Scenario's voor 't Hart van Nederland V2.0
-
denisJura
- 5
- Gegeven waarderingen: 873 keren
- Ontvangen waarderingen: 39 keren
Re: Scenario's voor 't Hart van Nederland V2.0
Bedankt Kcalk: ik heb een vertragingsprobleem: tussen Hilversum en Hilversum Media is er een kruising waar we moeten wachten op de “stop trein 5757” en daardoor kunnen we niet op tijd aankomen in Hilversum Media.
Ik maak van de gelegenheid gebruik om je te bedanken voor al je mooie scenario's...
Denis
Ik maak van de gelegenheid gebruik om je te bedanken voor al je mooie scenario's...
Denis
- Deze gebruikers waarderen denisJura voor dit bericht:
- Kcalk_04
-
Kcalk_04
- 2
- Gegeven waarderingen: 831 keren
- Ontvangen waarderingen: 253 keren
Hey Denis,
Dit probleem werdt ook al opgegooid in de RubkuNL discord. Daarom is het ook gefixt in die update waar ik het net over had.
Graag gedaan, ik vind het leuk om te horen dat mensen van mijn werk kunnen genieten!
Dit probleem werdt ook al opgegooid in de RubkuNL discord. Daarom is het ook gefixt in die update waar ik het net over had.
Graag gedaan, ik vind het leuk om te horen dat mensen van mijn werk kunnen genieten!
- Deze gebruikers waarderen Kcalk_04 voor dit bericht (totaal 2):
- denisJura • Marklin
-
Marklin
- 5
- Gegeven waarderingen: 2626 keren
- Ontvangen waarderingen: 2957 keren
Oké Kcalk_04 we gaan het beleven.
En ja zoals denisJura zegt is het een pittig scenario qua ram, heb het scenario eens getest op de toekomstige 't MvN V3.0 en daar werkt het ook zonder problemen, d.w.z. na het verwijderen van meerdere losse consisten om de ram naar beneden te krijgen vanwege dumps.
Ps. hoeveel geheugen hebben jullie eigenlijk tot de beschikking?, hier is het 16 GB.
En ja zoals denisJura zegt is het een pittig scenario qua ram, heb het scenario eens getest op de toekomstige 't MvN V3.0 en daar werkt het ook zonder problemen, d.w.z. na het verwijderen van meerdere losse consisten om de ram naar beneden te krijgen vanwege dumps.
Ps. hoeveel geheugen hebben jullie eigenlijk tot de beschikking?, hier is het 16 GB.
-
denisJura
- 5
Ik heb zelf 64 GB RAM en een 4060 ti 8 GB videokaart.
-
Marklin
- 5
Tsja dat scheelt nogal wat met mij vergeleken, vooral het ram geheugen wat dus 4 x minder is en zou hier tenminste 32 GB zeker niet misstaan.
Zie knipsel wat mijn systeem info is:

Zie knipsel wat mijn systeem info is:

- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
- denisJura
-
Kcalk_04
- 2
Van alle scenarios die ik heb gemaakt is dit een van de minder zware denk ik eigenlijk
geen Dutch Classics en maar geringe variatie in goederen materieel.
Persoonlijk heb ik 32 GB RAM wat wel broodnodig is uit mijn ervaring. Het is de upgrade zeker waard vind ik zelf.
Persoonlijk heb ik 32 GB RAM wat wel broodnodig is uit mijn ervaring. Het is de upgrade zeker waard vind ik zelf.
- Deze gebruikers waarderen Kcalk_04 voor dit bericht (totaal 2):
- Marklin • Louke1968
-
denisJura
- 5
(v2.0) [Kcalk04] Stoptrein 5758 richting Leiden Centraal v1.1
Hallo.
Ik was vanochtend vroeg op en heb de nieuwe versie van het scenario getest:
Geen problemen bij het opstarten en alles verloopt volgens plan om op tijd in Hilversum Media te zijn.
Onderweg zien we mooie inhaalmanoeuvres en kruisingen.
Proficiat aan de makers.

Hallo.
Ik was vanochtend vroeg op en heb de nieuwe versie van het scenario getest:
Geen problemen bij het opstarten en alles verloopt volgens plan om op tijd in Hilversum Media te zijn.
Onderweg zien we mooie inhaalmanoeuvres en kruisingen.
Proficiat aan de makers.

- Deze gebruikers waarderen denisJura voor dit bericht (totaal 2):
- Kcalk_04 • Louke1968
-
Marklin
- 5
Ja de update is hier ook goed overgekomen, mijn dank!
In het kort gezegd heb je de Stoptrein 5757 eerder laten vertrekken die roet in het eten gooide qua tijd.
Zoals wat voor Weesp waar ik vol in de remmen moest vanwege een rood sein en wat laat opmerkte en eerder geen last van had omdat we veel later aankwamen en dus al veilig was, kortom het totale plaatje is er mooier op geworden.
De finish was hiermee puntje gaaf en allemaal een V achter de opdrachten:

Nog een gegeven, kon het scenario nu zonder dump en consisten te verwijderen uitrijden.
Het kan een samenloop van omstandigheden zijn maar had wel dit gewijzigd, zie knipsel:

Dat stond allebei op "Windows laten beslissen" en heb dat veranderd wat het knipsel laat zien, had hiermee wel een veel lagere FPS start van rond de 15 wat kalm aan opliep naar 25 aan het einde.
Heb er verder geen verstand van maar om die reden had ik wellicht geen dump omdat de videokaart dit autom. aanpast en Windows niet, ofwel een lagere FPS start of zo.
In het kort gezegd heb je de Stoptrein 5757 eerder laten vertrekken die roet in het eten gooide qua tijd.
Zoals wat voor Weesp waar ik vol in de remmen moest vanwege een rood sein en wat laat opmerkte en eerder geen last van had omdat we veel later aankwamen en dus al veilig was, kortom het totale plaatje is er mooier op geworden.
De finish was hiermee puntje gaaf en allemaal een V achter de opdrachten:

Nog een gegeven, kon het scenario nu zonder dump en consisten te verwijderen uitrijden.
Het kan een samenloop van omstandigheden zijn maar had wel dit gewijzigd, zie knipsel:

Dat stond allebei op "Windows laten beslissen" en heb dat veranderd wat het knipsel laat zien, had hiermee wel een veel lagere FPS start van rond de 15 wat kalm aan opliep naar 25 aan het einde.
Heb er verder geen verstand van maar om die reden had ik wellicht geen dump omdat de videokaart dit autom. aanpast en Windows niet, ofwel een lagere FPS start of zo.
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 2):
- Kcalk_04 • denisJura
-
RcA51
- 5
- Gegeven waarderingen: 182 keren
- Ontvangen waarderingen: 57 keren
(v2.0) [Kcalk04] Stoptrein 5758 richting Leiden Centraal v1.1)
Erg benieuwd hoe dit scenario het bij mij zou doen op mijn ROG Asus G750JX met 16 GB.
Na enkele aanpassingen met behulp van LocoSwap gereden op 't Midden van Nederland.
Zonder problemen gestart en de plaats van bestemming bereikt dus een bedankje voor de maker.
Een leuk scenario.
Erg benieuwd hoe dit scenario het bij mij zou doen op mijn ROG Asus G750JX met 16 GB.
Na enkele aanpassingen met behulp van LocoSwap gereden op 't Midden van Nederland.
Zonder problemen gestart en de plaats van bestemming bereikt dus een bedankje voor de maker.
Een leuk scenario.
- Deze gebruikers waarderen RcA51 voor dit bericht:
- Kcalk_04
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.
-
Marklin
- 5
Oké RcA51 zover was ik nog niet gekomen om hem op 't MvN V3.0 te proberen.
Het doet niet meer ter zake omdat iedereen te kennen had gegeven dat het goed werkt, maar zag in de scenario editor nog wel 2 rode tijden staan.
En juist wat betreft Hilversum Mediapark en Weesp, die had ik eens uit- en aan gevinkt en dan kon je er bij Mediapark 3 - en zelfs naar Weesp 28 sec. langer over doen.
En dat laatste had net het verschil kunnen maken als men bv. wat treuzelt want dat was achteraf gezien vrij strak wat ik met plank gas en laat vol op de rem de rode tijd amper aan kon halen.

Afijn zoals gezegd doet het er niet meer toe maar geef het alleen een hint ....., desalniettemin was het een heel fraai scenario!
Het doet niet meer ter zake omdat iedereen te kennen had gegeven dat het goed werkt, maar zag in de scenario editor nog wel 2 rode tijden staan.
En juist wat betreft Hilversum Mediapark en Weesp, die had ik eens uit- en aan gevinkt en dan kon je er bij Mediapark 3 - en zelfs naar Weesp 28 sec. langer over doen.
En dat laatste had net het verschil kunnen maken als men bv. wat treuzelt want dat was achteraf gezien vrij strak wat ik met plank gas en laat vol op de rem de rode tijd amper aan kon halen.

Afijn zoals gezegd doet het er niet meer toe maar geef het alleen een hint ....., desalniettemin was het een heel fraai scenario!
-
Kcalk_04
- 2
Zelf probeer ik eigenlijk vrij weinig naar deze tijden te kijken want als speler rijdt ik vaak sneller dan dat. Maar bedankt voor de tip en het compliment!
- Deze gebruikers waarderen Kcalk_04 voor dit bericht:
- Marklin
-
Marklin
- 5
Nou dit is nu echt TSC waar men geen bal van op aan kan, heb het scenario ook eens getest op 't MvN V3.0 en was mijn verbazing een feit.
Hij doet het stukken beter en heeft veel minder data nodig (3.708 MB) om te laden, tevens heb ik bij Utrecht Overvecht een FPS van 48.
Hoe dat nu weer mogelijk is geen idee, je zou eerder stukken minder verwachten met alle uitbreidingen die na 't HvN V2.0 tot nu toe zijn gemaakt.

- denisJura
-
RcA51
- 5
- Gegeven waarderingen: 182 keren
- Ontvangen waarderingen: 57 keren
Heel bijzonder! Vraag niet hoe het kan maar geniet er van.
Bij het rijden heb ik een voorkeur voor 't Midden van Nederland.
Goede keus geweest dus.
Bij het rijden heb ik een voorkeur voor 't Midden van Nederland.
Goede keus geweest dus.
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.
-
Marklin
- 5
Ja RcA51, jij houd het liever bij 't Midden van Nederland wat dus een test versie was om te ervaren hoe het zich gedraagt vanwege de vele uitbreidingen waar het traject Breukelen <-> Amsterdam nadien nog bij is gekomen.
Maar het jammere van een testversie is dat juist scenario's niet ondersteund worden om het gedraag echt te kunnen testen.
M.a.w. straks komt het officieel online en dan kunnen scenario bouwers mogelijk als mosterd na de maaltijd mopperen dat er geen scenario's gemaakt kunnen worden zoals ze gewent zijn en nu natuurlijk niet maken omdat dit niet ondersteund word.
Mja dan leun ik maar op het genoemde gegeven met het scenario van Kcalk_04 dat het juist beter lijkt te gaan.
Maar het jammere van een testversie is dat juist scenario's niet ondersteund worden om het gedraag echt te kunnen testen.
M.a.w. straks komt het officieel online en dan kunnen scenario bouwers mogelijk als mosterd na de maaltijd mopperen dat er geen scenario's gemaakt kunnen worden zoals ze gewent zijn en nu natuurlijk niet maken omdat dit niet ondersteund word.
Mja dan leun ik maar op het genoemde gegeven met het scenario van Kcalk_04 dat het juist beter lijkt te gaan.
- Kcalk_04
-
Marklin
- 5
Door alle ophef (in goede zin) over het scenario van Kcalk_04 is het scenario van DiegoJohn wat uitgelopen maar heb hem vanmorgen met succes uit kunnen rijden, mijn dank!
Wederom een fraai scenario en het traject met plezier van A tot Z gereden.

Wederom een fraai scenario en het traject met plezier van A tot Z gereden.
- Kcalk_04