Recent is door een ritje naar ontrax met de NS mijn oude hobby van trein simulaties weer aangewakkerd. In mijn jeugdjaren heb ik tot diep in de nacht MSTS gespeeld, ik spreek dan over de jaren 2004 tot 2008

Nu lijkt het me niet meer mogelijk MSTS stabiel aan de praat te krijgen op mijn huidige Windows 10 laptop. Dit is een HP Omen 15inch i7. Deze is voorzien van Train simulator Classic (jaren geleden eens als 2012 ofzo gekocht, maar nooit wat mee gedaan) en als extra de addon Koblenz-Frankfurt en HCC Berkendam2 (vrij recent gekocht)
Eigenlijk zou ik graag een NL route hebben waar ik met een koploper en VIRM kan rijden. Nu lees ik hele lijsten over alles waar je over moet beschikken. is er ergens een totaal pakket te koop zoals HCC aanbied maar dan met hedendaags NS materieel?
Hoe functioneert het verder? ik kan een route downloaden, en om deze te laten werken heb ik enkele Payware routes nodig. Dit is dan voor de rails, huizen enz.. dat begrijp ik. Vervolgens staat er een uiterst lange lijst met materieel wat nodig is. Als ik dit alles bij elkaar optel heb ik een investering van enkele honderden euro's voor dat ik eens leuk kan rijden. Wat is er noodzakelijk en wat niet? als een locomotief niet gekocht is welke wel in een activity is opgenomen, werkt er dan niks, of mis ik enkele een tegemoetkomende trein?
Kan iemand mij hierin van advies voorzien? ik vind meteen 200+ euro in een simulatie game stoppen een beetje enthousiast. hoe nu verder?
Groet Ruben Derks