Routebouwers 101

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Clipmeneernl
Berichten: 581
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:15
3
Gegeven waarderingen: 270 keren
Ontvangen waarderingen: 454 keren
Contacteer:

Re: Routebouwers 101

Bericht door Clipmeneernl »

Ik ben benieuwd, ondanks dat Nijmegen-Venlo niet het makkelijkste traject is om te maken zal ik dit topic in de gaten houden. Veel succes :smile:

Treinen in Beeld
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mei 2021, 14:43
2
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Treinen in Beeld »

Spoor-nl schreef:
20 mei 2021, 15:23
Naar mijn idee is het wel tijd dat de Limburgse (neven) lijnen er gaan komen, en aangezien de uitkomst van de poll wel duidelijk was, heb ik besloten de volgende trajecten te gaan bouwen;

Nijmegen-Venlo
Venlo-Roermond
Roermond-Sittard
Sittard-Maastricht
Sittard-Heerlen
Maastricht-Schin op Geul
Schin op Geul-Simpelveld-Vetschau (ZLSM)
Schin op Geul-Heerlen-Kerkrade
Simpelveld-Kerkrade (ZLSM)


De komende tijd is het verzamelen van de foto's en dergelijke (noodzakelijke) informatie, en daarna kan begonnen worden met de bouw, waarbij ik als starttraject Nm-Vl-Rm kies. Van daar uit zal ik de andere spoorlijnen dus gaan uitwerken. Ik weet dat er al door enkelen onder ons aan Eindhoven-Maastricht/Heerlen gewerkt wordt, maar daar is al het een en ander over gesproken, en zal voorlopig geen probleem vormen.

Als er mensen zijn die mee zouden willen werken (en het liefst eerder al een route hebben uitgebracht -ervaring- ) kan je mij een privébericht sturen.
Alles is welkom :stuck_out_tongue:

Doel is om de routes (uiteraard) waarheidsgetrouw na te bouwen, en zoveel mogelijk gratis objecten te gebruiken.
Ik weet dat het een groots plan is, en er zal ongetwijfeld het een en ander bijgeschaafd gaan worden, maar daar tegenover staat dat ik motivatie en tijd in overvloed heb, en een groot doorzettingsvermogen heb :sunglasses:

Afbeelding
De rode lijn geeft aan wat er op de planning staat. Al is niet alles daar onderin Limburg even duidelijk weergegeven, maar het geeft (hopelijk) een idee.
Ik heb dit bericht overigens geplaatst met m'n oude account. Ik ga vanaf nu verder met dit account.
Clipmeneernl schreef:
20 mei 2021, 16:46
Ik ben benieuwd, ondanks dat Nijmegen-Venlo niet het makkelijkste traject is om te maken zal ik dit topic in de gaten houden. Veel succes :smile:
Ha, dankje! Ik zie er naar uit om een eigen topic te beginnen, maar daarvoor zal er nog flink wat werk verzet moeten worden...
Deze gebruikers waarderen Treinen in Beeld voor dit bericht:
rabby62

Gebruikersavatar
john4519
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2020, 14:05
3
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door john4519 »

ooooo wat leuk ik kijk er al naar uit naar deze route en al heel zeker naar het stuk Schin op Geul naar Simpelveld want is de omgeving waar ik woon

Treinen in Beeld
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mei 2021, 14:43
2
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Treinen in Beeld »

john4519 schreef:
22 mei 2021, 10:47
ooooo wat leuk ik kijk er al naar uit naar deze route en al heel zeker naar het stuk Schin op Geul naar Simpelveld want is de omgeving waar ik woon
Ha, dat is mooi om te horen! Ik hoop ergens binnen 3 weken te kunnen starten, en dan, als alles mee zit, zal dat Schin op Geul-Simpelveld met een paar jaartjes er hopelijk zijn.
Eerst ga ik namelijk beginnen met de Maaslijn, Nijmegen-Roermond.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Routebouwers 101

Bericht door Frison »

Even voor de duidelijkheid, er al iemand begonnen met Maastricht - Heerlen en ook flink gevorderd. Helaas is er bij de bouwer ziekte tussen gekomen waardoor het e.e.a. stil ligt, maar dan weet je in ieder geval dat er al veel objecten beschikbaar zijn voor dat stuk. :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
john4519
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2020, 14:05
3
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door john4519 »

ja oke is goed neem de tijd en doe rustig aan er mee zou ik zeggen

Treinen in Beeld
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mei 2021, 14:43
2
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Treinen in Beeld »

Frison schreef:
22 mei 2021, 12:14
Even voor de duidelijkheid, er al iemand begonnen met Maastricht - Heerlen en ook flink gevorderd. Helaas is er bij de bouwer ziekte tussen gekomen waardoor het e.e.a. stil ligt, maar dan weet je in ieder geval dat er al veel objecten beschikbaar zijn voor dat stuk. :wink:
Ja, ik had er wat van gelezen. Ik zag ook dat DenverTucker op Simtogether sinds 7 november (of wat het nu 7 oktober, in elk geval iets in die trant) niet meer online was geweest. Ik heb intussen alle bruikbare objecten gedownload, en zag dat inderdaad een aantal stations ervan gemaakt waren (zien er mooi uit!), dus dat zit mee.

Trouwens, direct maar een vraagje waar ik mee zat. Ik zag dat jij alleen objecten bouwt voor routes die zegmaar af, dus gereleased zijn.
Houdt dat in dat je moet wachten, tot je een route (of ook een traject?) gereleased heb, en daarna 'pas' een stationsgebouw kan plaatsen? Of kan zoiets ook, als een route getest wordt door de bétatesters? Anders moet ik bij de stations even nog wat ruimte vrijmaken voor het toekomstige gebouw.
john4519 schreef:
22 mei 2021, 13:02
ja oke is goed neem de tijd en doe rustig aan er mee zou ik zeggen
Yep, dankje.
Heb inmiddels alle objecten waarvan je van te voren wel weet dat ze noodzakelijk zijn gedownload, dus ben in dat opzicht goed voorbereid.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Routebouwers 101

Bericht door Frison »

Treinen in Beeld schreef:
22 mei 2021, 17:40
Frison schreef:
22 mei 2021, 12:14
Even voor de duidelijkheid, er al iemand begonnen met Maastricht - Heerlen en ook flink gevorderd. Helaas is er bij de bouwer ziekte tussen gekomen waardoor het e.e.a. stil ligt, maar dan weet je in ieder geval dat er al veel objecten beschikbaar zijn voor dat stuk. :wink:
Ja, ik had er wat van gelezen. Ik zag ook dat DenverTucker op Simtogether sinds 7 november (of wat het nu 7 juli, in elk geval iets in die trant) niet meer online was geweest. Ik heb intussen alle bruikbare objecten gedownloaden, en zag dat inderdaad een aantal stations ervan gemaakt waren (zien er mooi uit!), dus dat zit mee.

Trouwens, direct maar een vraagje waar ik mee zat. Ik zag dat jij alleen objecten bouwt voor routes die zegmaar af, dus gereleased zijn.
Houdt dat in dat je moet wachten, tot je een route (of ook een traject?) gereleased heb, en daarna 'pas' een stationsgebouw kan plaatsen? Of kan zoiets ook, als een route getest wordt door de bétatesters? Anders moet ik bij de stations even nog wat ruimte vrijmaken voor het toekomstige gebouw.
De reeds gemaakte objecten, maakt niet uit wat dat is, mag je gewoon gebruiken en dus plaatsen. Wat ik niet doe, is het maken van nieuwe objecten voor een route die nog niet is uitgebracht, daar ben ik al te veel keren ingestonken. Objecten maken voor nooit uitgebrachte routes is zonde van de tijd, toch? :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Treinen in Beeld
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mei 2021, 14:43
2
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Treinen in Beeld »

Frison schreef:
22 mei 2021, 18:57


De reeds gemaakte objecten, maakt niet uit wat dat is, mag je gewoon gebruiken en dus plaatsen. Wat ik niet doe, is het maken van nieuwe objecten voor een route die nog niet is uitgebracht, daar ben ik al te veel keren ingestonken. Objecten maken voor nooit uitgebrachte routes is zonde van de tijd, toch? :wink:
Zeker, da's werk voor niets. Dan breng ik het vast uit als Nm-Vl af is, in zekere zin is dat een route. Had eerder het plan alles pas uit te brengen zodra alle trajecten af zijn waar ik op doel, maar dat duurt me te lang met die objecten. :stuck_out_tongue:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Marklin »

Treinen in Beeld schreef:
22 mei 2021, 19:25
..... Dan breng ik het vast uit als Nm-Vl af is, in zekere zin is dat een route .....
Ja zo doet iedereen dat als er een traject (route) af is hem releasen als V1. (al kom je later altijd wel iets tegen wat beter/anders had gekund)
Op deze manier kunnen gebruikers rijden en reacties geven enz. over hetgeen zover klaar is.
Dan hou je er zelf ook plezier in al kan de motivatie soms wat minder zijn. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Treinen in Beeld
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mei 2021, 14:43
2
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Treinen in Beeld »

Klopt, maar ik had eerst plannen om Nm-Rm als geheel te doen.

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 411
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
3
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door rommy136 »

Even wat aan het knutselen aan mijn nieuwe route probeersel.

Afbeelding

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen rommy136 voor dit bericht (totaal 3):
WadlopertjeFrisonTjoeTjoe
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
DeNederlandseTrein
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 feb 2021, 14:54
3
Gegeven waarderingen: 119 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door DeNederlandseTrein »

Ik ben vrij recent begonnen met een fictieve TS2021 route,
waarin een klein stuk België, klein stuk Duitsland en Nederland berijdbaar zijn. Mijn route bevat tot nu toe ongeveer 15 - 20 stations.

De eerste screenshots:

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Marklin »

rommy136 schreef:
05 jun 2021, 09:56
Even wat aan het knutselen aan mijn nieuwe route probeersel.
Een fraai probeersel, alleen staan de seinen bij 1 wel heel dicht op elkaar en vraag mij af of dit in werkelijk ook zo is?
Men kan wat betreft veiligheid niet fatsoenlijk een trap opkomen om een lamp te vervangen o.i.d. :wink:
Mja dat zal dan wel zo wezen als je dit bijv. van een traject video hebt.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 411
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
3
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door rommy136 »

Hoi,

Ik zal er eens naar kijken. Het is allemaal fictief dus ik kan er zo nog even naar kijken :)

Mvg Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Treinen in Beeld
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mei 2021, 14:43
2
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Treinen in Beeld »

Screenshots zullen later pas komen, maar bij deze wil ik bekendmaken dat ik begonnen ben aan de Maaslijn.

Begonnen is met station Boxmeer, daarvan zijn de sporen aan de zuidkant gereed, en is de eerste overweg af (denk aan hekken, lantaarnpalen, weg en overwegbomen).

Komende week hoop ik te werken aan de stationsomgeving van Boxmeer, en de omgeving ten zuiden van de eerder genoemde overweg (Sint Anthonisweg).
Deze gebruikers waarderen Treinen in Beeld voor dit bericht:
Wadlopertje

Gebruikersavatar
DeNederlandseTrein
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 feb 2021, 14:54
3
Gegeven waarderingen: 119 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door DeNederlandseTrein »

De maandelijkse update:



Ik heb best wel veel gebouwd, o.a. aan nieuwe stations (waarvan 1 nieuw Centraal Station 👀).



En heb ook perrons van sommige stations langer gemaakt, zoals die van Westberg, maar ook nieuwe perrons bij stations gemaakt zoals een extra perron bij Hoog Zeedijk.

Tevens heb ik ook scenery toegevoegd.





Ik heb werkelijk een berg met screenshots 😂😂



Hier de maandelijkse screenshots:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Routebouwers 101

Bericht door Frison »

Tsja, ook hier mooie treinstellen. :rolling_eyes:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Marklin »

Ja Leuk maar waar gaat het in de screens nu om wat je ons in de maand update wilt laten zien, om de treinen (de meeste screens) die je hebt, of scenery?
Ofwel wat scenery betreft is het niet zoveel, al heeft dat ook zijn tijd nodig, de treinen komen iig meer op de voorgrond dan huisje, boompje en beestje. :wink:

Kortom de reactie van Frison is een doordenkertje ....., die ziet liever scenery. :joy:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
DeNederlandseTrein
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 feb 2021, 14:54
3
Gegeven waarderingen: 119 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door DeNederlandseTrein »

Haha daar leer ik weer van. ;)

Volgende keer probeer ik om wat meer van die scenery dan te laten zien

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door RemkoH »

Dit is natuurlijk een routebouw topic.
Het zou logisch moeten zijn dat de screenshots dus toegespitst zijn op de route/scenery.

Wel leuke screenshots verder hoor.
Ze geven al een klein beetje een indruk van waar je mee bezig bent.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 463
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
3
Gegeven waarderingen: 1758 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Wadlopertje »

Niet iedereen bouwt meteen alá ZWNL routes. Je moet klein beginnen en dat doet de routebouwer hier heel goed. De treinen geven een extra sfeer toevoeging😁😎.

Treinen in Beeld
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mei 2021, 14:43
2
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Treinen in Beeld »

Even een nieuwtje wat betreft de Maaslijn.
Ik had enige tijd geleden gezegd daarmee bezig te zijn.

Inmiddels is de scenery tussen Boxmeer en Venray zover gevorderd, dat ik over niet al te lange tijd een topic hoop te starten op ST en Dutchsims.
Tevens zal ik dan de sporen naar Nijmegen en Venlo gaan leggen, en tussendoor de scenery verder uitwerken.
Ik had in principe een stuk verder kunnen wezen, maar er kwam o.a. een flinke hersenschudding en een gekneusde pols tussendoor.
Als het een beetje meezit, hoop ik over 2 weken Boxmeer-Venray af te hebben.
Nijmegen-Venlo zal dus V1 gaan worden (hoop ik). Daar zal dan tzt wel een preview van verschijnen. De enige belangrijke payware die ik gebruik is de route Lübeck-Kiel. Daar probeer ik het ook bij te houden, wat me tot nu toe goed lukt.
Tips zijn in elk geval welkom (en tops zodra er screens zullen verschijnen 🙂

Ps: Ik heb geen flauw idee hoe die seinen en ATB en dergelijke werken...
Iemand die helpen wil?

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door Marklin »

Treinen in Beeld schreef:
06 jul 2021, 15:56
Ps: Ik heb geen flauw idee hoe die seinen en ATB en dergelijke werken...
Iemand die helpen wil?
Daar is maar een antwoord mogelijk, en dat is de betreffende seinen handleiding uitvoerig te bestuderen, een betere hulp is er niet .... :wink:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Treinen in Beeld
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 411
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
3
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door rommy136 »

Afbeelding

Een gedeeltelijk geelektrificeerde aansluiting van een goederenlijn.
Deze gebruikers waarderen rommy136 voor dit bericht:
mkasthijs
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”