Frison objecten
-
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
- 4
- Gegeven waarderingen: 1799 keren
- Ontvangen waarderingen: 240 keren
Re: Frison objecten
Mooi Frison! Naast grote gebouwen zoals stations die je geweldig namaakt zijn dit soort objecten ook van zeer toegevoegde waarde aan een route.
Deze details maken de virtuele wereld net even dat beetje extra!
Deze details maken de virtuele wereld net even dat beetje extra!
- Deze gebruikers waarderen Wadlopertje voor dit bericht:
- Sebas1700
-
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1306 keren
- Ontvangen waarderingen: 8199 keren
Re: Frison objecten
Voor de perfectionisten, nu beschikbaar op mijn Google Drive en later ook via ChrisTrains en DutchSims:
NS Huisregels bord
Hangt op ieder station op meerdere plaatsen, kan tegen een paal of muur geplaatst worden.
NS Huisregels bord
Hangt op ieder station op meerdere plaatsen, kan tegen een paal of muur geplaatst worden.
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 9):
- JobPeeters • Marklin • mkasthijs • Koplopermau • Roy • rabby62 • Daniel • rommy136 • Louke1968
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Moderator
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Gegeven waarderingen: 113 keren
- Ontvangen waarderingen: 285 keren
Re: Frison objecten
Soms zie je ineens objecten waarvan je niet wist dat je ze miste. Dat huisregels bord is er zo eentje. Bedankt, ik zie ze snel verschijnen in de update van het pakket.
- Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht:
- Frison
-
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1306 keren
- Ontvangen waarderingen: 8199 keren
Re: Frison objecten
NielsB_ schreef: ↑17 mar 2021, 11:05Ik sluit me aan bij Marklin. Rust is moet je ook pakken, een kortere periode even niks maken is alleen maar goed
Ik heb nog wel een stel gebouwen langs de lijn Apeldoorn - Apeldoorn VAM die ik goed zou kunnen gebruiken als je wat wil maken, echter heb ik tot nu toe afgehouden met deze aanvragen omdat ik hier weinig tot geen informatie over heb...
Het betreft dan deze museumloods:
https://www.google.nl/maps/@52.1878957, ... 312!8i6656
welke ook op deze cabview goed te zien is: https://youtu.be/U43Ds06G95Q?t=2064
en het VAM gebouw zelf:
https://www.google.nl/maps/@52.1809873, ... 384!8i8192
Vooral het VAM gebouw heb ik echt weinig bruikbare informatie over kunnen vinden.... Als deze objecten dus niet te doen zijn vanwege een gebrek aan informatie is dat zeer begrijpelijk
Momenteel zijn beide objecten als W.I.P. in behandeling
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
- Daniel • Marklin
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
- 4
- Gegeven waarderingen: 617 keren
- Ontvangen waarderingen: 961 keren
Re: Frison objecten
Dat is goed nieuws! Ben zeer benieuwd of het je lukt met de zeer beperkte hoeveelheid informatie die er beschikbaar isd
In ieder geval alvast bedankt
In ieder geval alvast bedankt
-
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1306 keren
- Ontvangen waarderingen: 8199 keren
Re: Frison objecten
Nu beschikbaar op mijn Google Drive en later ook via ChrisTrains en DutchSims:
VSM Loods Apeldoorn
VSM Loods Apeldoorn
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 7):
- NielsB_ • JobPeeters • TjoeTjoe • Marklin • rabby62 • Daniel • Louke1968
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
- 4
- Gegeven waarderingen: 617 keren
- Ontvangen waarderingen: 961 keren
Re: Frison objecten
Hij past in ieder geval mooi!
Bedankt Frison
Bedankt Frison
- Deze gebruikers waarderen NielsB_ voor dit bericht (totaal 4):
- JobPeeters • Frison • Louke1968 • rabby62
-
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1306 keren
- Ontvangen waarderingen: 8199 keren
Re: Frison objecten
W.I.P.
Een leuk zoek klusje, de VAM te Apeldoorn.
Een leuk zoek klusje, de VAM te Apeldoorn.
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 7):
- NielsB_ • Roy • Marklin • JobPeeters • Louke1968 • rabby62 • mkasthijs
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Download Manager
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Locatie: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 466 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: Frison objecten
- Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
- Frison
-
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1306 keren
- Ontvangen waarderingen: 8199 keren
Re: Frison objecten
Nu beschikbaar op mijn Google Drive en later ook via ChrisTrains en DutchSims:
VAM Apeldoorn
VAM Apeldoorn
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 8):
- mkasthijs • NielsB_ • Marklin • Wadlopertje • Daniel • TjoeTjoe • rommy136 • rabby62
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 4
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1724 keren
- Ontvangen waarderingen: 1460 keren
Re: Frison objecten
Kan het kloppen dat de stopstrepen missen in het pakket scenary 2 van Frits?Rubku_NL schreef: ↑11 apr 2021, 17:55Vandaag is Object Pack 3 bijgewerkt. Dankjewel Frison!
Te vinden via ChrisTrains en DutchSims!
Ik hoorde Bjorn namelijk in NO NL dat hij de stopstrepen niet heeft (dat wist hij overigens zelf nog niet, dat het om de stopstrepen ging), maar dat het bijwerken van de pakketten van Frits niks hielp bij Bjorn.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5
-
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1306 keren
- Ontvangen waarderingen: 8199 keren
Re: Frison objecten
Geen idee, maar ik zal het aan Chris vragen. Ze zijn wel los te downloaden op mijn Google Drive : "Wegmarkeringen" en "Wegmarkeringen Nieuw"
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
- mkasthijs
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Moderator
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Gegeven waarderingen: 113 keren
- Ontvangen waarderingen: 285 keren
Re: Frison objecten
Hoi Frison,
Ik heb een verzoekje voor een loopbrug. Ik was bezig met het plaatsen van lampen op Alkmear, en wat mij opviel is dat in de nacht je brug vreselijke lag veroorzaakt. In mijn chat werd geopperd dat dit ligt aan de 'Cast Shadows' instelling van de lichtbronnen in de brug.
Mijn vraag is dan ook: Is het mogelijk de brug aan te passen zodat deze geen 'Cast Shadows' meer gebruikt om deze lag op te lossen? Zie ook de screenshots - als de brug niet in beeld is stijgt de FPS enorm, zodra de brug in beeld is valt de FPS terug naar 14.
Kijkende naar de brug:
Kijkende van de brug af:
Close up van de brug:
Zolang de brug in beeld is is de FPS laag:
Overigens werkt de brug overdag gewoon prima.
Groet,
Koplopermau
Ik heb een verzoekje voor een loopbrug. Ik was bezig met het plaatsen van lampen op Alkmear, en wat mij opviel is dat in de nacht je brug vreselijke lag veroorzaakt. In mijn chat werd geopperd dat dit ligt aan de 'Cast Shadows' instelling van de lichtbronnen in de brug.
Mijn vraag is dan ook: Is het mogelijk de brug aan te passen zodat deze geen 'Cast Shadows' meer gebruikt om deze lag op te lossen? Zie ook de screenshots - als de brug niet in beeld is stijgt de FPS enorm, zodra de brug in beeld is valt de FPS terug naar 14.
Kijkende naar de brug:
Kijkende van de brug af:
Close up van de brug:
Zolang de brug in beeld is is de FPS laag:
Overigens werkt de brug overdag gewoon prima.
Groet,
Koplopermau
-
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1306 keren
- Ontvangen waarderingen: 8199 keren
Re: Frison objecten
Toevallig eerder deze week een soortgelijke vraag gehad, waarop ik antwoordde dat er wat ontwerp qua licht niet iets is waar je wat aan kan doen. Het is een basis instelling die doet waar het bedoeld is, licht genereren. Oplossing zou dan kunnen zijn om minder lichtpunten te gebruiken.
Nu jij iets speciaals aandraagt, de cast shadows, zal ik morgen even kijken of daar inderdaad wat aan te doen is. Als deze test goed uitpakt, komt er uiteraard een update die dan ook voor de eerste vragensteller gebruikt kan worden.
Kortom, hier ga ik morgen even naar kijken.
Nu jij iets speciaals aandraagt, de cast shadows, zal ik morgen even kijken of daar inderdaad wat aan te doen is. Als deze test goed uitpakt, komt er uiteraard een update die dan ook voor de eerste vragensteller gebruikt kan worden.
Kortom, hier ga ik morgen even naar kijken.
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 3):
- Jepparama • Koplopermau • mkasthijs
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Beheerder
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 664 keren
Re: Frison objecten
Ik heb het wat betreft dit object in mijn TS installatie min of meer opgelost door in het bestand:
RailWorks\Assets\Frison\Materiaal\Scenery 2\Voetgangersbrug modulair\Lights\TL_lichtbron_dag-nacht.bin
De volgende regel op 'eFalse' te zetten:
<CastsShadows d:type="cDeltaString">eTrue</CastsShadows>
CastShadows op lightsources is een functie waar TS eigenlijk niet goed mee om kan gaan, op routeniveau gebruik ik die optie namelijk ook nooit bij het plaatsen van losse lichtbronnen om dezelfde rede
RailWorks\Assets\Frison\Materiaal\Scenery 2\Voetgangersbrug modulair\Lights\TL_lichtbron_dag-nacht.bin
De volgende regel op 'eFalse' te zetten:
<CastsShadows d:type="cDeltaString">eTrue</CastsShadows>
CastShadows op lightsources is een functie waar TS eigenlijk niet goed mee om kan gaan, op routeniveau gebruik ik die optie namelijk ook nooit bij het plaatsen van losse lichtbronnen om dezelfde rede
- Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht:
- Frison
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community
Voor én door de Nederlandse Community
-
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1306 keren
- Ontvangen waarderingen: 8199 keren
Re: Frison objecten
Nou, ik snap er totaal niets van!
In alle door mij gebruikte vormen van licht uit de map "lights" staat als je met de Blueprinteditor kijkt, de vlag van "Cast Shadow" NIET gezet, dus geen "vinkje" (waarom zou ik ook, als je niet weet waar dat voor dient?) maaaaaaaaaaaar, als je dan met een gewone editor in de .xml file kijkt, staat er doodleuk "eTrue" ingevuld.
Wat je ook ingeeft in de Blueprinteditor, wel of geen vinkje, daar veranderd dus niets aan, helaas.
Kortom, ik heb geen idee waarom dit niet werkt.
Nou heb ik even gezocht in alle door mij gemaakte objecten op gebruik van licht, dat zijn er gelukkig niet zo heel veel. Met het nodige handwerk is dat wel te verhelpen, maar:
Ik heb zo eens wat andere lichtbronnen van derden bekeken en wat schetst mijn verbazing?
- Christrains = Cast Shadow = eTrue
- Dodovogel = Cast Shadow = eTrue
- Coha = Cast Shadow = eTrue
- Aerosoft = Cast Shadow = eTrue
Kortom, ik weet het even niet meer wat wijsheid is
In alle door mij gebruikte vormen van licht uit de map "lights" staat als je met de Blueprinteditor kijkt, de vlag van "Cast Shadow" NIET gezet, dus geen "vinkje" (waarom zou ik ook, als je niet weet waar dat voor dient?) maaaaaaaaaaaar, als je dan met een gewone editor in de .xml file kijkt, staat er doodleuk "eTrue" ingevuld.
Wat je ook ingeeft in de Blueprinteditor, wel of geen vinkje, daar veranderd dus niets aan, helaas.
Kortom, ik heb geen idee waarom dit niet werkt.
Nou heb ik even gezocht in alle door mij gemaakte objecten op gebruik van licht, dat zijn er gelukkig niet zo heel veel. Met het nodige handwerk is dat wel te verhelpen, maar:
Ik heb zo eens wat andere lichtbronnen van derden bekeken en wat schetst mijn verbazing?
- Christrains = Cast Shadow = eTrue
- Dodovogel = Cast Shadow = eTrue
- Coha = Cast Shadow = eTrue
- Aerosoft = Cast Shadow = eTrue
Kortom, ik weet het even niet meer wat wijsheid is
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Beheerder
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 664 keren
Re: Frison objecten
Het was kennelijk iets (te) laat gister toen ik mijn bericht typte, CastShadows kan gewoon op eTrue blijven staan, dat is de schaduw van het alleen in de editor zichtbare bolletje.
Voor de schaduw van het licht zelf gaan het om de volgende string die beter op 0 kan staan.
<CastShadow d:type="bool">0</CastShadow>
Voor de schaduw van het licht zelf gaan het om de volgende string die beter op 0 kan staan.
<CastShadow d:type="bool">0</CastShadow>
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community
Voor én door de Nederlandse Community
-
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1306 keren
- Ontvangen waarderingen: 8199 keren
Re: Frison objecten
Oke, dat veranderd de zaak, ik ga opnieuw kijken.MarkA schreef: ↑12 apr 2021, 10:45Het was kennelijk iets (te) laat gister toen ik mijn bericht typte, CastShadows kan gewoon op eTrue blijven staan, dat is de schaduw van het alleen in de editor zichtbare bolletje.
Voor de schaduw van het licht zelf gaan het om de volgende string die beter op 0 kan staan.
<CastShadow d:type="bool">0</CastShadow>
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1306 keren
- Ontvangen waarderingen: 8199 keren
Re: Frison objecten
Zo, dat was even schrikkenFrison schreef: ↑12 apr 2021, 10:59Oke, dat veranderd de zaak, ik ga opnieuw kijken.MarkA schreef: ↑12 apr 2021, 10:45Het was kennelijk iets (te) laat gister toen ik mijn bericht typte, CastShadows kan gewoon op eTrue blijven staan, dat is de schaduw van het alleen in de editor zichtbare bolletje.
Voor de schaduw van het licht zelf gaan het om de volgende string die beter op 0 kan staan.
<CastShadow d:type="bool">0</CastShadow>
Maar dat werkt inderdaad wel, dus bij deze even een controle uitgevoerd over meerdere licht objecten en de brug lijkt vooralsnog de enige te zijn die deze instelling heeft/had. Inmiddels zal ik een update maken voor de brug.
Mochten er nog meer licht objecten zijn, die "lag" geven, laat het even weten, dan pas ik dat indien nodig ook aan. Ik weet dat er een vraag was over de route NO-NL, maar zie zo gauw niet welk object dat zou moeten zijn, dus dat hoor ik graag.
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
- MarkA • mkasthijs
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1306 keren
- Ontvangen waarderingen: 8199 keren
Re: Frison objecten
Nu beschikbaar op mijn Google Drive en later ook via ChrisTrains en DutchSims, een UPDATE voor:
Voetgangersbrug modulair
Hiermee is de "lag" in de nachtelijke uren verdwenen (hoop ik)
Voetgangersbrug modulair
Hiermee is de "lag" in de nachtelijke uren verdwenen (hoop ik)
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 10):
- NielsB_ • Blivius92 • MarkA • Daniel • Jepparama • Wadlopertje • Owin • rommy136 • rabby62 • mkasthijs
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
- 4
- Gegeven waarderingen: 617 keren
- Ontvangen waarderingen: 961 keren
Re: Frison objecten
Heb de VAM net even in de route geplaatst. Past zonder problemen!
Nogmaals bedankt Frison!
Nogmaals bedankt Frison!
- Deze gebruikers waarderen NielsB_ voor dit bericht (totaal 2):
- Frison • mkasthijs
-
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1306 keren
- Ontvangen waarderingen: 8199 keren
Re: Frison objecten
Nu beschikbaar op mijn Google Drive en later ook via ChrisTrains en DutchSims:
Etage fietsenrek.
Steeds meer te vinden rondom stations.
Etage fietsenrek.
Steeds meer te vinden rondom stations.
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
- mkasthijs • Marklin
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 4
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1724 keren
- Ontvangen waarderingen: 1460 keren
Re: Frison objecten
In Noordoost NL betreft het de volgende objecten die die lag geven:
"Scenery 2~Voetgangersbrug modulair~Lights~TL lichtbron dag-nacht.xml" op RGS Zwolle
"Scenery~Voetgangersbrug~Lights~TL lichtbron dag-nacht.xml" op De Vork bij Groningen
Ter info:
Object "Scenery~TL verlichting~TL dag-nacht klein.xml" kan je zoveel bij elkaar plaatsen zonder een probleem hiermee te hebben.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5
-
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1306 keren
- Ontvangen waarderingen: 8199 keren
Re: Frison objecten
Oké, dat is dezelfde als eerder aangegeven en die is dus al geüpdatet
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
- mkasthijs
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 4
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1724 keren
- Ontvangen waarderingen: 1460 keren
Re: Frison objecten
Ow, echt? Ik zie ze nog niet staan op jouw Drive als bijgewerkt. Laatste is de voetgangersbrug qua lampen.
Edit: Lezen is soms ook een vak apart.
Alleen deze dan nog Frits om bij te werken
Voetgangersbrug.rwp
Edit: Lezen is soms ook een vak apart.
Alleen deze dan nog Frits om bij te werken
Voetgangersbrug.rwp
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5