De Laage Veenen Route

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
DutchDriver
Moderator
Berichten: 261
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Valleilijn
Gegeven waarderingen: 126 keren
Ontvangen waarderingen: 467 keren

De Laage Veenen Route

Bericht door DutchDriver »

Laage Veenen Route
De Laage Veenen Route is een route die door mij, Dutchdriver, in ontwikkeling is. De lijn loopt van station Driehoven (Met vele elementen van station Eindhoven als basis) via Enkbeek en Nieuweveen naar Kraaijdam. Onderweg kom je verschillende landschappen tegen. Vanuit Kraaijdam kun je de grens met Duitsland oversteken naar Bad Eichern. Maar dan nu echt... :grimacing:

Hieronder stel ik de eerste versie aan jullie voor, die loopt van Nieuweveen Centrum naar Bad Eichern in Duitsland. Ik heb deze route al eens eerder voorgesteld, maar is helaas een backupfout en crash van de complete route de reden geweest compleet opnieuw te beginnen. De frustratie een stokoude versie recht te trekken was het me niet meer waard. That's life zeggen ze dan. De afgelopen drie jaar is er dan ook druk gebouwd en inmiddels is wat mij betreft het punt bereikt dat ik de route klaar genoeg vind om hier aan te kondigen. Het is dus stil geweest, maar op de achtergrond is er zeker gewerkt!

De oplettende kijker heeft al diverse kiekjes waargenomen in het Routebouwers 101-topic of in de Discord-server van Rubku_NL. Ook bovenaan deze site is de route meermaals te zien geweest!

Genoeg zever, tijd voor plaatjes!

Afbeelding
We beginnen in Bad Eichern, waar de Duitse en Nederlandse tractie gewisseld wordt. Wat functie betreft is dit station gebaseerd op Bad Bentheim, al zijn hier meer sporen beschikbaar voor het drukke treinverkeer.

Afbeelding
De lijn ligt tot Kraaijdam grotendeels langs de richier de Eichern. Vanuit Duitsland wordt het heuvellandschap langzaam vervangen door velden en uiteindelijk veen. Een viertal Mat '64 passeert als Extra Trein richting Bad Eichern.

Afbeelding
Andere kant van het bos op bovenstaande screen. Het heuvelachtige karakter van dit deel van de lijn is goed te zien.

Afbeelding
We naderen Lichtenberg, het eerste station in Nederland. Hier keren de sprinters en rijden de internationale treinen door richting Duitsland.

Afbeelding
We naderen Kraaijdam. De laatste 'bergen' heuvels zijn te zien.

Afbeelding
Een plaatje van het opstelterrein in Kraaijdam. Rechts achter de bomen het distributieknooppunt van de Post. Ook hier weer genoeg ouwe zooi!

Afbeelding
Het postperron is inmiddels natuurlijk niet meer in gebruik. Een SLT passeert in de richting van Lichtenberg.

Afbeelding
Al snel komen we in de weilanden ten noorden van Kraaijdam terecht. Op de foto zien we de grote overweg in de N64 Driehoven - Kraaijdam.

Afbeelding
Al gauw komen we in de velden terecht. Een teken dat we de bergen toch echt hebben verlaten.

Afbeelding
De parkeerplaatsen zijn nog leeg en het station van Ravendorp moet nog stationsmeubilair krijgen.

Afbeelding
Aan de lijn wordt nog druk gebouwd... De nieuwe seinen staan al klaar!

Afbeelding
De noordelijke uitgang van de Prinses Amaliatunnel is ook al klaar.

Alle bovenstaande plaatjes zijn natuurlijk nog WIP. Voor nu zal ik het hier bij laten. Er moet nog genoeg gebeuren, maar zo zachtjes aan begint er een gevulde route aan te komen.

Ik hoop dat jullie het mooi vinden en uitkijken naar een uiteindelijke release. Voor het zover is moet er nog een hoop gebeuren, dus geen verwachtingen van mijn kant verder of en wanneer dat zal zijn. Tot de volgende! :sunglasses:

Grtz,
DutchDriver.
Deze gebruikers waarderen DutchDriver voor dit bericht (totaal 14):
ClipmeneernlRubku_NLKcalk_04MarklinCalvinPigeonLouke1968denisJuraWinerailMichaelOhanstreintje en 4 andere gebruikers
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
pietto
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mei 2020, 10:04
4
Locatie: Zuid Holland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 76 keren

Re: De Laage Veenen Route

Bericht door pietto »

Dat ziet er prachtig uit! Ik kan niet wachten.

TP94
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 apr 2020, 19:13
4
Gegeven waarderingen: 39 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: De Laage Veenen Route

Bericht door TP94 »

It's amazing, I've been looking forward to this route for several years. Thank you for not giving up despite the crash and loss! Wasn't there also a small portion in Belgium? Or was that scrapped?

Gebruikersavatar
Kcalk_04
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 feb 2023, 22:47
1
Locatie: Heerenveen
Gegeven waarderingen: 284 keren
Ontvangen waarderingen: 59 keren

Re: De Laage Veenen Route

Bericht door Kcalk_04 »

Leuke screens, Erg interessant om een samengevoegde set aan screenshots te zien met wat uitleg ipv de incidentele screenshots op discord. Ga zo door!!! :ok_hand:
Mijn scenariopagina: hier

Gebruikersavatar
Spoorwegen Nederland
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 okt 2021, 19:48
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 69 keren

Re: De Laage Veenen Route

Bericht door Spoorwegen Nederland »

Zeer fraai Zeer fraai :thumbsup: :thumbsup:

Gebruikersavatar
HondekopER
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2023, 14:45
1
Locatie: Nederland
Gegeven waarderingen: 59 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: De Laage Veenen Route

Bericht door HondekopER »

Ziet er leuk uit Dutch! :smile:
Maakt soms filmpjes voor dit Youtube kanaal:

https://www.youtube.com/channel/UC382vn ... uNrp1ef0Hg

Gebruikersavatar
weekendvrij
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2023, 20:34
Locatie: Arnhem
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: De Laage Veenen Route

Bericht door weekendvrij »

Ziet er heel mooi uit!

Gebruikersavatar
DutchDriver
Moderator
Berichten: 261
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Valleilijn
Gegeven waarderingen: 126 keren
Ontvangen waarderingen: 467 keren

Re: De Laage Veenen Route

Bericht door DutchDriver »

Dank jullie wel voor de reacties. 😄
TP94 schreef:
27 mei 2024, 00:23
Wasn't there also a small portion in Belgium? Or was that scrapped?
There was. But as this version came along, I dropped it in favour of focussing on one border crossing. 😄

Grtz. :sunglasses:
Deze gebruikers waarderen DutchDriver voor dit bericht:
TP94
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel.
Afbeelding

TP94
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 apr 2020, 19:13
4
Gegeven waarderingen: 39 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: De Laage Veenen Route

Bericht door TP94 »

That's too bad but I respect your choice.

Terug naar “Routes”