
Train Simulator: Amtrak AEM-7
De Amtrak AEM-7: Het kreeg de bijnamen "The Toaster" en "the Meatball" - en had net zo goed "the Mighty Mite" genoemd kunnen worden. Want deze kleine locomotief (51' 6" lang; 202.000 pond gewicht) was een krachtpatser (7.000 bruto paardenkrachten; 51.700 pond starttrekkracht) die diende als het werkpaard van de Northeast Corridor van Amtrak gedurende drie decennia.
Dankzij de vaardigheden van de bekwame ontwikkelaar Reppo komt er een geheel nieuwe en opmerkelijke editie van de Amtrak AEM-7 elektrische locomotief naar Train Simulator Classic! De nieuwe Amtrak AEM-7 voor Train Simulator Classic wordt gepresenteerd in aantrekkelijke Amtrak Phase III- en Phase IV-kleurstellingen en wordt vergezeld door Amtrak Amfleet I-uitrusting, ook in Phase III- en IV-schema's.
Bij de oprichting van Amtrak in 1971 werd de geëlektrificeerde Northeast Corridor van de passagiersvervoerder grotendeels toevertrouwd aan een vloot van ervaren ex-Pennsylvania Railroad GG1s, die al voor de Tweede Wereldoorlog waren gebouwd. Maar met decennia van hard werken waren de GG1s dringend aan vervanging toe. In wat een tijdelijke stap bleek te zijn, bestelde Amtrak in 1973 26 General Electric E60s, zesassige elektrische locomotieven met een vermogen van 6.000 pk en een gewicht van meer dan 365.000 pond. De E60 in passagiersdienst worstelde met zijn overgewicht en gerelateerde spoorvolgingsproblemen, en zo zou het aan een andere generatie elektrische locomotieven overgelaten worden om in de voetsporen van de GG1 te treden.
Rij de EMD/ASEA AEM-7. Gebaseerd op de ASEA's Rc4 en gebouwd in de Electro-Motive Division-fabriek in LaGrange (Illinois), kwam de AEM-7 in 1980 in dienst bij Amtrak, en de passagiersvervoerder zou tot 1988 een vloot van 54 AEM-7 elektrische locomotieven verwerven (Amtrak road nos. 900-953). De Amtrak AEM-7 zou lang en goed dienen op de Northeast Corridor, met snelheden tot 125 mph. Vanaf 1999 werden 29 Amtrak AEM-7s geüpgraded met AC-tractieapparatuur. Met de komst van nieuwe generatie Siemens ACS-64 elektrische locomotieven in 2012-2016 werden de laatste Amtrak AEM-7s in juni 2016 buiten dienst gesteld. Twee Amtrak AEM-7s zijn bewaard gebleven in musea.
Gemaakt voor Train Simulator Classic door Reppo, is de gloednieuwe Amtrak AEM-7 een gedetailleerde recreatie van deze mijlpaal in elektrische tractie, met authentieke prestaties en bedieningsfuncties. De elektrische locomotief wordt geleverd in "running" en "cold & dark" edities (de laatste met een realistische, meerstaps opstartprocedure). De AEM-7 is te zien in de klassieke Phase III-kleurstelling van Amtrak (het schema dat de AEM-7s droegen toen ze nieuw waren) en de stijlvolle Phase IV-kleurstelling (geïntroduceerd door Amtrak in 1993). Bij de AEM-7 horen ook gedetailleerde Amtrak Amfleet I-passagiers- en caférijtuigen, ook in Phase III- en Phase IV-kleurstellingen.
Het Amtrak AEM-7-pakket bevat vier realistische loopbaanscenario's, twee voor elk van de NEC: New York-New Haven Route en Northeast Corridor: Washington, DC - Baltimore-routes (routes afzonderlijk verkrijgbaar), en de nieuwe AEM-7 is uitgerust met in-cab signalering die volledig compatibel is met de signaleringssystemen van beide routes. De locomotief is ook compatibel met Quick-Drive.
Meegeleverde scenario's:
- Hell Gate Spring Morning
- The Merchants Limited
- Amtrak's Independence
- DC Departure
Je hebt de volgende DLC nodig om alle scenario's in dit pakket te kunnen spelen.
De belangrijkste inhoud van het pakket:
- Amtrak EMD/ASEA AEM-7 7,000hp locomotief in Phase III en IV livreien
- Amtrak Amfleet I coach and café cars met gedetailleerd interieur in Phase III en IV livreien
- Authentic besturing en in-cab sein systeem compatibel met New York-New Haven and DC-Baltimore seinsystemen
- 4 career scenario's voor op de NEC: New York-New Haven, Northeast Corridor: Washington DC - Baltimore routes en is quick drive compatible
Diverse afbeeldingen
Hieronder zijn een aantal afbeeldingen te vinden:



