




De reden voor mij om een NS 1600 en 1700 te maken was omdat het model van Fopix/RailTraction toch wat tekortkomingen had. Zo bleek het haast onmogelijk om repaints te maken, was het model en de cabine bij nader inzien toch vrij basic en ontbrak er een werkende ATB. Mijn project was al redelijk op gang met de hulp van Chris Longhurst v.w.b. o.a. de werking van de ruitenwissers met interval en later als eerste loc de ATB. Ook had ik al meerdere repaints gemaakt.





Een ander punt wat opgelost moest worden was het laten werken van de onafhankelijk van elkaar te bedienen pantografen vanuit zowel de cabine van de locomotieven als de ICRm BDs stuurstanden. Tijdens deze fase is dit project uiteindelijk in de koelkast beland omdat het DCR team opeens op de proppen kwam met hun repaintpakket voor de Railtraction versie. Ook door de latere toevoeging van de uitgebreide werkende ATB van MarkA hield het voor mij toen op omdat de meeste tekortkomingen waren opgelost. Wat bleef was dat het 3d model en de cabine niet "geheel" overtuigde.
De afgelopen weken heb ik heel wat verbeteringen uitgevoerd aan de NS 1600. Als alles naar tevredenheid werkt moet ik deze wijzigingen/verbeteringen overzetten naar alle andere locomotieven inclusief de NS 1700 wat neer komt op zo'n 30 stuks.

Hier een voorproefje van hoe het er nu uitziet.