't Hart van Nederland V1.75

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Marklin »

Hint voor degene die dit nog niet hebben: de benodigde Rascal__Cottonwood_Route_AddOn voor de Assets, inclusief het European Loco & Asset & US Loco & Asset Pack, is nu nog tot 2 nov met 50% korting (voor € 9;49) te koop! :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Marklin »

Nja, het moet je maar net opvallen dat in een vrij recent filmpje de seinen opstelling in Barneveld Noord is gewijzigd, dus ook maar meteen even aangepakt ofwel ook weer up-to-date. :sweat_smile: :)
Zie seinen in een filmpje en onder in TS:

Afbeelding

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 2):
DaanCrosswayFloortje59
Afbeelding

Prettige reis

NielsB_
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
3
Gegeven waarderingen: 611 keren
Ontvangen waarderingen: 961 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door NielsB_ »

Goed bezig! Echter lijkt het rechter sein een variant met een dikke paal, terwijl je nu een variant met een normale paal hebt neergezet :P
Sowieso is prorail bezig om veel seinen op de corridor Amersfoort - Bad Bentheim te vervangen door varianten met dikke palen. Het is dus best aannemelijk dat op Apeldoorn - Amersfoort en meer seinen nu veranderd zijn. Voor Apeldoorn - Deventer - Almelo heb ik nu alle p-seinen alvast vervangen voor hun varianten met een dikke paal zodat ik niet bezig blijf :P

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Frison »

Hmmmm, ik ben geen route bouwer (maar toch wel precies in het maken van objecten), maar is dit niet een beetje "spijkers op laag water zoeken"? :thinking:

Als we ons nu al druk moeten gaan maken over een paaldikte, het is toch belangrijk dat het juiste sein er hangt en naar behoren functioneerd, of zie ik dat verkeerd? :joy:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

NielsB_
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
3
Gegeven waarderingen: 611 keren
Ontvangen waarderingen: 961 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door NielsB_ »

Tja. Het is natuurlijk aan de route bouwer zelf in hoeverre die de echte wereld wil nabootsen. Het is iig wel zo dat het (m.i.) wel een duidelijk verschil is wat goed te zien is vanuit de cab:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Marklin »

De functie van de seinen daar veranderd niets aan en waarom ze in de echte wereld zo nodig vervangen moeten worden voor een dikke paal variant?, 'k zou het niet weten. :upside_down:
Mja Frison, willen wij als route bouwers een beetje up-to-date blijven gezien de echte wereld en Coha stelt ze tot onze beschikking dan zullen wij haast mee moeten gaan in het spel. :wink:
Dat hoeft dan niet perce op stel en sprong maar gaande weg zullen we het eens bekijken.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Marklin »

Nou ik vond een vrij recent Filmpje waarbij op ca. 17;35 uur de vette seinpalen beginnen.
Onder een screenshot, met rechts een knipsel uit dat filmpje, waar een dik en dun sein gebroederlijk naast elkaar staan. (het geld was zeker op)
Ofwel tussen Amersfoort t/m Barneveld Noord zijn de dunne vervangen. :stuck_out_tongue:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
R-Road
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Marklin »

Even voor de goede orde; bij Railsim.nl zijn oa. wat herstelde scenario's geplaatst die in V 1.5 een fout gaven met als laatste Amfs-Hvs en Gn-Rtd hersteld.rwp .
Met dank aan RcA51 die dit alles constateerde. :stuck_out_tongue:
Afbeelding

Prettige reis

Hans Weverling
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 apr 2020, 13:43
3
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 49 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Hans Weverling »

Komen deze dan niet in Dutch Sims ?

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Marklin »

Voorlopig niet, dat geeft teveel rompslomp.
Bij Railsim.nl kun je zoiets plaatsen zonder verdere poespas, en ik ga voor het gemak want dat dient de mens. :smile:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door MarkA »

Vanuit een contentmaker perspectief snap ik je volledig Teun :stuck_out_tongue:

Echter vanuit ons gezien willen we elke download die aangeboden wordt altijd eerst zelf even bekijken voordat we hem 'goedkeuren', zo voorkomen we zoveel mogelijk dat er downloads online komen die niet helemaal lekker werken. Je kunt je vast nog wel herinneren dat je op een andere Nederlandse TrainSimulator site een scenario hebt gedownload waarmee oude bestanden van 't HVN waren meegeleverd en daardoor je hele route corrupt is geraakt.. Dat soort dingen willen wij als DutchSims zijnde absoluut voorkomen, vandaar dus de keuze om het zo te doen :smile:

Ik wil de bestanden van railsim.nl hier in ieder geval wel even toevoegen aan de download voor je, laat hier of via PM maar even weten of dat OK is :sunglasses:
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Marklin »

MarkA schreef:
02 nov 2020, 18:19
Ik wil de bestanden van railsim.nl hier in ieder geval wel even toevoegen aan de download voor je, ...
Zoals gezegd, gemak dient de mens, afijn doe maar wat je goed dunkt. :wink:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Hans Weverling
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door MarkA »

viewtopic.php?f=64&t=524

Bij deze de herstellende scenario's en de sceneryupdates die eerder al op railsim.nl verschenen waren bij ons :stuck_out_tongue:
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 2):
Hans WeverlingRob Jansen
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Bertus
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 apr 2020, 15:06
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Bertus »

Op station Overvecht mis ik op het perron de bevestiging voor de klok ect.
Bij het klikken op de melkfles krijg ik geen flapuit te zien, dus mogelijk zou iemand mij kunnen helpen wat ik mis voor bestand.
Alvast bedankt, groet Bertus.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Marklin »

Hmm, wat in de handleiding staat vermeld heb je natuurlijk allemaal geïnstalleerd?
Maar daar staat wel degelijk in wat nodig is en dat ontbreekt bij jou, dan heb je deze download zeker over het hoofd gezien. :upside_down:
Afijn, een hint: 't Gooi Centraal
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Hans Weverling
Afbeelding

Prettige reis

Bertus
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 apr 2020, 15:06
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Bertus »

Dankjewel voor de hint Marklin.
Deze heb ik zeker over het hoofd gezien, het is nu voor elkaar.
Groet, Bertus.

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door MarkA »

Tijdens het testen van een scenario een paar puntjes gevonden:

Barneveld aansluiting kijkend in de richting van Amersfoort, een losse afspanner
Afbeelding

Tijdens het binnenrijden van Amersfoort komende vanaf de Fly-over richting de perronsporen mis ik wat bordjes en/of seinbeelden:
Ik krijg uitsluitend groene seinen, onderaan de fly-over een wit bordje 12 en vlak voor de wissels een bordje 6. Deze worden echter niet voorafgegaan door een verlangingsbord (geel), kortom je kunt als je zonder HUD rijdt niet weten dat je naar 60 moet remmen :smile: Verder kloppen de snelheden niet helemaal, gezien je van die kant helemaal geen 120km/h tegenkomt en je voor de wissels dient af te remmen naar 80km/h i.p.v. 60, er zijn echter wel wissel verbindingen voor resp. 60 en 40km/h

Afbeelding


Ik heb het aan de hand van deze cabinerit en sporenplan even voor je gekeken en kom dan tot het volgende:
- De snelheid mag bij het inrijden standaard omhoog naar 80km/h i.p.v. 60, het gele verlagingsbord dat dit aangeeft dient komende van de fly-over geplaatst te worden net voor wissel 273.
- Bij een rijweg naar spoor 4b, 5b, 9 of 10 kun je bij de inrijseinen (nummer 260 en 262) een snelheid van 60kmh opgeven.
- Bij een rijweg naar spoor 1, 2b of 3 kun je bij de inrijseinen (nummer 260 en 262) een snelheid van 40kmh opgeven, is volgens mij nu al gedaan.
- Bij rijwegen naar de sporen 6, 7 en 8 hoef je in de seinen niks op te geven en kom je dus met 80 binnen.
- De 120 mag je hier verwijderen en verhogen naar 130.

Afbeelding
Ik krijg hier een H bij een doorgaande rijweg met groene seinen naar het perron van Amersfoort. Dit is niet correct gezien de H alleen oplicht bij een niet doorgaande rijweg, dit om te voorkomen dat een goederentrein tot stilstand komt op een helling en mogelijk niet meer weg kan. In dit specifieke geval mag de H uit zodra het sein ná de fly-over (302) geel of beter is, dit kun je met de COHA seinen perfect simuleren in Train Simulator :smile:

De westkant van Amersfoort richting Utrecht en Amsterdam is volledig 40km/h met uitzondering van het spoor door de dive-under. Dwergsein mogen immers nóóit met een hogere snelheid dan 40km/h gepasseerd worden.

Ik hoop dat je met deze puntjes iets kan en bij vragen hoor ik het wel :sunglasses:
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Marklin »

Tsja MarkA, met de snelheden ben ik al langer mee aan het worstelen geweest want kom je vanaf station Amersfoort dan word het 120, dan 140 en wat verderop weer terug naar 130 km/u richting Apeldoorn.
Dus dat bord over de fly-over van 120 zou daar niet horen te te staan, mja je moet toch wat omdat het vanaf Amersfoort veel eerder 120 c.q. 140 km/u is/word.
Kan de 130 doortrekken naar het bord van de officiële 140, (wat ik er niet inmaak omdat het dan nog lastiger word) mja dan zullen daar borden moeten staan van 120 km/u die er niet horen te staan.
Kortom wat al eens vaker ter discussie is geweest dat je van beide kanten met verschillende snelheden zit. :upside_down:
Afbeelding

Prettige reis

and.i.oop
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 mei 2020, 19:16
3
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door and.i.oop »

Machinisten weten op een aantal sporen in Utrecht niet waar ze hun trein moeten parkeren.

Zo heeft spoor 8 wel bakbordjes maar 9, 11, 12 en 18 zijn nog niet voorzien. ;)

Er ontbreken een aantal bakbordjes op Utrecht Centraal:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen and.i.oop voor dit bericht:
rabby62

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Marklin »

and.i.oop schreef:
04 nov 2020, 16:15
Machinisten weten op een aantal sporen in Utrecht niet waar ze hun trein moeten parkeren.
Ja ik weet het, maar als ze niet aanwezig zijn gewoon doorrijden tot het einde is altijd goed. :joy:
Maar weet je wat het is; alles is terug te vinden zoals seinen waar die ca. staan enz. (sprenplan.nl) maar nergens is te vinden waar de bakborden staan en liefst nog met maten erbij.
Ofwel dat moet uit fimpjes gehaald worden, en die moeten dan net de aangegeven perrons aandoen waar ze nu nog niet staan.
Kan ze er wel klakkeloos neerzetten wat ook niet opschiet en krijg je mogelijk weer antwoorden dat het niet klopt of zo.
Afijn ik weet het goed gemaakt, als jij deze filmpjes weet te vinden, uiteraard met goed zichtbare bakborden, dan zal ik ze plaatsen. :stuck_out_tongue:
Afbeelding

Prettige reis

and.i.oop
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 mei 2020, 19:16
3
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door and.i.oop »

and.i.oop schreef:
04 nov 2020, 16:15
Afijn ik weet het goed gemaakt, als jij deze filmpjes weet te vinden, uiteraard met goed zichtbare bakborden, dan zal ik ze plaatsen. :stuck_out_tongue:

Kleine moeite :sunglasses:

Spoor 9:

Spoor 11:

Spoor 12:

Spoor 18:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Marklin »

Nou je weet ze iig sneller te vinden dan ik al zijn ze niet allemaal even duidelijk.
Mja het is toch iets om mee te beginnen en weten we ca. waar ze hangen en/of staan.
Ze zijn trouwens een stuk kleiner dan de voorhanden zijnde borden van Coha.

Edit/
Ze zijn te schalen met links de originele, dat scheelt weer werk voor Coha. :smile:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Conner
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Sebastiaan0125
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 okt 2020, 16:53
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door Sebastiaan0125 »

Marklin schreef:
04 nov 2020, 16:36
Ja ik weet het, maar als ze niet aanwezig zijn gewoon doorrijden tot het einde is altijd goed. :joy:
Maar weet je wat het is; alles is terug te vinden zoals seinen waar die ca. staan enz. (sprenplan.nl) maar nergens is te vinden waar de bakborden staan en liefst nog met maten erbij.
Ofwel dat moet uit fimpjes gehaald worden, en die moeten dan net de aangegeven perrons aandoen waar ze nu nog niet staan.
Kan ze er wel klakkeloos neerzetten wat ook niet opschiet en krijg je mogelijk weer antwoorden dat het niet klopt of zo.
Afijn ik weet het goed gemaakt, als jij deze filmpjes weet te vinden, uiteraard met goed zichtbare bakborden, dan zal ik ze plaatsen. :stuck_out_tongue:
Wil best eens voor je kijken op de perrons, woon er een kwartiertje van af. PM me maar als je dat wilt en wat je dan wilt.

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door MarkA »

Marklin schreef:
04 nov 2020, 10:57
Tsja MarkA, met de snelheden ben ik al langer mee aan het worstelen geweest want kom je vanaf station Amersfoort dan word het 120, dan 140 en wat verderop weer terug naar 130 km/u richting Apeldoorn.
Wat je kunt toen is voor de Noordelijke 2 sporen de snelheden en bebording aanhouden die je tijdens het inrijden aantreft, en voor de zuidelijke 2 sporen die van het uitrijden, op een enkele uitzondering na zul je de sporen toch op die manier gebruiken in scenario's :smile:
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
DutchDriver
Moderator
Berichten: 248
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Valleilijn
Gegeven waarderingen: 123 keren
Ontvangen waarderingen: 418 keren
Contacteer:

Re: 't Hart van Nederland V1.5

Bericht door DutchDriver »

120 komt sowieso niet voor op de inrijsporen vanuit Barneveld danwel Zwolle.
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Routes”