Probleem Additional sky and weather enhancement V1.0

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
randomdude1035
1
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Probleem Additional sky and weather enhancement V1.0

Bericht door randomdude1035 »

Hallo allemaal,

Ik heb laatst het AP Weather and Sky Enhancement Pack gekocht en gedownload, en hij werkt perfect op alle routes waarvoor hij bedoeld is. Nu had ik voor de rest van de routes de Additional Enhancement gedownload, maar die werkt helaas niet.

Ik heb gewoon het .exe-bestand uitgevoerd, maar ik weet niet waarom het niet werkt. Misschien kan iemand mij vertellen waar de bestanden precies naartoe moeten, zodat ik het handmatig kan proberen?
Nieuw scenario bouwer

Rob Jansen
Oprichter
5
Gegeven waarderingen: 209 keren
Ontvangen waarderingen: 351 keren

Re: Probleem Additional sky and weather enhancement V1.0

Bericht door Rob Jansen »

Je hoeft deze alleen maar uit te voeren en de skybox wordt aan de routes toegevoegd welke ondersteunt worden.
Als je niet specifiek een standaard weer patroon selecteert, meest makkelijke is "cloudy", waarbij zonder AP, het volledig grijs is, en met AP de welbekende witte wolken, dan zie je het 'niet'.
Daarnaast een korte toevoeging nog even, als je scenario een weer patroon heeft zoals van IKB4 (Koblitzer Bergland) of mogelijk andere welke niet "AP" zijn of standaard zonder 3D dan merk je ook niks ervan.
Je zou echt scenario's moeten hebben met het standaard weer van de game (01, 02 enz.) of met toevoegsel "AP". Het 3D weer werkt ook niet. Dus het kan zijn dat als je een scenario hebt van een maker die dus niet dat type weer gebruikt, kun je het omzetten via Build naar een standaard weer, vervolgens de game herstarten en dan zal je ander weer zien.

Het zorgt ervoor namelijk dat de skybox kleur de correcte kleur is, de stand van de zon enz.
Hierdoor kun je vervolgens dus een weerpatroon kiezen en de kleuren die je ziet, zien er goed uit i.p.v. sommige skybox varianten het donker laten zijn of totaal grijs waardoor de game er donkerder uit ziet.

Wat de installer in principe doet, is het kopiëren van de bestanden die het AP Weather Pack 2.0 installeert, daarom MOET je die eerst installeren, naar de correcte mappen voor de routes die in de handleiding staan, kopieert. Hiervoor moet je de locatie opzoeken van de Blueprint voor Weather in de RouteProperties.xml, daarin staat in welke Asset Map het staat met de juist naam (sommige Duitse routes of Amerikaanse hebben een voorvoegsel of andere naam in die taal, naar "Summer/Autumn/Winter/Spring"), veel routes gebruiken al het standaard weer in de game en zijn al voorzien.
Je kunt het allemaal wel handmatig doen, maar met deze installer is het een stuk gemakkelijker.
Oprichter van DutchSims en Content Creator.
Livestreams op Afbeelding Twitch en video's op Afbeelding YouTube.
Check mijn website voor meer informatie wanneer de streams zijn.

randomdude1035
1

Ik snap nog steeds niet helemaal wat de fix precies is:sweat_smile:. Zou u het kort kunnen samenvatten?
Nieuw scenario bouwer

randomdude1035
1

Ik heb dit eigenlijk nog steeds niet gefixt ik was gewoon scenario's aan het bouwen op routes die het altijd doen. Ik snap echt niet wat er fout gaat ik heb het pakket geinstalleerd en als ik het weer op iets van AP zet of iets uit base TSC werk het nooit :sweat_smile:. Maakt niet uit wat ik selecteer ik krijg altijd of grijze wolken of witte wolken of bij t' zuiden van NL staat het gewoon vast op een heel erg lelijke cloudy achtig iets met 0 zonlicht.
Nieuw scenario bouwer

Swaffelmeister103
2
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 131 keren

Bericht door Swaffelmeister103 »

Staan de dynamic clouds uit?

randomdude1035
1

Ja die heb ik uitstaan
Nieuw scenario bouwer

randomdude1035
1

Weet je ik heb het maar gewoon opgegeven en ik heb gewoon de AP weather enchancement pack folder verwijderd maar ik heb nog steeds letterlijk hetzelfde probleem. Echt waardeloos het AP weather enchancement pack enige wat het heeft gedaan is letterlijk elk niet basis weer gewoon compleet gebugged.
Nieuw scenario bouwer

Louke1968
5
Gegeven waarderingen: 2367 keren
Ontvangen waarderingen: 392 keren

Bericht door Louke1968 »

Toch jammer dat je er zo over denkt. Ik zou het AP Weather Enhancement Pack nou niet bepaald waardeloos willen noemen. Het maakt TSC vele malen mooier. Eens kijken of ik jou mijn handmatige manier van installeren kan uitleggen.
Als voorbeeld neem ik de Limburgse lijnen route v3.2 van BertTrain. Deze gebruikt de weathertemplate van KuJu en is vrij gemakkelijk te vervangen. Dus:

Installeer het AP Weather Pack
Als het pakket geinstalleerd is ga naar:
../Railworks/Assets/AP/WeatherEP/TimeOfDay

Kopieer de vier bestanden in deze map (Winter, Summer, Spring, Autmn) naar:
../Railworks/Assets/KuJu/RailSimulatorCore/TimeOfDay

Vervolgens hernoem je de oude bestanden naar (bijv.):
Core_Winter_o ( o staat voor oud )
Dit doe je ook met Summer, Spring en Autmn

Hernoem nu de nieuwe bestanden van AP. Dus:
Core_Winter
Core_Summer
Core_Spring
Core_Autumn

In de Scenario editor kun je nu AP WeatherEP aanvinken, mocht dit nog niet gedaan zijn, en een weertype van AP kiezen.

Wil je de TimeOfDay bestanden in andere routes wijzigen naar die van AP, houd er dan rekening mee dat deze meestal verpakt zitten in een .ap bestand.Ook deze zijn te wijzigen maar dan heb je een unzip-programma nodig. Ikzelf gebruik daarvoor WinRar. Je kunt alsvolgt te werk gaan:

Kopier eerst de vier bestanden van AP (winter, Summer, Spring, Autmn) naar ,bijvoorbeeld, je bureaublad. Als voorbeeld neem ik nu MunichAugsburg. Dus:

Ga naar ..Railworks/Assets/RSC/MunichAugsburg
Rechtermuisklik op "MunichAugsburgAssets.ap" en open met Winrar.
Je krijgt nu de inhoud van het .ap bestand te zien. Dubbelklik op "TimeOfDay en sleep de vier AP bestanden van het bureaublad naar deze map. Zorg er wel voor dat de bestanden dezelfde naam hebben als de originele. Als dat het geval is "alles overschrijven" klikken en Winrar pakt de bestanden in.

Wil je weten wat voor template een route gebruikt, installeer dan TS Tools. Klik boven in het menu op "Route hulpmiddelen", "Controleer routes of scenario's". Klik op een route en vervolgens op "Route details".Houdt er wel rekening mee dat TS Tools .ap bestanden niet kan lezen. Ik hoop dat ik niets vergeten ben. Veel succes!

P.S.: Dit alles is natuurlijk wel op eigen Risico!!

Groetjes, Louke1968
Deze gebruikers waarderen Louke1968 voor dit bericht:
denisJura

randomdude1035
1

Eindelijk heb ik de oplossing je hebt geen idee hoelang ik dit al probeer te fixen zonder hoop en nu lijkt het eindelijk te werken. Dank je wel :hugging:
Nieuw scenario bouwer

Louke1968
5
Gegeven waarderingen: 2367 keren
Ontvangen waarderingen: 392 keren

Bericht door Louke1968 »

Graag gedaan.Fijn om te lezen dat het gelukt is!

Terug naar “Vragen”