Maastricht-Liège-Guillemins

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
Mikerijn
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2021, 16:15
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Maastricht-Liège-Guillemins

Bericht door Mikerijn »

Goedemiddag jongens en meisjes!

Ik ben nu al een poos bezig met de route Maastricht-Liège-Guillemins.
Het probleem waar ik momenteel tegenaan loop is dat ik best ver ben in de route maar ik dus niet in het bezit ben van zodanige grafische skills om dit laatste station te kunnen bouwen.
Zijn er mensen aanwezig op het forum die mij een stap in de goede richting kunnen geven?
Deze gebruikers waarderen Mikerijn voor dit bericht:
KDegrave

Owin
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 mei 2020, 15:08
3
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Maastricht-Liège-Guillemins

Bericht door Owin »

Leuk om te horen dat je druk bezig bent met bouwen in TS.
Om welk station gaat het precies dat je nu nog moet bouwen? Is dat Maastricht of Guillemins?
En wat wil er niet precies lukken?

Owin

Mikerijn
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2021, 16:15
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Maastricht-Liège-Guillemins

Bericht door Mikerijn »

Het gaat hier om liège guillemins nagenoeg elk station zat in de scenerypacks die ik gebruikt heb en de andere waren vrij eenvoudig na te bootsen maar bij deze loop ik toch tegen het feit aan dat het een (misschien te grote) uitdaging is vooral door de architectuur en het type perron wat hier gebruikt wordt

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2844
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1298 keren
Ontvangen waarderingen: 8158 keren
Contacteer:

Re: Maastricht-Liège-Guillemins

Bericht door Frison »

Maastricht heb ik ooit al eens gemaakt en is te vinden in de scenery packs die hier en daar te downloaden zijn.

Ik begrijp dat je het station Liège-Guillemins zelf wil bouwen?

Dat station is echt een uitdaging voor je. Deze is zeer zeker niet in "low poly" te realiseren en misschien nog wel moeilijker dat Arnhem, die ik gelukkig na vele pogingen redelijk heb kunnen maken. De totale lengte is bijna 500 meter en dat is al een hele toer om in een 3D pakket mee te werken. Maar de bottleneck is het aantal gebogen spanten. Deze zijn zijn zo goed als zeker niet met alleen textures te realiseren.

O ja, wat je zeker nodig zal hebben is een stel goede tekeningen, anders zal het helemaal niets worden ben ik bang. Daar had ik bij Arnhem gelukkig wel een paar mooie exemplaren van.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Clipmeneernl
Berichten: 586
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:15
4
Gegeven waarderingen: 277 keren
Ontvangen waarderingen: 461 keren
Contacteer:

Re: Maastricht-Liège-Guillemins

Bericht door Clipmeneernl »

Wat je kan doen, is Gertmeering een bericht sturen (Op Dutchsims of Simtogether). Hij maakt Belgische objecten, dus misschien kan hij je helpen :)

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3436
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1937 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: Maastricht-Liège-Guillemins

Bericht door Marklin »

Nou dat is een imposant en modern station zoals op onderstaand filmpje is te zien.
En ik vermoed dat Gert daar geen heil inziet omdat hij meer het wat oudere objecten maakt, mja niet geshoten is altijd mis. :wink:

Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Frison
Afbeelding

Prettige reis

Mikerijn
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2021, 16:15
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Maastricht-Liège-Guillemins

Bericht door Mikerijn »

Frison schreef:
12 feb 2021, 17:14
Maastricht heb ik ooit al eens gemaakt en is te vinden in de scenery packs die hier en daar te downloaden zijn.

Ik begrijp dat je het station Liège-Guillemins zelf wil bouwen?

Dat station is echt een uitdaging voor je. Deze is zeer zeker niet in "low poly" te realiseren en misschien nog wel moeilijker dat Arnhem, die ik gelukkig na vele pogingen redelijk heb kunnen maken. De totale lengte is bijna 500 meter en dat is al een hele toer om in een 3D pakket mee te werken. Maar de bottleneck is het aantal gebogen spanten. Deze zijn zijn zo goed als zeker niet met alleen textures te realiseren.

O ja, wat je zeker nodig zal hebben is een stel goede tekeningen, anders zal het helemaal niets worden ben ik bang. Daar had ik bij Arnhem gelukkig wel een paar mooie exemplaren van.




Hey frison! Leuk om te horen ik heb het door jou gebouwde station van Maastricht gebruikt op deze route! Als het mij niet via deze weg lukt denk ik dat ik online (evt betaald) naar iemand moet zoeken die deze klus kan klaren wel hoop ik via deze weg belgische stationsborden en vertrekborden kan laten maken

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2844
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1298 keren
Ontvangen waarderingen: 8158 keren
Contacteer:

Re: Maastricht-Liège-Guillemins

Bericht door Frison »

Mikerijn schreef:
12 feb 2021, 20:16
Frison schreef:
12 feb 2021, 17:14
Maastricht heb ik ooit al eens gemaakt en is te vinden in de scenery packs die hier en daar te downloaden zijn.

Ik begrijp dat je het station Liège-Guillemins zelf wil bouwen?

Dat station is echt een uitdaging voor je. Deze is zeer zeker niet in "low poly" te realiseren en misschien nog wel moeilijker dat Arnhem, die ik gelukkig na vele pogingen redelijk heb kunnen maken. De totale lengte is bijna 500 meter en dat is al een hele toer om in een 3D pakket mee te werken. Maar de bottleneck is het aantal gebogen spanten. Deze zijn zijn zo goed als zeker niet met alleen textures te realiseren.

O ja, wat je zeker nodig zal hebben is een stel goede tekeningen, anders zal het helemaal niets worden ben ik bang. Daar had ik bij Arnhem gelukkig wel een paar mooie exemplaren van.




Hey frison! Leuk om te horen ik heb het door jou gebouwde station van Maastricht gebruikt op deze route! Als het mij niet via deze weg lukt denk ik dat ik online (evt betaald) naar iemand moet zoeken die deze klus kan klaren wel hoop ik via deze weg belgische stationsborden en vertrekborden kan laten maken
Ik wil je niet ontmoedigen, maar de klus klaren kan alleen, als je over tekeningen beschikt, veel gegevens zoals afbeeldingen hoe het er uit ziet in werkelijkheid, een goede 3D tekenaar al dan niet betaald (?) maar dan nog zal je een bijna onbruikbaar geheel krijgen en wel op het gebied van geheugencapaciteit, processorsnelheid, grafische geheugen, enz want je krijgt echt onnoemelijk veel polygonen te verwerken. Dit is echt een mega object. Tenzij je concessies wil doen aan de realiteit, maar dat moet je zelf beslissen.

Wees in ieder geval zo wijs dat je dit object, zonder je er verder in te verdiepen EN je niet de juiste gegevens bezit, om hier geld in te steken, want dat ben je zonder meer dan kwijt.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Mikerijn
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2021, 16:15
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Maastricht-Liège-Guillemins

Bericht door Mikerijn »

Dat was ook zeker de bedoeling wel hartstikke bedankt voor de tip!

jpvdveer
Berichten: 278
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
4
Gegeven waarderingen: 91 keren
Ontvangen waarderingen: 97 keren

Re: Maastricht-Liège-Guillemins

Bericht door jpvdveer »

Mocht het huidige station onoverkomelijke problemen opleveren dan zou het eventueel ook nog een optie kunnen zijn om de route in pakweg het jaar 2000, of nog iets eerder, te situeren. Het voormalige station is minder moeilijk.

Afgezien van Liège Guillemins is er sindsdien volgens mij weinig op de route veranderd. Wel was het treinverkeer vroeger gevarieerder (onder meer treinen naar Luxemburg, tot halverwege de jaren negentig ook int 495 Maastricht - Basel), met dus meer mogelijkheden voor scenario's.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2844
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1298 keren
Ontvangen waarderingen: 8158 keren
Contacteer:

Re: Maastricht-Liège-Guillemins

Bericht door Frison »

LET OP, ik beloof niks, maar ik ga wel even wat proefjes doen om te kijken wat er mogelijk zou kunnen zijn.
Wat echter minimaal ook nodig is, is je perrons van bovenaf gezien, gelijk de onderstaande afbeelding.
De kappen lopen namelijk niet helemaal recht dus moeten hier en daar gebogen worden.

Verder weet ik totaal niets over de ondersteuning van de kap met pilaren en de verdere indeling van het geheel.

Het zou kunnen, dat er een acceptabele kap zonder ondersteuningspunten, dus alleen de bovenkant wel simpel is te realiseren, maar ook dat is nog niet duidelijk.

Ter informatie, aan Arnhem ben ik zeker 10 keer opnieuw begonnen na de boel gewist te hebben. :blush:

Dus nogmaals: Ik beloof niks, laat dat duidelijk zijn.

Afbeelding

[edit]

40 spanten in langsrichting voor het middendeel is al 7800 poly's :cry:

Ik zal dat later eens met "nep" spanten proberen en kijken hoe dat er uit zal zien.

Afbeelding

[/edit]
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
peerklota
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
eddie
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:02
4
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 484 keren

Re: Maastricht-Liège-Guillemins

Bericht door eddie »

Frison schreef:
13 feb 2021, 11:28
LET OP, ik beloof niks, maar ik ga wel even wat proefjes doen om te kijken wat er mogelijk zou kunnen zijn.
Wat echter minimaal ook nodig is, is je perrons van bovenaf gezien, gelijk de onderstaande afbeelding.
De kappen lopen namelijk niet helemaal recht dus moeten hier en daar gebogen worden.

Verder weet ik totaal niets over de ondersteuning van de kap met pilaren en de verdere indeling van het geheel.

Het zou kunnen, dat er een acceptabele kap zonder ondersteuningspunten, dus alleen de bovenkant wel simpel is te realiseren, maar ook dat is nog niet duidelijk.

Ter informatie, aan Arnhem ben ik zeker 10 keer opnieuw begonnen na de boel gewist te hebben. :blush:

Dus nogmaals: Ik beloof niks, laat dat duidelijk zijn.

[edit]

40 spanten in langsrichting voor het middendeel is al 7800 poly's :cry:

Ik zal dat later eens met "nep" spanten proberen en kijken hoe dat er uit zal zien.

[/edit]
Beetje gek hoor, dat je voor deze route, waar nog geen screens te zien zijn, wel een lastig station maakt maar voor mijn route niks wilt maken en als reden gebruikt: geen release :thinking:

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Maastricht-Liège-Guillemins

Bericht door RemkoH »

Een objectenbouwer is net als een routebouwer vrij om zelf te bepalen wat hij/zij wel of niet wil maken en is niemand verantwoording schuldig.

Daarbij komt nog eens dat het gaat om een proefballonnetje waarbij ik het idee heb dat Frison het gewoon leuk vindt om voor zichzelf uit te vogelen welke mogelijkheden er zijn met dit object.
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht (totaal 7):
jpvdveerFrisonTjoeTjoemkasthijsWadlopertjeDanielDenverTrucker
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2844
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1298 keren
Ontvangen waarderingen: 8158 keren
Contacteer:

Re: Maastricht-Liège-Guillemins

Bericht door Frison »

Edgar schreef:
13 feb 2021, 13:55
Frison schreef:
13 feb 2021, 11:28
LET OP, ik beloof niks, maar ik ga wel even wat proefjes doen om te kijken wat er mogelijk zou kunnen zijn.
Wat echter minimaal ook nodig is, is je perrons van bovenaf gezien, gelijk de onderstaande afbeelding.
De kappen lopen namelijk niet helemaal recht dus moeten hier en daar gebogen worden.

Verder weet ik totaal niets over de ondersteuning van de kap met pilaren en de verdere indeling van het geheel.

Het zou kunnen, dat er een acceptabele kap zonder ondersteuningspunten, dus alleen de bovenkant wel simpel is te realiseren, maar ook dat is nog niet duidelijk.

Ter informatie, aan Arnhem ben ik zeker 10 keer opnieuw begonnen na de boel gewist te hebben. :blush:

Dus nogmaals: Ik beloof niks, laat dat duidelijk zijn.

[edit]

40 spanten in langsrichting voor het middendeel is al 7800 poly's :cry:

Ik zal dat later eens met "nep" spanten proberen en kijken hoe dat er uit zal zien.

[/edit]
Beetje gek hoor, dat je voor deze route, waar nog geen screens te zien zijn, wel een lastig station maakt maar voor mijn route niks wilt maken en als reden gebruikt: geen release :thinking:
Het enige wat ik er van wil zeggen, is dat jij zeker niks te klagen hebt, toch? :zipper_mouth:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2844
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1298 keren
Ontvangen waarderingen: 8158 keren
Contacteer:

Re: Maastricht-Liège-Guillemins

Bericht door Frison »

Goed, back on topic :halo:

Met alleen een plane zal het aantal polys drastisch dalen. Bij de benodigde 40 spanten van de centrale hal, gaat het zelfs terug naar een kleine 100 stuks. Maar, het is een enorme concessie want het ziet er niet echt fraai uit. Helaas kan een texture niet als vector worden aangeboden en dan krijg je dus een rafelige rand als bitmap. :nauseated_face:

Tussen oplossing kan zijn, om T-spanten te gebruiken. Op de zelfde hoeveelheid spanten gaat het dan terug van de eerder genoemde 7800 naar 4960.

Afbeelding
Afbeelding

Het is maar net waar je voorkeur naar uit zal gaan. Maar zoals aangegeven, het is een kwestie van concessies doen. :wink:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 3):
rabby62WadlopertjeElias
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Mikerijn
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2021, 16:15
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Maastricht-Liège-Guillemins

Bericht door Mikerijn »

Mijn voorkeur gaat dan wel naar de t spanten mits dit te realiseren valt natuurlijk

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2844
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1298 keren
Ontvangen waarderingen: 8158 keren
Contacteer:

Re: Maastricht-Liège-Guillemins

Bericht door Frison »

Nou, zorg voor de eerder aangegeven benodigdheden zou ik zeggen, dan krijg je van mij dit eerste stukje kado en kan je an de slag. :thinking:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Mikerijn
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2021, 16:15
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Maastricht-Liège-Guillemins

Bericht door Mikerijn »

Ga ik voor zorgen hartstikke bedankt!

GertMeering
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:49
4
Gegeven waarderingen: 117 keren
Ontvangen waarderingen: 241 keren

Re: Maastricht-Liège-Guillemins

Bericht door GertMeering »

Ik zie dat je er al aan begonnen bent , ik had het ook niet gedaan ..
Ten eerste is het een mega project en daarbij heb ik ook nog geen screens gezien van de route waarvan ik zeg ja...hier wordt goed aan gewerkt.

Hopelijk lukt het je om er een mooi station van te maken .. of is het alleen de overkapping.
Suc6 , ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2844
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1298 keren
Ontvangen waarderingen: 8158 keren
Contacteer:

Re: Maastricht-Liège-Guillemins

Bericht door Frison »

GertMeering schreef:
14 feb 2021, 11:15
Ik zie dat je er al aan begonnen bent , ik had het ook niet gedaan ..
Ten eerste is het een mega project en daarbij heb ik ook nog geen screens gezien van de route waarvan ik zeg ja...hier wordt goed aan gewerkt.

Hopelijk lukt het je om er een mooi station van te maken .. of is het alleen de overkapping.
Suc6 , ben benieuwd.

Nee Gert, het is/was meer een experiment om te kijken of het een haalbaar project zou zijn.
Daar ziet het (nog) niet echt naar uit, want zoals je zegt, het is mega groot en dat vertaald zich in een mega aantal poly's.
Vandaar mijn test om de kap een stukje te maken en om aan te tonen dat het inderdaad, als je tenminste een beetje kwaliteit wil, heel veel werk is.

Daarnaast was de vraag om een stap in de goede richting te geven, dus ik ga er van uit, dat de poster dit zelf gaat maken. :thinking:

Kortom, ik heb duidelijk aangegeven wat er minimaal nodig is om er iets van te maken en doe dus verder niets op dit moment. :wink:

Dat neemt niet weg, dat het wel een heel mooi project kan zijn. Ik denk even terug aan Arnhem en Rotterdam, die ik meerdere malen in de prullenbak heb gestopt en later toch nog iets, al is het niet echt geweldig, van heb kunnen maken.
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
GertMeering
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

GertMeering
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:49
4
Gegeven waarderingen: 117 keren
Ontvangen waarderingen: 241 keren

Re: Maastricht-Liège-Guillemins

Bericht door GertMeering »

Klopt , het is ook een mooi project alleen mega groot/ werk ... en zeker als je hem zo goed mogelijk kan nabouwen.
Wie weet , met jou capaciteiten in 3D zou je bijna denken dat het je wel gaat lukken.

Maar zoals je al zegt , info en foto's is wel degelijk belangrijk bij dit soort projecten.
Suc6 , ben benieuwd !
Deze gebruikers waarderen GertMeering voor dit bericht:
Frison

Plaats reactie

Terug naar “Routes”