[DEC] NS 1500 Soundmod

In deze categorie vind je sound mods voor divers rollend materieel.

Moderator: Download Team

ChronicalCae
5
Gegeven waarderingen: 60 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren

[DEC] NS 1500 Soundmod

Bericht door ChronicalCae »

Afbeelding

Afbeelding
Deze inhoud is alleen te zien voor ingelogde gebruikers.

Afbeelding Beschrijving
Nu mijn tweede favoriete lok, de 1500. Die kon ik natuurlijk niet overslaan. Voor deze heb ik geprobeerd zoveel mogelijk echte samples te gebruiken. Het motorgeluid komt van een echte 1500, net als het rolgeluid en de ventilatoren. Alles is zo gemixt dat het echt dat herkenbare, wat rauwe maar toch soepele geluid van de loc heeft.

De tyfoon is ook van de echte 1500, een lekker uniek geluid dat meteen opvalt tussen de rest van het materieel. Niet zomaar een standaard toeter, maar eentje met karakter. Zodra je hem hoort weet je meteen: ja, dat is een 1500.

Daarnaast zitten er wat kleine details in die het geheel afmaken.. het zachte gezoem als de lok stilstaat, de ventilatoren die loeien.
Alles bij elkaar zorgt het ervoor dat de 1500 in TSC gewoon veel meer leeft.

Het idee was om niet alleen de geluiden goed te krijgen, maar echt het gevoel van de 1500 terug te brengen.
Hopelijk merk je dat meteen zodra je ermee rijdt, want dit blijft gewoon een icoon op het Nederlandse spoor.

Afbeelding Description
Now my second favorite loco.. the 1500. I obviously couldn’t skip this one. For this project, I tried to use as many real samples as possible. The engine sound comes from an actual 1500, just like the rolling noise and the fans. Everything’s been mixed in a way that keeps that recognizable tone.

The horn is also from a real 1500, a nice unique sound that really stands out from the rest of the fleet. Not just a generic horn, but one with real character. The moment you hear it, you instantly know: yep, that’s a 1500.

There are also a few small details that bring everything together... the faint hum when the loco’s idling, the fans spinning , and the overall mechanical feel that makes it come alive. All of it combined makes the 1500 in TSC feel much more alive and authentic.

The goal wasn’t just to get the sounds right, but to really bring back the feeling of the 1500. Hopefully, you’ll notice it the moment you start driving, because this loco will always be a true icon of the Dutch railways.

Benodigde addons / Required addons:
DutchSims:
- NS 1500 (Marc D)

Versie: v1.0
Auteur: Jackynetic
BestandsID: ds-ts-0314
Bestandstype: .exe

Aspirant machinist op het STC.
Soundmodder en beheerder van DEC in mijn vrije tijd.

Terug naar “Sound mods”