't Hart van Nederland V1.75

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Daniel schreef:
07 feb 2022, 09:24
En daarnaast, het was verstandig geweest je route even terug te trekken van railsim.nl, een ieder die de route daar nu wegtrekt wordt alsnog opgezadeld met het probleem, geeft de indruk dat je het probleem nogsteeds niet ziet.
Tsja, dat was door de ontstane hectiek even over het hoofd gezien, maar is bij deze verwijderd.klaar
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 2):
DanielFrison
Afbeelding

Prettige reis

Clipmeneernl
Berichten: 581
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:15
3
Gegeven waarderingen: 270 keren
Ontvangen waarderingen: 454 keren
Contacteer:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Clipmeneernl »

Om terug te komen op de route zelf :halo:

Ik weet niet of het al gefixt was, maar er is een klein probleempje te Ede-Wageningen. Als de valleilijn trein en de trein naar Arnhem tegelijk aan het perron staan, kan er maar van 1 trein de deuren open. Oplossing; Doe een knipje in het perron bij het stukje waar geen marker is, tussen de dwergjes in. Op deze manier kunnen op allebei de zijdes de deuren open.

(Het gaat om het perron voor de treinen naar Amersfoort en de Sprinter naar Arnhem)
Deze gebruikers waarderen Clipmeneernl voor dit bericht:
RemkoH

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Hmm, ik dacht dat dit bij Ede Wageningen (ca. boven de tunnel bij V1.7) ook gedaan was, maar mogelijk dus niet en zal iig even kijken. :wink:
In oa. Amersfoort is het knippen wel gebeurd.
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 3):
JepparamaClipmeneernlKoplopermau
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 463
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
3
Gegeven waarderingen: 1758 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Wadlopertje »

Nog even een klein puntje:
Op 51.88627 5.85118 ligt het linkje van sein 810 niet goed. Ik zag het sein tijdens het passeren vanuit de cabine veranderen naar oranje :upside_down: :wink: .

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Inderdaad ligt de rail-link er wat ver voor. en ja zeker een sein moet je van op aan kunnen. :stuck_out_tongue:
Bedankt voor het melden.

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 3):
peerklotaRobertF68Wadlopertje
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Even een vraagje tussendoor n.a.v. het hierboven bericht en in een filmpje een paar van deze seinen (of hoe ze mogen heten) zag staan vanaf Nijmegen richting Arnhem op het 3 sporen stuk voor je de Betuwelijn opdraait en bij mij nog niet staan. :blush:
Is iig dit een herhaalsein, of iets anders wat bijv. met de Betuwe lijn te maken heeft, zie knipsel:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Daniel
Moderator
Berichten: 247
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Twente
Gegeven waarderingen: 1046 keren
Ontvangen waarderingen: 1036 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Daniel »

Dat ligt er aan, staat er een L of H op dan is het een L of H sein, staat er een R op dan is het een herhaalsein (zie nummer van het sein).
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Oké bedankt voor de tip, dan ga ik er vanuit dat het losse L seinen zijn, want de inrijseinen voor je de Betuwelijn opdraait zijn H seinen. :wink:

Edit/
Nu weet ik het niet meer en ben ff de kluts kwijt. :upside_down:
Wilde er een L sein neerzetten toen ik ineens dit VBord zag staan die ik er ooit neer heb gezet.
Kortom zou dat ook nog kunnen?

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
TfNLDE
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 apr 2020, 15:56
3
Gegeven waarderingen: 127 keren
Ontvangen waarderingen: 93 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door TfNLDE »

Marklin schreef:
07 feb 2022, 18:12
Even een vraagje tussendoor n.a.v. het hierboven bericht en in een filmpje een paar van deze seinen (of hoe ze mogen heten) zag staan vanaf Nijmegen richting Arnhem op het 3 sporen stuk voor je de Betuwelijn opdraait en bij mij nog niet staan. :blush:
Is iig dit een herhaalsein, of iets anders wat bijv. met de Betuwe lijn te maken heeft, zie knipsel:
Dit is een "adviessnelheidsbord (nr 282a)", als deze opgelicht is zou je voldoende remweg moeten hebben om vanaf dit punt voor een "End of Authority" in ETCS (zeg maar een stoptonend sein) tot stilstand te kunnen komen wanneer de rijweg naar de Betuweroute is ingelegd. Ik ken het sein, echter heb ik deze nog nooit zien branden. Dus of het werkt, geen idee. :thinking: (Ik vind het wel apart dat dit een bord genoemd wordt..... :zipper_mouth: )

Dus een bord zoals in de laatste screen zou dan ook kunnen, omdat dat dit sein (een bord is ook een sein...) alleen voor de door de spoorwegonderneming aangewezen goederentreinen geldt. Is alleen niet zoals in het echt. Maar in TS20xx moet je soms consessies doen..... :upside_down: (en ik weet niet zo uit mijn hoofd of dit ook in het pakket van CoHa zit)
Groeten,
Erwin

Gebruikersavatar
TjoeTjoe
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:16
3
Gegeven waarderingen: 304 keren
Ontvangen waarderingen: 212 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door TjoeTjoe »

Marklin schreef:
07 feb 2022, 18:45
Nu weet ik het niet meer en ben ff de kluts kwijt. :upside_down:
Wilde er een L sein neerzetten toen ik ineens dit VBord zag staan die ik er ooit neer heb gezet.
Kortom zou dat ook nog kunnen?
Je hebt kans dat dat bord vervangen is door een “dynamisch” adviessnelheidssein in het jasje van een MSG-gever.
Deze zullen dan hetzelfde symbool tonen als het statische bord wat jij laat zoen (dus 5 met driehoek boven en onder).

Bij Meteren, op de toeleidende sporen vanaf ‘s-Hertogenbosch richting de Betuweroute staan ze ook.
Of en zo ja wanneer ze oplichten weet ik ook niet

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Oké heren, ja dat sein wat uit een filmpje komt is al wat oud en kan het zijn dat ik het VBord ooit toch ergens anders vandaan heb gezien of zo. :face_with_monocle:
Kortom gezien jullie reacties zou het dan voorlopig goed zijn zo en niets wijzigen. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
TjoeTjoe
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:16
3
Gegeven waarderingen: 304 keren
Ontvangen waarderingen: 212 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door TjoeTjoe »

Als op het ID bord 466 of 468 staat dan is het inderdaad een dynamisch “adviessnelheid”sein dat een 5 met driehoekjes kan tonen. En is het statische bord dus vervallen. Uit betrouwbare bron vernomen.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Juist, op het VBord wat er dus al stond zit iig geen ID nummer bord en van Coha komt en kan ik het er ook niet inzetten, of bedoelde jij dat niet?
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
TfNLDE
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 apr 2020, 15:56
3
Gegeven waarderingen: 127 keren
Ontvangen waarderingen: 93 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door TfNLDE »

Misschien off-topic maar toch :thinking: ,
TjoeTjoe schreef:
07 feb 2022, 21:04
Of en zo ja wanneer ze oplichten weet ik ook niet
Ik herinner me dat ik ooit testritten heb gereden op de Betuweroute zo'n 15 jaar geleden, en ook bij de aansluitingen bij Meteren. Dat is de enige keer dat ik dit sein heb zien oplichten. Deze lichten op wanneer je niet helemaal de Betuweroute op kan, dwz het normale lichtsein toont "geel" dan volgt een rood sein, in vorm van een "End of Authority" in de display van ETCS, in een normale situatie is dat bij de eerstvolgende SMB. Heb je een doorgaande rijweg, zal dat sein dan ook niet oplichten. Dat was toen het verhaal. Of dat nu nog zo werkt weet ik niet, de keren dat ik over Betuweroute heb gereden heb ik een doorgaande rijweg gehad, dus heb ik ze niet zien oplichten. Maar ik rij dan niet (meer) met goederentreinen.... :wink:
Groeten,
Erwin

Gebruikersavatar
TjoeTjoe
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:16
3
Gegeven waarderingen: 304 keren
Ontvangen waarderingen: 212 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door TjoeTjoe »

Marklin schreef:
07 feb 2022, 22:21
Juist, op het VBord wat er dus al stond zit iig geen ID nummer bord en van Coha komt en kan ik het er ook niet inzetten, of bedoelde jij dat niet?
Dat Vbord is dus vervangen door een MSG-bak met een gelijkwaardige aanduiding, dat is wat ik eigenlijk probeer aan te geven. Kijk maar bij Meteren in de ZvNL route hoe ik het daar voor Yorn heb opgelost.
Dat een verkeerde bak is geeft niet, ziet niemand behalve als je het weet of heel goed kijkt. Als hij maar gedoofd is.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

We zijn eruit en bedankt, daar gaan we morgen als 1e aan beginnen. :thumbsup:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

TjoeTjoe schreef:
07 feb 2022, 23:37
Kijk maar bij Meteren in de ZvNL route hoe ik het daar voor Yorn heb opgelost.
Nou heb eerst je raad maar eens opgevolgd door bij Meteren een kijkje te nemen en daar is/was het zo gedaan, zie ZvNL knipsel:

Afbeelding

En daar is dus een losse XGHL voor gebruik wat verder niet uitmaakt zoals je zegt, heb er iig een losse L MSG neergezet.
De rail link ligt dan wel op een los stukje spoor wat ik bewust niet doe (of het moet noodzakelijk zijn) omdat het allemaal extra data is (Tracks.bin) waar ik niet op zit te wachten, mja dat is uiteraard ieder voor zich .....
Wat wel belangrijk is is code #BUDI# wat er staat, zonder code zie je de L opgelicht staan wat niet moet en dus de code voor dient, het is trouwens niet in bijv. de .pdf seinopvolging terug te vinden.
Zie HvNL knipsel:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door MarkA »

Marklin schreef:
08 feb 2022, 14:53
De rail link ligt dan wel op een los stukje spoor wat ik bewust niet doe (of het moet noodzakelijk zijn) omdat het allemaal extra data is (Tracks.bin) waar ik niet op zit te wachten, mja dat is uiteraard ieder voor zich .....
Wat wel belangrijk is is code #BUDI# wat er staat, zonder code zie je de L opgelicht staan wat niet moet en dus de code voor dient, het is trouwens niet in bijv. de .pdf seinopvolging terug te vinden.
Staat hier netjes in de handleiding :stuck_out_tongue:
Afbeelding
En gezien de rode tekst zou ik het toch maar op een los stukje spoor liggen om problemen te voorkomen, dat wordt door COHA niet voor niks in het rood aangegeven :wink:
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht:
NielsB_
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Oeps, ja dat bedoel ik nu met indien niet noodzakelijk aan het spoor, dit dus wel al zie ik geen wit kruis ....., iig bedankt voor het opzoeken en de snelle reactie. :thumbsup:

Edit/
Heb in de pdf eens op BUDI gezocht (wat ik achteraf eerder had moeten doen) en idd staat het er wel degelijk. :face_with_monocle:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
TjoeTjoe
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:16
3
Gegeven waarderingen: 304 keren
Ontvangen waarderingen: 212 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door TjoeTjoe »

Ik had persoonlijk de losse XGHL bak toegepast als ik in jouw schoenen had gestaan.
Die zijn van het type MSG (MatrixSignaalGever) net zoals de echte adviessnelheidseinen.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Nja ik had zo de gedachte van het moet gedoofd zijn, dus wat maakt het uit welke .... omdat je niets mag zien aan lampen of zo op de display toch? :thinking:
Afijn jij bedoeld zeker kwa vorm van de kast lijkt het wat beter?
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Koplopermau »

Het bericht over de verkeerde seinlink doet mij eraan denken dat er tussen Amersfoort Aansluiting (de fly-over) en Hoevelaken nog een sein-link verkeerd ligt op het tegenspoor. Een van de P-seinen ligt met zijn link op het verkeerde spoor. Welke precies weet ik niet meer, maar ik kwam erachter tijdens het rijden van mijn Nightjet scenario over de Valleilijn. Het P-sein op jouw spoor gaat op rood voor een trein uit de tegenrichting. Wellicht kan je dat stukje nog even controleren. :blush:
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Ja Koplopermau dat was idd het geval ...., d.w.z. dit was door oplettendheid van Jepparama al gemeld en Hier terug te vinden. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
DaanCrossway
Berichten: 101
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:15
3
Locatie: Ede-Wageningen
Gegeven waarderingen: 203 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door DaanCrossway »

Ligt het nou aan mij of mist hier nou een sein? (Arnhem Centraal spoor 9)
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door RemkoH »

Dat lijkt een correcte observering:

Afbeelding

Afbeelding
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Plaats reactie

Terug naar “Routes”