Pagina 24 van 30

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Geplaatst: 27 jul 2022, 00:07
door Marklin
Oeps is die er ook dan?, zal wel anders zeg je dat niet .... :joy:
Afijn straks maar eens :face_with_monocle: .

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Geplaatst: 27 jul 2022, 07:49
door Daniel
Marklin schreef:
26 jul 2022, 23:34
Hmm, dan wacht ik maar even af wat jij gezien hebt en hoe deze bouwer(s) dat gemaakt heeft.
Trouwens al zoekende naar de lijnen kwam ik dit verkeerspaaltje tegen in je pakket(ten) maar niet de bijhorende markering zoals de situatie bij Ede centrum is.
Kort gezegd is dat gemaakt als je dat nog heugen kan? :wink:

Die is heel makkelijk te maken met rechte strepen. Ik zou zeggen kijk eens in de route van Niels hoe strepen e.d. gemaakt zijn. Als iemand dat netjes geplaatst heeft is hij het. Daar moet het vast mee lukken.

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Geplaatst: 27 jul 2022, 09:26
door Marklin
We zullen er eens een blik op werpen of het "makkelijk" te doen is. :wink:
Daniel schreef:
26 jul 2022, 23:54
Ik bedoel de Loft variant, die tussen de Scenery staat onder "SBS"
Juist, maar "Scenery" staat er niet tussen dus dit heb ik (nog) niet. :upside_down:

Afbeelding

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Geplaatst: 27 jul 2022, 10:32
door Daniel
Afbeelding

Alle in een afbeelding, moet lukken dat te vinden denk ik ;)

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Geplaatst: 27 jul 2022, 12:34
door Marklin
Ja gevonden, deze loft zit iig in het "Rodachtalbahn Plus 3.0.zip" bestand wat op een externe schijf stond.
Waar het zo gauw vandaan komt weet ik niet (Railsim.de misschien) maar ben er voorlopig mee gered.
Het enigste nadeel is weer dat je de loft variant niet kunt verkanten zoals we inmiddels weten, maar je kunt niet alles hebben wat bij de Lage Weide niet het geval is, maar toch .... :wink:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Geplaatst: 27 jul 2022, 13:05
door Marklin
Marklin schreef:
26 jul 2022, 14:32
N.a.v. het een en ander heb ik de overweg bij Lage Weide maar voorzien van een loft Schienenbus overwegplaat,.....
Afbeelding
Nou ik vind de spoor - t.o.v. de loft variant toch mooier en beter aansluiten op de wegen enz. dus laat hem vooralsnog zitten. :wink: (zie plaatje citaat)
Zoals eerder gezegd is hij los van het spoor geplaatst en lijkt het mij niet op ruzie uit te lopen.
En plaatje loft ...:
Afbeelding

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Geplaatst: 27 jul 2022, 13:14
door Frison
Erg onnatuurlijke texture. Het is geen naadloze herhaling. :frowning:

Bij beide trouwens.

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Geplaatst: 27 jul 2022, 14:02
door Marklin
Idd dat bedoel ik t.o.v. elkaar, dan is de texturen bij de loft erger dan van de spoor variant wat meer egaal lijkt al is het onnatuurlijk, en bij de naad kun je denken het zijn afzonderlijke platen wat je bij 14 korte (5 m) Coha overwegplaatjes ook krijgt. :wink:

Oja, bij de spoor variant lopen de buitenste iets schuin wat bij de loft niet het geval is.

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Geplaatst: 27 jul 2022, 22:35
door Marklin
Frison schreef:
26 jul 2022, 15:40
Probeer eens om met losse strepen, de wegmarkering door te trekken. :wink:
Nou Frits heb eens op advies van Daniel de route van NielsB bekeken en dan zijn de wegmarkeringen gemaakt van de Coha Seinen\NLSeinen\Losse Onderdelen\balk horizont wit.bin waar er tot nu toe ca. 3800 van zijn gebruikt met max. geschaald naar 5.000 lengte. (langer kan niet)

En ja kan niet anders zeggen dan dat het af, of ten nadele van de route is, maar daar ga ik vooralsnog niet aan beginnen met deze korte rechte staafjes om op deze manier wegmarkeringen te gaan maken. :wink:

Afbeelding

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Geplaatst: 11 aug 2022, 23:01
door Marklin
Ben ondanks de hitte toch eens een tijdje met het Marktplein in Ede bezig gewest met dit als resultaat: :sweat_smile:

Afbeelding

Afbeelding

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Geplaatst: 13 aug 2022, 08:14
door Marklin
In het objecten topic van Frison schreef ik "kalm aan maar eens kijken waar ze (paaltjes met ...) nog meer voorkomen om te plaatsen" en hoefde niet ver te kijken want bij het marktplein staan ze ook: :stuck_out_tongue:

Afbeelding

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Geplaatst: 13 aug 2022, 08:38
door Frison
Ik zou nog eens goed naar datvplaatje kijken. :wink:

Ik wel de nodige pijltjes plaatsen namelijk :joy:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Geplaatst: 13 aug 2022, 09:09
door Marklin
Het is nog vroeg maar ik snap je even niet waar je op doelt? :face_with_monocle:

Of het moet een hekje aan de overkant van het spoor zijn waar 3 dezelfde staan, maar dat zul je niet bedoelen?

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Geplaatst: 13 aug 2022, 10:38
door Frison
Ja, als je er om vraagt :rolling_eyes:

Afbeelding

Waarom dit opvalt? Ik zie het bij andere route bouwers zoals Daniel en NIels nooit. Gebruiken die andere objecten dan? :thinking:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Geplaatst: 13 aug 2022, 11:25
door Marklin
De andere bouwers proberen dit soort punten zeker niet in beeld te krijgen bij het plaatsen van een plaatje. :joy:
Mja het is geven en nemen in Railworks, bijv. op het punt waar je onder de stoep kijkt is een grond probleem, d.w.z. haal je dat omhoog dan schiet het op andere plekken weer te hoog en zit het fietspad e.d. onder het zand.
Of de weg bij de overwegplaat, haal je de weg wat omhoog dan komt die onder een bepaalde hoek weer door de plaat heen wat je dus nu bij die 2 kruisende fietspaden ziet.
Nog een punt, de stoepen van PR hebben geen endcap, en die horen iets boven de weg/fietspad te zitten met als gevolg dat je eronder kijkt enz.
Kortom, oa. dit soort punten zullen andere route bouwers ook tegenkomen en kunnen bevestigen dat je er soms niet onderuit komt. :wink:

Edit/
Zie als voorbeeld met de grondslag waarbij jou aangegeven punt nou goed is, maar zelfs een eind verder omhoog schiet en de 2 wegen tot op de mm even hoog zitten....... :upside_down:

Afbeelding

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Geplaatst: 13 aug 2022, 11:59
door Frison
Ik vind het prima, als jij alle reacties zo afhandelt, Oké, maar geef dan zelf ook eens wat minder commentaar op door andere geplaatste berichten. :zipper_mouth:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Geplaatst: 13 aug 2022, 12:05
door Marklin
Tsja Frits als je dat volgens jou met genoemde punten bij andere routes niet ziet valt er weinig commentaar te geven lijkt mij toch? :zipper_mouth:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Geplaatst: 13 aug 2022, 12:07
door Frison
Ik zal wel eens wat echte stoepen met nette randen maken, later deze week. Kan je daar eens mee stoeien. :wink:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Geplaatst: 13 aug 2022, 12:13
door Marklin
Dat zou fijn zijn. :hugging:
Trouwens bedenk ik net, anderen maken de stoepen misschien wel met de filler perrons van Chris, die hebben iig een endcap. :wink:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Geplaatst: 13 aug 2022, 12:27
door Daniel
Er zijn genoeg stoepen met nette randen hoor, en lege perrons van Chris (fillers) zijn ook heel goed te gebruiken. Onder een fietspad kun je zo een filler plaatsen of wat anders en je ziet geen zwevende stukken of andere randen meer.

Ik wil je niet tegenhouden Frits, maar met de objecten die er zijn is dit prima te realiseren, vind ik in ieder geval :)

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Geplaatst: 13 aug 2022, 15:29
door Marklin
Ja Daniel waar een wil is is een weg en moet bekennen dat ik daar nog al makkelijk in ben.
D.w.z. wat niet direct vanuit de cabine zichtbaar is vind ik iets minder nodig.
Afijn vele wegen leiden naar Rome , zo heb ik het vooralsnog opgelost met een loft stoeprand van Sjef: :wink:

Afbeelding

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Geplaatst: 14 aug 2022, 12:03
door Marklin
Hmm, bij SAD is het zo kalm aan ook een warboel met zijn objecten, zo heb ik 3 x 3 in meer of mindere mate precies dezelfde gebruikt met dit verschil dat het een ander pad heeft:

SAD\Foliage_Pack1\hedge1.bin (SAD FP Boxwood small)
SAD\Foliage_Pack1\hedge2.bin (SAD Rhododendron small)
SAD\Foliage_Pack1\hedge3.bin (SAD FP Rhododendron large)

SAD\GermanLocal\scenery\foliage\hedge1.bin
SAD\GermanLocal\scenery\foliage\hedge2.bin
SAD\GermanLocal\scenery\foliage\hedge3.bin

SAD2016\GermanLocal\scenery\foliage\hedge1.bin
SAD2016\GermanLocal\scenery\foliage\hedge2.bin
SAD2016\GermanLocal\scenery\foliage\hedge3.bin

Dit n.a.v. de Heg van Frits om er indien mogelijk iest van te vervangen.
Maar voordat dit zover is wilde ik het eerst maar eens naar 1 map wijzigen met TS_Tools, maar wat is wijsheid.
Kortom welke map zou de slimste zijn en voor de hand liggen zodat iedereen die heeft en/of niet in een payware add-on zit? :wink:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Geplaatst: 15 aug 2022, 11:33
door BertTrain
Voor de route Heuvelland heb ik op advies van het DutchSims team alle SAD objecten omgezet naar SAD2016, dat was even een klus...

Voor de route Maastricht Vaals en Miljoenenlijn heb ik alleen de providers SAD2011 (2 objecten) en SAD2016 geactiveerd.
Ik moet nog eens kijken of die twee SAD2011 objecten niet ergens onder SAD2016 te vinden zijn.

Het is inderdaad wel een janboel met die SAD objecten..

Als ik naar de objecten kijk die in V3 van Im Koblitzer Bergland zit dan zijn dit alleen SAD2016 objecten.
Volgens mij komt SAD voornamelijk uit Altenburg Wildau en SAD 2011 uit een vorige versie van Im Koblitzer bergland.

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Geplaatst: 15 aug 2022, 12:15
door Marklin
Dus daar was je ook achter gekomen. :wink:
Nou ben gisteren met :sweat_smile: bezig geweest en heb veel omgezet naar het SAD\Foliage_Pack1 wat daar nog altijd te halen is zolang het duurt .....
{het zou een must zijn als dat bij Dutchsims als download kwam)
En dan met name omdat je het meer bij elkaar hebt, zo had ik in wat tiles 3 dezelfde hedge zitten van de drie genoemde producten. :upside_down:

Had trouwens nog naar de loft hedge van SAD gekeken maar dit had ik zeker als eens gewijzigd naar een hedge van PR (pawerybs) want dat stond er niet meer in. :stuck_out_tongue:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Geplaatst: 15 aug 2022, 13:57
door Marklin
Tsja zo kan het ook als het maar payware is, in de SAD2016 map staat "bushes_RSDLimi_line01.bin", kijk je dan in de blueprint dan blijkt het een RSDL imitatie te zijn. :astonished:

<DisplayName>
<Localisation-cUserLocalisedString>
<English d:type="cDeltaString">SAD2016 Bushes Line 01</English>
<.....>
<Other/>
<Key d:type="cDeltaString"></Key>
</Localisation-cUserLocalisedString>
</DisplayName>
<Description>
<Localisation-cUserLocalisedString>
<English d:type="cDeltaString">RSDL imitation to replace deleted DLC</English>

Laat ik die nu 2 x gebuikt hebben, nou je raad het al, die word omgezet naar de RSDL variant al is het een deleted DLC. :stuck_out_tongue: