrije avondje, minuten werden uren.. :joy: :joy: :joy:
De route is door het DS-team bekeken en allang weer teruggestuurd naar Teun. Wij zetten de route uiteraard niet direct online, dat is dan weer aan Teun zelf. Maar voor de mierenneukers: De route werd om 16:57 in behandeling genomen en om 18:08 alweer via PB teruggestuurd. We hebben daarbij:
  • De objecten van GertMeering weer vervangen voor de originele versies.
  • De route is in zijn geheel gecontroleerd, inclusief voorbereidende controle van assets (dit duurde wat langer dan verwacht, het is nu eenmaal een grote route).
  • Laatste controle of de assets juist vervangen waren en goed werkten door meerdere mensen.
We hebben niet gelogen, het vervangen van de objecten zelf was een kwestie van minuten, het controleren of dit alles niks kapot maakte duurde wat langer. Toch vind ik een uurtje niet slecht. :sunglasses:

Groet,
Koplopermau
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht (totaal 5):
DanielTjoeTjoeGertMeeringBryanPiroAndries33
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Gebruikersavatar
TjoeTjoe
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:16
4
Gegeven waarderingen: 304 keren
Ontvangen waarderingen: 212 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door TjoeTjoe »

Koplopermau schreef:
06 feb 2022, 22:41
De route is door het DS-team bekeken ...
Met de grootst mogelijke waardering aan het DS-team om dit probleem uit de wereld te werken.
En aan Marklin ook een compliment dat je er open voor hebt gestaan om je hierbij te laten helpen.
Deze gebruikers waarderen TjoeTjoe voor dit bericht (totaal 2):
DanielKoplopermau

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 467
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
4
Gegeven waarderingen: 1781 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Wadlopertje »

Eind goed al goed dus. Hopelijk zijn er nu alleen maar winnaars dan..
Deze gebruikers waarderen Wadlopertje voor dit bericht:
Koplopermau

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3436
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1937 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Nou winnaars vind ik persoonlijk wat veel gezegd.
Ja, door de halsstarrigheid van Gert is er een als winnaar uit de bus gekomen.
Mja dacht op een gegeven moment laat ik maar de wijste zijn en van de aanbieding gebruik maken, al had ik het zelf ook gekund, dan zijn we er vanaf omdat het verder totaal geen zin had.
En zoals meerdere keren is gezegd eerst zogenaamd nergens vanaf weten niet vermoedend dat ik toevallig een bewijs had en ineens 100% omdraaide.
Kortom wees voorzichtig al heb je een bewijs, dat heeft nul, nul waarde en kun je verscheuren. :scream:
Afijn, dat gezegd hebbende zand erover, ben iig een stuk wijzer geworden ....... :wink:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Wadlopertje
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2844
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1297 keren
Ontvangen waarderingen: 8158 keren
Contacteer:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Frison »

Lijkt me nog wel verstandig, om de gebruikers die deze test versie hebben gedownload, te melden dat ze in de map Marklin deze submap kunnen verwijderen. :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3436
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1937 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Ja Frits dat komt later goed en hebben Gert en het Kartel goed over nagedacht gezien een gedeelte uit de PM:

Daarnaast hebben we de op railsim.nl meegeleverde .bin bestanden leeggegooid en er bij gestopt. Hiermee worden bij een installatie van de route in de toekomst de .bin bestanden effectief verwijderd(een vrijwel leeg bestand is voor TS immers een niet bestaand bestand) bij andere routebouwers wie het al via railsim.nl opgehaald hadden.

Kortom dat bestand zit er straks bij en word het teniet gemaakt ........ :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Daniel
Moderator
Berichten: 251
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Twente
Gegeven waarderingen: 1054 keren
Ontvangen waarderingen: 1064 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Daniel »

Goed, laat ik nog even reageren. We zijn gistermiddag met een aantal mensen hier bezig geweest de ontstane ophef en het probleem dat jij Teun! veroorzaakt hebt omtrent dubbele bestanden welke er voor zouden zorgen dat willekeurige gebruikers zomaar jouw object map nodig hebben in hun routes op te lossen. We hebben allereerst hier een rel welke door miscommunicatie tussen jou en Gert is ontstaan recht proberen te trekken, waarbij jij ook zeker geen makkelijke houding aan hebt genomen. Vervolgens bieden we je hulp aan om te zorgen dat het probleem wat ontstaat met die bestanden te verhelpen, er wordt hier gewoon omdat we behulpzaam zijn het een en ander voor je geregeld en teruggezet naar zoals het moet zijn. De cynische opmerkingen die je tussendoor spuiit daargelaten.

Dan moet je perse vannacht nog even een opmerking richting Gert maken, tussen neus en lippen door, zand er over en klaar...

En dan lees ik nu net: "Gert en het kartel", laat even heel duidelijk zijn dat deze opmerking zeer ongepast is Teun. Nogmaals we proberen alleen een ieder hier te helpen en te voorkomen dat er iets rond gaat waar NIEMAND op zit te wachten. En het ergste is misschien nog wel dat je helemaal niet inziet wat je veroorzaakt met die bestanden, een roekeloze en ondoordachte actie waarbij helemaal niet nagedacht is over gevolgen. En daarnaast, het was verstandig geweest je route even terug te trekken van railsim.nl, een ieder die de route daar nu wegtrekt wordt alsnog opgezadeld met het probleem, geeft de indruk dat je het probleem nogsteeds niet ziet.

Het enige wat wij hier proberen is de boel fatsoenlijk draaiende te houden. En dan vind ik het oprecht ongepast on zulke opmerkingen te moeten lezen. Wat mij betreft is deze discussie nu helemaal afgesloten en lees ik er geen woord meer over.

Terug naar de ontwikkelingen en discussies over de Hart van Nederland route.
Deze gebruikers waarderen Daniel voor dit bericht (totaal 6):
NielsB_GertMeeringClipmeneernlTjoeTjoeBryanPiroPjottr
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Routes”