NoordOost Nederland V6.5
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 23 apr 2020, 13:27
- 3
- Locatie: Paris
- Gegeven waarderingen: 16 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: NoordOost Nederland V6
TSTools shows me no missing assets and no milk bottles in this location on the editor ...
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 16 dec 2020, 18:58
- 3
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: NoordOost Nederland V6
Klopt het dat ik bij bakbord 4 sta op Leeuwarden Achter de Hoven ik met de laatste bak van 2x2 DM90 nog op de overweg sta? Is de bebording dus voor de GTW?
- GekIdee
- Teamlid
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:50
- 3
- Locatie: Den Haag
- Gegeven waarderingen: 24 keren
- Ontvangen waarderingen: 28 keren
Re: NoordOost Nederland V6
How high or low do you've your graffics in TS ?ToroRosso83 schreef: ↑03 mar 2023, 22:57TSTools shows me no missing assets and no milk bottles in this location on the editor ...
Cause i think that you're play TS on the low graffics. Just like scenery density and scenery quality.
- Deze gebruikers waarderen GekIdee voor dit bericht:
- ToroRosso83
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 23 apr 2020, 13:27
- 3
- Locatie: Paris
- Gegeven waarderingen: 16 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
- mkasthijs
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 3
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1675 keren
- Ontvangen waarderingen: 1343 keren
Re: NoordOost Nederland V6
Ik gok dat de die inderdaad gemaakt zijn voor de GTW. Dus rijd dan maar verder door tot na de overwegTim Damman schreef: ↑03 mar 2023, 22:59Klopt het dat ik bij bakbord 4 sta op Leeuwarden Achter de Hoven ik met de laatste bak van 2x2 DM90 nog op de overweg sta? Is de bebording dus voor de GTW?
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5
- mkasthijs
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 3
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1675 keren
- Ontvangen waarderingen: 1343 keren
Re: NoordOost Nederland V6
This is impossible!!!ToroRosso83 schreef: ↑03 mar 2023, 23:09
My scenery density and scenery quality settings are on maximum
By my own, everything is also missing there. I see the same as you.
I'll check what I'm missing there. I don't know how this can be......
EDIT
Good news
I've found what I and we missing
Check the picture below. I'll fix this tomorrow (Saterday).
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
- 3
- Gegeven waarderingen: 31 keren
- Ontvangen waarderingen: 73 keren
Re: NoordOost Nederland V6
Hoi JP,
Dank je voor de tips. Zoals je waarschijnlijk weet zit ik ook weleens op Rail-sim.de. Ik heb daar de tip om het weer in de Kuju map, RailsimulatorCore, aan te passen. Dit was geen moeilijke kwestie. Dus voor mezelf heb ik het opgelost. In de scenario's daarentegen kan ik dan op de gewone manier AP gebruiken.
Gr Erik
Dank je voor de tips. Zoals je waarschijnlijk weet zit ik ook weleens op Rail-sim.de. Ik heb daar de tip om het weer in de Kuju map, RailsimulatorCore, aan te passen. Dit was geen moeilijke kwestie. Dus voor mezelf heb ik het opgelost. In de scenario's daarentegen kan ik dan op de gewone manier AP gebruiken.
Gr Erik
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1909 keren
- Ontvangen waarderingen: 2129 keren
Re: NoordOost Nederland V6
Omdat er geen scenario's zijn meegeleverd zie je de route niet staan waar vanaf Hier over gesproken word.
Lees dat even een bericht of 8 verder hoe het eventueel op te lossen is tot er een patch komt.
- mkasthijs
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 3
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1675 keren
- Ontvangen waarderingen: 1343 keren
Re: NoordOost Nederland V6
Ik zat nog verder te denken. Vroeger reden hier wadlopers. Ik denk dat die korter waren dan de DM90 en dat die bakborden op de wadlopers afgestemd zijn.mkasthijs schreef: ↑04 mar 2023, 00:19Ik gok dat de die inderdaad gemaakt zijn voor de GTW. Dus rijd dan maar verder door tot na de overwegTim Damman schreef: ↑03 mar 2023, 22:59Klopt het dat ik bij bakbord 4 sta op Leeuwarden Achter de Hoven ik met de laatste bak van 2x2 DM90 nog op de overweg sta? Is de bebording dus voor de GTW?
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5
- Wadlopertje
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
- 3
- Gegeven waarderingen: 1758 keren
- Ontvangen waarderingen: 239 keren
Re: NoordOost Nederland V6
Heel hartelijk bedankt voor de uitbreiding van deze route! Ben heel benieuwd naar het nieuwe gedeelte!
Succes met de verdere bouw! :-)
Succes met de verdere bouw! :-)
- Frison
- Berichten: 2811
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1273 keren
- Ontvangen waarderingen: 8091 keren
- Contacteer:
Re: NoordOost Nederland V6
Even voor je patch, ik meen mij te herinneren ergens een afbeelding gezien te hebben van het busstation in Leeuwarden en dan met name het portaal.
Om de staanders van dat portaal zit een vangrail en die hoort niet op de grond te liggen.
Het object staat (stond) daar dus te laag. Ik heb nog geen tijd gehad om er naar te kijken, maar als je toch nog aanpassingen moet doen, misschien een puntje om mee te nemen.
Om de staanders van dat portaal zit een vangrail en die hoort niet op de grond te liggen.
Het object staat (stond) daar dus te laag. Ik heb nog geen tijd gehad om er naar te kijken, maar als je toch nog aanpassingen moet doen, misschien een puntje om mee te nemen.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- mkasthijs
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 3
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1675 keren
- Ontvangen waarderingen: 1343 keren
- Frison
- Berichten: 2811
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1273 keren
- Ontvangen waarderingen: 8091 keren
- Contacteer:
Re: NoordOost Nederland V6
En tot slot wil ik ook opmerken, dat mijn gamecomputer stottert op Groningen CS. Is dat niet een beetje te vol gemaakt met 3D objecten of ligt dat aan mij?
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- mkasthijs
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 3
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1675 keren
- Ontvangen waarderingen: 1343 keren
Re: NoordOost Nederland V6
Object is hersteld
Groningen zou gewoon moeten werken. Staan wel 3D dingen, maar bij mij heb ik er geen last van, gezien Groningen op 4 tegels ligt.
Zwolle stottert bij mij wel, deze is echt het zwaarst.
Edit:
Ah, je hebt de lampen aan zie ik. Ja, er zit nog een bug in de lampen van Sjef die alle FPS opvreten. Dus bij donker is idd de route heel zwaar, want dan generen die lampen (als ze aan gaan) een schaduw en dat zorgt voor een giga frame drop. Hier ben ik nog met Sjef mee bezig.
Bij licht is er niks aan de hand, dan staan de lampen uit
Groningen zou gewoon moeten werken. Staan wel 3D dingen, maar bij mij heb ik er geen last van, gezien Groningen op 4 tegels ligt.
Zwolle stottert bij mij wel, deze is echt het zwaarst.
Edit:
Ah, je hebt de lampen aan zie ik. Ja, er zit nog een bug in de lampen van Sjef die alle FPS opvreten. Dus bij donker is idd de route heel zwaar, want dan generen die lampen (als ze aan gaan) een schaduw en dat zorgt voor een giga frame drop. Hier ben ik nog met Sjef mee bezig.
Bij licht is er niks aan de hand, dan staan de lampen uit
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5
- mkasthijs
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 3
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1675 keren
- Ontvangen waarderingen: 1343 keren
Re: NoordOost Nederland V6
I've tried to repair it with TS Tools, but that was impossible. The .xml code was correct, but still, TS didn't want to show anything.mkasthijs schreef: ↑04 mar 2023, 00:23This is impossible!!!ToroRosso83 schreef: ↑03 mar 2023, 23:09
My scenery density and scenery quality settings are on maximum
By my own, everything is also missing there. I see the same as you.
I'll check what I'm missing there. I don't know how this can be......
EDIT
Good news
I've found what I and we missing
Check the picture below. I'll fix this tomorrow (Saturday).
So, I've repaired it by hand to remove the broken lofts en replace them with a working loft.
It's done for now and it will come in the patch
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5
- Frison
- Berichten: 2811
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1273 keren
- Ontvangen waarderingen: 8091 keren
- Contacteer:
Re: NoordOost Nederland V6
mkasthijs schreef: ↑04 mar 2023, 11:56Object is hersteld
Groningen zou gewoon moeten werken. Staan wel 3D dingen, maar bij mij heb ik er geen last van, gezien Groningen op 4 tegels ligt.
Zwolle stottert bij mij wel, deze is echt het zwaarst.
Edit:
Ah, je hebt de lampen aan zie ik. Ja, er zit nog een bug in de lampen van Sjef die alle FPS opvreten. Dus bij donker is idd de route heel zwaar, want dan generen die lampen (als ze aan gaan) een schaduw en dat zorgt voor een giga frame drop. Hier ben ik nog met Sjef mee bezig.
Bij licht is er niks aan de hand, dan staan de lampen uit
Nou dat is niet zo moeilijk op te lossen, gewoon dynamic shadow van de lampen uitzetten.
Zoek eens hier op DS naar een opmerking van Koplopermau over mijn luchtbrug segmenten, dat had het zelfde probleem.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1909 keren
- Ontvangen waarderingen: 2129 keren
Re: NoordOost Nederland V6
Nja daar gaan we weer ...., Frison werd weleens scheef aangekeken als hij hamerde op een teveel aan poly's, maar nu zie je maar weer eens wat een paar lampen teweeg kan brengen met de FPS als je daar niet voldoende aandacht aan geeft.
- mkasthijs
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 3
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1675 keren
- Ontvangen waarderingen: 1343 keren
Re: NoordOost Nederland V6
Het punt is, Sjef heeft zelf een patch uitgebracht om die shadow weg te halen, om die bug op te lossen.
Maar die werkt dus niet, en Sjef en ik snappen niet waarom niet.
Als jij mij kan vertellen Frits of jij Teun hoe ik in die lampen dat wel kan uitzetten (met welke setting exact) hoor ik dat heel graag!
Maar die werkt dus niet, en Sjef en ik snappen niet waarom niet.
Als jij mij kan vertellen Frits of jij Teun hoe ik in die lampen dat wel kan uitzetten (met welke setting exact) hoor ik dat heel graag!
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1909 keren
- Ontvangen waarderingen: 2129 keren
Re: NoordOost Nederland V6
Tsja, nu kan ik wel zeggen deze lampen met TS_Tools vervangen voor een vergelijkbare van Frison, maar daar is niemand mee gediend.
Kan Sjef dan niet hetgeen toepassen wat Frison voorstelde om dat te proberen, dus dynamic shadow van de lampen uitzetten?
Edit/
Zou overigens niet weten of daar een setting voor is om de lampen uit te zetten of zo, maar dat is de oplossing niet voor het gegeven punt.
Kan Sjef dan niet hetgeen toepassen wat Frison voorstelde om dat te proberen, dus dynamic shadow van de lampen uitzetten?
Edit/
Zou overigens niet weten of daar een setting voor is om de lampen uit te zetten of zo, maar dat is de oplossing niet voor het gegeven punt.
- Frison
- Berichten: 2811
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1273 keren
- Ontvangen waarderingen: 8091 keren
- Contacteer:
Re: NoordOost Nederland V6
........CastShadows kan gewoon op eTrue blijven staan, dat is de schaduw van het alleen in de editor zichtbare bolletje.
Voor de schaduw van het licht zelf gaan het om de volgende string die beter op 0 kan staan.
<CastShadow d:type="bool">0</CastShadow>
LET OP DE S! Bij Castshadow
Voor de schaduw van het licht zelf gaan het om de volgende string die beter op 0 kan staan.
<CastShadow d:type="bool">0</CastShadow>
LET OP DE S! Bij Castshadow
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- mkasthijs
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 3
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1675 keren
- Ontvangen waarderingen: 1343 keren
Re: NoordOost Nederland V6
Frits, ik zit even in de .bin van die lampen van Sjef te kijken en kom dan inderdaad de volgende regels tegen:
<CastsShadows d:type="cDeltaString">eTrue</CastsShadows>
<ShadowType d:type="cDeltaString">eShadowType_Blobby</ShadowType>
Echter deze regel: "<CastShadow d:type="bool">0</CastShadow>" staat helemaal niet in de .bin.
Wel <RequiredAtEndOfTrack d:type="bool">0</RequiredAtEndOfTrack> en <Instancable d:type="bool">0</Instancable>
Kan ik die gewoon met de hand toevoegen?
EDIT
Never mind, in de de lamp map staan de lampen zelf. Daar staat het wel in en al op 0, behalve 1. Die heb ik nu ook op 0 gezet
EDIT 2
En dat is ook de oplossing idd. FrameDrop is nu weg
Je moet met TSTools in RailWorks\Assets\Sjef\SjefAssets\Verkeer\Lampen_Snelweg_NL\Lamp de Sjef_lamp_klein_wit.bin aanpassen en <CastShadow d:type="bool">1</CastShadow> veranderen naar <CastShadow d:type="bool">0</CastShadow> en die opslaan.
<CastsShadows d:type="cDeltaString">eTrue</CastsShadows>
<ShadowType d:type="cDeltaString">eShadowType_Blobby</ShadowType>
Echter deze regel: "<CastShadow d:type="bool">0</CastShadow>" staat helemaal niet in de .bin.
Wel <RequiredAtEndOfTrack d:type="bool">0</RequiredAtEndOfTrack> en <Instancable d:type="bool">0</Instancable>
Kan ik die gewoon met de hand toevoegen?
EDIT
Never mind, in de de lamp map staan de lampen zelf. Daar staat het wel in en al op 0, behalve 1. Die heb ik nu ook op 0 gezet
EDIT 2
En dat is ook de oplossing idd. FrameDrop is nu weg
Je moet met TSTools in RailWorks\Assets\Sjef\SjefAssets\Verkeer\Lampen_Snelweg_NL\Lamp de Sjef_lamp_klein_wit.bin aanpassen en <CastShadow d:type="bool">1</CastShadow> veranderen naar <CastShadow d:type="bool">0</CastShadow> en die opslaan.
- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 2):
- Marc D. • Wadlopertje
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1909 keren
- Ontvangen waarderingen: 2129 keren
Re: NoordOost Nederland V6
Dat is dan een gegeven waar je samen met Sjef verder mee kan.
Niet iedereen is handig met TS-Tools om dit te wijzigen, ofwel daar kan een leek weinig tot niets mee en is het voor eigen gebruik toch?.
Niet iedereen is handig met TS-Tools om dit te wijzigen, ofwel daar kan een leek weinig tot niets mee en is het voor eigen gebruik toch?.
- mkasthijs
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 3
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1675 keren
- Ontvangen waarderingen: 1343 keren
- Sjef61
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 08 apr 2020, 20:26
- 3
- Locatie: Rittenburg
- Gegeven waarderingen: 227 keren
- Ontvangen waarderingen: 118 keren
Re: NoordOost Nederland V6
Bol lamp Tegelen pakket, NL snelweg pakket en ST pakket aangepast en patch verwijderd.
CastShadow is dus nu gefixt en staat nu overal uit.
Deze onderstaande lamp was fout in de patch:
(RailWorks\Assets\Sjef\SjefAssets\Verkeer\Lampen_Snelweg_NL\Lamp de Sjef_lamp_klein_wit.bin)
Geen idee hoe dat is gekomen daar het in mijn Assets map wel goed stond.
Dus even de NL Snelweg pakket opnieuw downloaden en installeren
https://simtogether.com/files/file/1786 ... rlichting/
Sorry voor het ongemak
CastShadow is dus nu gefixt en staat nu overal uit.
Deze onderstaande lamp was fout in de patch:
(RailWorks\Assets\Sjef\SjefAssets\Verkeer\Lampen_Snelweg_NL\Lamp de Sjef_lamp_klein_wit.bin)
Geen idee hoe dat is gekomen daar het in mijn Assets map wel goed stond.
Dus even de NL Snelweg pakket opnieuw downloaden en installeren
https://simtogether.com/files/file/1786 ... rlichting/
Sorry voor het ongemak
- Deze gebruikers waarderen Sjef61 voor dit bericht (totaal 7):
- Marklin • Wadlopertje • mkasthijs • danielxdaniel • Andries33 • Milko80 • denisJura