TSW en RW lopen vast

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
Ronmat64
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 apr 2020, 18:49
3
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren

TSW en RW lopen vast

Bericht door Ronmat64 »

Hallo Simmers,
Misschien weet een van jullie de oplossing voor mijn probleem.
Zo,n ruim 2 weken geleden liep tijdens het spelen van RW mijn pc helemaal vast en deed niets meer. Ik ben naar mijn computershop gegaan en die constateerde dat de 2e HD schijf defect was. Nu was ik toch al mijn schijf te laten vervangen omdat in het verleden mijn eerste schijf al heeft laten vervangen voor SD. TSW die op C staat draaide beter als RW. De bestanden van RW zijn keurig overgezet op een 2 tera SD schijf en ik het bijna 2 weken probleemloos kunnen simmen.sinds afgelopen donderdag loopt RW weer vast maar TSW deed het nog prima, maar ook liet het zojuist afweten.

Omdat ik in het verleden wel meer een problemen hebt gehad met RW heb ik de integriteit laten controleren en hij heeft ongeveer 1200 bestanden opnieuw geïnstalleerd. Dit ben ik nu ook aan het doen voor TSW!

Hebben jullie een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn? In eerste instantie dacht ik zel aan de videokaart maar die is net 2 jaar oud en ik heb wel gewoon beeld en kan ook filmpjes probleemloos afspelen.
Voor het opnieuw installeren van TSW is niet zo,n probleem maar voor RW is dat lastiger omdat ik heel wat extra op deze sim heb staan! de bestanden asset en content staan beide op 231 GB dus dat is nog al wat.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :joy:

Gebruikersavatar
Blivius92
Moderator
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

Re: TSW en RW lopen vast

Bericht door Blivius92 »

Hallo Ron,

Het zou ook geheugen / mainboard gerelateerd kunnen zijn.

je kan een geheugen test op je pc draaien om te checken of het niet aan je geheugen ligt.
Afbeelding


Simulatie youtuber: Youtube Twitch
Dutchsims moderator

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: TSW en RW lopen vast

Bericht door Koplopermau »

Hmmm. Een bevriezende game ligt vaak niet aan de harde schijf of SSD. Dan krijg je simpelweg lagspikes en zal het spel inderdaad langzaam gaan lopen maar (waarschijnlijk) niet crashen. Wat Blivius92 zegt lijkt mij ook het geval, het probleem ligt iets dieper.

Het eerste wat je moet doen zijn de drivers van je grafische kaart updaten. Deze zijn 9 van de 10 keer de oorzaak van harde vastlopers. Heb je verder nog problemen ondervonden als je andere spellen speelde dan Train Simulator en Train Sim World? Als je bij andere spellen ook vastlopers hebt. Zo ja: Dan ligt het niet specifiek aan TS / TSW en kunnen we vanaf daar verder kijken.

Heb je ook vaak last van Blue Screens of Death? Bij defectief geheugen zal je vaak dezelfde foutmelding zien bij zo'n bluescreen (Memory Management komt dan vaak voor). Bij een defect moederbord zal je veel vage foutmeldingen hebben die eigenlijk nergens op slaan. Hoe willekeuriger de foutmelding hoe groter de kans op een defect moederbord.

Maar voordat we dat volledig vaststellen eerst maar eens kijken naar de drivers. :)

Groet,
Koplopermau
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”