de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Volg het laatste nieuws, aankondigingen etc. voor en door de community.
Gebruikersavatar
joukie
Donateur
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 feb 2021, 15:09
3
Locatie: Soest
Gegeven waarderingen: 167 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Bericht door joukie »

Dank, alles wat u in QD plaatje laat zien kom ik niet tegen sorry. Maar moet nu weg en misschien mag ik nog eens lastig vallen

Gr.Sjouk

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Bericht door Marklin »

Tsja het is niet even met de vingers knippen en je kunt rijden in de QD.
Ofwel er moet eerst een route en vervolgens een trein gekozen worden uit de lijsten. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
joukie
Donateur
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 feb 2021, 15:09
3
Locatie: Soest
Gegeven waarderingen: 167 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Bericht door joukie »

Beste,
Als ik tracht om het nog eens te installeren krijg ik de onderstaande melding wat volgens mij betekent dat alles wel in TS zit toch.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Bericht door Marklin »

Ja Full is goed, en de Update heb je die ook al gedaan?
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 263 keren
Contacteer:

Re: de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Bericht door Rob Jansen »

Joukie, als je Train Simulator op de plek heb geïnstalleerd welke is aangegeven (niet dat je ergens in je Windows dubbele installaties hebt) zou je in principe alleen de hoofdinstallatie hoeven uit te voeren (aangezien je via de JKSoft hebt aangekocht, zit de update al ingebakken) en de standaard opties te accepteren.

Daarna is de route terug te vinden onder het tabblad 'Standard', aangezien er geen career scenario's worden meegeleverd als 'Ruebelandbahn' (niet met [TSG] ervoor).

Zelf heb de route oorspronkelijk in de pre-order bij JTG gehaald een lange tijd geleden en was na installatie gelijk te vinden.

Wat je kunt proberen in de map openen: \Steam\steamapps\common\Railworks\Content\Routes\dd224baa-f5f7-46b9-a5f2-5aa2f1a74e8c
Vervolgens het bestand: RouteProperties.xml
En controleren of op (regel 14 volgens mijn bestand) dit staat ->: <English d:type="cDeltaString">Ruebelandbahn</English>.

Als er geen tekst staat zoals Ruebelandbahn in English maar alleen in German, dan is die niet te vinden in de game als je de standaard English installatie hebt, maar dit zou niet moeten gebeuren.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
joukie
Donateur
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 feb 2021, 15:09
3
Locatie: Soest
Gegeven waarderingen: 167 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Bericht door joukie »

Beste Rob dank voor deze uitgebreide uitleg. Heb niets gevonden. Vraag mij af en welke taal ik het moet installeren, en misschien ook van belang, ik heb de gehele TS laten vertalen en staat dus in zijn geheel in Nederlands.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Bericht door Marklin »

joukie schreef:
15 mei 2023, 14:09
Vraag mij af en welke taal ik het moet installeren, .....
ik heb de gehele TS laten vertalen en staat dus in zijn geheel in Nederlands.
Daar zeg je wat welke taal...., het zal toch niet zo wezen als je de route in het Duits installeer dat bij displayname de Ruebelandbahn niet is ingevuld onder Engels.
En TSC in het Nederlands maakt niet uit, dat heb ik ook.
Zie wat er mee bedoeld word, en daarom rade Rob je aan om eens in het RouteProperties.xml te kijken:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
joukie
Donateur
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 feb 2021, 15:09
3
Locatie: Soest
Gegeven waarderingen: 167 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Bericht door joukie »

Dank,
Dit is mijn resultaat.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Bericht door Frison »

Joukie, je kijkt in het verkeerde bestand! :sweat_smile:

Kijk even naar de afbeelding van TrainsXP en kies dan de juiste map en bestand. :wink:

DEZE MAP MOET JE HEBBEN: dd224baa-f5f7-46b9-a5f2-5aa2f1a74e8c
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Bericht door Marklin »

Tsja Frison deze moeite had joukie kunnen besparen want de plaatjes zijn van Noordoost Nederland en daar hebben we het niet over.
Nu nog een inhoud xml plaatje van de Ruebelandbahn?

PS. haal die plaatjes even weg anders word het een warboel, dus even "Wijzig bericht" en verwijder compleet de img linken!
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
joukie
Donateur
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 feb 2021, 15:09
3
Locatie: Soest
Gegeven waarderingen: 167 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Bericht door joukie »

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Bericht door Marklin »

Wat heb je met het RouteProperties.xml bestand en Scenario map uitgespookt?, die staan er niet bij wat wel zou moeten!
Ontbreekt dit daadwerkelijk verwijder dan de dd224baa-f5f7-46b9-a5f2-5aa2f1a74e8c map en installeer de Full route opnieuw in het Engels.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 263 keren
Contacteer:

Re: de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Bericht door Rob Jansen »

Ik geloof dat Joukie (als ik de eerste screenshots zie) mogelijk 2 plekken heeft waar Train Simulator staat?

E:\Steam als in vanmiddag
E:\Steam\steamapps\common\Railworks als in vanochtend

Het volledige pad wil de Rübelandbahn op installeren zoals aangegeven, maar als Joukie Railworks start vanuit alleen de 'E:\Steam' dan ziet de game het niet omdat de mappen niet kloppen.

Je kunt het vrij snel zien waar de game zijn hoofdmap heeft, door de eigenschappen te openen in Steam, dan naar 'Lokale Bestanden' te gaan en op 'Bladeren' te klikken. Een Windows Verkenner venster opent en kun je in pad zien waar de hoofdmap is.
Mogelijk is het de reden dat de game start vanuit de hoofdmap waardoor het niet goed functioneert.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Bericht door Marklin »

joukie,
Is het na ruim een week nog wat geworden met deze route of heb je het bijltje erbij neergelegd? :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Bericht door Aeolus »

Ondertussen ben ik joukie via mail aan het helpen om het aan de praat te krijgen, maar dat verloopt helaas nog niet zo soepel (dat ligt niet aan joukie overigens!). Elke mogelijke manier waarop we de route installeren, wordt er geen RouteProperties.xml geinstalleerd. De rest van de mappen wel netjes, maar dat bestand blijft uit. Ik heb reeds op wat discord kanalen gevraagd of iemand weet waarom, maar nog geen respons daarop. Misschien dat hier iemand het weet?

En ja, ik weet dat er wat verwarring is over waar precies zijn TS geinstalleerd staat, maar dat heb ik al boven water.

Ik heb al van alles geprobeerd: installer als admin uitvoeren, installer in aparte directory uit laten pakken, alle mappen komen netjes mee, maar geen RouteProperties.xml. Ik snap even niet hoe dat komt.
Deze gebruikers waarderen Aeolus voor dit bericht:
joukie

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Bericht door Frison »

Het enige wat ik mij kan indenken, is dat er een virusscanner o.i.d. te scherp staat afgesteld.
Ik acht het niet waarschijnlijk, dat het betreffende .xml bestand niet in de installer aanwezig zou zijn.

Ergo, zet de virusscanner even op een laag pitje en probeer het nog eens.

Ook kan je nog even kijken of de .exe als je deze naar een .zip renamed, te openen is met 7zip en dan het betreffende bestand uitpakken.
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
Aeolusjoukie
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
joukie
Donateur
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 feb 2021, 15:09
3
Locatie: Soest
Gegeven waarderingen: 167 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Bericht door joukie »

Hallo,
Ik heb geen virusscanner op mijn PC alleen System Mechanic.

G.Sjouk.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Bericht door Marklin »

Hoi, als jij van Windows 11 gebruikt maakt heb je een ingebakken virusscanner en Windows defender firewall.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
joukie
Donateur
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 feb 2021, 15:09
3
Locatie: Soest
Gegeven waarderingen: 167 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Bericht door joukie »

Ook met uw idee had niet het gewenste resultaat jammer hoor.

Gr.Sjouk (joukie)

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Bericht door Frison »

Ja, sommige mensen krijgen dingen voorelkaar waarvan je je afvraagt hoe doen ze dat toch. :thinking: :joy:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Bericht door Aeolus »

Frison schreef:
24 mei 2023, 15:25
Ja, sommige mensen krijgen dingen voorelkaar waarvan je je afvraagt hoe doen ze dat toch. :thinking: :joy:
Ja, supergoed dit soort behulpzame en vooral ook vriendelijke reacties, en ik vind het ook superknap van je dat je dingen beter en makkelijker voor elkaar krijgt dan een man van 78. Complimenten.

Echter, ik heb joukie eens gevraagd de installer die hij gebruikt naar mij te sturen, zodat ik eens kan kijken wat er gebeurt, en er gebeurt exact hetzelfde:

Afbeelding

Ik begin dus het vermoeden te krijgen dat de installer niet helemaal lekker is. We gaan maar eens proberen die opnieuw te downloaden en te kijken wat dat uithaalt.

Even nieuwsgierig naar hen die de installer ook hebben: als je bij eigenschappen van de TSG Ruebelandbahn V1_104 Full.exe kijkt naar het formaat ervan, komt dat dan overeen met: 1,76 GB (1.898.410.603 bytes) ?

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 263 keren
Contacteer:

Re: de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Bericht door Rob Jansen »

Ik zou persoonlijk dit ook even aangeven bij de support waar het gekocht is.
Mogelijk zijn er wel meer die het probleem hebben of is het in specifieke gevallen.

Bevat de installer bijvoorbeeld 2 talen, Engels/Duits, soms wil het zijn dat er 1 van de talen het script niet goed gemaakt is.

Zelf zou ik denken dat wat er geïnstalleerd wordt, eerder de update is, dan het volledige pakket, desondanks dat er 'Full' staat.
Maar als ik vergelijk met mijn eigen installer, die ik heb aangeschaft via JTG (welke zo te zien helaas van de site is gehaald) is de oorspronkelijke 1.0 versie maar 1,39gb groot.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Bericht door Frison »

Aeolus schreef:
24 mei 2023, 19:24
Frison schreef:
24 mei 2023, 15:25
Ja, sommige mensen krijgen dingen voorelkaar waarvan je je afvraagt hoe doen ze dat toch. :thinking: :joy:
Ja, supergoed dit soort behulpzame en vooral ook vriendelijke reacties, en ik vind het ook superknap van je dat je dingen beter en makkelijker voor elkaar krijgt dan een man van 78. Complimenten.

......
Ach, lees het zoals je wil, maar ik zie er niets bijzonders aan. :halo:
En ja, ik vraag mij dus echt af hoe dit mogelijk is, m.a.w. hoe komt het dat er bij andere gebruikers geen problemen ontstaan, snap je. :wink:

En even tussen (), er zijn al vele pogingen gedaan in het verleden onder andere door ondergetekende om de man op het juiste spoor te krijgen, dus enige sarcasme mag dan toch wel hoop ik?
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Bericht door Aeolus »

Frison schreef:
24 mei 2023, 19:35
Ach, lees het zoals je wil, maar ik zie er niets bijzonders aan. :halo:
Uhu
En ja, ik vraag mij dus echt af hoe dit mogelijk is, m.a.w. hoe komt het dat er bij andere gebruikers geen problemen ontstaan, snap je. :wink:
Ik ook, maar zoals gezegd heb ik nu dezelfde installer gebruikt en loop ik tegen dezelfde problemen aan. Ik werk al ruim 20 jaar in de ICT en heb tot nu toe alle routes die ik in TS heb redelijk probleemloos kunnen installeren, dus ik ga er voor het gemak even vanuit dat het niet aan mij ligt, en er vanuitgaande dat het inderdaad niet aan mij ligt, ligt het daarmee ook niet aan de persoon die het hierboven niet voor elkaar kreeg.
En even tussen (), er zijn al vele pogingen gedaan in het verleden onder andere door ondergetekende om de man op het juiste spoor te krijgen, dus enige sarcasme mag dan toch wel hoop ik?
Nee, 100% nee. Ik leg ook graag uit waarom ik dat zo zie: ja, er zijn er hier velen die vragen komen stellen op het forum waaruit blijkt dat ze zelf geen enkele moeite doen om de materie te snappen en om de handleidingen te lezen. Die willen graag een Nederlandse route installeren door hooguit 1 .exe bestandje te downloaden en uit te voeren, en dan moet het allemaal maar gewoon werken, en zo niet, dan moet een ander het maar oplossen. Dat voor die groep mensen enig sarcasme toegepast wordt snap ik volledig, en ik juich het nog net niet toe (misschien stiekem een beetje :sweat_smile: ). Er zijn ook mensen die echt graag willen, alles ervoor willen doen wat er nodig is, maar het simpelweg niet zo goed snappen. We zijn niet allemaal ICT'ers en wanneer je op latere leeftijd komt dan is het simpelweg lastiger om nieuwe dingen te leren. Wat er in het verleden hier gebeurde is dat er een vraag gesteld wordt, en de een komt met programma x aan waarmee iemand een bestand moet unzippen, en daarna komt iemand anders met programma y aan, en ieder legt weer zijn eigen manier uit hoe ie dingen doet, wat het alleen maar verwarrend maakt. Toen het de vorige keer dan ook niet lukte waren er mensen die riepen: geef het maar op, het wordt toch niets. Ik ben toen via PM gaan helpen en we hadden het binnen no time voor elkaar.

Als ik trouwens crewlid van de site zou zijn, dan zou ik er toch wel heel huiverig voor zijn dat mensen juist richting hem dergelijke opmerkingen maken, hij is notabene donateur van de site (en voor zover ik weet nog de enige ook, heb nog nooit iemand anders met een paarse username gezien in ieder geval). Dat soort mensen zou ik persoonlijk zuinig op zijn, maar wie ben ik?

Er komt hopelijk een moment Frits dat jij de 78 gaat halen, en hopelijk ook een moment dat ik dat ga halen, en ik denk dat we op die leeftijd nog steeds graag achter onze computer met treintjes willen blijven spelen, maar dat de technologie ook weer dusdanig vooruit gegaan is dat wij het ook niet meer zo goed snappen wat we moeten doen om alles werkend te krijgen. En als die tijd zover is, dan hoop ik oprecht dat er een jonger iemand gaat zijn die het geduld even op wil brengen om mij verder te helpen om het werkend te krijgen, en ik gun het je ten zeerste dat jij tegen die tijd (als het nodig is) ook zo iemand gaat treffen.
Deze gebruikers waarderen Aeolus voor dit bericht:
mkasthijs

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: de Ruebelandbahn is beschikbaar in TS

Bericht door mkasthijs »

Ik snap je verhaal ja.
Ik werk als helpdeskmedewerker bij de overheid en als ik al zie hoeveel mensen van 50 jaar en ouder ik op weg moet helpen met (voor mijn doen, ben 29) de meest simpele dingen op de werkplekken:
- Hoe zet in de laptop aan?
- Hoe open in een browser?
- Hoe maak ik een snelkoppeling?
- Hoe ga ik naar Google.nl?
- Hoe installeer ik een programma
- Hoe zet ik een smartphone/tablet aan of uit
Etc

Ook daar moet ik soms heel veel geduld hebben (soms wel >30 minuten) voor ze de handeling snappen wat er moet gebeuren. Dus ik help ook graag anderen zover als ik kan :)
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
Aeolus
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Plaats reactie

Terug naar “Community Nieuws”