't Hart van Nederland V1.75

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
MNS2006
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2021, 20:12
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door MNS2006 »

Hoi,

‘T Hart van Nederland is al erg uitgebreid. Ik vroeg me alleen af of er bij Nijmegen een update kan komen. Daar zit in werkelijkheid een wissel zodat de IC trein naar Roosendaal, de SPR trein naar Zutphen en Arnhem Centraal op spoor 1a aan kunnen komen. Nu kan dat nog niet in Train Simulator.

Groet,
MnS2006

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Marklin »

Hmm, dan moet je mij toch eens vertellen om welke wissel het zou gaan die ontbreekt?
Naar mijn weten kun je vanuit Nijmegen overal komen en ligt het spoor/wissels zoals in werkelijkheid is.
Afbeelding

Prettige reis

avm024
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jul 2020, 22:35
3
Gegeven waarderingen: 20 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door avm024 »

hey Marklin,

het zou moeten gaan om wissel 105 om op spoor 102B door te wisselen naar spoor 101A. verder is het wissel op spoo 103B gesaneerd dus spoor 103A is er niet meer

zie sporenplan.nl


gr, Anton
beginnend sim speler :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Marklin »

Ow, je bedoeld hoogstwaarschijnlijk dit? (zie knipsel)
Zo ja dan is dat in V1.6 een feit. :wink:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
saurer580
Afbeelding

Prettige reis

avm024
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jul 2020, 22:35
3
Gegeven waarderingen: 20 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door avm024 »

ja klopt gaat inderdaad om dat wissel. Alleen zie ik wel dat aan de noordzijde van Nijmegen op spoor 103B dat het wissel er nog wel ligt. In werkelijkheid is deze gesaneerd door prorail. Verder heb je het goed aangepast, kan niet wachten tot de nieuwe update uitkomt
beginnend sim speler :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Marklin »

Ja nu zie ik het ook bij sporenplan dat die overloopwissel (121A & B) weg zijn.
Maar het is vlotter weggehaald dan ingebouwd, ofwel bij deze word hij, en als gevolg daarvan een paar seinen gesaneerd. :wink:

Edit/
En gesaneerd! :sunglasses:
Er is 1 perronmarker (Nm P103a) verwijderd en is Nm P103b langer gemaakt waarbij de interne naam niet is veranderd, in de lijst is het Nm P103 geworden.

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
avm024
Afbeelding

Prettige reis

avm024
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jul 2020, 22:35
3
Gegeven waarderingen: 20 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door avm024 »

Goed bezig!
beginnend sim speler :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Marklin »

Marklin schreef:
29 apr 2021, 14:01
Er is 1 perronmarker (Nm P103a) verwijderd en is Nm P103b langer gemaakt waarbij de interne naam niet is veranderd, in de lijst is het Nm P103 geworden.
Mocht 1 van de scenario makers Nm P103a, die dus verwijderd is, hebben gebruikt dan kan dat tot aan de oficile release altijd gewijzigd worden!
Mja of dat zinvol is is maar de vraag door al de oa. verkanting veranderingen. :thinking:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
GekIdee
Teamlid
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:50
3
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door GekIdee »

Beste Marklin.

Dan rest mij nog de vraag. Is Spoor 3A en 3B nog wel aangesloten richting Nijmegen Dukenburg? En hebben ze nog wel de A en B zijde van dat perron. Gezien er namelijk alleen maar de intercity's beginnen richting Den Helder/Schiphol.

Sebas1700
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:15
3
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Sebas1700 »

3A en 3B is nu spoor 3. Je kunt niet meer in Dukenburg komen. Alleen naar de REP.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Marklin »

Juist, het antwoord is al gegeven door Sebas... :thumbsup:
Maar wat ooit een wissel (105) was is nu een kruising geworden en wissel 105 is zeg maar naar het midden spoor verhuist.
En zoals eerder aangegeven vanwege scenario's is er een perron marker verwijderd omdat het een zijde is geworden. :wink:

Trouwens waarom ze daar geen Engelse kruiswissel, of een halve, van hebben gemaakt weet ik ook niet?, daar zal wel een reden voor zijn en moet je even bij de planners aankloppen om dat aan de weet te komen. :joy:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Marklin »

Hmm, n.a.v. de oude bussen en betonmixer van Frison zag ik wel dat die erg strak langs elkaar heen gaan zodat er geen spegel meer heel blijft.
Zo ook nabij Amersfoort op wegen van tankje bij een overweg waar niets heel blijft aan hekjes enz. :upside_down:
Kortom heb dat maar even gewijzigd dat auto's meer naar de zijkanten toe rijden. :stuck_out_tongue:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 5):
FrisonmkasthijsRoyrabby62saurer580
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Marklin »

Was er nog niet helemaal Tevreden Over en dacht dat er 8 abri's naast elkaar stonden maar het zijn er 9 plus 1 haaks er op.
Kortom heb het geheel aan deze zijde van de hoofdlijn wat gewijzigd en ziet er nu zo uit: :sweat_smile:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 4):
FrisonWadlopertjerabby62saurer580
Afbeelding

Prettige reis

HeroicNonsense
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 apr 2020, 13:46
3
Gegeven waarderingen: 63 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door HeroicNonsense »

Marklin schreef:
01 mei 2021, 23:28
Juist, het antwoord is al gegeven door Sebas... :thumbsup:
Maar wat ooit een wissel (105) was is nu een kruising geworden en wissel 105 is zeg maar naar het midden spoor verhuist.
En zoals eerder aangegeven vanwege scenario's is er een perron marker verwijderd omdat het een zijde is geworden. :wink:

Trouwens waarom ze daar geen Engelse kruiswissel, of een halve, van hebben gemaakt weet ik ook niet?, daar zal wel een reden voor zijn en moet je even bij de planners aankloppen om dat aan de weet te komen. :joy:
Nijmegen gaat de komende jaren op de schop. Er is sprake van een tweede perroneiland (spoor 5/6) en dat spoor 1a gaat verdwijnen (1"b" wordt dan een kopspoor voor Arriva). Spoor 2 wordt een perronspoor voor de Sprinters richting Arnhem-Zutphen (door een nieuw perron op de huidige plek van spoor 1a te leggen).De kruising en het nieuwe wissel zijn daar inderdaad voor nodig, maar in de toekomst hoeft niet meer richting spoor 1 gezigzagd te worden.

Een en ander werd een tijdje geleden als zekerheid gepresenteerd door Prorail en de gemeente, maar de projectpagina van Prorail is inmiddels wat uitgekleed. Men gaat nu "onderzoeken" wat de beste oplossingen zijn. (https://www.prorail.nl/projecten/uitbre ... n-nijmegen)

Dat het eiland met spoor 5/6 (en een nieuw opstelterrein van voor de ETMET-IC's op de corridor Nijmegen - Schiphol) er komen, schijnt wel al vast te staan (en wordt ook als zekerheid genoemd op de projectpagina).

Waarom spoor 3 dan nog bestaat weet ik niet (de IC 3600 kan er immers geen gebruik van maken, want die moet van/naar 's-Hertogenbosch kunnen). Wellicht voor uitlooptreinen?

NB: het gerucht gaat dat:

1) de 3600 opnieuw geknipt gaat worden in Nijmegen, net als in de jaren '90 het geval was. Nijmegen zou dan eindstation worden voor de treinen van/naar 's-Hertogenbosch en van treinen van/naar Zwolle. Als dat klopt, zou spoor 3 voor Nijmegen <>Zwolle en 4a voor Nijmegen <> 's-Hertogenbosch gebruikt kunnen worden.

-of-

2) de 3600 helemaal niet meer tussen Arnhem en Nijmegen gaat rijden. Treinen uit Zwolle gaan tot Arnhem; treinen uit Roosendaal maar tot Nijmegen. 4a wordt dan het keerspoor voor de IC's van/naar Roosendaal.

e.e.a. zou te maken hebben met de ETMET op het baanvak richting Arnhem. Dat veroorzaakt capaciteitsproblemen waardoor de 3600 moeilijk in te passen is. Optie 1 zou worden gebruikt als hij wel is in te passen, maar de wachttijd in Nijmegen te groot zou worden; optie 2 als hij helemaal niet handig in te passen is.

Er is ook een optie 3: slechts de helft van de ETMET-IC's vanuit Schiphol door laten rijden naar Nijmegen (de andere helft rijdt dan tot Arnhem), waardoor er ruimte ontstaat voor de 3600. Dit zou planningstechnisch niet handig zijn, omdat Nijmegen wel de thuisbasis wordt voor dat materieel (er wordt zelfs een geheel nieuwe opstelplaats en treinreinigingsfaciliteit voor gebouwd in de huidige plannen)


We gaan het zien.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Marklin »

HeroicNonsense schreef:
15 mei 2021, 15:15
----> We gaan het zien.
Inderdaad, las via je link wel dat de einddatum 2027 is.....
Nou dan zijn wij 6 jaar verder, hoop dat we dit met ons allen nog mee mogen maken. :partying_face:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 2):
Wadlopertjesaurer580
Afbeelding

Prettige reis

FransSim
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2021, 07:46
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door FransSim »

Ik ben nieuw in de trainsim wereld. Ik heb inmiddels al een aantal addons geinstalleerd, o.a. het NL starterspack van Simtogether en wil graag wat meer echte NL routes installeren. 't Hart van Nederland lijkt me wel interessant maar als ik in de handleiding kijk moet ik zoveel freeware installeren dat de moed me wel een beetje ontbreekt om hieraan te beginnen. Ik heb inmiddels de downloads van de download pagina binnen gehaald. Wat heb ik nou minimaal nog nodig om van de route gebruik te kunnen maken? Ergens zag ik een bericht van Marka dat assets inmiddels waren opgenomen op de download pagina; die heb ik ook gedownload. Ik heb voor het nl starterspack de Ruhr-Sieg lijn geïnstalleerd. Wat is er nog meer essentieel.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Frison »

In de handleiding van een route staat over het algemeen exact wat er nodig is en in de meeste gevallen zit er zelfs een download link bij. :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 462
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
3
Gegeven waarderingen: 1758 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Wadlopertje »

Inderdaad wat Frison zegt in de handleiding staat het duidelijk beschreven.

Als je nou bedenkt dat de maker van de route echt al jaren ermee bezig is dan is het appeltje eitje om een link aan te klikken en het te gaan installeren.
Je bent er misschien 'even' mee bezig maar als je in je achterhoofd houdt dat de maker er jaren mee bezig is en nog steeds de route uitbreidt, mooier maakt, aanpast waar nodig en zoveel meer, dan weegt dat toch niet op om de ontbrekende dingen te installeren. En het nog gratis beschikbaar (payware uitgezonderd natuurlijk) stelt ook!
Succes! Het is het zeker waard! :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Marklin »

FransSim schreef:
17 mei 2021, 09:37
't Hart van Nederland lijkt me wel interessant maar als ik in de handleiding kijk moet ik zoveel freeware installeren dat de moed me wel een beetje ontbreekt om hieraan te beginnen.
Precies zoals Frison en Wadlopertje aangeven.
Maar heb je je wel eens afgevraagt hoe lang ik al bezig ben met 't HvN? :thinking:
Nou dat is al vanaf het begin, toen nog Midden Nederland en TS20** Railworks werd genoemd, al een jaar of 10.
Wat ik ermee wil zeggen is dat jij zeker geen 10 jaar bezig bent met downloaden/installeren om het compleet te krijgen!
En heb je dat alles compleet dan hoef je bij de meeste NL routes weinig tot niets meer te installeren. :wink:
Kortom niet meteen zo negatief, ga er eens even recht voor zitten, download de gegeven linken en genieten maar! :partying_face:
Afbeelding

Prettige reis

rabby62
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 apr 2020, 18:18
3
Gegeven waarderingen: 1213 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door rabby62 »

et cette route est de plus en plus belle à parcourir....L'auteur fait preuve de courage et de bonne volonté pour notre plaisir... Monsieur , je me permets de vous remercier de façon personnelle ....chaque nouvelle version est un réel émerveillement... :wink:

en deze weg wordt steeds mooier om af te leggen ... de auteur toont moed en goede wil voor ons plezier ... Mijnheer, ik sta mezelf toe u op een persoonlijke manier te bedanken ... elke nieuwe versie is een echt wonder

RobertF68
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 feb 2021, 14:34
3
Gegeven waarderingen: 182 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door RobertF68 »

Ik sluit me bij de vorige spreker aan.

Gebruikersavatar
TfNLDE
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 apr 2020, 15:56
3
Gegeven waarderingen: 127 keren
Ontvangen waarderingen: 93 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door TfNLDE »

Marklin schreef:
17 mei 2021, 12:55
FransSim schreef:
17 mei 2021, 09:37
't Hart van Nederland lijkt me wel interessant maar als ik in de handleiding kijk moet ik zoveel freeware installeren dat de moed me wel een beetje ontbreekt om hieraan te beginnen.
Precies zoals Frison en Wadlopertje aangeven.
Maar heb je je wel eens afgevraagt hoe lang ik al bezig ben met 't HvN? :thinking:
Nou dat is al vanaf het begin, toen nog Midden Nederland en TS20** Railworks werd genoemd, al een jaar of 10.
Wat ik ermee wil zeggen is dat jij zeker geen 10 jaar bezig bent met downloaden/installeren om het compleet te krijgen!
En heb je dat alles compleet dan hoef je bij de meeste NL routes weinig tot niets meer te installeren. :wink:
Kortom niet meteen zo negatief, ga er eens even recht voor zitten, download de gegeven linken en genieten maar! :partying_face:
Het is zeker de moeite waard om alle freeware te installeren, je krijgt er wel iets moois voor terug :wink:
Groeten,
Erwin

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Marklin »

Juist heren en bedankt voor de complimenten. :stuck_out_tongue:

Zo, dankzij Frison is Driebergen Zeist voor zover ook weer up-to-date, mijn dank daarvoor. :stuck_out_tongue:
Met een compleet nieuw viaduct en bijbehoren plus de overkapping die er los van staat qua object.
Onder een totaal plaatje van genoemd station:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 6):
Rubku_NLFrisonrabby62BertTrainWadlopertjeLouke1968
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Frison »

Ziet er goed uit zo! :loveit:

De kap is redelijk "zwaar" qua poly's maar aangezien de omgeving niet echt vol zit met grote objecten, ben ik er van uit gegaan dat het geen probleem zal zijn. De oude pilaren hebben, ondanks de enkelvoudige uitvoer, best veel poly's.

Overigens is het model van de kap niet geheel conform werkelijkheid, dat heeft te maken met de reeds beschikbare pilaren (Hengelo). Het heeft geen zin om steeds maar weer nieuwe aan te maken. Ook staan er in werkelijkheid een flink aantal nieuwe pilaren naast de oude, maar dan wordt het nog veel zwaarder dan het nu is, vandaar dat er hier en daar wat anders en of minder is dan gewoonlijk. :blush:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Marklin »

Frison schreef:
21 mei 2021, 18:59
Ziet er goed uit zo! :loveit:

Overigens is het model van de kap niet geheel conform werkelijkheid, .........
Tsja Frison, dat kom je meer in elke route tegen dat niet alles geheel conform de werkelijkheid is en ook vrijwel onmogelijk is. :sweat_smile:
Maar in deze is het toch altijd beter dan hetgeen er stond aan oude DBZ overkapping en nog flink geschaald was om aan de ca. L/B maat te komen.
Ben iig zeer content met het geheel, en wie let er nou op of bijv. een balkje iets anders had moeten zijn.
Evenzo is het niet verkeerd dat je het even meld, er zijn altijd van die zeurdozen die er iets over zouden zeggen en er op kicken. :zipper_mouth:
Afbeelding

Prettige reis

Plaats reactie

Terug naar “Routes”