Achterhoek- en Twentelijnen

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 463
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
3
Gegeven waarderingen: 1758 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: Apeldoorn - Deventer / Winterswijk

Bericht door Wadlopertje »

Prachtige route, even een stukje gereden van Apeldoorn naar Zutphen! Bedankt voor het maken en uiteraard beschikbaar stellen!
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Wadlopertje voor dit bericht (totaal 2):
NielsB_Andries33

NielsB_
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
3
Gegeven waarderingen: 611 keren
Ontvangen waarderingen: 961 keren

Re: Apeldoorn - Deventer / Winterswijk

Bericht door NielsB_ »

Marklin schreef:
27 jul 2020, 19:43
Maar welke gebruik je nu dan, een nieuwe van GertMeering die in je mee verpakte assets map zit?
Zo ja, die zit iig niet in de Kuju\.....\ map, en zijn die dus niet meer aan het spoor gelinkt, of nog wel?
Ik gebruik nu degene die niet meer aan het spoor linken (want dat werkt makkelijker :P), die Kuju antenne die jij noemt heeft het volgende in de .bin staan:
<GeometryID d:type="cDeltaString">GertMeering\GM ATB NG Antenne\[00]NL ATB NG Antenne</GeometryID>

Ik ben geen expert maar volgens mij betekent dat dat die gewoon doorverwijst naar de NG Antenne.
Dan is het echter nog steeds onnodig en zal eens kijken of ze voor een volgende versie kan omwisselen zodat ze direct naar de GM Antenne wijzen :)

Giel1402
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:22
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Apeldoorn - Deventer / Winterswijk

Bericht door Giel1402 »

Echt een super mooie routes, alleen ik heb iets wat ik me afvroeg.
Net naar Lichtenvoorde Groenlo richting winterswijk rij ik door gras heen het gras ligt op het spoor net na de wissel.
Weet iemand wat ik mis

Groet Giel.

NielsB_
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
3
Gegeven waarderingen: 611 keren
Ontvangen waarderingen: 961 keren

Re: Apeldoorn - Deventer / Winterswijk

Bericht door NielsB_ »

Dan mis je de payware Edinburgh - Glasgow. Ik raad aan deze te halen als die in de sale is, want dan is die vaak nog maar rond de 5 euro. De laatste tijd zijn er vaker wel dan geen sales.
Zoals je misschien gemerkt hebt is het puur visueel en kan je wel gewoon doorrijden.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Apeldoorn - Deventer / Winterswijk

Bericht door Marklin »

NielsB_ schreef:
27 jul 2020, 20:07
Ik gebruik nu degene die niet meer aan het spoor linken (want dat werkt makkelijker :P), die Kuju antenne die jij noemt heeft het volgende in de .bin staan:
<GeometryID d:type="cDeltaString">GertMeering\GM ATB NG Antenne\[00]NL ATB NG Antenne</GeometryID>
Je hebt gelijk, heb eens gekeken en idd daar staat een ...\Kuju\... antenne bin bestand.
Maar dat is waarschijnlijk een bestand uit een eerdere versie i.v.m. de raillink en kan het zijn dat mogelijk gebruikers van het laatste uur die niet hebben, ofwel missen zij de ATB NG Antenne.
En deze Kuju bin is niet mee verpakt in je assets map.

Ik ben geen expert maar volgens mij betekent dat dat die gewoon doorverwijst naar de NG Antenne.
Dan is het echter nog steeds onnodig en zal eens kijken of ze voor een volgende versie kan omwisselen zodat ze direct naar de GM Antenne wijzen :)
Ook dit is juist, maar doordat het GertMeering bin bestand op <Category d:type="cDeltaString">eExcludeFromBrowserList</Category> staat kom je autom. bij die van Kuju terecht.

Kortom dat zou je op <Category d:type="cDeltaString">eTrackInfrastructure</Category> kunnen zetten en ze dan met TS_Tools kunnen omwisselen zoals je aangaf.
Let op: ze hebben beiden dezelfde bin naam, maar hij komt maar 1 keer in de editor lijst te staan mocht je ze nog eens ergens plaatsen.
<(*_*)>
Oja, als deze stukjes spoor niet meer gebruikt worden door andere raillinken mogen ze weg, zag er tenminste twee, 1 op het knipsel en 1 ter hoogte van Apeldoorn de Maten.

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

NielsB_
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
3
Gegeven waarderingen: 611 keren
Ontvangen waarderingen: 961 keren

Re: Apeldoorn - Deventer / Winterswijk

Bericht door NielsB_ »

Ik ben alle NG bakens van de hele route nagelopen en als het goed is zijn er nu geen dubbele antennes meer :)
Mbt de gebruikers van het eerste uur heb je denk ik gelijk en zal ervoor zorgen dat dat voor een volgende versie opgelost is

Dank je voor het meedenken :)

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Apeldoorn - Deventer / Winterswijk

Bericht door Marklin »

NielsB_ schreef:
28 jul 2020, 10:53
Dank je voor het meedenken :)
Is goed, als route bouwers onder elkaar zijn we ervoor om te helpen.
Maar in de goede zin van het woord ben ik nog niet klaar met je. :joy:
Het volgende; heb de Kuju\RailSimulator\RailNetwork\signals\UK Colour Light\UK_Mod_Track\NL ATB NG Antenne.bin even gewijzigd naar NL ATB NG Antenne.bin.old
Vervolgens de Kuju .... .bin allemaal vervangen met de Gert .... .bin in de scenery map.
Daarna met TS_Tools gecontroleerd waarbij ze allemaal goed zijn ofwel geen missende scenery antenne.

Maaar nu blijken er nog (volgens mij) 5 in het tracks.bin bestand te zitten en ontdekte omdat ik een paar melkflessen zag staan waar dit er een van is. (zie wederom knipsel)
Als je die flessen nu opspoort en verwijderd (en opslaan) ben je dat ook kwijt uit de tracks.bin.

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

NielsB_
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
3
Gegeven waarderingen: 611 keren
Ontvangen waarderingen: 961 keren

Re: Apeldoorn - Deventer / Winterswijk

Bericht door NielsB_ »

Alle antennes zijn nu vervangen naar de nieuwe variant. Had degene die rond Apeldoorn (De Maten) lagen al eerder vanmorgen gevonden, maar er was toch nog 1 te vinden in de track.bin. Die gaf aan dat deze in tile +09-05 lag, wat Voorst-Empe bleek te zijn. Heb hem nu daar ook veranderd dus dat zou alle problemen op moeten lossen :stuck_out_tongue:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Apeldoorn - Deventer / Winterswijk

Bericht door Marklin »

Oké dan zou dit geoptimaliseerd moeten zijn voor een latere route update.
Dat was het dan wat betreft de antennes, als ik nog eens wat tegen kom dan meld ik mij weer. :wink:
Succes met het verder ontwikkelen.

Oja, en waar een melkfles aanwezig was ontbrak een antenne, maar dat had je al doende zeker ook ontdekt, mogelijk was dat er nog een met link.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren
Contacteer:

Re: Apeldoorn - Deventer / Winterswijk

Bericht door Rob Jansen »

Voor diverse scenario's die meekomen met deze route of gemaakt kunnen worden op deze route heb je de repaints nodig voor de BR 648 van RailTraction.
Vanaf vandaag zijn deze repaints beschikbaar in onze downloadsectie.

Download Syntus - Arriva - Veolia - Abellio hier
Download Arriva Limburg - Keolis - Syntus Twents hier
Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht (totaal 3):
NielsB_MarklinDaniel
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Apeldoorn - Deventer / Winterswijk

Bericht door Marklin »

Als je het toch over scenario's hebt dan neem ik aan dat voor "SPR 7056 + 7055 Dv – Apd v.v." deze DB-BR101-intercity-expertline nodig is?
Want via de handleiding kom je niet rechtstreeks daar terecht en is het eerst zoeken geblazen ...., er zijn meerdere BR101 variaties in omloop en wilde even weten of dit de goede is? :wink:
Afbeelding

Prettige reis

NielsB_
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
3
Gegeven waarderingen: 611 keren
Ontvangen waarderingen: 961 keren

Re: Apeldoorn - Deventer / Winterswijk

Bericht door NielsB_ »

Ja dat is hem :)
Deze gebruikers waarderen NielsB_ voor dit bericht (totaal 2):
JobPeetersMarklin

simonewerro
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
3
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren

Re: Apeldoorn - Deventer / Winterswijk

Bericht door simonewerro »

Hoi allemaal,

Ik ben voornemens, eigenlijk al mee bezig een scenario te bouwen waarbij een excursietrein getrokken door een BR 01 een rit door de Achterhoek maakt. Nu is me dit tot op zekere hoogte gelukt. Ik loop echter tegen het probleem aan dat op het moment dat ik komende vanuit de richting Lichtenvoorde spoor 1a/1b (maakt niet uit welke) in in de editor een rood kruis kreeg en als het scenario opstart de melding route blocked krijg. Dit terwijl ik nog geen andere trein geplaatst heb. Kan het zijn dat de sporen in Winterswijk alleen geschikt zijn voor dieseltreinen (tracks.bin)

Gr Erik

simonewerro
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
3
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren

Re: Apeldoorn - Deventer / Winterswijk

Bericht door simonewerro »

Aanvulling: Als ik vanuit Lichtenvoorde gezien, spoor 1a/1b als stop invoer.

NielsB_
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
3
Gegeven waarderingen: 611 keren
Ontvangen waarderingen: 961 keren

Re: Apeldoorn - Deventer / Winterswijk

Bericht door NielsB_ »

Edit want ik heb te snel gelezen:
Een stoomtrein heeft in principe dezelfde eigenschappen als een dieseltrein, TS technisch gezien. Het zou dus geen probleem moeten zijn om Winterswijk te bereiken vanaf lichtenvoorde. Wat wel mogelijk is dat je in Lichtenvoorde-Groenlo het verkeerde spoor hebt gekozen waardoor de sim je niet toestaat in die richting te vertrekken i.v.m. de voorkeursstanden van de wissels, maar dat is gokken zonder dat ik meer informatie heb 😅

simonewerro
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
3
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren

Re: Apeldoorn - Deventer / Winterswijk

Bericht door simonewerro »

Hoi Niels,

Ik vertrek vanaf spoor 1 vanuit Lichtenvoorde. Ik weet dat dit het vertrekspoor is voor de treinen richting W'wijk. Dus dat zo niet de oorzaak moeten zijn.

Gr Erik
Deze gebruikers waarderen simonewerro voor dit bericht:
JobPeeters

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Apeldoorn - Deventer / Winterswijk

Bericht door Marklin »

NielsB_ schreef:
01 aug 2020, 19:05
Wat wel mogelijk is dat je in Lichtenvoorde-Groenlo het verkeerde spoor hebt gekozen waardoor de sim je niet toestaat in die richting te vertrekken i.v.m. de voorkeursstanden van de wissels, maar dat is gokken zonder dat ik meer informatie heb 😅
simonewerro schreef:
02 aug 2020, 08:14
Ik vertrek vanaf spoor 1 vanuit Lichtenvoorde. Ik weet dat dit het vertrekspoor is voor de treinen richting W'wijk. Dus dat zo niet de oorzaak moeten zijn.
Dat zou dus de oorzaak kunnen zijn, zie het onderstreepte uit de citaten en de wijsvinger in het knipsel, standaard staat er "beide richtingen". :wink:

Afbeelding

Even een vraagje n.a.v. ik daar ter plekke was om even te kijken naar de wissels, ligt het volgende aan mij?
Want ik moet een stukje voorbij Lichtenvoorde richting Winterswijk door een bult zand ploeteren. :thinking:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Clipmeneernl
Berichten: 581
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:15
3
Gegeven waarderingen: 270 keren
Ontvangen waarderingen: 454 keren
Contacteer:

Re: Apeldoorn - Deventer / Winterswijk

Bericht door Clipmeneernl »

Op de laatste screen mis je die engelse payware route die in de handleiding staat, daarmee mis je de tunnel decals :D

NielsB_
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
3
Gegeven waarderingen: 611 keren
Ontvangen waarderingen: 961 keren

Re: Apeldoorn - Deventer / Winterswijk

Bericht door NielsB_ »

Het klopt dat je Edinburgh-Glasgow mist als je dat hebt. In de volgende release versie zullen deze dingen uit MA komen dus dan zou je dat niet meer moeten hebben.
De reden dat het spoor daar niet op beide richtingen staat is omdat het onmogelijk is om vanuit Ww binnen te komen op spoor 1, zo wordt dat door de sim afgedwongen. Dezelfde fenomenen doen zich voor bij Ruurlo en Vorden

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Apeldoorn - Deventer / Winterswijk

Bericht door Marklin »

Hmm, dat is dan Edinburgh – Glasgow en die heb ik idd niet.
Afijn heb het al opgelost door alle tunnel decals (ca. 55) te vervangen met de decal uit MunichAugsburg en ook gebruikt zijn. :sweat_smile:
Ofwel daar heb ik deze payware add-on niet voor nodig, sterker nog zag ik wel die veelvuldig gebruikt zijn waaronder Bush_Bramble_line_large.bin en Bush_Bramble_near_01.bin zitten ook in het EU loco & asset pack, ofwel dat kan ook vervangen worden.
Oké, er zitten er ook wat tussen die alleen in deze add-on voorkomen maar anders was het overbodig geweest. :wink:

Edit/
Je haalt mij de woorden uit de mond Niels wat oa. betreft de decals, jou bericht had ik ff niet meegekregen.
Afbeelding

Prettige reis

simonewerro
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
3
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren

Re: Apeldoorn - Deventer / Winterswijk

Bericht door simonewerro »

Hallo Marklin,

Je geeft mogelijk het probleem aan. Nu ben ik überhaupt niet op de hoogte van de route editor, en ik begrijp het probleem dan ook niet. Maar is dit in een scenario editor op te lossen of moet daar de bouwer daar wat mee?
Ik ga wel even kijken in de scenario editor of er een andere scenario speelt vanuit Lichtenvoorde naar Winterswijk en hoe het daar dan opgelost is.
Gr Erik

NielsB_
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
3
Gegeven waarderingen: 611 keren
Ontvangen waarderingen: 961 keren

Re: Apeldoorn - Deventer / Winterswijk

Bericht door NielsB_ »

Wat Marklin aangeeft is geen probleem maar gewoon zoals het hoort. Het is niet mogelijk om vanuit Winterswijk op spoor 1/vanuit Zutphen op spoor 2 aan te komen. Met die optie wordt ervoor gezorgd dat dit in scenarios ook niet mogelijk is.
Verder blijft het moeilijk voor mij om erachter te komen wat het exacte probleem is als ik niet de gehele situatie weet. Wordt er in Lichtenvoorde gekruist met een andere? TS kan nogal specifiek zijn over de tijden die je hier aangeeft als dat het geval is. Dan kan je proberen de tegentrein iets eerder te laten aankomen of later te laten vertrekken.
Ik neem aan dat als je de melding 'route blocked' krijgt dat die ook aangeeft welke trein dan de route blokkeert. Kan je misschien ook aangeven welke trein het probleem is en waar deze in het scenario rijdt?

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Apeldoorn - Deventer / Winterswijk

Bericht door Marklin »

Simon, als je nu eens begint om bijv. een screen toe te voegen van de scenario 2D map dus waar de opgegeven opdrachten enz. in staan.
En een screen(s) van de fout(en) die je krijgt. :wink:

Edit/
Wat gebeurd er eigenlijk als het traject is uitgestippeld zoals jij in gedachten had "zonder AI verkeer"?
Of is dat tot op heden nog niet toegevoegd?
Afbeelding

Prettige reis

simonewerro
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
3
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren

Re: Apeldoorn - Deventer / Winterswijk

Bericht door simonewerro »

Hoi Marklin/Niels,
Ik heb het probleem kunnen oplossen. Het probleem heb ikzelf gecreëerd. Ik had namelijk bij de "AK punten" bijvoorbeeld AK Rl-Ltv de stoptijden op 0 gezet en de snelheid op 60 mph gezet omdat ik dacht dat ik geen sein zou krijgen dat het een stoppunt zou zijn. Ik heb de snelheid weer op 0 mph gezet en de stoptijd ook op 0 en zie daar, probleem opgelost.
Afbeelding

Gr Erik

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren
Contacteer:

Re: Apeldoorn - Deventer / Winterswijk

Bericht door Rob Jansen »

Houd er rekening mee dat een :point_right: instructie als een 'stop' of als een 'go via' kan worden gezien.
Met 0mph wordt het een 'stop' instructie, zet hem op 1mph of hoger voor een 'go via'.

Als je er 60mph van had gemaakt zal de instructie 'go via' mislukken tenzij je 97 km/h rijdt over de marker (omhoog afgerond).

Meestal gebruiken velen 1mph om ervoor te zorgen dat een 'go via' altijd lukt als je eroverheen rijdt, maar het kan er voor zorgen dat de tijden in de timetable niet helemaal kloppen of rood worden, omdat de game er vanuit gaat dat je echt 1mph eroverheen rijdt.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Plaats reactie

Terug naar “Routes”