[Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
bob1237
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2020, 03:32
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door bob1237 »

MarkA schreef:
02 jan 2022, 12:51
bob1237 schreef:
02 jan 2022, 07:36
which ETCS will 3.0 come with the same as last version or will it have both the Ktrains and the Christrains
Will be the same as the last version, which means you can run with ETCS enabled between Krammendijk Centraal - Haarburg Centraal and LZB between Lepenaar (start HSL) - Haarburg(for ICE and the TGV included with Strasbourg - Karlsruhe). The other sections won't be using ETCS as these are only equiped with the Dutch ATB-EG system.

I won't be using the ETCS signals made by Ktrains since I don't really use that loco in scenario's myself and it's rather complicated to correctly place these signals (they include more complex transitions like Level 1 and 2, if these aren't placed to a certain specification it won't work to well. Also, all this complex logic works exclusively with the Ktrains 186) compared to the Christrains balises. Unless someone within the community would be willing to figure out all the exact locations I've to place everything including (but not limited to) the leventransisions, then i might reconsider.
thanks for the reply I did try placing them myself on the last version but it seems to break the tracks.bin for some reason
Deze gebruikers waarderen bob1237 voor dit bericht:
Stoomtrein2005

eisenbahnfan_nrw
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2021, 12:46
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door eisenbahnfan_nrw »

Ik stel voor om de HSL door te trekken naar Bergdam Centraal, want op de Dam Tot Dijk Express Repaint bij "toeslag verplicht" wordt het traject Krammendijk CS - Bergdam CS genoemd

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 359 keren

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door RemkoH »

Ik stel voor dat we dat gewoon aan de bouwer van de route over laten :zipper_mouth:

Een route van een paar kilometer goed bouwen kost maanden werk.
En met de omvang die deze route inmiddels heeft praat je over jaren.
Dus even een verzoekje doen is zo gedaan, maar dit oogt naar een gebrek aan besef wat routebouwen inhoud.

En daarbij klopt het niet wat je zegt.
Er staat Krammendijk C. - Driehoven C.
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht (totaal 5):
MarklinFrisonMarkAPjottrAar
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door MarkA »

In aanvulling op wat Remko al opmerkt:

Buiten het feit dat ik trajecten bouw/verleng welke me het leukste lijken om te maken ben ik ook van mening dat het uitbreiden van het klassieke spoor richting uiteindelijk Haarburg Centraal (het huidige eindpunt van de HSL) iets is waar meer mensen in de community op zitten te wachten dan een verlenging van de HSL. Alhoewel met 250km/h rijden leuk is zijn de mogelijkheden vrij beperkt tot Thalys/ICE en Intercity Direct, waar je met klassiekspoor veel meer opties hebt.

Ik zal niet zeggen dat de HSL nooit uitgebouwd gaat worden (who knows :stuck_out_tongue: ) maar op de 1ste plaats omdat ik dat zelf wil en op nr2 omdat daar vanuit de community meer vraag naar is zal eerst de klassieke lijn uitgebreid worden. Er ligt daar niet voor niks een station met meerdere verdiepingen, dan wil je beide gebruiken toch :wink:

---
Goed, om met een plaatje af te sluiten twee stuks van station Iepedam IJpark (WIP)
Voor degene wie de video van Rubku_NL op de vorige pagina destijds gezien hebben; dit is het volgende station op de route van Iepedam gezien :smile:
Afbeelding

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 13):
mkasthijsRemkoHClipmeneernljoukieFrisonMarklinrabby62WadlopertjeDeNederlandseTreinHans Weverling en 3 andere gebruikers
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door MarkA »

Afbeelding

De werkzaamheden zijn inmiddels begonnen :sunglasses:
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 14):
Louke1968FrisonNielsB_DeNederlandseTreinRob JansenDanielhanstreintjerommy136mkasthijsJobPeeters en 4 andere gebruikers
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
TfNLDE
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 apr 2020, 15:56
3
Gegeven waarderingen: 127 keren
Ontvangen waarderingen: 93 keren

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door TfNLDE »

Zo.... rigoreus.... :astonished: :smile: (net echt...)
Groeten,
Erwin

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door MarkA »

De eerder gemelde werkzaamheden zijn inmiddels op tijd voorbij :halo:

Als je wilt zien wat er zoal veranderd is kun je morgen vanaf 21:00 inschakelen bij
https://www.twitch.tv/rubku_nl

Mocht je een livestream niet zo interesseren komt het een aantal dagen later ook beschikbaar op Youtube en zal ik ook nog wat screenshots in dit topic plaatsen. Al vind ik persoonlijk een video altijd een betere indruk geven van een route dan screenshots :smile:
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 10):
ClipmeneernlDanielTjoeTjoeMichaelODeNederlandseTreinJobPeetersMart4102NielsB_Wadlopertjerommy136
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 462
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
3
Gegeven waarderingen: 1758 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door Wadlopertje »

Persoonlijk vind ik het leuker om wat plaatjes te zien dan een video, maar smaken verschillen gelukkig! Ben benieuwd naar de vorderingen! Succes!😁

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door MarkA »

De eindsituatie voor en na de werkzaamheden, voor de liefhebber nog wat extra screenshots onderaan :sunglasses:
Vond het een leuke afwisseling om eens een sporenplan aan te passen/leggen binnen een bestaande situatie qua scenery, normaal bouw ik fictief altijd andersom met eerst de infra.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Hetgeen wat aangepast is:
- Vernieuwing seingeving waardoor je op sommige rijwegen sneller binnen kunt lopen.
- Complete herbouw van het opstelterrein, toen ik dat gebouwd had had ik simpelweg minder ervaring en waren er bovendien ook een stuk minder geschikte Assets van o.a. Chris, Frison, Gert en COHA beschikbaar als nu.
- Nieuw station Zevenberg de Emburcht vlak voor de aansluiting.
- Dive-under welke de meest rechter inrijsporen direct verbind met spoor 1/2, vergelijkbaar met de situatie in Arnhem Centraal.

Plaatjes klikbaar voor volledige resolutie
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 17):
TjoeTjoeClipmeneernlTfNLDEMichaelOFrisonDanielWadlopertjeNielsB_JepparamaMarklin en 7 andere gebruikers
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
TfNLDE
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 apr 2020, 15:56
3
Gegeven waarderingen: 127 keren
Ontvangen waarderingen: 93 keren

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door TfNLDE »

Ziet er goed uit allemaal :thumbsup:
Groeten,
Erwin

avm024
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jul 2020, 22:35
3
Gegeven waarderingen: 20 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door avm024 »

fraai!
beginnend sim speler :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain:

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 462
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
3
Gegeven waarderingen: 1758 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door Wadlopertje »

Werkelijk waar prachtig! Knap stukje werk!

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2128 keren

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door Marklin »

Heel fraaie platen Mark al rij je de helft te hard bij de anti icing. :joy:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door MarkA »

Soms wil je tijdens het testen van dingen wel eens iets harder rijden, er zijn totaal ruim 60 verschillende rijwegen mogelijk waarvan een groot deel ook daadwerkelijk bereden is.

Maar er komt ook zeker een scenario mee waarbij de Anti-Icing installatie in gebruik is, dus dan is het aan de virtuele machinist om het netter te doen :hugging:
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 4):
ClipmeneernlWadlopertjeDanielMarklin
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

petra1960
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 apr 2020, 21:34
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door petra1960 »

ik heb gezien mark bij rob zie erg leuk uit de route gr petra1960

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door Rubku_NL »

Afgelopen maandag hebben we een preview gedaan van de werkzaamheden tussen Miezerveen en Zevenberg aan Zee.
Voor wie het gemist heeft, kan het nu terugkijken op Youtube. Veel plezier!

Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 4):
MarkARemkoHrommy136hanstreintje
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
wail2001
Berichten: 80
Lid geworden op: 06 apr 2020, 13:27
3
Locatie: Urmond Limburg
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door wail2001 »

Leuke video

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door MarkA »

Vanavond vanaf ~20:20 kun je bij RobJansen kijken naar een tweede preview, hierop rijden we een groot deel van de route af naar het station van Iepedam.

https://www.twitch.tv/robjansen
Afbeelding


Vergeleken met de preview van vorige week + vorige previews rijden we deze keer in de winter; ik heb een aantal winter specifieke aanpassingen gedaan t.o.v. de release versie :stuck_out_tongue:
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 6):
DanielDeNederlandseTreinTjoeTjoeRemkoHmkasthijsLouke1968
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door MarkA »

Nier zozeer voortgang maar wel een leuke & nuttige update voor vooral de nieuwe Train Simulator gebruikers:

De Assetlijst is vanaf heden verplaatst naar een webpagina; vergelijkbaar met wat ChrisTrains al eerder heeft gedaan met de handleiding van zijn sceneryobjecten. Deze nieuwe locatie is hier te vinden:

Krammerdijks_Deltaland
Paragraaf 4.1 t/m 4.3 in de handleiding mogen vanaf heden dan ook genegeerd worden, deze zijn verouderd en vervangen door deze webpagina!

Zoals op die pagina te lezen werd het bijhouden van de assetlijst in de handleiding een beetje veel dubbelwerk en was daarom verouderd al enige tijd verouderd. De lijst is nu én blijft actueel, wat het voor nieuwe gebruikers hopelijk weer net even wat makkelijker maakt in te stappen in freeware Train Simulator routes. Deze manier van werken heeft de volgende voordelen:
- De gebruiker heeft altijd een werkende & actuele Assetlijsten ter beschikking
- Het kost mij niet heel veel tijd/moeite om een eventuele veranderde of dode link aan te passen
- Mocht iemand op een forum of Discord een supportvraag stellen waarbij missende Assets aanwezig zijn kan simpelweg gelinkt worden naar deze pagina; net wat praktischer dan een screenshot uit de handleiding o.i.d..
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 6):
rommy136MarklinClipmeneernlmkasthijsPjottrDutchDriver
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 263 keren
Contacteer:

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door Rob Jansen »

Precies 10 dagen geleden op zondag 13 februari heb ik een rit gedaan over de nieuwe versie van Krammerdijks Deltaland met een DDZ in de winter.
Maar gaat alles wel volgens plan :scream: , dat kun je nu terug zien in video die vandaag is uitgekomen op YouTube!

Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht (totaal 4):
ClipmeneernlMarkADanielDutchDriver
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door MarkA »

Als zijproject ben ik momenteel bezig met het oudste deel van de route een beetje opknappen naar de standaard anno 2022. De screenshots zijn steeds op dezelfde locatie genomen, de bovenste is de release versie - V2.2 - de onderste hoe het er nu bij ligt.
Tot waar ik deze upgrade precies doortrek weet ik nog niet; op een gegeven moment kom ik natuurlijk op een punt van de route waar het goed genoeg is; wil niet in de situatie komen dat ik tegen de tijd dat ik tevreden ben weer van vooraf aan moet beginnen, dan komt de route nooit uit als je begrijpt wat ik bedoel :stuck_out_tongue:

Het gevolg is wel dat alle scenario voor V1.x en V2.x niet meer ondersteund gaan worden vanaf V3, maar dat was sinds de ombouw van Zevenberg aan Zee vorige maand eigenlijk ook al zo. Dan kan ik beter nu doorpakken en veel dingen in één keer aanpakken dan elke versie een beetje.


Afbeelding
Afbeelding



Afbeelding
Afbeelding



Afbeelding
Afbeelding



Afbeelding
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 18):
TjoeTjoerommy136MarklinNielsB_FrisonMilko80simonewerroLouke1968mkasthijsRob Jansen en 8 andere gebruikers
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 131
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
3
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 211 keren

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door Pjottr »

Werkelijk een wereld van verschil! Fijn dat dit stuk wat verdiende aandacht krijgt, in wat voor mate het ook vervolgd wordt. :sunglasses: :ok_hand:

k_j_k
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 sep 2022, 17:11
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door k_j_k »

Lang geleden dat ik voor het laatst met Train Simulator bezig was (~2012), toen nog Railworks, en MS Train Simulator. Ik ga TS Classic kopen (na een pc upgrade), en ben ook in Train Sim World geinteresseerd. Ik ben in elk geval bezig diverse freeware assets te verzamelen voor een aantal Nederlandse routes waar ik in geinteresseerd ben (afhankelijk van de vereiste payware). Deze fictieve route is in elk geval interessant. Er is een enorme hoeveelheid freeware beschikbaar en vereist voor de routes, met de mogelijkheid dat er bestanden overschreven kunnen worden, in geval indien diverse versies van dezelfde assets gebruikt worden.
Van de Vegetation asset zijn er diverse in omloop die gebruikt worden, en ik ben ook twee versies tegengekomen van DR Tracks van Holzlaender.
Zo gebruikt deze route de 2.3 versie (op forum.treinpunt.nl), en ik heb gezien dat bijvoorbeeld in de HSL route, de versie gebruikt op rail-sim.de (versie 3.6). Het Oosten van Nederland verwijst naar Gleisset 3.0, die eveneens versie 3.6 is.
Verschillende versies hoeven geen probleem te zijn, maar als ik de inhoud van beide bestanden bekijk lijken sommigen hetzelfde te heten, en kunnen wellicht overschreven worden.
Ik weet niet wat de ervaring van anderen is, of diverse Nederlandse routes assets gebruiken die in conflict zijn met anderen?
groet,
Kristian

Gebruikersavatar
SkylinesBuilder
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 nov 2021, 14:36
2
Gegeven waarderingen: 57 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door SkylinesBuilder »

k_j_k schreef:
30 okt 2022, 14:47
Ik weet niet wat de ervaring van anderen is, of diverse Nederlandse routes assets gebruiken die in conflict zijn met anderen?
Het is de meeste gevallen geen probleem om een nieuwere versie van een pakket geïnstalleerd te hebben. De routes die een oudere versie zeggen nodig te hebben moeten meestal nog gewoon werken.

Hiernaast heb ik bij mij het nog niet meegemaakt dat de assets van één route in conflict zijn met die van een ander. Je kan dus gerust de extra benodigde assets installeren zonder conflicten.
Ook zijn de Nederlandse routes vaak met dezelfde assets gemaakt, dus als je een paar routes hebt geïnstalleerd heb je de meeste benodigdheden voor een volgende al binnen.
Afbeelding

k_j_k
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 sep 2022, 17:11
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door k_j_k »

Er stond bij deze route expliciet vermeld dat de DR sporenset versie 2.3 moest zijn, dus niet de laatste. Ik zal dan ook die versie van treinpunt gebruiken en niet die op rail-sim.de die recenter schijnt te zijn. Ik moet even bezien of mogelijk andere routes die naar de recente verwijzen problemen kunnen geven.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”