Missende assets bij Mighty Seddin Freight Route Add-On

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
jeremy29
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 sep 2021, 23:32
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Missende assets bij Mighty Seddin Freight Route Add-On

Bericht door jeremy29 »

Hallo Allemaal
ik heb laatst de route Mighty Seddin Freight Route Add-On gekocht voor de train simulator 2016 die ik gebruik
maar deze route werkt niet naar het laden van de spel opent hij wel en zit je in de cabine van een 232 en krijg je meteen de melding
Scenario failed to load
consinstbuilder-cant load rail vehicle-GR-BR143
consinstbuilder-cant load rail vehicle-GR KKW-VTG
consinstbuilder-cant load rail vehicle-GR KKW-VTG
consinstbuilder-cant load rail vehicle-GR KKW-VTG
consinstbuilder-cant load rail vehicle-GR KKW-VTG
consinstbuilder-cant load rail vehicle-GR KKW-VTG
consinstbuilder-cant load rail vehicle-GR KKW-VTG

als je dan op Exit drukt ja dan sluit je de route en druk je op Edit kom je op een soort van pagina waar je zelf de hele route zou kunnen bouwen
wat eigenlijk niet zou moeten

wie kan me helpen

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: Mighty Seddin Freight Route Add-On werkt niet

Bericht door Rubku_NL »

Zo te zien mis je deze 2
Assets/GermanRailRoadsRW/Rollmaterial/Elloks/BR143/BR143.bin
Assets/GermanRailRoadsRW\Rollmaterial\Frachtw\KKW\KKW-VTG.bin

Welke uit het "Railworks 3 LegacyAssetsEU" komen!

En zo ver ik weet komt deze standaard mee met "European / US Loco & Asset Pack" maar 100% zeker durf ik het ook niet te zeggen.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

jeremy29
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 sep 2021, 23:32
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mighty Seddin Freight Route Add-On werkt niet

Bericht door jeremy29 »

Dank u
waar kan ik dit vinden en hoe zet ik het er bij?

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Mighty Seddin Freight Route Add-On werkt niet

Bericht door Marklin »

Rubku_NL schreef:
10 okt 2021, 15:07
En zo ver ik weet komt deze standaard mee met het European / US Loco & Asset Pack maar 100% zeker durf ik het ook niet te zeggen.
Ja, maar het kunnen ook repaints zijn en gebaseerd op het genoemde pakket, bijv. DEZE
Maar mis je de Assets/GermanRailRoadsRW\ map in zijn geheel, heb je daar al gekeken?
Kortom heb je die map toevallig wel dan zijn het waarschijnlijk repaints.

Edit/
Vraag mij overigens ook af of het om een standaard meegeleverd scenario gaat?, want normaal gesproken zou een payware adoon compleet moeten zijn, of een enkele uitzondering maar dan staat dit erbij vermeld.
En je speelt nog met TS2016 wat mij niet duidelijk is waarom omdat de game normaal verkregen jaarlijks word bijgewerkt naar nu TS2022 zonder kosten.
Afbeelding

Prettige reis

jeremy29
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 sep 2021, 23:32
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mighty Seddin Freight Route Add-On werkt niet

Bericht door jeremy29 »

De GermanRailRoads is toch een ander spel als de Train sim?
ik heb er niet veel weet van kwam deze link Tegen
https://store.steampowered.com/app/5623 ... ute_AddOn/
er staat dan wel bij dat je de train simulator 2022 nodig heb maar deze route is in 2017 gemaakt en ik rij met train sim 2016
dus ik dacht dat het goed moet gaan er staat ook niet bij dat je nog wat anders nodig heb

naar het betalen heb ik veder geen link gezien om het te downloaden of te insteleren heb de computer
opnieuw opgestart trainsim geopend en de route staat er in maar werkt niet



wat ook gek is heb eerder de class 66 gekocht werkt in 1x zowel in de Quick Drive als ik de Career
later de DB BR261 Voith Gravita Gekocht en deze is alleen in de Quick Drive routes te gebruiken en niet in de Career
alles via steam gekocht

RobertF68
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 feb 2021, 14:34
3
Gegeven waarderingen: 182 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Mighty Seddin Freight Route Add-On werkt niet

Bericht door RobertF68 »

Nog steeds op TS2016? Je krijgt toch een automatische update naar TS2022?
Deze gebruikers waarderen RobertF68 voor dit bericht:
MarkA

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: Mighty Seddin Freight Route Add-On werkt niet

Bericht door MarkA »

Wat Robert al zegt, de game is alleen beschikbaar via Steam en in principe heb je als het goed is allang een gratis update binnen naar TS2022*
Dat gezegd hebbende werkt oudere content welke gemaakt is voor oudere versies van TS zoals bijv. TS2017 altijd in TS2022.

*De core update dan, de routes welke bij 2022 komen moet je kopen als je daar intresse in hebt.
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

jeremy29
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 sep 2021, 23:32
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mighty Seddin Freight Route Add-On werkt niet

Bericht door jeremy29 »

waar kan ik die update vinden ? heb nog gekeken maar niet gevonden
alleen de betaalde van 30 of 50 euro

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Mighty Seddin Freight Route Add-On werkt niet

Bericht door Frison »

Speel jij off-line ?

Zo ja, log dan eerst eens in op je Steam account en kijk bij je inventaris wat je hebt.

Maar gezien al je vragen, toch even voor de zekerheid, heb jij een legale versie van Railworks? :thinking:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: Mighty Seddin Freight Route Add-On werkt niet

Bericht door Koplopermau »

jeremy29 schreef:
11 okt 2021, 20:15
waar kan ik die update vinden ? heb nog gekeken maar niet gevonden
alleen de betaalde van 30 of 50 euro
Als je Train Simulator 2016 hebt, moet je Steam opstarten en Train Simulator even laten updaten. Hierdoor krijg je gratis en voor niets TS2022.

Daarna moet je even controleren of je route wel goed gedownload is. Dit kan je tevens in Steam doen. In je bibliotheek rechtsklik je op Train Simulator en druk je op 'Eigenschappen'. In het venster wat zich opent zoek je in de lijst links naar 'Lokale bestanden'. Druk daarop en op het rechterscherm druk je vervolgens op 'Verifiëren van spelbestanden'. LET OP: Dit kan afhankelijk van de grootte van je Train Simulator installatie een behoorlijke tijd in beslag nemen!

Tenslotte staat op de Steam Store pagina het volgende:
Steam Store Pagina schreef:Please Note: The Berlin Leipzig Route Add-On is required, as a separate purchase, in order to utilize the content featured in this add-on.
In normaal Nederlands, je hebt de Berlin Leipzig Route Add-On nodig om scenario's te kunnen spelen. Heb je deze ook in je bezit?

Omdat het topic meer een vraag is dan een routetopic even verplaatst naar 'Vragen'.

Groet,
Koplopermau
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Missende assets bij Mighty Seddin Freight Route Add-On

Bericht door Marklin »

Frison schreef:
11 okt 2021, 20:20
Maar gezien al je vragen, toch even voor de zekerheid, heb jij een legale versie van Railworks? :thinking:
Tsja Koplopermau, zie citaat van Frison, dan moet er wel sprake zijn van een legale versie anders zijn al onze berichten nutteloos en kun je niets met Steam.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: Missende assets bij Mighty Seddin Freight Route Add-On

Bericht door Koplopermau »

Och ja, direct aannemen dat de gebruiker een illegale versie heeft is wel lekker makkelijk, zeker als je weet dat de foutmelding die de gebruiker heeft veroorzaakt wordt door missende (op Steam pagina aangegeven benodigde) DLC. Jeremy heeft ook nog niet geantwoord, dus onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Voor een startende TS'er kan het updatebeleid van Train Simulator behoorlijk ingewikkeld zijn, mogelijk speelt Jeremy zonder het zelf door te hebben al op TS2022.
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Missende assets bij Mighty Seddin Freight Route Add-On

Bericht door Frison »

Koplopermau schreef:
12 okt 2021, 00:16
Och ja, direct aannemen dat de gebruiker een illegale versie heeft is wel lekker makkelijk, ........
Nee, dat is niet "lekker makkelijk", maar gewoon een praktische vraag gezien het feit van een RW versie 2016 (!) en dat heeft niets te maken met de manier van updaten op Steam. Dat gaat 100% vanzelf.

Maar ja, het is misschien gewoon beter om maar niets te vragen tegenwoordig want dan heb je het gelijk weer gedaan. :rolling_eyes:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
Marklin
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Missende assets bij Mighty Seddin Freight Route Add-On

Bericht door Marklin »

Koplopermau schreef:
12 okt 2021, 00:16
Voor een startende TS'er kan het updatebeleid van Train Simulator behoorlijk ingewikkeld zijn,

mogelijk speelt Jeremy zonder het zelf door te hebben al op TS2022.
Een startende TS'er met een versie uit 2016? :thinking:
Nou dan moet je wel een blindganger zijn als je het onderstaande niet ziet wanneer je TS2022 start. :joy:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Frison
Afbeelding

Prettige reis

RobertF68
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 feb 2021, 14:34
3
Gegeven waarderingen: 182 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Missende assets bij Mighty Seddin Freight Route Add-On

Bericht door RobertF68 »

Staat daar nou 2016? Een m'n bril poetsen...

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: Missende assets bij Mighty Seddin Freight Route Add-On

Bericht door Koplopermau »

Marklin schreef:
12 okt 2021, 12:33
Een startende TS'er met een versie uit 2016? :thinking:
Jazeker. Op de verschillende key websites nog volop verkrijgbaar voor de duizelingwekkende prijs van €1,61. Vandaar ook mijn eerdere stelling: Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Frison schreef:
12 okt 2021, 08:16
Maar ja, het is misschien gewoon beter om maar niets te vragen tegenwoordig want dan heb je het gelijk weer gedaan. :rolling_eyes:
Mijn opmerking is dan ook niet aan jou gericht, eerder aan Teun die in zijn bericht...
Marklin schreef:
11 okt 2021, 23:42
Tsja Koplopermau, zie citaat van Frison, dan moet er wel sprake zijn van een legale versie anders zijn al onze berichten nutteloos en kun je niets met Steam.
...die voor het gemakkelijke maar direct voor waarheid aanneemt dat het hier een illegale versie betreft. Dat is nog niet ontkracht noch bevestigd. Vandaar mijn sceptische opmerking.
Marklin schreef:
12 okt 2021, 12:33
Nou dan moet je wel een blindganger zijn als je het onderstaande niet ziet wanneer je TS2022 start. :joy:
Wij bij DutchSims zijn van de handleidingen en goede controle. Ondanks dat wij duidelijk aangeven dat alles in de handleidingen beschreven staat, krijgen we toch nog vragen die in handleidingen beschreven staan. Lezen is voor veel mensen erg lastig zo is al eerder gebleken, en ik weet zeker dat Teun dat volledig kan beamen als het op routes installeren aankomt. :upside_down:

Laten we eerst het antwoord van Jeremy afwachten.

Groet,
Koplopermau
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht:
Frison
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Missende assets bij Mighty Seddin Freight Route Add-On

Bericht door Marklin »

Ok laten we een reactie van Jeremy afwachten, dan zal hij met dit gegeven de € 1,61 versie wel hebben. :stuck_out_tongue:
Maar dat zal dan wel iets zijn net als voor een tijdje terug toen TSW 2 een week gratis was.
Het fijne weet ik er niet vanaf, maar je kunt er mee spelen en wellicht wat freeware routes er op zetten, maar geen payware addons omdat er met deze versie mogelijk niet ingelogd kan worden bij Steam om dit te kunnen kopen en bij die gratis TSW 2 versie ook het geval is.
Je zou toch denken dat je met een TS2016 voor € 1,61 (overigens waarom uitsluitend deze versie en bijv. geen TS2017 enz. op genoemde site) vrolijk naar de TS2022 core plus updates kunt?
Het is dat ik het niet aandurf en de legale TS2022 om zeep help, maar anders zou ik het voor die € 1,61 best eens willen weten en uitproberen hoe dat precies zit. :face_with_monocle:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren
Contacteer:

Re: Missende assets bij Mighty Seddin Freight Route Add-On

Bericht door Rob Jansen »

De Key die je koopt is een Steam Key, deze activeer je in Steam waardoor je of de game toevoegt (als je hem nog niet hebt) met de bijhorende routes voor TS2016 of als je al Train Simulator hebt (2012-2022) voeg je de routes toe aan je bestaande installatie hiermee.

Als je geen Train Simulator hebt, zo'n key koopt, activeer in Steam krijg je dus gewoon TS2022 (omdat immers je geen vorige versie, vers kan op halen standaard) met alleen de routes waarop je recht hebt in de TS2016 versie.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
dallascaprice
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 sep 2021, 13:59
2
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Missende assets bij Mighty Seddin Freight Route Add-On

Bericht door dallascaprice »

Oud topic waarop mijn problemen wel aansluiten, vandaar hier de vraag:
Ik heb een legale TS, en net tezamen met nog een paar DE routes ook de Mighty Seddin Freight Route gekocht via Steam.
TS opnieuw opgestart na het legen van de cache maar ook ik krijg na het opstarten van een scenario (alleen in Carreer zijn er enkele) de melding dat ik bepaalde assets mis, én visueel mis ik ook het één en ander, geen sporen te zien.
In steam de DLC uitgevinkt, daarna weer aangevinkt. Ook de integriteit van bestanden controle uitgevoerd.
TS opnieuw opgestart
Nog niet eerder meegemaakt met een, via Steam aangekochte, route dat er op deze schaal wat fout gaat! Iemand dit ook eens meegemaakt, of, weet iemand de oplossing? Mis ik essentiële bestanden?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 164 keren
Ontvangen waarderingen: 1039 keren

Re: Missende assets bij Mighty Seddin Freight Route Add-On

Bericht door Marc D. »

Op de pagina https://store.steampowered.com/app/5623 ... ute_AddOn/ lees ik in het kopje "OVER DEZE CONTENT" ergens verscholen onderaan, Please Note: The Berlin Leipzig Route Add-On is required, as a separate purchase, in order to utilise the content featured in this add-on.
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht:
dallascaprice

Gebruikersavatar
dallascaprice
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 sep 2021, 13:59
2
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Missende assets bij Mighty Seddin Freight Route Add-On

Bericht door dallascaprice »

AAAAAAhhhhh , okey! Zo zie je maar weer, je moet tóch alles lezen .... ik had inderdaad níet geklikt op "meer informatie" daar staat het inderdaad helemaal onderaan. Dank je wel voor het zoeken en die info vinden MarcD!

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Missende assets bij Mighty Seddin Freight Route Add-On

Bericht door Marklin »

Juist, ik keek daar ook even en zag helemaal onderin dit staan:
* Vanaf 1 januari 2024 ondersteunt de Steam-client alleen Windows 10 en latere versies.
Kortom zou men nog op Windows 7 spelen (wat niemand meer zal zijn) dan word je verplicht min. Windows 10 te hebben. :upside_down:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 2):
dallascapriceHans Weverling
Afbeelding

Prettige reis

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”