Niet de juiste kwaliteit

Plaats hier alle andere onderwerpen welke niet in de onderstaande forums.
Thijmen.1666
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Niet de juiste kwaliteit

Bericht door Thijmen.1666 »

Hoi,

Ik wil graag in train simulator video's opnemen, toen zag ik dat het handig was om in de instellingen de resolution op 1920 X 1080. Ik heb die niet en kan die ook jammer genoeg niet vinden! Weet iemand hier de oorzaak / probleem van? Of is er een mogelijkheid dat ik die resolution kan krijgen bijvoorbeeld om iets te instaleren?

Als iemand dit weet zou ik het graag willen weten! Je zou mij enorm mee kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,

Thijmen

Afbeelding

Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2303 keren
Ontvangen waarderingen: 2727 keren

Re: Niet de juiste kwaliteit

Bericht door Marklin »

Ja Thijmen je kunt wel van alles willen, maar als de resolutie van het scherm een max. heeft van 1680 x 1050 kun je er niet meer van maken.
Trouwens waar heb je vandaan dat dit perse 1920 X 1080 moet zijn, met 1680 x 1050 heb je toch ook een mooi beeld lijkt mij waar je filmpjes mee kan maken? :stuck_out_tongue:
Afbeelding

Prettige reis!

Thijmen.1666
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Bericht door Thijmen.1666 »

Ik werk met shotcut als editor.

En als ik dan een video doe dan krijg ik aan de buiten randen een zwarte balk en zie je de cabine niet zo goed of is dan heel erg klein.

Koplopermau
Moderator
5
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 331 keren

Bericht door Koplopermau »

Voor YouTube is 1920 x 1080 de geprefereerde resolutie. Als je monitor geen 1080p is kan je als alternatief 1600 x 900 gebruiken en deze upscalen naar 1080p. Hierdoor heb je op YouTube geen zwarte balken en toch een goede kwaliteit video. Nog beter is het om ergens een 1080p scherm vandaan te halen. Deze zijn voor een lage prijs overal te koop. Nieuw kosten ze tussen de 90 en 200 euro afhankelijk van het merk en de verversingsfrequentie van je scherm (tot 240Hz aan toe) maar voor een simpel 60Hz scherm kan je zelfs in de kringloop terecht tegenwoordig en ben je voor 20 euro klaar. Succes! :smile:
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht:
peerklota
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Terug naar “Algemeen”