[Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
SkylinesBuilder
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 nov 2021, 14:36
2
Gegeven waarderingen: 57 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door SkylinesBuilder »

De assetlijst in de handleiding is enigszins achterhaald (gebeurt vaker met handleidingen van routes). Via deze link kan je de meest up-to-date assetlijst voor Krammerdijks Deltaland bekijken, en hierin staat de DR gleisset V 3.6 aanbevolen.
Deze gebruikers waarderen SkylinesBuilder voor dit bericht (totaal 2):
MarkAEbbor03
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door MarkA »

De handleiding (of beter gezegd: De Assetlijst erin) mag inderdaad genegeerd worden, raadpleeg in plaats daarvan de link gepost door SkylinesBuilder.

De reden waarom ik in de handleiding expliciet V2.3 had gezet was omdat sommige andere routes problemen hadden met versie 3.x en het voor mijn route eigenlijk niet echt uitmaakt.
Tegenwoordig is dat niet echt een issue meer en kun je gerust V3.6 gebruiken.
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

k_j_k
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 sep 2022, 17:11
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: [Fictief] Krammerdijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door k_j_k »

Ok duidelijk dank. Ik had die 'link' overzien

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door MarkA »

Zo, heel wat stof hier :face_with_monocle:

Er zijn het afgelopen jaar heel wat langdurige periodes geweest waarin ook niet zo veel gebeurt is met de route vanwege drukte, gebrek aan motivatie en nog wel wat meer. Wel kan ik meedelen dat de route nu op het punt is dat er druk getest wordt en de scenario's voor release ook aardig snel vorderen, m.a.w. het duurt niet zo lang voor jullie eroverheen kunnen rijden :smile:

Voor de mensen wie eventueel nu in de sale nieuwe DLC willen kopen, er is geen extra payware bijgekomen in de aanstaande versie t.o.v. hetgeen voor V2.x al nodig was: Krammerdijks_Deltaland

Voor wie graag een previewritje willen zien gereden door één van mijn testers en scenariomakers kunnen vanavond hier even kijken, het zal beginnen rond over een halfuurtje om 20:40: https://www.twitch.tv/koplopermau

Er is zowel een nieuw stukje bijgekomen net voorbij Iepedam wat ik nog niet eerder heb laten zien hier als het verder opknappen van enkele oude delen van de route. Vooral het centrale punt van de route - Krammendijk Centraal- is compleet opnieuw gebouwd incl. opstelterrein waarbij letterlijk alles eerst verwijderd is. Een speciale dank hiervoor gaat uit naar ChrisTrains voor het compleet opmaat willen maken van een nieuwe stationsoverkapping :sunglasses:
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 12):
Rubku_NLDonMattheomkasthijshanstreintjeRoyPjottrMarklinCalvinPigeonTreinspotter nathansaurer580 en 2 andere gebruikers
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door MarkA »

In deze post heb ik ook wat screens van zowel de delen welke vernieuwd zijn en nieuw toegevoegd, het staat wel een beetje door elkaar maar dat maakt niet uit denkt ik :stuck_out_tongue:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 21):
DonMattheoRubku_NLMarklinmkasthijsTP94WadlopertjeRoyHans WeverlingGekIdeeCalvinPigeon en 11 andere gebruikers
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
DonMattheo
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 mei 2020, 17:51
3
Locatie: Schweiz
Gegeven waarderingen: 44 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door DonMattheo »

Erg mooie uitbreiding en ik kijk ernaar uit als hij uitkomt. Ik ben enthousiast... heel erg bedankt voor het geweldige werk
Ik ben een gepassioneerde hobbymachinist uit Zwitserland. Ik maak ook video's tussendoor. Hier is mijn kanaal: Reizen met DonMattheo. https://youtube.com/@donmattheo2653?feature=shared

Gebruikersavatar
Spoorwegen Nederland
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 okt 2021, 19:48
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 63 keren

Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door Spoorwegen Nederland »

:loveit: :loveit:

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door mkasthijs »

Zeer fraai! :D
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door Koplopermau »

Voor wie de preview gemist heeft gisteren, de video is nu te bekijken op YouTube kanaal. Veel kijkplezier en MarkA nogmaals dank dat ik hem mocht rijden. :smile: :thumbsup:



Groet,
Koplopermau
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht (totaal 5):
DonMattheosaurer580joukieTheLaRicheverbo622
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

mheruer
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 apr 2020, 17:05
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door mheruer »

Echt geweldig gemaakt deze route.De screens van de update en de preview van Koplopermau beloven nog extra speelplezier in de nabije toekomst.
:ok_hand:

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door MarkA »

Afbeelding

De route is vanaf nu te downloaden :sunglasses:


Vergeet niet om voor je hem gaat rijden even de Assetlijst door te lopen, er zijn niet veel nieuwe Assets bijgekomen maar het is wél belangrijk dat je de bestaande pakketen van o.a. Chris, Sjef, CoHa en Frison even bijwerkt naar de laatste versies!

Een QuickDrive is momenteel nog niet meegeleverd omdat ik i.v.m. het kunnen geven van support de release erg graag vóór het einde van mijn vakantie wou doen. Deze zal ik op een later moment nog aan de Download toevoegen.

Mocht je vragen of problemen ervaren stel ze dan hier gerust, maar let dan wel op het volgende:
- Je de handleiding en aangegeven content gekocht/geïnstalleerd hebt; er zitten vele honderden uren in deze route en het is dan niet erg leuk om te lezen dat mensen niet de tijd nemen om de handleiding te lezen maar de vraag meteen bij een ander neerleggen. Er is ook door meerdere mensen uitvoerig gecontroleerd op de correctheid hiervan, de vraag 'Ik heb alles geïnstalleerd maar mis X' kan ik daarom ook weinig mee.
- Je de 64 bit versie van Train Simulator gebruikt; ik geef geen ondersteuning voor crashes of problemen op de 32 bit versie!
- Je het installatiebestand draait zoals het wordt aangeboden, deze zal automatisch de oude scenario's in een backup map zetten zodat je niet met niet werkende scenario's zit en er voor zorgen alle bestanden goed staan.
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 18):
MichaelOFrisonRubku_NLAndyVerwijstMarklinMatGames38Louke1968Floortje59Sjef61saurer580 en 8 andere gebruikers
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

blauwa
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 okt 2022, 14:32
1
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door blauwa »

Beste MarkA,

Super, alvast bedankt voor al het werk, ik ga hem z.s.m. uitproberen!
Nog wel een vraag m.b.t. de installatie: wat te doen met versie 2.2 als je deze al hebt geïnstalleerd?
Of installeert het .exe-bestand over versie 2.2. heen? Ik zie dat de routemap dezelfde is gebleven.
Ik hoor het graag!

Gebruikersavatar
SkylinesBuilder
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 nov 2021, 14:36
2
Gegeven waarderingen: 57 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door SkylinesBuilder »

Het is eigenlijk altijd aan te raden de oude route eerst te verwijderen bij een grote update van de route. Dus dat zal bij deze update niet heel anders zijn denk ik. De route zelf zal over de oude heen installeren, maar de oude scenario's blijven dan wel in Train Simulator, en deze zullen op de nieuwe route bijna zeker niet werken.
Afbeelding

RobertF68
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 feb 2021, 14:34
3
Gegeven waarderingen: 182 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door RobertF68 »

Mark geeft zelf dit aan:
- Je het installatiebestand draait zoals het wordt aangeboden, deze zal automatisch de oude scenario's in een backup map zetten zodat je niet met niet werkende scenario's zit en er voor zorgen alle bestanden goed staan.
Deze gebruikers waarderen RobertF68 voor dit bericht:
MarkA

Gebruikersavatar
SkylinesBuilder
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 nov 2021, 14:36
2
Gegeven waarderingen: 57 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door SkylinesBuilder »

O, dat is helemaal mooi. Dan maakt het dus niet uit of je hem wel of niet verwijderd. Bedankt voor het opzoeken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Spoorwegen Nederland
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 okt 2021, 19:48
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 63 keren

Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door Spoorwegen Nederland »

Zeer fraaie route MarkA en ik heb tot nu toe alleen maar over een oud stukje heengereden namelijk:
Hemdrecht West - Krammendijk CS..
Krammendijk CS is wel heel mooi geworden zeker als je het vergelijkt met hoe het in V2.2 was..
Dus complimenten voor iedereen die aan de route heeft meegewerkt
:thumbsup: :thumbsup:
Deze gebruikers waarderen Spoorwegen Nederland voor dit bericht:
MarkA

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door MarkA »

blauwa schreef:
06 jan 2024, 06:26
Of installeert het .exe-bestand over versie 2.2. heen? Ik zie dat de routemap dezelfde is gebleven.
Ik hoor het graag!
Ondanks dat het antwoord al door Robert gegeven is nog een aanvulling voor de geïnteresseerde met hoe het precies werkt:

- Als je deze route nooit eerder geïnstalleerd hebt gehad worden de bestanden er opgezet en niks meer.
- Als je al een oudere versie had (zoals maar niet beperkt tot) V2.2, dan worden de routebestanden eerst allemaal verwijderd voordat V3 geïnstalleerd wordt. De oude 'Scenarios' map wordt daarbij niet verwijderd maar hernoemd naar Scenarios Older Than dd-MM-yyyy hhmm (ofwel het exact moment van installatie), op die manier verdwijnen de oude en niet meer werkende scenario's dus uit je TS installatie. Mocht je zelf eigen scenario's hebben gehad voor V2 welke je wilt terugzetten+fixen of een ander scenario er toch weer in zetten kun je de de scenario's uit die Older Than map zelf eventueel terugzetten. Ik raad dat laatste voor beginnende gebruikers wel nadrukkelijk af omdat geen enkele scenario voor oudere versies direct zal werken op V3.
- Als je V3 nog een keer installeert (bijv. omdat je zelf in de route editor iets hebt zitten proberen wat fout is gegaan) dan wordt alleen de route verwijderd + de nieuwe geïnstalleerd. De scenario's worden dan niet verplaatst omdat je al op V3 van de route zat en dit niet nodig is.
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

mheruer
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 apr 2020, 17:05
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door mheruer »

Net even het nieuwe gedeelte gereden van deze route. Complimenten en bedankt voor deze prachtige update. Zo mooi gemaakt deze fictieve route met prachtige details.Je blijft iedere keer weer iets nieuws ontdekken.
Groeten,
Martin
Deze gebruikers waarderen mheruer voor dit bericht:
MarkA

Gebruikersavatar
Pectacq
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jul 2022, 17:49
1
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door Pectacq »

Hallo,

ik heb zojuist de route gedownload met alle assets en ik krijg bij deze standard Afbeelding
de volgende melding
Afbeelding.

Mijn vermoede is dat ik de ice3 files mis maar welke? Ik heb wel de ice3 in mijn library staan

Ik heb wel andere missies gereden en de route ziet er goed uit :thumbsup:

Groet, Pectacq

simonewerro
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
3
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren

Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door simonewerro »

Hoi Mark,

De route zojuist gereden. Wat is deze prachtig geworden en wat worden we de laatste tijd met mooie routes verwend. Keep up the good work.

Gr Erik
Deze gebruikers waarderen simonewerro voor dit bericht:
MarkA

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door Marklin »

Pectacq schreef:
06 jan 2024, 13:42
Hallo,

ik heb zojuist de route gedownload met alle assets en ik krijg bij deze standard .....
Mijn vermoede is dat ik de ice3 files mis maar welke? Ik heb wel de ice3 in mijn library staan
Tsja daar heb je weinig aan want zoals gewoonlijk komt, in dit geval de ICE3, in **tig add-ons voor en moet je voor dat scenario deze add-on hebben:
Strasbourg Karlsruhe
Volgens mij staat dit overigens niet vermeld bij benodigdheden en is zeker alleen gebruikelijk indien er bijv. assets gebruikt zijn uit een payware add-on, maar dat terzijde.
Je kunt trouwens de ICE3 even vervangen voor degene die jij hebt met LocoSwap. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

hanstreintje
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 apr 2020, 23:16
3
Gegeven waarderingen: 1073 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door hanstreintje »

Hoi allemaal,
Net even gekeken, mijn complimenten voor de mooie update!
Alleen is het erg jammer dat er geen Quick Drive scenario's mee geleverd zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door Marklin »

Nja een QD komt later nog en had je kunnen weten als je tenminste de moeite had genomen de intro van de route aankondiging te lezen en dit staat: :zipper_mouth:
MarkA schreef:
05 jan 2024, 22:35
Een QuickDrive is momenteel nog niet meegeleverd omdat ik i.v.m. het kunnen geven van support de release erg graag vóór het einde van mijn vakantie wou doen. Deze zal ik op een later moment nog aan de Download toevoegen.
Mja mij ontgaat ook wel eens wat, je kunt niet elk geschreven woord bijhouden ... :sweat_smile:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
hanstreintje
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
AndyVerwijst
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 jan 2022, 16:03
2
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door AndyVerwijst »

Beste Mark je Route ziet er geweldig uit ik ben er gisteren erover heen gevlogen en ik vond het een geweldige update.
Ga zo voral door.
Groet Andy
Deze gebruikers waarderen AndyVerwijst voor dit bericht:
MarkA

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling

Bericht door MarkA »

Marklin schreef:
06 jan 2024, 14:14
en moet je voor dat scenario deze add-on hebben:
Strasbourg Karlsruhe
Klopt, met als aanvulling het DCR repaintpakket voor de NS ICE: viewtopic.php?t=2125
Volgens mij staat dit overigens niet vermeld bij benodigdheden en is zeker alleen gebruikelijk indien er bijv. assets gebruikt zijn uit een payware add-on, maar dat terzijde.
Nee de benodigdheden op de pagina slaan - zoals bij elke route welke op DS te downloaden is - uitsluitend op wat nodig is voor de route zelf en niet de scenario's. Wat bij deze route wel zo is is dat de meegeleverde scenario's allemaal door iemand anders dan de maker getest zijn op correcte werking.

Ik kan vanavond of morgen wel een lijst beschikbaar stellen met de benodigde add-on's om alle 11 meegeleverde scenario's te kunnen rijden, alleen het nadeel daaraan is dan wel weer dat iemand dan mogelijk dure add-on's gaat kopen welke maar in één scenario gebruikt zijn. Het per scenario helemaal uitsplitsen wat je voor elk scenario exact nodig hebt is erg veel werk en wordt bovendien ook wel een hele lange lijst.
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht:
Marklin
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Plaats reactie

Terug naar “Routes”