De scenario's van Banoon

Hier vind je alle onderwerpen over scenario's die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Banoon
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mar 2021, 10:37
3
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren

De scenario's van Banoon

Bericht door Banoon »

Beste mensen van DutchSims,

Bij deze laat ik jullie weten dat ik officieel ook ben begonnen met het maken van scenario's.
Ik wil mij vooral focussen op het maken van toegankelijke scenario's voor een grote doelgroep. Hiermee wil ik zeggen dat ik zoveel mogelijk materieel gebruik van (vooral ChrisTrains) 1 bepaalde uitgever.
Natuurlijk komen er ook scenario's bij met wat meer gemixt materieel, maar ik heb het hiervoor over het overgrote gedeelte van mijn scenario's. Let wel op dat ik nogal een amateur scenario bouwer ben, dus 100% foutloos zal het wel niet zijn in het begin. Maar ik probeer wel per scenario een goed aantal uren erin te stoppen, uitgebreid te testen, koersborden juist te zetten, enzovoort om ervoor te zorgen dat de uiteindelijke ervaring heel soepel is. Soms zal ik een fictieve dienstregeling doen (zo ook mijn eerste scenario kan ik al verklappen), maar het kan ook best een keer voorkomen dat ik een paar dagen in een scenario stop om het op een echte dienstregeling te baseren. Dan probeer ik ook zoveel mogelijk details erin te stoppen van de echte dienstregeling.

Gedurende dat ik scenario's bouw zal ik deze thread up-to-date houden met ontwikkelingen en nieuwe releases. Mijn eerste scenario is inmiddels gepubliceerd. Ik sta ook open voor eventuele feedback die jullie hebben over mijn scenario's. Ik hoop uiteindelijk dat ik jullie een plezier kan doen met mijn scenario's en laat mij vooral weten wat jullie leuk zouden lijken als scenario. Wellicht kan ik het een werkelijkheid maken. Ik wil wel zeggen dat ik niet alles qua treinen nog heb, maar wel een hele hoop. Mijn voorkeur gaat ook meestal uit naar passagiersdiensten, ik heb niet echt een affiniteit met goederentreinen (behalve als AI-verkeer).

Hier alvast een blik op mijn volgende scenario (is uiteraard nog niet veel):
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Banoon voor dit bericht (totaal 7):
joukieHans WeverlingsimonewerroLouke1968Wadlopertjerommy136Marc D.

Gebruikersavatar
Banoon
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mar 2021, 10:37
3
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren

Re: De scenario's van Banoon

Bericht door Banoon »

Beste mensen van DutchSims,

Het is weer even een tijdje geleden dat ik voor het laatst hierop gepost heb. Dit komt door drukke omstandigheden in het dagelijkse leven bij mij. Echter ben ik nog wel bezig met het maken van scenario's. Ik ben bezig met een geheim project waar ik nog niet te veel over mag verklappen en een nieuw scenario. Dit nieuwe scenario is weer gebaseerd op een fictieve dienstregeling zodat ik leuk kan spelen met het AI-verkeer. Dat zorgt voor een scenario waarbij er wat meer leven is. Hier alvast een klein kijkje daarop:

Afbeelding

Een update over mijn vorige scenario die op deze thread staat: dit was een scenario voor 't Zuiden van Nederland 1.6, dus nog voor de 2.0 update. Daardoor werkt het scenario helaas niet meer naar behoren en zijn er ook een hoop andere scenario's bijgekomen die als een goede vervanging dienen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Banoon
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mar 2021, 10:37
3
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren

Re: De scenario's van Banoon

Bericht door Banoon »

Vandaag weer veel progressie gemaakt met het scenario, misschien ga ik er nog wel even verder mee. De motivatie zit er lekker in.
Ik wil natuurlijk niet te veel verklappen, dus hier is gewoon een LocoSwap lijstje met wat ik nu heb. Dan kan je een beetje de schaal inschatten.
Afbeelding
En ja, dit scenario is niet bedoelt voor zogenaamde "potato computers". Ik zal bij de uiteindelijke release ook wel een disclaimer erbij zetten dat ik de 64-bit aanraad bij dit scenario.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Banoon
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mar 2021, 10:37
3
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren

Re: De scenario's van Banoon

Bericht door Banoon »

Zoals jullie misschien al weten heb ik een dag geleden mijn tweede scenario gepubliceerd.
Dankzij feedback van GekIdee en anderen heb ik nog wel wat wijzigingen doorgevoerd. Daarom staat nu versie 1.1 online, nu ook te downloaden op DutchSims. Laat mij maar weten hoe jullie het scenario ervaren, ben erg benieuwd! Zorg wel dat je de oude versie eerst verwijderd voordat je de nieuwe probeert.

Klik hier voor de download van het scenario
Deze gebruikers waarderen Banoon voor dit bericht:
Marklin
Afbeelding

Gebruikersavatar
dylanjohn10
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2020, 21:30
3
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: De scenario's van Banoon

Bericht door dylanjohn10 »

hoi,
vandaag gespeeld. leuke trein en ook leuk scenario. :sunglasses: :face_with_monocle:

Gebruikersavatar
GekIdee
Teamlid
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:50
3
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: De scenario's van Banoon

Bericht door GekIdee »

Wat ik overigens wel vind. Dat is waarschijnlijk een persoonlijke mening. Is dat er vrij weinig AI verkeer in zit.
Ikzelf ben juist bezig met scenario's maken en daar prop ik best wel behoorlijk wat AI verkeer in, maar zoals ik al aangaf. Dat is een persoonlijke mening.
Voor realistische scenario's geef ik als tip mee. Kijk op treinposities.nl

Daar vind je de gehele overzicht van de treinen die op die dag en ook dagen/weken/maanden ervoor hebben gereden.

Gebruikersavatar
Banoon
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mar 2021, 10:37
3
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren

Re: De scenario's van Banoon

Bericht door Banoon »

dylanjohn10 schreef:
21 jan 2023, 20:32
hoi,
vandaag gespeeld. leuke trein en ook leuk scenario. :sunglasses: :face_with_monocle:
Erg bedankt voor je compliment!
GekIdee schreef:
22 jan 2023, 01:33
Wat ik overigens wel vind. Dat is waarschijnlijk een persoonlijke mening. Is dat er vrij weinig AI verkeer in zit.
Ikzelf ben juist bezig met scenario's maken en daar prop ik best wel behoorlijk wat AI verkeer in, maar zoals ik al aangaf. Dat is een persoonlijke mening.
Voor realistische scenario's geef ik als tip mee. Kijk op treinposities.nl

Daar vind je de gehele overzicht van de treinen die op die dag en ook dagen/weken/maanden ervoor hebben gereden.
Ik kan je vertellen dat het over een fictief scenario betreft. Dat vind ik zelf ook prettiger om mee te werken, sinds het mij de flexibiliteit geeft om te doen wat ik wil. Ik ben ook van mening dat je bij Train Simulator ook best wel wat creatiever mag zijn en niet enkel moet limiteren tot realistische scenario's. Ik snap dat ik hier niet iedereen mee naar binnen haal om mijn scenario te spelen, maar dat vind ik niet erg. Ik weet ook dat treinposities.nl bestaat, maar in dit geval heb ik er niet veel aan. Plus het feit dat ik dit traject best wel vaak rij, bijna elke week. Ik weet best welke treinen er wel en niet rijden. Ik heb er ook bewust voor gekozen om er niet heel veel AI-verkeer in te doen, omdat ik veel mensen mijn scenario wil laten spelen. Ook mensen met minder goede computers. Daarom bestaat het verkeer ook vooral uit treinen van ChrisTrains, zodat mensen niet veel verschillende dingen hoeven te kopen en te installeren om het überhaupt te kunnen spelen.

Dat blijft ook de doelgroep bij het maken van mijn scenario's, tenzij expliciet anders aangegeven.
Deze gebruikers waarderen Banoon voor dit bericht:
Wadlopertje
Afbeelding

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 359 keren

Re: De scenario's van Banoon

Bericht door RemkoH »

Treinposities is inderdaad een ideale site om scenario's volgens een echte dienstregeling mee te maken. Met vertragingen en al.
Je zou zelfs zo ver kunnen gaan dat je treinstelnummers overneemt. Ook die informatie is op die site beschikbaar.

Wat ikzelf vervolgens doe wanneer dat wat weinig AI oplevert is enkele goederentreinen, speciale ritten en/of overbrengingsritten toevoegen.
Mede afhankelijk van de lengte van het scenario probeer ik minimaal elke 5 à 10 minuten een tegentrein voorbij te laten komen.
Of wel op het directe tegenspoor, dan wel op een nevenspoor zoals bijvoorbeeld de HSL op Zuid West Nederland.

Met een fictief scenario kun je het zo bont maken als je zelf wil.
Banoon schreef:
22 jan 2023, 12:07
Ik heb er ook bewust voor gekozen om er niet heel veel AI-verkeer in te doen, omdat ik veel mensen mijn scenario wil laten spelen. Ook mensen met minder goede computers. Daarom bestaat het verkeer ook vooral uit treinen van ChrisTrains, zodat mensen niet veel verschillende dingen hoeven te kopen en te installeren om het überhaupt te kunnen spelen.
Je kan gebruikte treinen zo vaak hergebruiken als je wil. Dat levert weinig tot geen extra belasting op voor de computer van de speler op.
Pas daarbij wel op voor repaints, want dat is voor de game wél een andere trein.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: De scenario's van Banoon

Bericht door Marklin »

Ja realistische scenario's zijn altijd mooier, laat daar geen misverstand over bestaan.
Maar ik zeg altijd gewoon je eigen ding blijven doen waar je plezier in heb, uiteindelijk doe je het in eerste instantie voor eigen gebruik. :wink:
Dan kan de afname wat minder zijn maar dat is bij DS toch niet na te gaan hoeveel keer het opgehaald is. :joy:

Bij ST heb je er tot nu toe iig 42. :thumbsup:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Banoon
Afbeelding

Prettige reis

Plaats reactie

Terug naar “Scenario's”