De Vechtdallijnen

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Marklin »

Ja dat ziet er weer magnifiek uit waar Frison ook een groot aandeel in heeft
Dan nog de laatste loodjes voor de bouwer en je hebt dus een magnifiek geheel. :sweat_smile:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 3):
KoenFrisontermatenjohan
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door mkasthijs »

hey Koen,

Leuk weer iets van jou voorbij te zien komen. Ziet er goed uit! :smile: :smile:
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
Koen
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Koen
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 jun 2020, 21:30
3
Gegeven waarderingen: 61 keren
Ontvangen waarderingen: 70 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Koen »

Even een update omtrent de route.

Ik ben inmiddels ver met de voortgang van de route, voor een volgende release o.a. de scenery t/m Emmen is klaar. De omgeving tussen Hardenberg en Emmen is nieuw gebouwd en een gedeelte uit de vorige versie (Hardenberg - Almelo / Ommen ) is geupdate met betere objects en andere verbeteringen. Het station van Ommen is nog niet zoals die in de huidige staat, dit gebeurd in de komende versie, tevens als o.a. de Dive Under bij Zwolle, het nieuwe verbrede perron 15/16 en de spoorverdubbeling bij Emmen Zuid (wat er ook nog niet is).
Deze gebruikers waarderen Koen voor dit bericht (totaal 10):
Hans WeverlingMarklinrommy136FrisonTheJAGPjottrWadlopertjeDeNederlandseTreinmkasthijsDaanCrossway

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 462
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
3
Gegeven waarderingen: 1758 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Wadlopertje »

Mooi dat je nog steeds bezig bent met de route! Ben benieuwd naar de verbeteringen, is een hoop veranderd inderdaad bij Zwolle.
Succes!
Deze gebruikers waarderen Wadlopertje voor dit bericht:
Koen

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Marklin »

Inderdaad ...., en we wachten geduldig af wat er komen gaat. :stuck_out_tongue:
En als ik je ergens mee kan helpen, bijv. wat omzetten betreft met TS_Tools, dan horen we het wel. :wink:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Koen
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Marklin »

Of de route hier nog in de release komt weet ik niet maar vooralsnog is De Vechtdallijnen bij Railsim.nl te halen. :stuck_out_tongue:

Ps. Koen bedankt!
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 3):
WadlopertjeFrisonmkasthijs
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Frison »

Ik heb even de nieuwe download snel met TsTools nagekeken en verwonder me over de volgende missende objecten:

*:\Railworks\steamapps\common\RailWorks\Assets\Devloper\Product\Environment\Terrain\Decals\Almelo nieuw X1 Y1.bin,(Scenery Item)
en nog een klein 100 tal andere decals van deze "developer"

2x Zwolle CTA van Dodovogel, zou kunnen mits deze recent zijn toegevoegd, maar ik denk dat het extra repaints moeten zijn?

*:\Railworks\steamapps\common\RailWorks\Assets\DPSimulation\RBP01\Scenery\Buildings\RBP
en nog een 40 tal andere objecten van deze bouwer

Ook nog iets van mijzelf (!)
:\Railworks\steamapps\common\RailWorks\Assets\Frison\Materiaal\Scenery 2\@ZwolleRangeer\@zwollerangeer.bin

*:\Railworks\steamapps\common\RailWorks\Assets\Tankje\Structures\nl_hoogspanningsmast.bin

Ik moet eerlijk bekennen alle genoemde freeware uit de handleiding te hebben en mis alleen de payware KB Reloaded

Goed, ik ga nog maar eens verder zoeken, maar als er iemand is die deze "leveranciers" kan aanwijzen, hou ik me aanbevolen :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Frison »

Na wat zoekwerk, het volgende:

Hier:

*:\Railworks\steamapps\common\RailWorks\Assets\Tankje\Structures\nl_hoogspanningsmast.bin

zit een fout (?) in de opslag, die moet volgens het installatie bestand van Tankje zijn:

**\Assets\Tankje\Rob`s Routes\Scenery\Structures\

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

DP simulation is hier te vinden: https://www.dpsimulation.org.uk/scenery.html

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

RWAustria huizen staan hier:

https://forum.railworks-austria.at/wcf/ ... C3%A4user/
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
Koen
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Marklin »

Frison schreef:
14 sep 2021, 10:11
*:\Railworks\steamapps\common\RailWorks\Assets\Devloper\Product\Environment\Terrain\Decals\Almelo nieuw X1 Y1.bin,(Scenery Item)
en nog een klein 100 tal andere decals van deze "developer"
Deze provider zul je nooit vinden want dat zijn gebruikte decals uit het eerdere zg. RWDecal proggie en niet meer werkt na het offline halen van Google Earth 6.1 en lager.
Maar wil je ze weg hebben, want ze hebben verder geen nut, verwijder ze dan met TS_Tools door de route te controleren op missende objecten.
Voer dan "verwijder duplicaten uit lijst" uit, selecteer wat je wilt verwijderen en klik op "Remove selected scenery items" en je bent ze kwijt.
Mja dat wist je wellicht al hoe ..... :wink:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Koen
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door MarkA »

Er wordt op de achtergrond in ieder geval druk naar gekeken door ons Downloadteam, hierbij zijn enkele kleine dingen gevonden waaronder hetgeen Frison al gemeld in dit topic.

Wij zullen dit binnenkort even met Koen kortsluiten waarna na route hopelijk zo snel mogelijk ook hier online kan. Wordt vervolgd in ieder geval :halo:
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht:
Koen
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Koen
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 jun 2020, 21:30
3
Gegeven waarderingen: 61 keren
Ontvangen waarderingen: 70 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Koen »

@ Frison

Inderdaad zoals Marklin al zegt de 'decals' die heb ik gebruikt om de route te bouwen, die kun je gerust verwijderen want die hebben geen nut meer :wink:

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Frison »

Koen schreef:
14 sep 2021, 18:01
@ Frison

Inderdaad zoals Marklin al zegt de 'decals' die heb ik gebruikt om de route te bouwen, die kun je gerust verwijderen want die hebben geen nut meer :wink:
Ja, dat klopt en heb ik ook maar gedaan. Voor de rest een paar kleine foutjes maar dat mag de pret niet drukken. Mooi werk weer! :thumbsup:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
Koen
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Wynne
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 mei 2020, 11:48
3
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 19 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Wynne »

Hallo,

Even een vraag, ik heb geen bodemtextures.
Van welke route worden deze gehaald?

Heb onlangs een nieuwe PC, en heb alle assets uit de oude gekopieerd, maar hem het idee dat alle DTG spul niet helemaal goed geïnstalleerd staat nu.

Mvgr, Wynne

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door mkasthijs »

Ik miste ze ook al. Ik denk uit de rout van Koblez. De rest heb ik namelijk.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Marklin »

Tsja, volgens het RouteProperties.xml zou dat deze moeten zijn:
<TerrainBlueprint>
<iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
<BlueprintSetID>
<iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
<Provider d:type="cDeltaString">Koentjee</Provider>
<Product d:type="cDeltaString">Vechtdal</Product>
</iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
</BlueprintSetID>
<BlueprintID d:type="cDeltaString">Environment\Terrain\Textures.xml</BlueprintID>
</iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
</TerrainBlueprint>


Alleen zag ik wel dat deze map niet in het Assets bestand aanwezig is waar nog meer inzit dan alleen het textures bestand.
Kortom heb je ....\RailWorks\Assets\Koentjee\Vechtdal\environment\terrain\Textures.bin wel?
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door mkasthijs »

Zal ik even naar kijken! :)
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Marklin »

Haal anders even de vorige route versie op bij SimSamen.
In deze Assets map is wel de complete Koentjee map aanwezig mochten jullie die niet hebben! :wink:

Edit/
Oeps een foutje in een bericht, bij Railsim.nl zei ik "pak het bestandje uit in ....\RailWorks\Content\Routes\f3489af7-ea8f-405d-957b-4019cd3c5878\ en kies natuurlijk ja om te mogen overschrijven". :cry:

Maar het moet zijn: Pak dat uit in ....\RailWorks\Content\Routes\ ....
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Koen
Afbeelding

Prettige reis

Wynne
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 mei 2020, 11:48
3
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 19 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Wynne »

Hallo,

Het is gelukt, had de map nog staan in een oude back-up van de vorige versie van de routes.
Wie wat bewaart heeft was :)

bedankt voor de tip!

Mvgr, Wynne
Deze gebruikers waarderen Wynne voor dit bericht:
Koen

Gebruikersavatar
Koen
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 jun 2020, 21:30
3
Gegeven waarderingen: 61 keren
Ontvangen waarderingen: 70 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Koen »

.........

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Marklin »

Bedankt voor de officiële Beta 3 Koen. :sunglasses:
En ik val maar meteen met de deur in huis, bij station Zwolle zit het niet goed bij meerdere perrons.
Zoals bij perron 3, daar houden plotsklaps de gele bolletjes op wat wellicht betekend dat de deuren niet open gaan en mogelijk het groene balkje niet gaat lopen voor de passagiers enz.

Afbeelding

Edit/
Oja, als je toch bezig bent geef dan Perron 4 een platform marker, die heeft iig gele bolletjes maar geen marker. :sweat_smile:

[ externe afbeelding ]
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
RcA51
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:28
3
Gegeven waarderingen: 107 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door RcA51 »

Bedankt voor de update van deze route.
Misschien iets te snel in de download gezet want ik had nog wat opmerkingen op railsim gezet:

'QD Emmen - Zwolle begint met een foutmelding.
Na backspace en continue kun je aan de reis beginnen.
Bij Coevorden wordt je via Z4 geleid en kom je een rood sein tegen.
Z4 is alleen met een diesel te berijden want niet geëlektrificeerd.
Als je dan in de 2D map wil kijken volgt een dump.

Bij de QD scenario's van de Vechtdallijnen kom ik nog een aantal problemen tegen.
Startend vanaf Mariënberg geven alle bestemmingen een foutmelding.
En daarbij heb ik niet de verkeerde tractie gekozen. :wink:

Startend vanuit Almelo zijn er vijf bestemmingen.
Wanneer je kiest voor Daarlerveen gaat de reis naar Almelo P4B.
Wanneer je kiest voor Geerdijk gaat de reis naar Daarlerveen P1A.
Wanneer je kiest voor Mariënberg gaat de reis naar Vriezenveen P1.
Wanneer je kiest voor Vriezenveen gaat de reis naar Vroomshoop P2.
Wanneer je kiest voor Vroomshoop gaat de reis naar Zwolle P1A (eindigt bij Vroomshoop).

Wellicht kan hier nog aandacht aan worden gegeven vóór de eventuele update.'

Maar goed, dat heb je niet op tijd mee gekregen.
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Frison »

Het is maar een Beta versie hoor :rolling_eyes:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
RcA51
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:28
3
Gegeven waarderingen: 107 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door RcA51 »

Het is maar een Beta versie hoor.
Dat begrijp ik.
Maar bedoel je te zeggen dat ik de bouwer en de eindredactie niet opmerkzaam mag maken op eventuele foutjes die wellicht over het hoofd zijn gezien?
In dat geval ga ik wel op mijn mondje zitten en hoor je mij niet meer. :zipper_mouth:
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Frison »

Natuurlijk kan en mag je dat zeggen, ik denk alleen dat het iets meer als een opmerking opgenomen moet worden die bij een Beta past. Het komt nu een beetje over, als zijnde grote mankementen die wel passen bij een definitieve versie, maar niet direct bij een Beta uitgave.

Maar goed, dat is mijn benadering van dit soort uitgaven, waarbij ik dan altijd hoop dat het gezien wordt als positieve kritiek en de bouwer motiveert e.e.a. aan te passen i.p.v dat hij het bijltje erbij neer gooit. :wink:

Mijn reactie is trouwens ook bedoeld voor Teun hoor, dus niet alleen in jouw richting.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: De Vechtdallijnen

Bericht door Marklin »

Tsja, als ik het goed heb gelezen staat bij de download dit geschreven:
Veel Plezier met de nieuwe versie en voor vragen/problemen kun je terecht in het topic .....
Kortom; wij zien het als een probleem die men tegen kan komen, Rob bij het QD scenario, en bij mij dat deuren mogelijk niet open gaan, of erger in Zwolle en een scenario niet voltooid kan worden. :checkmark:
Men wil toch scenario's rijden?, als het dan bij een paar keer al mis loopt, en scenario bouwers tegen problemen aanlopen is het gauw gedaan.
Afbeelding

Prettige reis

Plaats reactie

Terug naar “Routes”