Achterhoek en Twentelijnen Scenario's 5.0

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
DutchSims200
1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Achterhoek en Twentelijnen Scenario's 5.0

Bericht door DutchSims200 »

Even nog een vraagje heb de achterhoek en twentelijnen route een upgrade gegeven naar versie 5.1 maar zijn de scenario's van versie 5.0 nog compatibel met de nieuwe update want ik heb op jullie route forum gezien dat er nog niet zoveel scenario's zijn voor de nieuwe versie

mkasthijs
5
Gegeven waarderingen: 2006 keren
Ontvangen waarderingen: 1930 keren

Re: Achterhoek en Twentelijnen Scenario's 5.0

Bericht door mkasthijs »

Ja hoor, zijn gewoon geldig.
Anders waren ze door het DutchSims team weggehaald uit de lijst.
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1

Rubku_NL
Download Manager
5
Gegeven waarderingen: 632 keren
Ontvangen waarderingen: 1207 keren

Bericht door Rubku_NL »

Uh nee, dit is niet helemaal waar.

Normaal gesproken hanteren we bij elke route-update dat alle scenario's met een ander route versie nummer niet meer werken.

Met AenT kan ik echter iets meer uitleggen over het feit dat de scenario's (met uitzondering van scenario's die treinen bevatten die zijn geüpdatet en niet altijd meer naar behoren werken en invloed hebben op het scenario) die niet door of langs wierden/Almelo lopen, van v5.0 nog steeds werken in v5.1.

Maar we hanteren altijd de algemeen regel dat alles wat niet hetzelfde nummer heeft als de routeversie niet meer naar behoren kan werken.

Edit:
mkasthijs schreef:
07 jan 2025, 21:47
Anders waren ze door het DutchSims team weggehaald uit de lijst.
Wij zullen nooit zonder reden scenario's verwijderen:
bvb: Ook al werken ze misschien niet meer, we willen ze toch beschikbaar houden voor makers, voor het geval ze het willen updaten.
Deze worden echter niet langer ondersteund totdat ze zijn bijgewerkt.
We zijn wel aan het nadenken of we ze eventueel in een submap zullen plaatsen, als een soort van archief zo dat ze niet meer onder de huidige scenario's staan. Maar daar zijn we nog niet helemaal over uit.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 2):
denisJuramkasthijs
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

DutchSims200
1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Bericht door DutchSims200 »

En trouwens ik heb ook noordoost Nederland versie 6.5b en dat is ook een andere versie als 6.0b en bij die download staat dit

Als het goed is zouden bijna alle scenario's van V6.0b nog werken in V6.5 dus ja

Rubku_NL
Download Manager
5
Gegeven waarderingen: 632 keren
Ontvangen waarderingen: 1207 keren

Bericht door Rubku_NL »

Zoals gezegd er zijn uitzondering. Maar over het algemeen is dat niet het geval en handiger voor de eindgebruikers om dat gewoon gelijk te houden.

Wat de NONL scenario die je benoemd, heb je sowieso 2 dingen waar mee je al mee zit.
1. Het station van Groningen is door de jaren geregeld verbouwd waar door het al niet meer werkt, gezien er veel Sporen zijn veranderd.
2. Tevens zijn veel treinen de afgelopen jaren groot schalig geüpdatet waardoor scenario's ook niet lekker lopen of zelf niet.

Het beste is gewoon om alleen scenario's aan te houden die het zelfde versie nummer hebben als de route. Zo weetje bijna 100% zeker dat het werkt, muv punt 2 hier boven.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Terug naar “Vragen”