Scenario's van Svenny....

Hier vind je alle onderwerpen over scenario's die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Scenario's van Svenny....

Bericht door Marklin »

Hier staat een scenario van Svenny te downloaden: viewtopic.php?f=64&t=851 voor 't HvN V1.5
Het team test alles dus zal wel aan mij liggen, maar in het begin heb ik al een conflict met de spelerstrein en IC 1722 Den Haag.
Hier wil het geval als ik mag vertrekken het sein op rood springt waarbij de IC 1722 voor gaat en kan natuurlijk al is het niet gebruikelijk.
Afijn, na een 100 meter gaat de IC 1722 op de noodrem en rijd met ca. 1 km/u verder wat zo blijft en ik dus geblokkeerd word en zodoende nooit meer op tijd in Amersfoort aankom.
Kortom met dit gegeven de vraag; hoe zit het bij jullie? :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Clipmeneernl
Berichten: 581
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:15
3
Gegeven waarderingen: 270 keren
Ontvangen waarderingen: 454 keren
Contacteer:

Re: Scenario's van Svenny....

Bericht door Clipmeneernl »

Speel je dit scenario niet op v1,6, en had je niet seinen veranderd in Amf in v1,6? Misschien ligt het daar aan :D

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: Scenario's van Svenny....

Bericht door MarkA »

Wij testen scenario's inderdaad op de laatst beschikbare releaseversie van een route, in dit geval dus V1.5.

Zoals op onderstaande afbeelding te zien is mag ik hier op vertrektijd Utrecht Centraal verlaten voor de IC1722 uit, waardoor ik op tijd aan kan komen in Amersfoort Centraal.
Afbeelding

Probeer jij het scenario op V1.5 die hier in de downloadsectie of je WIP versie van de route?
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Scenario's van Svenny....

Bericht door Marklin »

Hmm, ja uiteraard rij ik dat op de originele V1.5 wat achter de hand is met 47b6f7ad-85b8-667f-975a-5aeb7c18d28c-v15 en ff wijzig t.o.v. -v16
Toch vreemd, maar zal de -v15 er eens afgooien en opnieuw installeren, eens kijken wat het scenario dan doet. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Scenario's van Svenny....

Bericht door Marklin »

Nee, met opnieuw installeren veranderd er niets aan en blijft het zoals genoemd.
Mja het is en blijft TS met zijn onverklarbare nukken. :upside_down:
Afijn ik heb/had het opgelost door de IC 1722 Den Haag 10 sec. minder wachttijd te geven na uit/aanvinken van de dienstregeling. ((S) StoppingPoint4)
En dat uit/aanvinken is ook bij een opdracht van de spelerstrein gedaan waar ik een rode tijd kreeg. (naar Amersfoort)
Hiermee kreeg ik bij de start meteen rood en vertrekt de IC 1722 eerst (net zo mooi) en na ff wachten autom. groen krijg.

Zie onder, het sein is netjes groen en springt nagenoeg gelijktijdig als de passagiers zijn in/uit gestapt op rood met als gevolg een noodremming van de IC 1722.

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 463
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
3
Gegeven waarderingen: 1758 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: Scenario's van Svenny....

Bericht door Wadlopertje »

Ik heb het ook gereden en mijn sein bleef ook op rood (hoewel die eerst groen was voor vertrektijd).
Met tab kon ik er wel langs en had daarna verder geen problemen meer.
Ik speel op versie 1.5

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: Scenario's van Svenny....

Bericht door Koplopermau »

Ik heb dit scenario gister getest en goed werkend bevonden, op het op rood springende sein na. Aangezien dit netjes vermeld stond heb ik dit genegeerd en ben ik vertrokken alsof ik groen had. Ik kon het scenario toen zonder problemen uitrijden.
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Scenario's van Svenny....

Bericht door Marklin »

Nou ik kan het nog vreemder maken, had de route en het scenario er dan opnieuw opgezet maar nog niet gewijzigd.
Dat heb ik zojuist wel gedaan door alleen de dienstregeling van de IC 1722 ((S) StoppingPoint4) uit/aan te vinken en 9 sec. eerder vertrekken opleverde. En wat dacht je wat, bij de start is het groen -> even rood -> en weer groen waarbij ik dus wel voor ga. :thinking:

Ps. hebben jullie trouwens ook dat de trein bij start in de cab even tekeer gaat als een wilde hengst?
Zo ja dan vraag ik mij af of dat wel goed is omdat andere treinen dat niet c.q. stukken minder hebben.
Afbeelding

Prettige reis

kph
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 apr 2020, 12:16
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Scenario's van Svenny....

Bericht door kph »

Die wilde bewegingen van de cabine herken ik ook in een van mijn scenario's bij de start in Breda met een ICMm als spelerstrein.

groet,
Kees.

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: Scenario's van Svenny....

Bericht door MarkA »

Dat is inderdaad een bekend probleem met de ICMm, waarbij hoe meer bakken je er aanhangt des te erger het wordt. Bij een scenario met 15bakken ICMm ga je bijna door de stuurtafel heen aan het begin :sweat_smile:
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht:
Wadlopertje
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Plaats reactie

Terug naar “Scenario's”