NS 1800 ATB-EG Upgrade

Hier vind je alle onderwerpen over rollend materieel die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door Marklin »

Aeolus schreef:
04 sep 2022, 16:55
.... Als ik in 't hart van NL van Amersfoort naar Apeldoorn rijd, krijg ik in het aangegeven gebied in de onderstaande afbeelding een ATB die op 140 springt (dus groene lamp). Daar hoort ie 130 te zijn ......
Klik achter Aeolus schreef: voor volledig bericht!

Hmm, zal eerst eens kijken of er onverhoopt toch geen stukje van 140 km/u is ingeslopen! :thinking:
Dat zou het mogelijk kunnen verklaren mocht dat zo zijn.

Edit/
Oja bedenk ik net, gaat het om V1.6 ...., of V1.7? (testversie)
Bij V1.7 is iig niets vreemds te ontdekken en zijn de kleuren gelijk qua snelheid. (130/100)

Edit2/
Heb even teruggeschakeld naar V1.6 en daar is het ook 130/100 dus dat zou het bij beide niet kunnen zijn dat de ATB naar groen gaat lijkt mij.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door Aeolus »

Het is 1.6 inderdaad, maar ik vermoed ook niet dat het in de route zit, want dan zou ik het bij andere treinen ook moeten hebben, en dat is ook niet het geval.

Sebas1700
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:15
3
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door Sebas1700 »

Duidelijke standpunten Mark!

Over die 70 km/u: met 71 zal het vast nog werken. Maar ze hebben gewoon de grens getrokken op 70 km/u. Zo kunnen ze onder de slechtste omstandigheden garanderen dat het systeem werkt. Daarboven (en afhankelijk van andere omstandigheden) zal het signaal steeds verder verminken en uiteindelijk niet meer opgenomen kunnen worden.

Die situaties kunnen trouwens wel voorkomen dat je 120m voor het sein nog 70 rijdt. Neem een Lage Zwaluwe of een Halfweg-Zwanenburg of gewoon de vrije baan. Maar ik snap uiteraard dat je op 'n gegeven moment zegt; nee dat ga ik niet meer inbouwen.

Mocht je trouwens de locaties van de afwijkende vrijgavelussen terugvinden, ik houd me aanbevolen! 😎

Gebruikersavatar
Treinspotter_JP
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2021, 17:32
2
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door Treinspotter_JP »

echt een geweldige update van de 1800! ik heb de update geïnstalleerd en direct gekeken of het werkte maar.. het werkt bij mij niet helaas.. weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

met vriendelijke groet: JeanPaul

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door MarkA »

Marklin schreef:
04 sep 2022, 17:08
Heb even teruggeschakeld naar V1.6 en daar is het ook 130/100 dus dat zou het bij beide niet kunnen zijn dat de ATB naar groen gaat lijkt mij.
Het is werkelijk minimaal, maar er zit daar wel degelijk een stukje 140 km/h in V1.6 van je route; zie het geel/zwarte gedeelte.
Afbeelding

Het exacte coördinaat is
52.17615
5.41397


-

In de eenvoudige modus van mijn ATB script zat dit net als die van ChrisTrains geen problemen geven, maar in de geavanceerde modus wel doordat deze via een workaround eerder de nieuwe ATB snelheid toepast dan je in de HUD ziet (zo werkt het ook in het echt, eerste bak in de nieuwe snelheidszone, ATB zegt Ting). Het probleem is hier dat het script dit minuscule stukje 140 km/h oppikt maar de 120 km/h die er direct achter ligt niet doordat de afstand zo extreem klein is. Het minimale wat ie ongeveer nodig heeft is ongeveer 10 cm, dit lijkt 1 cm of zelfs minder. Hierdoor blijft de ATBsnelheid tijdelijk 'hangen' op 140 km/h totdat de 130 km/h na deze boog gelezen wordt.

Gelukkig zijn we deze situatie tijdens testen op meerdere routes en trajecteten verder nergens anders tegengekomen en is het iets dat Marklin neem ik aan vrij eenvoudig kan oplossen (lijkt me sowieso handig te doen ook buiten het probleem dat mijn ATB ermee heeft :stuck_out_tongue: ). Ik vraag me sowieso af hoe je dit ooit voor elkaar hebt gekregen Teun, het lukt mij in een testroute niet om een andere snelheid toe te passen op een stuk spoor korter dan ~ 50cm, zelfs als ik bewust een korter stuk probeer :sweat_smile:

--
Treinspotter_JP schreef:
04 sep 2022, 21:46
echt een geweldige update van de 1800! ik heb de update geïnstalleerd en direct gekeken of het werkte maar.. het werkt bij mij niet helaas.. weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
Met alleen 'het werkt niet' kan ik helaas niet zoveel. Probeer duidelijk aan te geven wat je precies geprobeerd heb:
- Pakket geïnstalleerd met de installer zonder foutmeldingen
- Welk scenario heb je geprobeerd waarin het niet werkt OF bij een eigen aanpassing welke loc heb je gepakt in de editor?
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 2):
MarklinFrison
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door Marklin »

Heb nog eens gekeken en idd gaat het om een minuscuul stukje wat 140 km/u is. :upside_down:
Afbeelding

En ja op de vraag "korter dan 50 cm geen spoor te leggen" is zo, maar met de offset tool is dat gebeurd bij een eerdere verandering van toen 140 naar 120 en is dit net niet ver genoeg door getrokken, vandaar ..... (in V1.7 is het 130 km/u en goed)
Kortom installeer de laatste test versie en het probleem zou zich hier niet meer voor moeten doen wat op dat punt betreft. :wink:

Ps. mocht je zoiets dergelijks elders tegenkomen meld het dan a.u.b. in 't HvN topic!
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Aeolus
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade V1.1

Bericht door MarkA »

Er is zojuist een update beschikbaar gekomen naar Versie 1.1



AfbeeldingDownload

Alle nieuwe informatie is te vinden in de 'Handleiding ATB-EG, Groene lamp en overige aanpassingen' en dan specifiek hoofdstuk 12 en 13.
Mocht je V1.0 al geïnstalleerd hebben installeer dan simpelweg het .exe bestand opnieuw, je hoeft niks te verwijderen verder.

Globaal gezegd is het volgende aan functionaliteit toegevoegd aan versie 1.1:
  • Alle AI treinen zetten bij stilstand de 2de stra tegen de draad en laten hem na vertrek bij ~20 km/h weer zakken (zie bovenstaande video), dit geld ook voor spelerstreinen waarbij je zelf niet in de locomotief zit maar in bijv. een stuurstand. Wanneer je zelf in de locomotief zit dan ben je hier zelf verantwoordelijk. Dit is per trein eventueel ook uit te zetten doormiddel van het treinnummer.
  • Het is mogelijk via het treinnummer een waarde in te geven waarmee de loc de andere Stroomafnemer gebruikt, met beide rijdt of de functie van de 2de stroomafnemer bij stilstand en aanzet uitzet.
  • Koersborden van DD-AR kunnen met CtrlF9 en F10 bediend worden vanuit de loc, wanneer je met zo'n combinatie rijdt.
  • Koersborden op een DD-AR kunnen via de loc vooraf ingesteld worden zonder tussenkomst van een LUA script op scenarioniveau voor zowel speler als AI-trein
  • Het aanpassen van het zowel de stroomafnemer als de DD-AR koersborden kunnen op basis van het treinnummer per trein aangepast worden, dit werkt ongeveer op dezelfde manier als bij de nieuwere treinen van Chris.
Veel plezier met deze kleine update :sunglasses:
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 15):
sandertjemkasthijsSkylinesBuilderMarklinstfnktsJackyTheCatmprins62RoyAeolusAndries33 en 5 andere gebruikers
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

rappelen
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2020, 17:50
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door rappelen »

Treinspotter_JP schreef:
04 sep 2022, 21:46
echt een geweldige update van de 1800! ik heb de update geïnstalleerd en direct gekeken of het werkte maar.. het werkt bij mij niet helaas.. weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

met vriendelijke groet: JeanPaul
Even de rem erop zetten, voordat je U drukt.

robbie065!
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 jun 2020, 15:09
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door robbie065! »

Heb de foxtrains 3d 1800 maar geen atb met u. Blauwe lamp brandt ook niet.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door Marklin »

Dan word het de hoogste tijd dat je eerst eens begint met de handleiding te lezen want daar staat in dat het iig niet de U toets is om de ATB in te schakelen.

Edit/
Hmm het is dus wel de U toets, ik dacht eerder gelezen te hebben dat het de I toets was.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 359 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door RemkoH »

Marklin schreef:
12 sep 2022, 13:04
Dan word het de hoogste tijd dat je eerst eens begint met de handleiding te lezen want daar staat in dat het iig niet de U toets is om de ATB in te schakelen. :tools:
Leesbril?
ATB wordt wél met de U-toets ingeschakeld.
robbie065! schreef:
12 sep 2022, 12:36
Heb de foxtrains 3d 1800 maar geen atb met u. Blauwe lamp brandt ook niet.
De update werkt niet op alle reeds uitgebrachte scenario's met daarin de Fopix 1800, behalve de 1853 VE welke ook onderdeel is van het DCR pakket.
De update past alleen deze 1800 aan met ATB, bij scenario's die andere 1800 varianten gebruiken werkt het dus vooralsnog niet.
Dus wil je de 1800 rijden met ATB dan zal het scenario met deze loc gemaakt moeten zijn.
Of je past een reeds bestaand scenario aan door daarin de loc te vervangen door degene met ATB ondersteuning.
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht (totaal 4):
ClipmeneernlMarkASkylinesBuilderMarklin
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


robbie065!
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 jun 2020, 15:09
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door robbie065! »

gelukt. Andere consists aangemaakt en treinen vervangen.
Deze gebruikers waarderen robbie065! voor dit bericht (totaal 3):
MarkAMarklinRemkoH

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door Marklin »

Was uit getuinierd en maar eens de NS 1800, die in 't HvN scenario Amersfoort -> Utrecht -> Arnhem was gebruikt, vervangen met de NS 1800 ATB.
En ik kan niets anders zeggen dan dat het perfect werkt ..... :hugging:
Een dingetje waar men totaal niets aan kan doen is zodra je bijv. naar 130 mag de display met ping in de Cab dit vrijwel meteen aangeeft zodra je het punt bent gepasseerd.
Mja al jaren is het zo wanneer een laatste rijtuig/wagon dit 130 punt is gepasseerd de HUD aangeeft dat je naar 130 mag om geen snelheidsoverschrijving te krijgen. :wink:

Edit/
De Locs uit het DCR 16-17-1800 Repaint Pack werken zeker niet met ATB, oftewel het is enkel voor de standaard Loc bedoeld?
Afbeelding

Prettige reis

Sebas1700
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:15
3
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door Sebas1700 »

Marklin schreef:
14 sep 2022, 10:01
Een dingetje waar men totaal niets aan kan doen is zodra je bijv. naar 130 mag de display met ping in de Cab dit vrijwel meteen aangeeft zodra je het punt bent gepasseerd.
Zo hoort 't (ongeveer) ook.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door Marklin »

Ja Sebas dat weet ik, maar wilde er alleen mee zeggen dat het in de HUD ook zo zou moeten zijn, maar dit mag pas na passeren van het laatste rijtuig.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 359 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door RemkoH »

Dat is het verschil tussen de ATB simple en advanced modes.

De simple mode werkt zoals de ATB in ChrisTrains' treinen en de hud.
De nieuwe verhoogde snelheid wordt actief in de ATB (en hud) zodra het laatste rijtuig of wagon de snelheidsverhoging is gepasseerd.

De advanced mode is meer zoals de realiteit.
De nieuwe verhoogde snelheid wordt actief in de ATB zodra de loc de snelheidsverhoging is gepasseerd.
Het is vervolgens aan de machinist/speler om te weten hoe lang zijn/haar trein is en dus wanneer de snelheid daadwerkelijk verhoogd mag worden.
De hud kan daarbij als cheat gebruikt worden.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door Marklin »

Aha, dat verklaard meteen de advanced mode als men 2 x op de U toets drukt.
Kortom bij 1 x U is het zoals bij de Chris treinen, las er trouwens wel iets in de handleiding over maar wist niet wat advanced mode inhield. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door Rubku_NL »

Marklin schreef:
14 sep 2022, 10:01
De Locs uit het DCR 16-17-1800 Repaint Pack werken zeker niet met ATB, oftewel het is enkel voor de standaard Loc bedoeld?
Momenteel is alleen de 1800 ATB-VE aangepast door Mark, zodra alle bugs zijn opgelost zal de rest van de DCR locomotieven ook worden uitgerust.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 2):
MarklinRobertF68
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door MarkA »

Marklin schreef:
14 sep 2022, 10:01
Was uit getuinierd en maar eens de NS 1800, die in 't HvN scenario Amersfoort -> Utrecht -> Arnhem was gebruikt, vervangen met de NS 1800 ATB.
En ik kan niets anders zeggen dan dat het perfect werkt ..... :hugging:
Kijk aan, mooi om te horen :smile:
Marklin schreef:
14 sep 2022, 12:38
Kortom bij 1 x U is het zoals bij de Chris treinen, las er trouwens wel iets in de handleiding over maar wist niet wat advanced mode inhield. :wink:
Er zijn overigens nog een paar meer verschillen welke aangeven zijn in hoofdstuk 6 van de handleiding, al is het feit waar je precies een snelheidsverhoging krijgt in je ATB inderdaad het grootste merkbare verschil.

Als je realiteit wilt dan is de geavanceerde/advanced mode aanbevolen, maar de simpele modus is iets eenvoudiger om mee te rijden als je de ATB van Chris gewend bent.
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

BenKuijpers
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jul 2020, 17:16
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door BenKuijpers »

Rijden met deze loc is al veel leuker. Hopelijk volgt de dodeman nog.
Ik heb in 3 verschillende routes een scenario willen bouwen met 'Rolling start'. Helaas wordt in de 'Drive' modus de ATB blijkbaar uitgeschakeld. De volgende melding verschijnt: "ATB EG+Vv Script - MarkA Kan ATB EG niet in/uitschakelen, zorg ervoor dat de trein stilstaat. Huidige status: uit".

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door MarkA »

BenKuijpers schreef:
14 sep 2022, 19:55
Helaas wordt in de 'Drive' modus de ATB blijkbaar uitgeschakeld. De volgende melding verschijnt: "ATB EG+Vv Script - MarkA Kan ATB EG niet in/uitschakelen, zorg ervoor dat de trein stilstaat. Huidige status: uit".
De ATB wordt niet zozeer uitgeschakeld maar faalt om in te schakelen, al snap ik wel dat dat anders lijkt.

Wat een Rollingstart feitelijk doet is ná het inladen van het scenario alle functies (zoals frontseinen, positie van de tractie en dus ook de ATB) proberen in te schakelen in de positie zoals opgeslagen is in de rolling start. Echter doordat de trein op dat moment in beweging is (want Rolling Start) kan de ATB niet ingeschakeld worden.

Om die rede heb ik de mogelijkheden gegeven om via je ScenarioScript.lua alsnog de ATB aan te zetten bij start van een scenario, een voorbeeld hiervan bevind zich in de manuals map en hoofdstuk 10 van de handleiding.

Mocht je dat nu te ingewikkeld vinden dan kun je ook een 'ATBon' balise van ChrisTrains ~5meter voor je trein aan het spoor plaatsen, hier reageert mijn ATB ook op.
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 3):
PjottrSkylinesBuilderRubku_NL
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

BenKuijpers
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jul 2020, 17:16
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door BenKuijpers »

Dank je wel voor deze duidelijke reactie.

mheruer
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 apr 2020, 17:05
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door mheruer »

Hallo Mark,
hartelijk dank voor deze update.Het maakt het rijden van deze loc een stuk leuker!
Groeten,
Martin
Deze gebruikers waarderen mheruer voor dit bericht:
MarkA

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door MarkA »

Er is zojuist een update beschikbaar gekomen naar Versie 1.2



AfbeeldingDownload

Alle nieuwe informatie is te vinden in de 'Handleiding ATB-EG, Groene lamp en overige aanpassingen' vanaf hoofdstuk 14.
Mocht je V1.0 of 1.1 al geïnstalleerd hebben installeer dan simpelweg het .exe bestand opnieuw, je hoeft niks te verwijderen verder.

Globaal gezegd is het volgende aan functionaliteit toegevoegd aan versie 1.2:
  • 50 Nieuwe stadswapens in aanvulling op de wapens die al beschikbaar waren vanuit fopix3d. Deze wapens worden automatisch op de locomotief weergeven wanneer het juiste nummer is ingesteld, zie bijlage 2 van de handleiding voor een overzicht. Sommige wapens die in het echt wel bestonden zijn nog niet beschikbaar vanwege het gebrek aan informatie, mogelijk volgen deze later nog een keer.
  • Dodeman functionaliteit met werkende blauwe lamp.
  • Als alternatief op de dodeman een werkende kwitterfunctie voor gebruik in oudere scenario, alhoewel het in grote lijnen redelijk knopt kan het zijn dat deze nog een keer een update krijgt. Sommige details qua werking waren me niet helemaal duidelijk, daarvoor heb ik nog wat vragen uitstaan zegmaar.
  • Bugfix: Het vooraf installeren van koersborden i.c.m. DD-AR werkte soms niet goed wanneer de trein pas later in het scenario werd opgestart dan de starttijd van het scenario.
Wederom veel plezier met deze kleine update :sunglasses:
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 12):
Christian983Rubku_NLRobertF68WadlopertjesandertjeMarklinDanielAndries33mheruerLouke1968 en 2 andere gebruikers
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Louke1968
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
3
Gegeven waarderingen: 1839 keren
Ontvangen waarderingen: 269 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door Louke1968 »

En wederom bedankt voor deze update Mark. Top!

Plaats reactie

Terug naar “Rollend materieel”