.ap bestand verwijderen?
-
stoker1952
- 3
- Gegeven waarderingen: 37 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
.ap bestand verwijderen?
Na het installeren van een repaint moet vaak nog een .GeoPcDx bestand worden gekopieerd uit de map waar de originele loc in staat. Als dit een loc. is die meegeleverd was bij een route zit het verborgen in een .ap bestand. Dit moet je eerst uitpakken om erbij te komen. Nu is mijn vraag: kan na het uitpakken het originele .ap bestand worden verwijderd, of blijven er toch bepaalde bestanden instaan die essentieel zijn om de betreffende route te rijden? Het verwijderen geeft b.v. bij Munich-Augsburg een ruimte winst op van 853 MB.
-
RobertF68
- 4
- Gegeven waarderingen: 276 keren
- Ontvangen waarderingen: 57 keren
Re: .ap bestand verwijderen?
ap bestanden zijn een soort zip-files waarin bepaalde assets ingepakt zijn. Dit weggooien spaart ruimte, maar daarmee ruim je ook bepaalde assets op. En je hoeft een bestand niet perse uit het ap bestand te halen om TSC dit bestand te laten gebruiken.
-
Marklin
- 5
- Gegeven waarderingen: 2604 keren
- Ontvangen waarderingen: 2940 keren
Het .ap bestand zou in principe verwijderd kunnen worden maar raad ik wel af.
Ook al omdat bv na een controle op missende bestanden je het bestand weer terug krijgt.
Dan kun je beter het uitgepakte verwijderen behalve de RailVehicles map
Dan was beter geweest om het .ap bestand met .7z te openen en vervolgens alleen de map RailVehicles uit te pakken, maar let wel op dat de map structuur goed is.
Althans zo zie ik het, mocht het anders zijn dan horen we het wel.
Edit/
Ook al omdat bv na een controle op missende bestanden je het bestand weer terug krijgt.
Dan kun je beter het uitgepakte verwijderen behalve de RailVehicles map
Dan was beter geweest om het .ap bestand met .7z te openen en vervolgens alleen de map RailVehicles uit te pakken, maar let wel op dat de map structuur goed is.
Althans zo zie ik het, mocht het anders zijn dan horen we het wel.
Edit/
Hoezo ruim je ook bepaalde bestanden op, als men kiest "hier uitpakken" dan pak je toch alles uit wat in de .ap zit?
-
stoker1952
- 3
- Gegeven waarderingen: 37 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Marklin, dankjewel voor je antwoord, ga in ieder geval het .ap bestand laten staan. n.a.v van je antwoord heb ik een .ap bestand gekopieerd naar, zeg maar, een werkmap en daarin uitgepakt i.p.v wat ik eerst deed, in de originele route map. Dat geeft het voordeel dat je de mappen "railvehicles" 1 op 1 kan controleren of daar de repaint tussen staat. Maar het kan misschien ook zo zijn dat er al een "railvehicles" map aangemaakt is op het moment van het installeren van de repaint, en dat die vervolgens samengevoegd wordt met de map uit het .ap bestand. Als dat niet zo is kan dus ook die map verwijderd worden, anders moet die map alsnog in de routemap geplaatst worden. Wat niet gebeurt als je hem in een andere map uitpakt om alleen van daaruit de .GeoPcDx te kopiëren. Als mijn theorie zo klopt ga ik het vervolgens zo doen, anders hoor ik het graag.
-
Frison
- 5
- Gegeven waarderingen: 1595 keren
- Ontvangen waarderingen: 9529 keren
Het is heel simpel.
.ap bestanden moet je altijd laten staan. Dat is 1 bestand laden voor de hele handel van route en assets. Dat gaat veel sneller dan de honderden losse bestanden laden.
't is maar een weet.
.ap bestanden moet je altijd laten staan. Dat is 1 bestand laden voor de hele handel van route en assets. Dat gaat veel sneller dan de honderden losse bestanden laden.
't is maar een weet.
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
- Rubku_NL
Wat je niet ziet, kan er wel zijn.
-
Rubku_NL
- Download Manager
- 5
- Gegeven waarderingen: 699 keren
- Ontvangen waarderingen: 1355 keren
een .ap hoef je ook niet uit te pakken of te verwijderen, ik raad het zelfs af om dat de game beter en sneller werkt als het juist in een .ap zit.
als je een .geo moet uit pakken open je de .ap bvb met 7z en zoek het betreffende bestand op. en sleep je het bestand naar de op gegeven map, je zorgt dat het ook in de .ap blijft.
meer niet zal eens kijken of ik ff snel een video kan maken.
als je een .geo moet uit pakken open je de .ap bvb met 7z en zoek het betreffende bestand op. en sleep je het bestand naar de op gegeven map, je zorgt dat het ook in de .ap blijft.
meer niet zal eens kijken of ik ff snel een video kan maken.
-
RobertF68
- 4
- Gegeven waarderingen: 276 keren
- Ontvangen waarderingen: 57 keren
En nog stukken compacter dan al die losse bestandjes..ap bestanden moet je altijd laten staan. Dat is 1 bestand laden voor de hele handel van route en assets. Dat gaat veel sneller dan de honderden losse bestanden laden.
-
Rubku_NL
- Download Manager
- 5
- Gegeven waarderingen: 699 keren
- Ontvangen waarderingen: 1355 keren
Voor de liefhebber heb ik een video gemaakt.
Nogmaals pak nooit het complete .ap uit of verwijder deze, gezien het TS alleen maar langzamer maakt.
Nogmaals pak nooit het complete .ap uit of verwijder deze, gezien het TS alleen maar langzamer maakt.