't Hart van Nederland V1.75
- Wadlopertje
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
- 3
- Gegeven waarderingen: 1758 keren
- Ontvangen waarderingen: 239 keren
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1911 keren
- Ontvangen waarderingen: 2130 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Ja, dat is/was opgelost als je af en dan in dit Topic een kijkje neemt en was je het bericht tegengekomen over bumperkleven.
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
- Wadlopertje
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1911 keren
- Ontvangen waarderingen: 2130 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
En wederom bezig geweest aldaar, nu de overweg nabij de Darwindreef maar eens onderhanden genomen:
Edit/
Op plaatje 2 is een foutje te zien, op de voorgrond staat een overwegboom (voor het fietspad) die de grond in had gemoeten, mja is reeds gebeurd.
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 8):
- rabby62 • Wadlopertje • jordibekkie • Andries33 • Hans Weverling • DaanCrossway • mprins62 • Roy
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1911 keren
- Ontvangen waarderingen: 2130 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
En wederom aan het updaten geweest, dit keer bij Station Utrecht Overvecht en de Meester Tripkade wat voor geen meter (meer) klopte.
Zie de 2 platen:
Zie de 2 platen:
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 7):
- Hans Weverling • Conner • Andries33 • mkasthijs • Floortje59 • MichaelO • Roy
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 08 apr 2020, 07:51
- 3
- Locatie: Rosmalen
- Gegeven waarderingen: 236 keren
- Ontvangen waarderingen: 39 keren
- Wadlopertje
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
- 3
- Gegeven waarderingen: 1758 keren
- Ontvangen waarderingen: 239 keren
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1911 keren
- Ontvangen waarderingen: 2130 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Bedankt
Ook bedankt.
Die zat er al, maar was uit de tijd vandaar ......
En wederom bedankt, en wat kunstwerken betreft heb ik er hier nog een.
- RcA51
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:28
- 3
- Gegeven waarderingen: 107 keren
- Ontvangen waarderingen: 27 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Schitterend! Heb 'm intussen ook binnen gehaald.
Maar nog niet kunnen vinden in de editor.
Waar moet ik zoeken?
Maar nog niet kunnen vinden in de editor.
Waar moet ik zoeken?
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1911 keren
- Ontvangen waarderingen: 2130 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Zoek in de route editor lijst naar "NS-20-VIP Kameel" (static) onder de button waar de rest ook staat.
- RcA51
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:28
- 3
- Gegeven waarderingen: 107 keren
- Ontvangen waarderingen: 27 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Ja, ik heb 'm gevonden.
Het plaatsen wil me niet lukken, dat laat ik aan de expert over.
Lijkt me een goed idee om de kameel in V1.6 een vaste plek te geven op het terrein van het museum.
Het plaatsen wil me niet lukken, dat laat ik aan de expert over.
Lijkt me een goed idee om de kameel in V1.6 een vaste plek te geven op het terrein van het museum.
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1911 keren
- Ontvangen waarderingen: 2130 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Voor de Kameel liefhebbers zie Railsim.nl zolang V1.6 er nog niet is.
Trouwens als je hem in een scenario wil toevoegen (als scenery object indien mogelijk) zal het ook moeten lukken, ofwel waar een wil is is een weg.
Edit/
Nee die optie heeft de kameel niet.
Edit2/
Nu is het wel mogelijk na een Kameel update!
Trouwens als je hem in een scenario wil toevoegen (als scenery object indien mogelijk) zal het ook moeten lukken, ofwel waar een wil is is een weg.
Edit/
Nee die optie heeft de kameel niet.
Edit2/
Nu is het wel mogelijk na een Kameel update!
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1911 keren
- Ontvangen waarderingen: 2130 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
En nu emplacement Bokkeduinen een beetje aan het updaten geweest.
Oa. rechts een inspectieput gecreëerd met een wasserette loods van Chris geschaald naar 0.400 want kon zo gauw niets anders vinden, overigens is de linkse loods ook de wasserette vanwege het genoemde.
En ja, er horen eigenlijk nog 17 dwergseinen bij te staan van totaal 21 en nog wat Siding msrkers, mja dat word een aanslag op de ram enz. juist bij Amersfoort ....
Dan zouden er van de 17 seinen zes met 15 - en elf met 8 rail linken horen te zijn.
Trouwens de seinen die er staan hebben ook niet alle links zoals het moet zijn, maar dat terzijde.
En gezien de geplaatste scenario's van derden dat ze daar nog nooit zijn gestart c.q. geëindigd zie ik daar vooralsnog maar vanaf.
Oa. rechts een inspectieput gecreëerd met een wasserette loods van Chris geschaald naar 0.400 want kon zo gauw niets anders vinden, overigens is de linkse loods ook de wasserette vanwege het genoemde.
En ja, er horen eigenlijk nog 17 dwergseinen bij te staan van totaal 21 en nog wat Siding msrkers, mja dat word een aanslag op de ram enz. juist bij Amersfoort ....
Dan zouden er van de 17 seinen zes met 15 - en elf met 8 rail linken horen te zijn.
Trouwens de seinen die er staan hebben ook niet alle links zoals het moet zijn, maar dat terzijde.
En gezien de geplaatste scenario's van derden dat ze daar nog nooit zijn gestart c.q. geëindigd zie ik daar vooralsnog maar vanaf.
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 4):
- Hans Weverling • Wadlopertje • rabby62 • rommy136
- Koplopermau
- Moderator
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 3
- Gegeven waarderingen: 110 keren
- Ontvangen waarderingen: 267 keren
- Contacteer:
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Nu moet ik bekennen dat ik bijna nooit scenario's maak richting de Bokkenduinen. Maar ik zou wel alle sporen van markers en seinen voorzien. Het argument dat het teveel RAM zou kosten is niet geheel waar: Alhoewel het een beetje extra RAM kost, is dat met 64-bit geen probleem meer (in tegenstelling tot vroeger). Qua RAM gebruik maakt het niet persé uit of je in Amersfoort bent, aangezien de seinen worden weggeschreven in de Tracks.bin en dus op de gehele route (en niet alleen Amersfoort!) ingeladen zijn. De hele route wordt er technisch gezien dus zwaarder van, niet alleen Amersfoort. Qua textures en shapes RAM, dus alle objecten etc. hoef je je geen zorgen te maken: Een dwergsein heb je op Amersfoort al staan dus nóg een seintje erbij is geen enkel probleem voor TS. Mede daardoor zou ik je willen adviseren om alle sporen gewoon te voorzien van markers en seinen, dan kan er namelijk ook met AI gespeeld worden. De loods van Chris schalen is trouwens een leuke oplossing.Marklin schreef: ↑30 nov 2020, 14:47En ja, er horen eigenlijk nog 17 dwergseinen bij te staan van totaal 21 en nog wat Siding msrkers, mja dat word een aanslag op de ram enz. juist bij Amersfoort.... En gezien de geplaatste scenario's van derden dat ze daar nog nooit zijn gestart c.q. geëindigd zie ik daar vooralsnog maar vanaf.
Mede waarom er geen scenario's naar gaan is ook omdat de seinen dus kennelijk niet goed staan en dus foutmeldingen geven als je bepaalde zaken wil doen. Dat is uiteraard vanuit beide kanten niet wenselijk. Zou je alle sporen wel van markers en seinen kunnen voorzien, dan bouw ik een scenario voor je vanaf de Bokkenduinen.
Iets anders wat ik in Amersfoort wel graag wil zien zijn andere spoorsnelheden. Je hebt bij het uitrijden van Amersfoort richting Utrecht / Amsterdam nog steeds te maken met snelheden van 60 km/h, terwijl het passeren van een dwergseinen een maximum op dient te leggen van 40 km/h. De hele wisselstraat is daar 40 km/h (behalve misschien een aantal rechtdoorgaande sporen, maar dat weet ik niet zeker). Mede omdat je uitrijdt via een dwerg maakt dat in principe niet uit en moet alles 40 zijn. Zou je dat kunnen fixen?
Groet,
Koplopermau
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1911 keren
- Ontvangen waarderingen: 2130 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Tsja Koplopermau dat is vlotter gezegd dan uitgevoerd om bij Bokkeduinen alles te voorzien van dwergseinen en sidings.
Trouwens sidings kun je zelf in de scenario editor plaatsen als je perse naar een spoor wilt rijden om bijv. een trein wilt neerzetten na gedane dienst waar hij niet staat.
Afijn, heb nu 8 sidings met seinen bij de opstelsporen wat zover compleet is naar het zeg maar werkkant gedeelte plus 2 uitrij sporen.
En vanaf de werkkant is het compleet, dus met 8 raillinken naar de siding sporen van het opstel gedeelte.
Wat de spoorsnelheid betreft is een verhaal apart omdat je zoals vaker gezegd met meerdere snelheden te maken krijgt.
Kom je vanuit Harderwijk dan moet je via de 2 rechter sporen naar 80 maar dan kom je in de knoei met de sporen uit Utrecht en Hilversum waar het 40 word.
En vanaf die kant over de 4 sporen geheel links waar ik op doel heb je ook nog eens met 60 te maken, waar je dus van de andere kant met 80 binnenkomt.
Kortom probeer daar maar eens wat van de bakken omdat tot ieders tevredenheid voor elkaar te krijgen.
Maar ben bezig geweest om het naar 40 te brengen in het station gedeelte en later maar eens zien hoe of dat verloopt.
Onder nog een knipsel van bokkenduinen. (klik recht op het plaatje en kies "Afbeelding bekijken" voor vol beeld na klik met + vergrootglas)
Trouwens sidings kun je zelf in de scenario editor plaatsen als je perse naar een spoor wilt rijden om bijv. een trein wilt neerzetten na gedane dienst waar hij niet staat.
Afijn, heb nu 8 sidings met seinen bij de opstelsporen wat zover compleet is naar het zeg maar werkkant gedeelte plus 2 uitrij sporen.
En vanaf de werkkant is het compleet, dus met 8 raillinken naar de siding sporen van het opstel gedeelte.
Wat de spoorsnelheid betreft is een verhaal apart omdat je zoals vaker gezegd met meerdere snelheden te maken krijgt.
Kom je vanuit Harderwijk dan moet je via de 2 rechter sporen naar 80 maar dan kom je in de knoei met de sporen uit Utrecht en Hilversum waar het 40 word.
En vanaf die kant over de 4 sporen geheel links waar ik op doel heb je ook nog eens met 60 te maken, waar je dus van de andere kant met 80 binnenkomt.
Kortom probeer daar maar eens wat van de bakken omdat tot ieders tevredenheid voor elkaar te krijgen.
Maar ben bezig geweest om het naar 40 te brengen in het station gedeelte en later maar eens zien hoe of dat verloopt.
Onder nog een knipsel van bokkenduinen. (klik recht op het plaatje en kies "Afbeelding bekijken" voor vol beeld na klik met + vergrootglas)
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 2):
- Wadlopertje • Koplopermau
- Wadlopertje
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
- 3
- Gegeven waarderingen: 1758 keren
- Ontvangen waarderingen: 239 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Dat moet een hele klus zijn inderdaad als ik dat zo zie. Mooi gedaan!
Wat Koplopermau zegt zit wel wat in. Laatst reed ik een scenario via Amersfoort en als je dan richting Utrecht gaat knal je daar met 60 door de wissels terwijl 40 al een aardig gangetje is. Omdat van de andere kant wel harder mag kun je het beter op 40 houden want anders raken de mensen wel heel erg kotsmisselijk (om maar niet te praten over lopende mensen in de trein).
Houd de moed erin!
Wat Koplopermau zegt zit wel wat in. Laatst reed ik een scenario via Amersfoort en als je dan richting Utrecht gaat knal je daar met 60 door de wissels terwijl 40 al een aardig gangetje is. Omdat van de andere kant wel harder mag kun je het beter op 40 houden want anders raken de mensen wel heel erg kotsmisselijk (om maar niet te praten over lopende mensen in de trein).
Houd de moed erin!
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1911 keren
- Ontvangen waarderingen: 2130 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Ja Wadlopertje ....., nu zit ik hier nog even mee te dim dammen:
Dus nu gaat het hier om, rechtsonder word het 80, ca. rechtsmidden 60 waarbij de pijlen de rijrichting is. (zie knipsel)
En linksonder en midden word het 40 km/u.
Nu heb ik de 80 maar 60 gelaten tot aan de dwergseinen want het passeren van dwergseinen dient een maximum van 40 km/u op te leggen volgens Koplopermau.
Maar nu vraag ik mij af met dit gegeven kan dat zonder snelheidsborden, en hoeft er ook geen 40 km/u in de rail linken van de dwergseinen voor die wisselstraat ingevoerd te worden als 40 bij dwergseinen is opgelegd?
Dus nu gaat het hier om, rechtsonder word het 80, ca. rechtsmidden 60 waarbij de pijlen de rijrichting is. (zie knipsel)
En linksonder en midden word het 40 km/u.
Nu heb ik de 80 maar 60 gelaten tot aan de dwergseinen want het passeren van dwergseinen dient een maximum van 40 km/u op te leggen volgens Koplopermau.
Maar nu vraag ik mij af met dit gegeven kan dat zonder snelheidsborden, en hoeft er ook geen 40 km/u in de rail linken van de dwergseinen voor die wisselstraat ingevoerd te worden als 40 bij dwergseinen is opgelegd?
- rommy136
- Teamlid
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
- 3
- Locatie: Oliewagons aan het laden
- Gegeven waarderingen: 810 keren
- Ontvangen waarderingen: 721 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Hoi,
Je kunt tevens in de huidige seinen ook een plaatselijke snelheid meegeven, die alleen voor de genoemde richting geldt. Dit wordt dan tot de doellink weergegeven maar je krijgt wel je normale seinbeelden.
Wel dien je natuurlijk de juiste snelheidsborden neerzetten.
Mvg Rommy
Je kunt tevens in de huidige seinen ook een plaatselijke snelheid meegeven, die alleen voor de genoemde richting geldt. Dit wordt dan tot de doellink weergegeven maar je krijgt wel je normale seinbeelden.
Wel dien je natuurlijk de juiste snelheidsborden neerzetten.
Mvg Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1911 keren
- Ontvangen waarderingen: 2130 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Dat zou kunnen, maar de vraag is of dat gebruikelijk is als je opgelegd naar 40 km/u moet en is vereist bij dwergseinen, alles is immers 40 km/u
Dat is nu juist het punt, er staan geen 40 km/u snelheidsborden ....Wel dien je natuurlijk de juiste snelheidsborden neerzetten.
Want dit is er iig te lezen in de Coha seinen handleiding:
Laaggeplaatste seinen (type AY) zijn ook wel bekend onder de naam “dwergsein”. Meest kenmerkende van een laaggeplaatst sein is dat dit sein ALTIJD met maximaal 40 km/h gepasseerd mag worden. Snelheid verhogen mag pas vanaf een volgende hooggeplaatst sein of indien zich een snelheidsbord langs de baan bevindt.
Edit/
Zie plaatje waarbij geel 40, blauw 60 en onderaan, waar je de drive under ingaat, grijs 80 km/u is
-
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
- 3
- Gegeven waarderingen: 611 keren
- Ontvangen waarderingen: 961 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Vanuit Utrecht is de gehele wisselstraat 40, afgedwongen door een snelheidsbord 4 (in game heb je op het sein volgens mij ook 40 kmh beperkingen liggen waardoor die groen-knipper toont. Dit is niet nodig, en dit sein toont gewoon hoog groen.
Vanuit Hilversum geldt hetzelfde, alleen de dive under is 80. Deze wissel wordt ook met een snelheidsbord 8 bewaakt dus hoeft er geen beperking op de seinen.
Vanuit Amersfoort naar Utrecht / Hilversum is zoals eerder benoemd volledig 40 tot de snelheidsbordjes 70. Dwergseinen leggen altijd een 40 beperking op. Het hoge sein aan het eind van spoor 1 toont groen knipper als de wisselstraat bereden wordt, de dive under is gewoon 80 en dus wordt gewoon groen getoond. (Immers snelheidsbord 80 voor het sein)
Vanuit Amersfoort naar Apeldoorn/Zwolle is inderdaad wat lastiger. Ik zou er persoonlijk voor kiezen om de 80 door te trekken tot de dwergseinen en dan 60 beperkingen op de seinen waar een snelheidsbord 6 voor staat instellen. Zoals Rommy al aangaf moet je deze seinen dan wel de optie #PS60# geven om te voorkomen dat de seinen groen knipper 6 gaan tonen. Vanwege de snelheidsborden 12 in de wisselstraat zal er als er via bepaalde wissels gereden wordt waarschijnlijk geel-6 getoont worden ipv groen, maar dat zou ik hier buiten beschouwing laten omdat het anders wel echt een heel complex verhaal wordt.
Het is onmogelijk de situatie perfect te krijgen en misschien zie ik nu wat over het hoofd maar als ik het zo snel bekijk lijkt me dit de beste oplossing
Vanuit Hilversum geldt hetzelfde, alleen de dive under is 80. Deze wissel wordt ook met een snelheidsbord 8 bewaakt dus hoeft er geen beperking op de seinen.
Vanuit Amersfoort naar Utrecht / Hilversum is zoals eerder benoemd volledig 40 tot de snelheidsbordjes 70. Dwergseinen leggen altijd een 40 beperking op. Het hoge sein aan het eind van spoor 1 toont groen knipper als de wisselstraat bereden wordt, de dive under is gewoon 80 en dus wordt gewoon groen getoond. (Immers snelheidsbord 80 voor het sein)
Vanuit Amersfoort naar Apeldoorn/Zwolle is inderdaad wat lastiger. Ik zou er persoonlijk voor kiezen om de 80 door te trekken tot de dwergseinen en dan 60 beperkingen op de seinen waar een snelheidsbord 6 voor staat instellen. Zoals Rommy al aangaf moet je deze seinen dan wel de optie #PS60# geven om te voorkomen dat de seinen groen knipper 6 gaan tonen. Vanwege de snelheidsborden 12 in de wisselstraat zal er als er via bepaalde wissels gereden wordt waarschijnlijk geel-6 getoont worden ipv groen, maar dat zou ik hier buiten beschouwing laten omdat het anders wel echt een heel complex verhaal wordt.
Het is onmogelijk de situatie perfect te krijgen en misschien zie ik nu wat over het hoofd maar als ik het zo snel bekijk lijkt me dit de beste oplossing
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1911 keren
- Ontvangen waarderingen: 2130 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Ja, als dit tenminste over die 4 sporen gaat zou 80 kunnen, maar dan worden de 60 snelheidsborden 80 km/u als je het spoor 80 maak.
En dat vloekt t.o.v. elkaar als je de seinen op 60 instelt.
-
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
- 3
- Gegeven waarderingen: 611 keren
- Ontvangen waarderingen: 961 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Gewoon de betreffende snelheidsborden linken aan een stuk spoor onder de grond waar je een snelheid van 60 op instelt. Nadeel is dat je dan in de HUD de beperking niet ziet aankomen maar dat is dan een compromis dat je dient te maken als je zo realistisch mogelijk de situatie wil nabootsen
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1911 keren
- Ontvangen waarderingen: 2130 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Tsja Niels zoals je eerder zei valt het niet mee om een ieder tevreden te stellen, de een rijd met de HUD en een ander weer niet.
Ofwel rij je met de HUD dan zie je idd geen snelheidsborden als je de linken op een los stukje spoor legt en zo is het altijd wat, althans dat kun je ervan maaken.
Met oa. dit gegeven ging ik er vanuit dat je komende uit Zwolle de sporen wel 80 kunt geven maar je moet toch naar 40 voor de dwergseinen en dan maakt die 20 meer of minder ook niet veel meer uit.
En kom je vanuit Utrecht dan zou je van 40 naar 80 mogen, mja voor je dat hebt bereikt moet je toch weer naar 60, dan heb ik het voor beide nog niet over de ATB ...., vandaar geen rompslomp en 60 gemaakt.
Ofwel rij je met de HUD dan zie je idd geen snelheidsborden als je de linken op een los stukje spoor legt en zo is het altijd wat, althans dat kun je ervan maaken.
Met oa. dit gegeven ging ik er vanuit dat je komende uit Zwolle de sporen wel 80 kunt geven maar je moet toch naar 40 voor de dwergseinen en dan maakt die 20 meer of minder ook niet veel meer uit.
En kom je vanuit Utrecht dan zou je van 40 naar 80 mogen, mja voor je dat hebt bereikt moet je toch weer naar 60, dan heb ik het voor beide nog niet over de ATB ...., vandaar geen rompslomp en 60 gemaakt.