HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
Danddddzzz
Berichten: 151
Lid geworden op: 22 jun 2020, 13:59
3
Locatie: Limburg
Gegeven waarderingen: 80 keren
Ontvangen waarderingen: 32 keren

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door Danddddzzz »

Well Thanks Chris for that download, this is a great additonal feature if you drive Quick Drive scenarios like me!
Geniet altijd van het leven en van de ritten die je maakt.
Always enjoy life and enjoy the services you drive.

Gebruikersavatar
ChrisTrains
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 apr 2020, 16:45
3
Gegeven waarderingen: 18 keren
Ontvangen waarderingen: 997 keren

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door ChrisTrains »

Danddddzzz schreef:
07 mei 2022, 00:19
Well Thanks Chris for that download, this is a great additonal feature if you drive Quick Drive scenarios like me!
Like I said - it's a starting point. The game's dispatcher will always try and put you on the wrong side of the HSL so I'm fiddling with some of these to force the QD routes on to the correct side. But it gives you something to start with.
Ik ben hier om je geld te kosten. www.christrains.com :smile:

avm024
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jul 2020, 22:35
3
Gegeven waarderingen: 20 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door avm024 »

Als eerste wil ik zeggen wat een mooie route, heb er vannacht mn eerste rit over heen gereden. Ten tweede vroeg ik mij af. ik reed net vanaf Schiphol richting Rotterdam en bij Hoofddorp spoor 209 wilde ik de HSL op enkel kreeg ik na de schipholtunnel een ATB terugval naar geel terwijl het hoofdsein hoog groen toonde en bij Hoofddorp spoor 209 toonde het sein rood dus seinopvolging klopte ook niet en wilde niet uit de stand stop komen even als het SMB vlak na de aansluiting. Mis ik hier iets of wat ik doen om het te verbeteren? wie kan mij helpen bvd
beginnend sim speler :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain:

Gebruikersavatar
MichaelO
Berichten: 139
Lid geworden op: 03 mei 2020, 15:57
3
Gegeven waarderingen: 423 keren
Ontvangen waarderingen: 392 keren

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door MichaelO »

Dank voor je compliment! :smile:

Klinkt alsof je de K-trains ETCS markers mist, als je die mist raken de seinen in de war.
https://rail-sim.de/forum/filebase/entr ... s-signals/

Gebruikersavatar
Louke1968
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
3
Gegeven waarderingen: 1839 keren
Ontvangen waarderingen: 269 keren

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door Louke1968 »

Prachtige route Michael! Heb er van genoten. Mijn complimenten en dank voor het delen. (nu de ICNG van Chris nog onder de knie zien te krijgen :sweat_smile: )

Ronmat64
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 apr 2020, 18:49
3
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door Ronmat64 »

Even een vraagje,
Klopt het dat er nog geen Quickdrive scenario,s zijn en dat je maar 2 scenario,s hebt. Anders heb ik iets niet goed gedaan.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door Frison »

Ja, zoals eerder te lezen is, klopt dat :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

rabby62
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 apr 2020, 18:18
3
Gegeven waarderingen: 1213 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door rabby62 »

bedankt voor deze prachtige versie2 van de weg... het is een groot genoegen om ermee te reizen en met de nieuwe INCG-trein van Christrains is het een perfect huwelijk.... Ik wens je een prettige dag
Jean Pierre
Deze gebruikers waarderen rabby62 voor dit bericht:
MichaelO

avm024
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jul 2020, 22:35
3
Gegeven waarderingen: 20 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door avm024 »

MichaelO schreef:
07 mei 2022, 16:15
Dank voor je compliment! :smile:

Klinkt alsof je de K-trains ETCS markers mist, als je die mist raken de seinen in de war.
https://rail-sim.de/forum/filebase/entr ... s-signals/
Dank voor je hulp. Het probleem is verholpen!
Deze gebruikers waarderen avm024 voor dit bericht:
MichaelO
beginnend sim speler :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain:

Gebruikersavatar
CalvinPigeon
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 dec 2021, 19:36
2
Locatie: Barendrecht
Gegeven waarderingen: 109 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door CalvinPigeon »

Volgens mij had iemand anders het al gevraagd, maar ik kan het niet meer vinden dus vraag ik het nog maar een keertje :sweat_smile:

Ik kom net voor het eerst aan op station Noorderkempen, maar ik zie daar de borden 'Noorderkempen' niet staan. Doe ik iets verkeerd of zijn die borden sowieso nog niet geplaatst? :stuck_out_tongue: Van de rest: echt top om het station zo eens te zien, na er een keer per ongeluk te zijn gekomen en daar een uur te hebben gezeten omdat de trein naar Asd precies op hetzelfde tijdstip terugrijdt daar :sweat_smile:
Just driving and sipping :coffee: :flag_nl:

Gebruikersavatar
MichaelO
Berichten: 139
Lid geworden op: 03 mei 2020, 15:57
3
Gegeven waarderingen: 423 keren
Ontvangen waarderingen: 392 keren

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door MichaelO »

Ik ben erg blij met alle positieve reacties en mooie screenshots die ik voorbij zie komen! :smile:

We zijn er van op de hoogte dat sommige mensen last hebben van een vastlopende game, zodra ze een scenario proberen te starten die in Amsterdam begint.
De oorzaak is bekend en we hopen snel met een patch te komen die het probleem verhelpt.

Scenario's die in Rotterdam, Breda of Noorderkempen beginnen zouden hier geen last van moeten hebben.

EDIT:
CalvinPigeon schreef:
08 mei 2022, 13:14
Volgens mij had iemand anders het al gevraagd, maar ik kan het niet meer vinden dus vraag ik het nog maar een keertje :sweat_smile:

Ik kom net voor het eerst aan op station Noorderkempen, maar ik zie daar de borden 'Noorderkempen' niet staan. Doe ik iets verkeerd of zijn die borden sowieso nog niet geplaatst?
Deze vraag werd inderdaad op SimTogether al een keer gesteld en er het antwoord daarop is dat er nog geen borden met 'Noorderkempen' erop staan.
Deze gebruikers waarderen MichaelO voor dit bericht:
jordibekkie

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 462
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
3
Gegeven waarderingen: 1758 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door Wadlopertje »

MichaelO schreef:
08 mei 2022, 13:18
We zijn er van op de hoogte dat sommige mensen last hebben van een vastlopende game, zodra ze een scenario proberen te starten die in Amsterdam begint.
De oorzaak is bekend en we hopen snel met een patch te komen die het probleem verhelpt.
Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat dit probleem precies veroorzaakt? Aangezien ik dit ook wel eens op een andere route heb gehad..

Verder super dat er een patch komt! Succes!

Gebruikersavatar
MichaelO
Berichten: 139
Lid geworden op: 03 mei 2020, 15:57
3
Gegeven waarderingen: 423 keren
Ontvangen waarderingen: 392 keren

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door MichaelO »

Het is een complex probleem, ik denk zelf dat het niet hetzelfde probleem is als jij ervaart op een andere route.

Het probleem is als volgt:
Tijdens het testen van een scenario kwam ik bij het oprijden van de HSL bij Rotterdam Centraal onverwacht een rood sein tegen, na inspectie bleek dat er een melkfles met een sein link stond, dat is nooit een goed teken en ik heb die dan ook verwijderd. Probleem opgelost zou je zeggen, maar nu lopen scenario's in Amsterdam ineens vast. Wat ik ook doe met die melkfles marker, het spel loopt na een wijziging aan deze marker vast.

Het blijkt te gaan om de LZB_end marker van München - Augsburg, die op de een of andere manier in de tracks.bin staat weggeschreven zonder Provider en Product. Als ik deze invul en de route inlaad komt er inderdaad een LZB object tevoorschijn, maar zelfs nu al lopen scenario's vast.

Verwijderen werkt niet, de sein link op een ongebruikt spoor zetten werkt niet.

Voor nu hebben we besloten om deze LZB_End marker de laten staan als melkfles, dit levert de minste problemen op. Het rode sein lijkt alleen te gebeuren als er een trein voor je uit rijdt over dat stuk. En dat vind ik een stuk minder erg dan een vastlopende game :sweat_smile:

De update zal ergens einde van de middag of in de avond online komen. Hierin zijn ook 2208 oude tiles uit de route verwijderd die nog van Noord West Nederland waren, dit scheelt maar liefst 90mb!

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door Marklin »

MichaelO schreef:
09 mei 2022, 09:13
Hierin zijn ook 2208 oude tiles uit de route verwijderd die nog van Noord West Nederland waren, dit scheelt maar liefst 90mb!
En om oa. deze reden is het altijd zeer belangrijk om de vorige versie volledig te verwijderen (2208 oude tiles blijven dan aanwezig) wat niet alleen voor de HSL, maar voor alle routes geldt!
Dus ook als het eens niet vermeld staat om te verwijden moet dit wel gebeuren bij een volledige update.
Tenzij anders beschreven, bijv. voor een patch als het om een bepaalde map c.q. bestand gaat. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
MichaelO
Berichten: 139
Lid geworden op: 03 mei 2020, 15:57
3
Gegeven waarderingen: 423 keren
Ontvangen waarderingen: 392 keren

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door MichaelO »

Voor deze patch wordt de installer aangepast, zodat alle bestanden, behalve de scenario map, eerst verwijderd worden. Daarmee voorkomen we dus dat mensen het vergeten.
Daarna komt de verse installatie er overheen, zodat alle bestanden up to date zijn.

De scenario map blijft wel staan, omdat mensen nu natuurlijk al druk zijn met nieuwe scenario's en die mogen niet verloren gaan :smile:
Deze gebruikers waarderen MichaelO voor dit bericht (totaal 2):
rabby62Marklin

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 462
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
3
Gegeven waarderingen: 1758 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door Wadlopertje »

MichaelO schreef:
09 mei 2022, 09:13
Het is een complex probleem, ik denk zelf dat het niet hetzelfde probleem is als jij ervaart op een andere route.
Aha ok! Bedankt voor je uitleg! Ik dacht dat dit hetzelfde probleem was omdat bij een andere route een scenario ook blijft vastlopen (NO NL) en ik dacht misschien geeft het een hint in de goede richting.
Ik ga er eens goed over nadenken :thinking:

Succes weer verder en ik geniet erg van jullie route! :sunglasses:
Deze gebruikers waarderen Wadlopertje voor dit bericht:
MichaelO

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door Rubku_NL »

Nu beschikbaar!

versie 2.1:
  • Probleem opgelost waardoor sommige mensen last hadden van een crashende game
  • 2208 tiles van het oude Noordwest Nederland gedeelte zijn verwijderd en is gereduceerd met 90mb in grootte en laad tijden zijn verbeterd.
Afbeelding

AfbeeldingDownload
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 3):
MichaelOWadlopertjerabby62
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

MB1987
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 dec 2020, 11:18
3
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door MB1987 »

Beste Forumleden,

Allereerst wil ik de routebouwers bedanken voor een geweldig mooi stuk route die jullie gebouwd hebben, echt chapeau.
Ik heb een vraagje over HSL Zuid 2.1, Ik heb de route HSL Zuid 2.0 dus geïnstalleerd staan.
Marklin schreef:
09 mei 2022, 09:33
MichaelO schreef:
09 mei 2022, 09:13
Hierin zijn ook 2208 oude tiles uit de route verwijderd die nog van Noord West Nederland waren, dit scheelt maar liefst 90mb!
En om oa. deze reden is het altijd zeer belangrijk om de vorige versie volledig te verwijderen (2208 oude tiles blijven dan aanwezig) wat niet alleen voor de HSL, maar voor alle routes geldt!
Dus ook als het eens niet vermeld staat om te verwijden moet dit wel gebeuren bij een volledige update.
Tenzij anders beschreven, bijv. voor een patch als het om een bepaalde map c.q. bestand gaat. :wink:
MichaelO schreef:
09 mei 2022, 09:39
Voor deze patch wordt de installer aangepast, zodat alle bestanden, behalve de scenario map, eerst verwijderd worden. Daarmee voorkomen we dus dat mensen het vergeten.
Daarna komt de verse installatie er overheen, zodat alle bestanden up to date zijn.

De scenario map blijft wel staan, omdat mensen nu natuurlijk al druk zijn met nieuwe scenario's en die mogen niet verloren gaan :smile:
Is het de bedoeling dat ik versie 2.0 eerst verwijder en dan de versie 2.1.exe installeer of kan ik versie 2.1 gewoon installeren zonder de versie 2.0 te hoeven verwijderen ?. Aangezien MichaelO aangeeft dat de Scenario mappen blijven staan, en volgens mij kan dat alleen als ik de route 2.0 niet verwijder.

Ik hoor het graag,
Met Vriendelijke Groet,
Maarten.

HSL
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2020, 20:13
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door HSL »

De Installer zal ervoor zorgen dat de oude bestanden automatisch verwijderd worden. Hij maakt een uitzondering voor de Scenario map. Daardoor blijven je scenario's in aanbouw gewoon bestaan.

Gebruikersavatar
MichaelO
Berichten: 139
Lid geworden op: 03 mei 2020, 15:57
3
Gegeven waarderingen: 423 keren
Ontvangen waarderingen: 392 keren

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door MichaelO »

Alleen van V1 naar V2 is verzocht om de route zelf te verwijderen, omdat scenario's van V1 niet werken in V2.
Van V2 naar V2.1 speelt dit probleem niet en hoef je zelf de route niet te verwijderen.
Deze gebruikers waarderen MichaelO voor dit bericht:
HSL

MB1987
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 dec 2020, 11:18
3
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door MB1987 »

Ok, bedankt MichaelO voor uw uitleg, weer wat geleerd :smile: .

Met Vriendelijke Groet,
Maarten.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door Marklin »

MichaelO schreef:
09 mei 2022, 09:39
Voor deze patch wordt de installer aangepast, zodat alle bestanden, behalve de scenario map, eerst verwijderd worden.
Hmm, wil je daarmee zeggen dat de scenario map uit V2 niet in de patch zit?
Zo niet dan zou een eerste downloader van de HSL perse eerst V2 moeten installeren voor alleen de scenario map om hem vervolgens meteen weer te verwijden (wat dan autom. gaat) voor de V2.1
Of zit de scenario map van V2 wel in V2.1 maar is het voor scenario's van derden bedoeld dat deze niet verloren gaan mochten die voor de patch geïnstalleerd zijn?
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
MichaelO
Berichten: 139
Lid geworden op: 03 mei 2020, 15:57
3
Gegeven waarderingen: 423 keren
Ontvangen waarderingen: 392 keren

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door MichaelO »

Dat laatste inderdaad, de scenario map zit er wel bij, maar wordt vooraf niet eerst verwijderd, omdat er mogelijk scenario's inzitten waar mensen mee bezig zijn :smile: Die mogen natuurlijk niet zomaar ineens weg zijn.
Deze gebruikers waarderen MichaelO voor dit bericht:
Marklin

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door Rubku_NL »

Marklin schreef:
09 mei 2022, 19:21
MichaelO schreef:
09 mei 2022, 09:39
Voor deze patch wordt de installer aangepast, zodat alle bestanden, behalve de scenario map, eerst verwijderd worden.
Of zit de scenario map van V2 wel in V2.1 maar is het voor scenario's van derden bedoeld dat deze niet verloren gaan mochten die voor de patch geïnstalleerd zijn?
Alle scenario's die bij v2.0 zaten zijn hier inbegrepen.

Alleen de volgende mappen worden verwijderd voor dat v2.1 er op gezet word:
Content\Routes\fd3a837c-4903-4237-a76b-83229dca6b48\MixMap
Content\Routes\fd3a837c-4903-4237-a76b-83229dca6b48\Networks
Content\Routes\fd3a837c-4903-4237-a76b-83229dca6b48\RouteInformation
Content\Routes\fd3a837c-4903-4237-a76b-83229dca6b48\Scenery
Content\Routes\fd3a837c-4903-4237-a76b-83229dca6b48\Terrain


En het bestand:
Content\Routes\fd3a837c-4903-4237-a76b-83229dca6b48\RouteProperties.xml

Daarna zal het installatieprogramma versie 2.1 installeren. De belangrijkste reden hiervoor is dat we er zeker van kunnen zijn dat mensen alleen de nieuwe tiles hebben en niet meer de oude.

De map Scenarios wilde we niet aan zitten, zo als Michael al aangaf.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door Aeolus »

Ronmat64 schreef:
08 mei 2022, 09:38
Even een vraagje,
Klopt het dat er nog geen Quickdrive scenario,s zijn en dat je maar 2 scenario,s hebt. Anders heb ik iets niet goed gedaan.
Extra scenario's komen er wel aan. Volgens mij is Blivious o.a. bezig met een scenario, maar ikzelf heb er ook een in de maak. (en zo zijn er ongetwijfeld meerderen)

Plaats reactie

Terug naar “Routes”