NoordOost Nederland V6.5

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
ToroRosso83
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 apr 2020, 13:27
3
Locatie: Paris
Gegeven waarderingen: 16 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door ToroRosso83 »

TSTools shows me no missing assets and no milk bottles in this location on the editor ... :astonished:

Tim Damman
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2020, 18:58
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door Tim Damman »

Afbeelding

Klopt het dat ik bij bakbord 4 sta op Leeuwarden Achter de Hoven ik met de laatste bak van 2x2 DM90 nog op de overweg sta? Is de bebording dus voor de GTW?

Gebruikersavatar
GekIdee
Teamlid
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:50
3
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door GekIdee »

ToroRosso83 schreef:
03 mar 2023, 22:57
TSTools shows me no missing assets and no milk bottles in this location on the editor ... :astonished:
How high or low do you've your graffics in TS ?

Cause i think that you're play TS on the low graffics. Just like scenery density and scenery quality.
Deze gebruikers waarderen GekIdee voor dit bericht:
ToroRosso83

ToroRosso83
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 apr 2020, 13:27
3
Locatie: Paris
Gegeven waarderingen: 16 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door ToroRosso83 »

My scenery density and scenery quality settings are on maximum ;)

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door mkasthijs »

Tim Damman schreef:
03 mar 2023, 22:59
Klopt het dat ik bij bakbord 4 sta op Leeuwarden Achter de Hoven ik met de laatste bak van 2x2 DM90 nog op de overweg sta? Is de bebording dus voor de GTW?
Ik gok dat de die inderdaad gemaakt zijn voor de GTW. Dus rijd dan maar verder door tot na de overweg :wink:
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

meooms
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2021, 14:54
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door meooms »

ik heb Noor oost Nederland v6 ge installeer maar ik zie hem niet bij me trein simulator alles ge Daan wat er in het mapje zat

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door mkasthijs »

ToroRosso83 schreef:
03 mar 2023, 23:09

My scenery density and scenery quality settings are on maximum ;)
This is impossible!!! :thinking: :thinking: :frowning:
By my own, everything is also missing there. I see the same as you.

I'll check what I'm missing there. I don't know how this can be......

EDIT
Good news :smile: :smile:
I've found what I and we missing
Check the picture below. I'll fix this tomorrow (Saterday).
Afbeelding
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

simonewerro
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
3
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door simonewerro »

Hoi JP,

Dank je voor de tips. Zoals je waarschijnlijk weet zit ik ook weleens op Rail-sim.de. Ik heb daar de tip om het weer in de Kuju map, RailsimulatorCore, aan te passen. Dit was geen moeilijke kwestie. Dus voor mezelf heb ik het opgelost. In de scenario's daarentegen kan ik dan op de gewone manier AP gebruiken.

Gr Erik

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door Marklin »

meooms schreef:
04 mar 2023, 00:21
ik heb Noor oost Nederland v6 ge installeer maar ik zie hem niet bij me trein simulator alles ge Daan wat er in het mapje zat
Omdat er geen scenario's zijn meegeleverd zie je de route niet staan waar vanaf Hier over gesproken word.
Lees dat even een bericht of 8 verder hoe het eventueel op te lossen is tot er een patch komt. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door mkasthijs »

mkasthijs schreef:
04 mar 2023, 00:19
Tim Damman schreef:
03 mar 2023, 22:59
Klopt het dat ik bij bakbord 4 sta op Leeuwarden Achter de Hoven ik met de laatste bak van 2x2 DM90 nog op de overweg sta? Is de bebording dus voor de GTW?
Ik gok dat de die inderdaad gemaakt zijn voor de GTW. Dus rijd dan maar verder door tot na de overweg :wink:
Ik zat nog verder te denken. Vroeger reden hier wadlopers. Ik denk dat die korter waren dan de DM90 en dat die bakborden op de wadlopers afgestemd zijn.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 462
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
3
Gegeven waarderingen: 1758 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door Wadlopertje »

Heel hartelijk bedankt voor de uitbreiding van deze route! Ben heel benieuwd naar het nieuwe gedeelte!
Succes met de verdere bouw! :-)

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door Frison »

Even voor je patch, ik meen mij te herinneren ergens een afbeelding gezien te hebben van het busstation in Leeuwarden en dan met name het portaal.
Om de staanders van dat portaal zit een vangrail en die hoort niet op de grond te liggen.
Het object staat (stond) daar dus te laag. Ik heb nog geen tijd gehad om er naar te kijken, maar als je toch nog aanpassingen moet doen, misschien een puntje om mee te nemen. :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door mkasthijs »

Dank Frits, neem ik mee :)
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door Frison »

Afbeelding

En tot slot wil ik ook opmerken, dat mijn gamecomputer stottert op Groningen CS. Is dat niet een beetje te vol gemaakt met 3D objecten of ligt dat aan mij? :blush:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door mkasthijs »

Object is hersteld :)

Groningen zou gewoon moeten werken. Staan wel 3D dingen, maar bij mij heb ik er geen last van, gezien Groningen op 4 tegels ligt.
Zwolle stottert bij mij wel, deze is echt het zwaarst.

Edit:
Ah, je hebt de lampen aan zie ik. Ja, er zit nog een bug in de lampen van Sjef die alle FPS opvreten. Dus bij donker is idd de route heel zwaar, want dan generen die lampen (als ze aan gaan) een schaduw en dat zorgt voor een giga frame drop. Hier ben ik nog met Sjef mee bezig.
Bij licht is er niks aan de hand, dan staan de lampen uit :halo:
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door mkasthijs »

mkasthijs schreef:
04 mar 2023, 00:23
ToroRosso83 schreef:
03 mar 2023, 23:09

My scenery density and scenery quality settings are on maximum ;)
This is impossible!!! :thinking: :thinking: :frowning:
By my own, everything is also missing there. I see the same as you.

I'll check what I'm missing there. I don't know how this can be......

EDIT
Good news :smile: :smile:
I've found what I and we missing
Check the picture below. I'll fix this tomorrow (Saturday).
I've tried to repair it with TS Tools, but that was impossible. The .xml code was correct, but still, TS didn't want to show anything.
So, I've repaired it by hand to remove the broken lofts en replace them with a working loft.
It's done for now and it will come in the patch :smile:
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door Frison »

mkasthijs schreef:
04 mar 2023, 11:56
Object is hersteld :)

Groningen zou gewoon moeten werken. Staan wel 3D dingen, maar bij mij heb ik er geen last van, gezien Groningen op 4 tegels ligt.
Zwolle stottert bij mij wel, deze is echt het zwaarst.

Edit:
Ah, je hebt de lampen aan zie ik. Ja, er zit nog een bug in de lampen van Sjef die alle FPS opvreten. Dus bij donker is idd de route heel zwaar, want dan generen die lampen (als ze aan gaan) een schaduw en dat zorgt voor een giga frame drop. Hier ben ik nog met Sjef mee bezig.
Bij licht is er niks aan de hand, dan staan de lampen uit :halo:

Nou dat is niet zo moeilijk op te lossen, gewoon dynamic shadow van de lampen uitzetten.

Zoek eens hier op DS naar een opmerking van Koplopermau over mijn luchtbrug segmenten, dat had het zelfde probleem.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door Marklin »

mkasthijs schreef:
04 mar 2023, 11:56
....Edit:
Ah, je hebt de lampen aan zie ik. Ja, er zit nog een bug in de lampen van Sjef die alle FPS opvreten. Dus bij donker is idd de route heel zwaar, .....
Nja daar gaan we weer ...., Frison werd weleens scheef aangekeken als hij hamerde op een teveel aan poly's, maar nu zie je maar weer eens wat een paar lampen teweeg kan brengen met de FPS als je daar niet voldoende aandacht aan geeft. :zipper_mouth:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door mkasthijs »

Het punt is, Sjef heeft zelf een patch uitgebracht om die shadow weg te halen, om die bug op te lossen.
Maar die werkt dus niet, en Sjef en ik snappen niet waarom niet.

Als jij mij kan vertellen Frits of jij Teun hoe ik in die lampen dat wel kan uitzetten (met welke setting exact) hoor ik dat heel graag! :smile:
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door Marklin »

Tsja, nu kan ik wel zeggen deze lampen met TS_Tools vervangen voor een vergelijkbare van Frison, maar daar is niemand mee gediend. :blush:
Kan Sjef dan niet hetgeen toepassen wat Frison voorstelde om dat te proberen, dus dynamic shadow van de lampen uitzetten?

Edit/
Zou overigens niet weten of daar een setting voor is om de lampen uit te zetten of zo, maar dat is de oplossing niet voor het gegeven punt. :thinking:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door Frison »

........CastShadows kan gewoon op eTrue blijven staan, dat is de schaduw van het alleen in de editor zichtbare bolletje.

Voor de schaduw van het licht zelf gaan het om de volgende string die beter op 0 kan staan.
<CastShadow d:type="bool">0</CastShadow>

LET OP DE S! Bij Castshadow :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door mkasthijs »

Frits, ik zit even in de .bin van die lampen van Sjef te kijken en kom dan inderdaad de volgende regels tegen:
<CastsShadows d:type="cDeltaString">eTrue</CastsShadows>
<ShadowType d:type="cDeltaString">eShadowType_Blobby</ShadowType>

Echter deze regel: "<CastShadow d:type="bool">0</CastShadow>" staat helemaal niet in de .bin.

Wel <RequiredAtEndOfTrack d:type="bool">0</RequiredAtEndOfTrack> en <Instancable d:type="bool">0</Instancable>

Kan ik die gewoon met de hand toevoegen?

EDIT
Never mind, in de de lamp map staan de lampen zelf. Daar staat het wel in en al op 0, behalve 1. Die heb ik nu ook op 0 gezet :smile:

EDIT 2
En dat is ook de oplossing idd. FrameDrop is nu weg :D
Je moet met TSTools in RailWorks\Assets\Sjef\SjefAssets\Verkeer\Lampen_Snelweg_NL\Lamp de Sjef_lamp_klein_wit.bin aanpassen en <CastShadow d:type="bool">1</CastShadow> veranderen naar <CastShadow d:type="bool">0</CastShadow> en die opslaan. :blush:
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 2):
Marc D.Wadlopertje
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door Marklin »

Dat is dan een gegeven waar je samen met Sjef verder mee kan.
Niet iedereen is handig met TS-Tools om dit te wijzigen, ofwel daar kan een leek weinig tot niets mee en is het voor eigen gebruik toch?.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door mkasthijs »

Ben er al met Sjef mee bezig :)
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Sjef61
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 apr 2020, 20:26
3
Locatie: Rittenburg
Gegeven waarderingen: 227 keren
Ontvangen waarderingen: 118 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door Sjef61 »

Bol lamp Tegelen pakket, NL snelweg pakket en ST pakket aangepast en patch verwijderd.
CastShadow is dus nu gefixt en staat nu overal uit.
Deze onderstaande lamp was fout in de patch:
(RailWorks\Assets\Sjef\SjefAssets\Verkeer\Lampen_Snelweg_NL\Lamp de Sjef_lamp_klein_wit.bin)
Geen idee hoe dat is gekomen daar het in mijn Assets map wel goed stond.

Dus even de NL Snelweg pakket opnieuw downloaden en installeren
https://simtogether.com/files/file/1786 ... rlichting/

Sorry voor het ongemak
Deze gebruikers waarderen Sjef61 voor dit bericht (totaal 7):
MarklinWadlopertjemkasthijsdanielxdanielAndries33Milko80denisJura

Plaats reactie

Terug naar “Routes”