Pagina 27 van 30

Re: 't Hart van Nederland V1.7

Geplaatst: 05 sep 2022, 10:59
door Marklin
Aeolus schreef:
04 sep 2022, 22:03
Aan het tuinieren geweest Teun?
Jazeker, dit keer bij voetbalvelden tussen Putten en Ermelo waar in een tile maar liefst 14 groepen in voorkwamen en dat tikt lekker af ...
En omdat ik daar toch bezig was de voetbalvelden maar meteen geüpdatet met die van Frison. :joy:
Zie bovenaanzicht en een detail plaat vanaf het spoor:
Afbeelding

Afbeelding :stuck_out_tongue:

Re: 't Hart van Nederland V1.7

Geplaatst: 05 sep 2022, 11:08
door Frison
Wadlopertje schreef:
02 sep 2022, 16:03
Bedankt overigens nog voor de mooie 1.7 testupdate!
Kwam een klein dingetje tegen bij de dive-under bij Arnhem..
<snip>
Verder weer zeer mooi ook met de nieuwe objecten van Frison erbij! :loveit:
Stukje spoorrail en portaal is simpel aan te passen, maar die dijk in de tunnel is niet te selecteren? :thinking:

Re: 't Hart van Nederland V1.7

Geplaatst: 05 sep 2022, 11:25
door Marklin
Alles is te selecteren Frits, maar dit is een loft die bij dat stukje straat zit.
En wellicht pak je dan de straat als je de loft wil selecteren maar daar is een optie voor: :wink:
S (toetsenbord) = scenery selecteren (bijv. een hole decal boven een weg)
L = loft selecteren
R = road selecteren

Re: 't Hart van Nederland V1.7

Geplaatst: 05 sep 2022, 11:41
door Treintje
Hoi, ik zie dat je test versie van HvN 1.7 ook hier op te halen is. Je hebt er ook enkele links bij gezet. Helaas is de eerste corrupt.
Dit is https://simtogether.com/files/file/1870 ... terkolken/
Misschien wil je die even corrigeren? bedankt

Re: 't Hart van Nederland V1.7

Geplaatst: 05 sep 2022, 13:37
door Marklin
Ja Treintje hoe graag ik dit ook zou willen maar kan er helaas niet bij, dit is iets voor het DS Team. :wink:
Iig bedankt voor het melden. :thumbsup:

Re: 't Hart van Nederland V1.7

Geplaatst: 05 sep 2022, 13:57
door mkasthijs
Marklin schreef:
05 sep 2022, 11:25
S (toetsenbord) = scenery selecteren (bijv. een hole decal boven een weg)
L = loft selecteren
R = road selecteren
Ow, dat is nieuw voor mij. :smile: :smile:
Wat briljant, vooral voor dit: (bijv. een hole decal boven een weg)

Re: 't Hart van Nederland V1.7

Geplaatst: 05 sep 2022, 14:36
door Marklin
Zeker te weten, bijv. ook handig bij het later selecteren van een weg (Toets R indrukken en op de weg klikken) die door een asset block loopt of zo. :wink:

Re: 't Hart van Nederland V1.7

Geplaatst: 05 sep 2022, 17:05
door Rob Jansen
Link aangepast, thanks voor het doorgeven :thumbsup:

Re: 't Hart van Nederland V1.7

Geplaatst: 06 sep 2022, 13:58
door Treintje
Ik was een scenario van mijzelf aan het testen op HvN1.7 en toen zag ik dat er het een en ander bij Nijmegen was verdwenen. Zo ook de steel crane.
Afbeelding
Ik keek even bij google earth en hij was daar nog steeds aanwezig. Is dit de bedoeling of heb je teveel verwijderd
Afbeelding

Ik reed door het Gooi en zag dat daar ook behoorlijk was bij gebouwd. Zag het heel goed uit. Hopelijk weinig stikstof geproduceerd (A)

Re: 't Hart van Nederland V1.7

Geplaatst: 06 sep 2022, 14:17
door Clipmeneernl
Het kan zijn dat er geen object is die hier past, of je moet iets compleets fictiefs neerzetten. Als er geen goed object voor is, dan moeten we er helaas mee leven.

Of Frits vind dit weer een leuk projectje :hugging:

Re: 't Hart van Nederland V1.7

Geplaatst: 06 sep 2022, 14:59
door Marklin
Nou Treintje dat is opgeheven zoals meer rond Nijmegen naar het heden en te zien in onderstaand filmpje: :wink:


Re: 't Hart van Nederland V1.7

Geplaatst: 06 sep 2022, 17:08
door Treintje
Ok ik ben weer helemaal bij. Bedankt.

Re: 't Hart van Nederland V1.7

Geplaatst: 07 sep 2022, 16:43
door Marklin
Marklin schreef:
05 sep 2022, 10:59
Aeolus schreef:
04 sep 2022, 22:03
Aan het tuinieren geweest Teun?
Jazeker, ......
En nog steeds aan het tuinieren maar het einde is in zicht, nog 49 te gaan van 3 groepen. :sweat_smile:
Van groep 3 (de kleinste) waar er nog 63 van te gaan waren heb ik maar een vervanger (Radiomaster en iets breder) gegeven die niet vierkant is maar het moet maar. :face_with_monocle: (zie knipsel)

Kortom we gooien er straks weer een testversie tegenaan, bijv. V1.75 zodat jullie kunnen kijken of er onverhoopt geen bomen c.q. stuiken op het spoor staan, en dan met name hetgeen vervangen is met TS_Tools. :wink:

Afbeelding

Re: 't Hart van Nederland V1.7

Geplaatst: 07 sep 2022, 19:28
door Aeolus
Ik wist niet dat je zulke groene vingers had :joy:

Ik zal, als de nieuwe testversie er is, hem ook eens downloaden. Ben benieuwd :)

Re: 't Hart van Nederland V1.7

Geplaatst: 07 sep 2022, 23:45
door Marklin
Zo, morgen de laatste 10 en dan behoort 3DTrains tot het verleden en is alles geklaard. :stuck_out_tongue:
Waar het al niet goed voor is dat dit al een tijdje niet meer te verkrijgen is, anders was ik er wellicht niet aan begonnen.
Afijn, op eigen werk mag je niet roemen maar moet zeggen dat de route er mijn inziens een stuk van is opgeknapt. :zipper_mouth:

Re: 't Hart van Nederland V1.7

Geplaatst: 08 sep 2022, 13:55
door dylanjohn10
rerspekt. en alvast bedankt :sunglasses: :face_with_monocle: :flag_nl:

Re: 't Hart van Nederland V1.7

Geplaatst: 08 sep 2022, 14:54
door Marklin
Het tuinieren is tot zover achter de rug en kan het mooi groeien na al die regen van de afgelopen paar dagen. :sweat_smile:
Al doende kwam ik nog diverse bomen tegen van "Allaboard" (van een payware add-on uit ca. 2010) waarvan er al wat van meegenomen waren te wijzigen omdat het niet moeders mooiste zijn.
Om die reden maar eens gekeken en nu blijken er zo'n 600 a 27 stuks overgebleven te zijn in de route. :astonished:
Ofwel even :thinking: of ik dat ook meeneem, en zeker waar er maar een paar van staan over de route.

Edit/
En die zien er allemaal zo uit van boven gezien met weinig tot geen kleur variatie, overigens wel met herfst/winter optie wat je weer niet van alle bomen kunt zeggen:
Afbeelding

Edit2/
Heb al 6 stuks vervangen met de bomen van Frison, zie knipsel; boven Allaboard en onder Frison:
Afbeelding

Re: 't Hart van Nederland V1.7

Geplaatst: 08 sep 2022, 15:54
door Wadlopertje
Ja het gras (of in dit geval bomen) is altijd groener aan de overkant he :sweat_smile: .
Ziet eruit als een hele verbetering inderdaad! De bomen van Frison zijn zeker weten ene hele verbetering! :-)

Re: 't Hart van Nederland V1.7

Geplaatst: 08 sep 2022, 16:34
door Frison
Teun je bent appels met peren aan het vergelijken :joy:

2D met 3D die wel meer geheugen gebruiken, gebruik ze dus met mate, net als alcohol :halo:

Re: 't Hart van Nederland V1.7

Geplaatst: 08 sep 2022, 16:53
door Marklin
Ja Frits dat is mij bekent, maar het ging in dit geval om 6 verschillende Allaboard bomen waarvan er totaal 12 geplaatst waren over de hele route.
Als je bijv. 1-2000-rgtree2.bin neemt dat zijn er 16 en word een ander verhaal, die wijzig ik met een Radiomaster boom.
En zo'n enkele boom gezien provider/product hoef iig niet apart geladen te worden wat weer een pluspunt oplevert omdat er sowieso meer producten van jou staan. :sweat_smile:

Re: 't Hart van Nederland V1.7

Geplaatst: 09 sep 2022, 17:02
door Marklin
Marklin schreef:
07 sep 2022, 16:43
Kortom we gooien er straks weer een testversie tegenaan, bijv. V1.75 zodat jullie kunnen kijken of er onverhoopt geen bomen c.q. stuiken op het spoor staan, en dan met name hetgeen vervangen is met TS_Tools.
Of in dit geval op het fietspad ....
Want heb eens gekeken en het zg. pivot punt van de bestaande (rg_treeline-pine300x300) precies gelijk gehouden met de vervanger en dan komt hij dus op het fietspad te staan.
Dit is dan hier het geval maar er zijn er genoeg waar het niet voorkomt, maar het kan .... (zie plaatje:)
Al met al heb ik ze, ca. 85 x gebruikt, toch allemaal maar vervangen met TS_Tools. :face_with_monocle:

Afbeelding

Re: 't Hart van Nederland V1.7

Geplaatst: 09 sep 2022, 17:39
door Frison
Naast het Pivot Point is natuurlijk ook de rotatie factor belangrijk. :joy:

Re: 't Hart van Nederland V1.7

Geplaatst: 09 sep 2022, 18:13
door Marklin
Jazeker, maar voordat ik het vervang word er van beide even een proef opstelling gemaakt zonder te draaien, ofwel zoals het object aan de muis hangt :stuck_out_tongue: plaatsen.
Bij sommigen gaat het niet want dan komt de ene 90 graden t.o.v. van de andere te staan. :face_with_monocle:

Re: 't Hart van Nederland V1.7

Geplaatst: 09 sep 2022, 18:20
door Frison
Als je een object plaatst en ook nog draait dan kan TSTools dat niet opvangen, alleen de basisinsteling zal dan gebruikt woden.

Het kan dus best zo zijn dat al je objecten vervangen zijn, maar dat wil niet zeggen dat ze automatisch ook juist draaien, ondanks dat het pp goed staat. Althans dat maak ik op uit je rij bomen die ineens op het fietspad staan. :wink:

Re: 't Hart van Nederland V1.7

Geplaatst: 10 sep 2022, 09:01
door Marklin
Nou het zit zo, als je een object vervangt en zoals eerder aangegeven de pivot enz. punten kloppen zonder draaien bij een test dan heeft een draaiing tijdens het plaatsen daar niets mee van doen.
Want dat staat immers weggeschreven in de blueprints, het word heel anders bij onderstaand voorbeeld als het pitot punt aan het einde zit van een treeline en van geen kanten klopt met de vervanger en in dit geval dus handmatig zou moeten. :sweat_smile:

Moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat de treeline wat op het fietspad staat iets langer was dan die vervangen moest worden. :wink:

Afbeelding

Edit/
En dit onderstaande gaat vervangen worden door een berkenboom, een echt Hollands product: :joy:

Afbeelding