Routebouwers 101

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Clipmeneernl
Berichten: 581
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:15
3
Gegeven waarderingen: 270 keren
Ontvangen waarderingen: 454 keren
Contacteer:

Re: Routebouwers 101

Bericht door Clipmeneernl »

De afgelopen tijd weer verder gebouwd aan mijn route, we komen ergens met deze. Verwacht dat deze route nog wat kan worden :upside_down:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laterz :)
Deze gebruikers waarderen Clipmeneernl voor dit bericht (totaal 4):
WadlopertjehanstreintjeGertMeeringHans Weverling

Thijs053_NL
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 mei 2020, 19:29
3
Locatie: Nederland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 27 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Thijs053_NL »

Naar een behoorlijke tijd even rustig te zijn geweest met de route Enschede (NL) - De Eschmarke (NL) - Glanerbrug (NL) - Gronau (Westf) Bahnhof is er eindelijk een kleine vooruitgang. Ik heb de gehele route nu op hoogte liggen. Ook heb ik de sporen Tussen Enschede - Glanerbrug (Grens) over de Glane aangepast naar nl spoor. Ook heb ik nu de seinen en PZB goed werkend gekregen met een script (Dat je in nl net als in het echt de seinen altijd moet kwiteren. Zoals de DB ook altijd doet.)

In V1 is bepaalt dat is Tussen Enschede en Gronau blijf. in V2 ga ik richting het ingewikkelde Münster. Als de route klaar is in V2 heb je de gehele euroregio Bahn Rb64.

Ook bestaat er een mogelijkheid dat rond V2.5 of 3 de route richting Coesfeld gaat en dan via Selm verder naar Dortmund (RB51) De Westmünsterlandbahn.

TOEVOEGING
op sommige momenten gebruik ik dit filmpje ook als ik twijfel


Status
Station Enschede: 25%
Station De Eschmarke: 90%"momenteel af. Getest maar paar foutjes gevonden"
Station Glanerbrug: 90% "momenteel af. Maar nog niet getest"

Omgevingen
Omgeving Nederland: 15%
Omgeving Duitsland: 5%

Infra
:checkmark: Seinen: 100% (Alle seinen staan incl Duitsland)
Overwegen: 70% (Duitsland eerste overweg geplaatst bij de oude grenswoning)
Borden: 77% (Alleen aan Duitse kant nog niet)

De omgeving komt ook rustig. Ik heb in totaal 10,000 Foto's gemaakt langs de baan waar door er beter inzicht is in dit stuk (Ik woon zelf aan die lijn en reis hem erg vaak.) Maar toch ontbreekt het soms aan de kennis.

Heb laatst met een VR trein test gereden om de PZB te testen. Deze werkte naar behoren. Ik had problemen met de talent stellen (BR643) Maar deze werken nu ook goed.

De perrons zijn in Enschede hoofdstation op NL hoogte gelegd. Maar aan de route liggen de perrons lager +/- 0.160 meter.

Ook ben ik bij de grens bezig geweest. Er staan kort na station (+/- 50 meter) de volgende borden
Een Snelheidsbord TF7 met een 5 (max 50 km/h) Alleen vanaf Nederland naar Duitsland. Toevoeging: Voor de duidelijkheid heb ik na de glane een bord geplaatst met 100 Km/H (Toevoeging. Volgens Streckeplan DB is dit 80) (Staat er in het echt niet Dat stuk rijden ze 100% op ebula Db Strecke plan)

Daarna staat een Bahnübergang sein (Knipper)
Daarna staat een Bahnübergang bord (BÜ)
En daar na nog een zwartbord met 4 witte vierkanten.

En daarna ga je de Glane over. Dit was 1 van de moeilijkste punten qua sein en bord indeling.

in station glanerbrug staat alleen een sein richting Nederland (Dit had ik eerst ook naar Duitsland. Deze is weg gehaald)

De perrons opbouw in Enschede (Hoofdstation) Komt langzaam aan.
De stations Glanerbrug en De Eschmarke zijn 80% klaar.

Aan de duitse kant van de grens naar Nederland. Staat kort na de eerste overweg (In Duitsland) Of de laatste naar Nederland een voorsein met het nummer V404. Deze is ook geheel op zijn plek gezet. Alleen dit sein bugs nog een beetje (Het sein is geel maar de PZB werkt nog niet.) Hier kijk ik na als ik in duitsland bezig ga met de infra en de omgeving

Tussen Enschede en De Eschmakte is er een stadshoogte verschil. Deze ligt er inmiddels in. Alleen nog niet zoals gewenst. Het hoogte verschil bedraagt een kleine 4 meter. Dat is ook het punt waar de vele bomen staan. Maar ook huizen te vinden zijn. Met 3 oude bruggen.

Foto's

## Test dag
In deze dag heb ik gekeken of de PZB goed werkte. En de seinen zoals in het echt op rood staan bij binnenkomst
Afbeelding
Afbeelding

### Test met de talent
Afbeelding
Enschede hoofdstation (Test stadium) Moet nog veel gebeuren.

Afbeelding
PZB test naar passeren Geel Voorsein V403 Na het passeren van een 500 HZ Regel (Rood sein) In de verte. Dit is kort voor De Eschmarke.

Afbeelding
Aan perron Enschede de Eschmarke. Deze is nu bijna klaar. Alleen moeten er Duitse H (Halte mark) borden komen. Zoals ze er in het echt ook staan.

Ik hoor jullie weer genoeg geïnformeerd te hebben van de vooruit gang
Deze gebruikers waarderen Thijs053_NL voor dit bericht (totaal 3):
david_meyer30WadlopertjeHans Weverling

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Marklin »

Thijs053_NL schreef:
08 sep 2020, 04:52
In V1 is bepaalt dat is Tussen Enschede en Gronau blijf. in V2 ga ik richting het ingewikkelde Münster. Als de route klaar is in V2 heb je de gehele euroregio Bahn Rb64.Westmünsterlandbahn.

Status
Station Enschede: 20%
Station De Eschmarke: 80%
Station Glanerbrug: 80%

Ik hoop jullie weer genoeg geïnformeerd te hebben van de vooruit gang
Ja, we zijn weer voldoende geïnformeerd met een volledig boekwerk inclusief leuke plaatjes. :sweat_smile:

Je schrijft "V1 is bepaalt dat is tussen Enschede en Gronau blijft", het is natuurlijk jou route, maar is het geen optie om V1 te houden op Station Enschede en t/m de grens?
Ofwel eerst het Nederlandse gedeelte, dit gezien de status van de stations met gemiddeld 60 % klaar en omgeving 10%
Kort gezegd daar heb je de handen voorlopig meer dan vol van, en als dit zover klaar is een release.
Mocht je er dan nog puf in hebben doorgaan naar Gronau voor V2 enz. -> :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Thijs053_NL
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 mei 2020, 19:29
3
Locatie: Nederland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 27 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Thijs053_NL »

Marklin schreef:
08 sep 2020, 08:03
Thijs053_NL schreef:
08 sep 2020, 04:52
In V1 is bepaalt dat is Tussen Enschede en Gronau blijf. in V2 ga ik richting het ingewikkelde Münster. Als de route klaar is in V2 heb je de gehele euroregio Bahn Rb64.Westmünsterlandbahn.

Status
Station Enschede: 20%
Station De Eschmarke: 80%
Station Glanerbrug: 80%

Ik hoop jullie weer genoeg geïnformeerd te hebben van de vooruit gang
Ja, we zijn weer voldoende geïnformeerd met een volledig boekwerk inclusief leuke plaatjes. :sweat_smile:

Je schrijft "V1 is bepaalt dat is tussen Enschede en Gronau blijft", het is natuurlijk jou route, maar is het geen optie om V1 te houden op Station Enschede en t/m de grens?
Ofwel eerst het Nederlandse gedeelte, dit gezien de status van de stations met gemiddeld 60 % klaar en omgeving 10%
Kort gezegd daar heb je de handen voorlopig meer dan vol van, en als dit zover klaar is een release.
Mocht je er dan nog puf in hebben doorgaan naar Gronau voor V2 enz. -> :wink:
Dat is ook een idee. Maar glanerbrug is zon gek eindpunt. Vandaar dat ik gronau zeg 😉 dat is nog wel haalbaar. Maar eerst even bezig met omgeving nederland. Dat is lastiger dan gronau uiteindelijk.

Beta 1 zal wel tot de grens gaan

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Marklin »

Thijs053_NL schreef:
08 sep 2020, 09:30
Beta 1 zal wel tot de grens gaan.
Ja dat is ook een prima plan, en daarna t/m Gronau voor V1. :loveit:

Misschien zeg ik teveel, maar als een route versie eenmaal publiekelijk is dan pas denkt Frison er over na om objecten te gaan maken mits natuurlijk niet afgeraffeld. :zipper_mouth:
Ofwel probeer er met de beschikbare middelen eerst iets van te maken. :stuck_out_tongue:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Frison
Afbeelding

Prettige reis

Thijs053_NL
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 mei 2020, 19:29
3
Locatie: Nederland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 27 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Thijs053_NL »

Marklin schreef:
08 sep 2020, 09:53
Thijs053_NL schreef:
08 sep 2020, 09:30
Beta 1 zal wel tot de grens gaan.
Ja dat is ook een prima plan, en daarna t/m Gronau voor V1. :loveit:

Misschien zeg ik teveel, maar als een route versie eenmaal publiekelijk is dan pas denkt Frison er over na om objecten te gaan maken mits natuurlijk niet afgeraffeld. :zipper_mouth:
Ofwel probeer er met de beschikbare middelen eerst iets van te maken. :stuck_out_tongue:
Ja zeker.
Ik herken het echt te goed. maar des ondank bouw ik vanaf natuur (Ik herken het met de natuur heel makkelijk). Waardoor ik dus gelijk weet waar ik bezig ben.

Gelukkig is er genoeg natuur aan die spoorlijn (ProRail is daar niet bepaalt blij mee :joy: :joy: ) Maar kan je met zekerheid melden binnen nu in 2 weken zie je een screenshot met huizen er op :smile:

Thijs053_NL
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 mei 2020, 19:29
3
Locatie: Nederland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 27 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Thijs053_NL »

Ik heb me zelf een beetje overtroffen vandaag

Ik ben nu net voor de grens bezig
Dit is naast station Glanerbrug :flag_nl:. Dit is een erg complex punt. Omdat er tussen Glanerbrug Grens. En Station een hoogte verschil is van 7 meter. Maar dit valt niet op vanuit de trein Ook heb ik al voor de details lantaren palen neer gezet. Veel addons die ik gebruik komen van
1 Decogrep (Perrons en sommige huizen)
2 Veel van SAD. ook de wegen
3 Overwegen Coha Even eens als de seinen
4 ook heb ik DTG addons in gebruik die komen van de route köln-kobelz. de dijkend daar van gebruik ik
5 de seinen duitsland heb ik bij Susteren,Signalteam weg.
6 ook heb ik stations opjecten van Frison in gebruik
7 de fietsenstallingen en abri's komen bij GM weg.

Afbeelding

De grens was erg eenvoudig. Gelukkig staan er alleen bomen voor en op de grens. :joy:

Later vandaag werk ik dit bericht bij. Dan heb ik een talent op de grens staan (Precies op de Glane). :sunglasses:

TOEVOEGING
De grens op dit moment
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Thijs053_NL voor dit bericht:
Marklin

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Marklin »

Thijs053_NL schreef:
09 sep 2020, 06:11
Ik heb me zelf een beetje overtroffen vandaag

4 ook heb ik DTG addons in gebruik die komen van de route köln-kobelz. de dijkend daar van gebruik ik
Hou mij ten goede maar probeer je route zoveel mogelijk vrij te houden van payware addons, daar zullen veel, de minder kapitaal krachtige, blij van zijn.
Neem als voorbeeld köln-kobelz, als je daar alleen de dijken van gebruikt zullen er heel weinig zijn die deze addon zullen aanschaffen, ik iig niet.

Download dan bijv. Blocks-Lofts-Bridges eens die ik en vele met mij gebruiken, en eventueel meerdere pakketten die er staan. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Thijs053_NL
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 mei 2020, 19:29
3
Locatie: Nederland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 27 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Thijs053_NL »

Marklin schreef:
09 sep 2020, 09:17
Thijs053_NL schreef:
09 sep 2020, 06:11
Ik heb me zelf een beetje overtroffen vandaag

4 ook heb ik DTG addons in gebruik die komen van de route köln-kobelz. de dijkend daar van gebruik ik
Hou mij ten goede maar probeer je route zoveel mogelijk vrij te houden van payware addons, daar zullen veel, de minder kapitaal krachtige, blij van zijn.
Neem als voorbeeld köln-kobelz, als je daar alleen de dijken van gebruikt zullen er heel weinig zijn die deze addon zullen aanschaffen, ik iig niet.

Download dan bijv. Blocks-Lofts-Bridges eens die ik en vele met mij gebruiken, en eventueel meerdere pakketten die er staan. :wink:
Ik denk eerder dat bijna iedereen die route heeft (Dit zat toen standaard in TS16 :sweat_smile: )

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 411
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
3
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door rommy136 »

Ik denk dat je je daar nog wel eens in kan vergissen gezien niet iedereen het in 2016 gekocht heeft, maar velen het daarvoor of daarna deden.

Mvg Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Marklin »

Thijs053_NL schreef:
09 sep 2020, 09:52
Ik denk eerder dat bijna iedereen die route heeft (Dit zat toen standaard in TS16
rommy136 schreef:
09 sep 2020, 10:00
Ik denk dat je je daar nog wel eens in kan vergissen gezien niet iedereen het in 2016 gekocht heeft, ......
Precies, al naar gelang welke addons er inzitten kopen we dat jaartal ja dan nee, en dan noch wacht ik de hoogste korting sale af wat bijv. kan zijn als de volgende al aangekondigd word. :joy:
En als er toevallig Engelse/Amerikaanse addons inzitten zal in het zeker niet kopen want daar gaat mijn interesse niet naar uit. :thinking:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Hans Weverling
Afbeelding

Prettige reis

Thijs053_NL
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 mei 2020, 19:29
3
Locatie: Nederland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 27 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Thijs053_NL »

Marklin schreef:
09 sep 2020, 11:16
Thijs053_NL schreef:
09 sep 2020, 09:52
Ik denk eerder dat bijna iedereen die route heeft (Dit zat toen standaard in TS16
rommy136 schreef:
09 sep 2020, 10:00
Ik denk dat je je daar nog wel eens in kan vergissen gezien niet iedereen het in 2016 gekocht heeft, ......
Precies, al naar gelang welke addons er inzitten kopen we dat jaartal ja dan nee, en dan noch wacht ik de hoogste korting sale af wat bijv. kan zijn als de volgende al aangekondigd word. :joy:
En als er toevallig Engelse/Amerikaanse addons inzitten zal in het zeker niet kopen want daar gaat mijn interesse niet naar uit. :thinking:
hallo marklin

Er zit geen engels en amerikaans spul in. Ik heb met die 2 landen helemaal niets :wink:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Marklin »

Nee dat zal wel niet, maar ik bedoelde over een bepaalt jaartal (bijv. TS2013) niet kopen als er EN of US addons in zouden zitten dat ik het niet koop.
En een ander houd juist wel van bijv. US routes + materieel en zou dit dan wel kopen maar juist geen TS2016 waar Duitse addons in zitten, snappie? :wink:

Edit/
Hoe mij ten goede, ik ben geen Mod... en wil het ook niet wezen c.q. voor doorgaan, maar heb je 2f uit de forum Regels al eens gelezen? :zipper_mouth:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Marklin »

Marklin schreef:
09 sep 2020, 11:16
...... Precies, al naar gelang welke addons er inzitten kopen we dat jaartal ja dan nee, en dan noch wacht ik de hoogste korting sale af wat bijv. kan zijn als de volgende al aangekondigd word. :joy:
En als er toevallig Engelse/Amerikaanse addons inzitten zal in het zeker niet kopen want daar gaat mijn interesse niet naar uit. :thinking:
Rob Jansen schreef:
10 sep 2020, 09:38
SALE op Steam
Train Simulator 2020 sale
Op de game, diverse edities en een klein aantal DLC is er korting t/m 11 september, 19u.
https://store.steampowered.com/app/24010/
En dat wilde ik er maar mee zeggen, nu word het tijd om 2020 te kopen, lager dan 60 % zal de game niet gaan al weet je het maar nooit ..... :stuck_out_tongue:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 359 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door RemkoH »

Marklin schreef:
10 sep 2020, 11:47
En dat wilde ik er maar mee zeggen, nu word het tijd om 2020 te kopen, lager dan 60 % zal de game niet gaan al weet je het maar nooit ..... :stuck_out_tongue:
De game niet nee, maar de routes die erbij mee komen (op termijn) wel.
En aangezien vrijwel iedereen hier de game al wel heeft wordt het een rekensommetje.
Is de game inclusief bijbehorende routes goedkoper of niet dan de routes los met een hogere korting?
Het komt er simpel gezegd op neer dat of je iets koopt of niet afhangt van wat je een acceptabele prijs vindt.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Marklin »

RemkoH schreef:
10 sep 2020, 17:02
De game niet nee, maar de routes die erbij mee komen (op termijn) wel.
En aangezien vrijwel iedereen hier de game al wel heeft wordt het een rekensommetje.
Is de game inclusief bijbehorende routes goedkoper of niet dan de routes los met een hogere korting?
Nou Remko hierin ben in het zeker niet met je eens er vanuit gaande dat je alle 3 de routes hebt voor hetzelfde geld en je ze nog niet heb.
Nu heb je de 3 addons voor 12 €, ofwel dan heb ik snel uitgerekend als je ze los koopt bij lange na niet aan die 12 € komt.
Met maar 1 addon zal het op termijn even duren om in de buurt van de 12 € te komen, dan moet het eerst naar minimaal 60 % korting.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 359 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door RemkoH »

Wanneer je alle 3 de routes nog niet hebt dan worden ze los zeker niet goedkoper nee.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Thijs053_NL
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 mei 2020, 19:29
3
Locatie: Nederland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 27 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Thijs053_NL »

Enschede (Net na het station.) na de 2e overweg is een aanzienlijk hoogte verschil van mijna 1,5 treinstel (5 tot 6 meter) Dit is 1 van de punten waar je echt even druk mee kan zijn. Dit stuk is ongeveer 2 kilometer lang. Dit punt heb ik tot nu toe goed op hoogte gekregen. Alleen jammer dat TS de mogelijkheid niet heeft om grond mooi te laten afzakken. Dus dan maar dijken verwerken :joy: :joy:. Op dat punt staan (te) veel bomen. Dus deze probeer ik iets te beperken. Onderaan de dijk (Huizen) langs het spoor loopt aan allebei de kanten een greppel. Deze plaatst ik niet. Dit is net iets te krap. Deze komt misschien in de detail update.

Hierbij het verschil. Het spoor moet nog iets zakken. Dit ongeveer nog 0.2 meter (20 CM) Maar dit is een detail wat nog niet echt nodig is.

De dijken bij de grens ga ik vervangen. Dit wordt net als ik het echt nu een stenen constructie waar de brug op rust.

De sporen aan duitse kant zijn ook getest en goed bevonden. Alleen kwam ik er achter dat er een snelheidsverschil was van ongeveer 20 km/h. Dit heb ik dus ook gelijk even weggehaald.

Nieuwe foto's
links is nog niets gebeurt. Heb eerst even rechts gedaan

Afbeelding

Afbeelding
op dit punt heb ik toen ook foto's gemaakt. Alleen kan je het treinstel in het echt niet zien door de natuur langs het spoor.

Afbeelding

De omgeving komt langzaam aan ook. Maar omdat dat punt zo veel verschillen heeft is dit echt even goed kijken. De wegen komen van SAD. De lantarenpalen komen voor de detail er bij.

Tips mogen altijd gedeeld worden.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Marklin »

De screenshots zien er heel aardig uit, alleen moet je voor een screen word geplaatst (de middelste) eerst het gras even van de weg maaien. :stuck_out_tongue:

Zie detail:
Afbeelding
.
Afbeelding

Prettige reis

Thijs053_NL
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 mei 2020, 19:29
3
Locatie: Nederland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 27 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Thijs053_NL »

:joy: :joy: Helaas was de grasmaaier kapot Marklin :rolling_eyes: :rolling_eyes:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Marklin »

Routebouwers, (en leden die het straks moeten aanzien) ik heb jullie wijze raad even nodig, Chris is bezig met wall's die een standaard schuine endcap meekrijgen in de schuinte van de Coha dijken.
Omdat een wall maken uit een lengte met de gele pijlen helemaal uit zijn voegen word getrokken bij het schuin maken en er niets meer van klopt.
Kortom om een verhaal onnodig lang te maken lees n.a.v. vanaf Dit Bericht en verder, ook de volgende pagina welke schuinte je het liefst ziet, 45. 50 of ertussen in dus 47.5 als dat te maken is?
Oja, zou jij graag er nog een schuinte bijzien bijv. 60 graden geef het dan te kennen, Chris heeft mij gevaagd of ik nog meer schuine walls nodig had, dus .....

Ps. je bent natuurlijk zo vrij als een vogel om hier of railsim.nl je zegje te doen. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Thijs053_NL
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 mei 2020, 19:29
3
Locatie: Nederland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 27 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Thijs053_NL »

Even een korte toevoeging. De omging krijgt al langzaam klaar. Dit duurt nog wel even. Ben nu net bezig mij de Eschmarkerondweg. Hier zit een opvallend hoogte verschil in. Deze is nu bijna goed.

Foto van het punt
Afbeelding

Ook heeft de gemeente een nieuwe grasmaaier gekocht :joy: :joy: :joy: . Dus dat is ook al zo goed als weg. Ik denk binnen nu en ongeveer 2 maand de eerste echte beta (open voor iedereen) Online te hebben. :wink: Maar ik beloof nog niets.

Echte wijzigingen zijn er nog niet. Alleen dat de omging nu van 0% naar 0,3% is gegaan. Er komt ook nog een detail update aan van de beta. Waarmee de details ook bijna klaar zijn.
Deze gebruikers waarderen Thijs053_NL voor dit bericht:
Hans Weverling

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: Routebouwers 101

Bericht door Rubku_NL »

Hi, ik wil jullie graag kennis laten maken met een project waar ik al bijna een jaar aan werk.

Aangezien ik graag in de Belgische Ardennen kom heb ik eind 2019 besloten om een poging te doen om aan een nieuwe route te beginnen.
Deze poging groeide uit tot een project waar ik met veel plezier aan werk, met name door de opkomst van Belgische objecten van bijvoorbeeld Gert Meering, Coha en Belgische treinen.
Ik heb gekozen voor Ligne 42/43. Deze loopt van Liège naar Luxembourg via Rivage & Gouvy.

Ik heb nog geen plannen hoe de route in v1 uit zal gaan komen. Dat zien we tegen die tijd wel. Wel heb ik het idee om het eerste stuk, Rivage - Trois-Ponts, af te maken en dan verder te kijken.

Ligne 42: Rivage - Gouvy
Ligne 43: Angleur (Liège) - Rivage - Marche-en-Famenne

Ik probeer wel zoveel mogelijk rekening te houden met de benodigdheden en om deze te beperken, maar daar toch zoveel mogelijk mee te kunnen maken. Dit is wat er tot nu toe benodigd is:

Payware:
DTG: TS Academy (heeft iedereen)
DTG: Köln - Koblenz (Diverse objecten en weer)
TSC: Konstanz – Villingen (spoor, bomen & diverse andere objecten)
SAD: Im Köblitzer Bergland 3 Ultimate [SAD2016] (Diverse objecten)
DTG: Hamburg - Hannover (enkele objecten, mogelijk niet meer nodig)

Freeware:
Coha: Belgische Seinen pakket v1.0.1
Coha: Belgische Overwegen v2.0
ChrisTrains: NS Station Objects & scenery v4.41
Frison Objeten (alle packs)
Gert Meering Scenery Objects
YellowCat Scenery Objects
Pawerybs Complete Object Pack (Komt er mogelijk ook in)
UKTS Scenery Packs
RadioMaster bomen
Schinnebus: Kläranlage 1.0
MO NL bovenleiding (en later ook de Belgische)

De rest is allemaal eigen werk.
Voor nu blijf ik vooral op mijn eigen tempo verder bouwen aan de route en wanneer ik er zin in heb. Daarom heb ik besloten om geen apart topic aan te maken.

Hier een aantal screenshots:
Remouchamps
Afbeelding

Belle Roche Sablar
Afbeelding

Rivage (Aftaking van Ligne 42)
Afbeelding

Rivage (Ligne 43)
Afbeelding

Gare de Aywaille
Afbeelding

Remouchamps
Afbeelding

Remouchamps
Afbeelding


2D-Map:
Rood zijn station's
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 14):
NielsB_MarkAClipmeneernlStoom_MachinistDaanCrosswaymprins62saurer580TjoeTjoeHans Weverlingrabby62 en 4 andere gebruikers
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Marklin »

Nou nou Rubku, de plaatjes zien er iig al veel belovend uit. :stuck_out_tongue:
Afijn de tijd zal het leren hoe ver je komt en of het ooit tot een release komt, succes!
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
saurer580
Berichten: 121
Lid geworden op: 04 apr 2020, 13:54
3
Gegeven waarderingen: 457 keren
Ontvangen waarderingen: 57 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door saurer580 »

Wat een sfeer al op je Belgische route.
Ik ben benieuwd naar je vorderingen en hoop inderdaad dat je de route ooit zal vrij geven, aan mij heb je een fan in ieder geval.
vr.gr
Ruud

Plaats reactie

Terug naar “Routes”