(v2.0) [Spoorslag70 - NS] 9741 Den Haag CS / Rotterdam CS - Zutphen

In deze categorie vind je de 't Hart van Nederland route alsmede gemaakte scenarios

Moderator: Download Team

edwinaartse
Berichten: 109
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:32
5
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

(v2.0) [Spoorslag70 - NS] 9741 Den Haag CS / Rotterdam CS - Zutphen

Bericht door edwinaartse »

Afbeelding

Afbeelding
Deze inhoud is alleen te zien voor ingelogde gebruikers.


Afbeelding Beschrijving
In dit fictief scenario speelt het volgende verhaallijn. Vorig jaar heeft de minister als enige aandeelhouder de directie op het matje geroepen. De NS is veel te veel bezig zicht te gaan profileren als Metrobedrijf met als gevolg, de huidige dienstregeling met om de 7,5 minuten een Intercity of sprinterdiensten. Er vallen een hoop ritten hierdoor uit. En de dienstregeling is hierdoor zeer onbetrouwbaar. Zowel het ministerie van Financiën als het ministerie van Verkeer is het zat. Het onderhoud van het spoorwegnet is slecht. NS moet weer een echt spoorwegbedrijf en geen metrobedrijf zijn met een betrouwbare dienstregeling en de Verzelfstandiging van ProRail en NSR moet in de volgende stap terug gedraaid worden.Beter een goede betrouwbare basis dienstregeling, dan meer treinfrequenties in een uur en rare onzinnige treinverbindingen met omwegen. Ook de materieel inzet moet anders. In de avond uren en de zondag ochtend is het overbodig om op vele trajecten met lange lege te rijden. NSR besluit na hard op de vingers te zijn getikt terug te grijpen naar de Spoorslag70 dienstregeling als basis.

In dit fictief scenario is de 7,5 minuten IC dienstregeling tussen Arnhem en Utrecht Centraal afgeschaft. Gewoon ouderwets elke half uur een Intercity van Nijmegen naar Den Helder via Amsterdam CS en Alkmaar. Elk half uur weer een stoptrein uit Rotterdam en Den Haag naar Arnhem /Zutphen. En elk half uur stoptrein Utrecht Centraal - Rhenen v.v. Tussendoor de dienstregeling door rijdt dan ook elke 2 uur de ICE naar Frankfurt am Main. Jij bent onderweg met een stoptrein uit Rotterdam en Den Haag naar Zutphen uit de 9700 serie. In tegenstelling dan voorheen zal de gehele trein doorrijden naar Zutphen in plaats van splitsing in Arnhem. Succes !

Afbeelding Description
In this fictional scenario the following storyline plays out. Last year the minister, as the sole shareholder, called the management to account. The NS is far too busy profiling itself as a metro company, resulting in the current timetable with an Intercity or sprinter service every 7.5 minutes. A lot of journeys are cancelled because of this. And the timetable is very unreliable because of this. Both the Ministry of Finance and the Ministry of Transport are fed up with it. The maintenance of the railway network is poor. The NS must become a real railway company again and not a metro company with a reliable timetable and the independence of ProRail and NSR must be reversed in the next step. Better a good reliable basic timetable than more train frequencies in an hour and strange, pointless train connections with detours. The deployment of equipment must also be different. In the evening hours and on Sunday mornings it is unnecessary to drive on many routes with long empty trains. After being severely reprimanded, NSR decides to return to the Spoorslag70 timetable as a basis. In this fictional scenario, the 7.5 minute IC service between Arnhem and Utrecht Centraal has been abolished. Just the old-fashioned way, every half hour an Intercity from Nijmegen to Den Helder via Amsterdam CS and Alkmaar. Every half hour a local train from Rotterdam and The Hague to Arnhem / Zutphen. And every half hour a local train from Utrecht Centraal - Rhenen v.v. In between the service schedule, the ICE to Frankfurt am Main also runs every 2 hours. You are on your way with a local train from Rotterdam and The Hague to Zutphen from the 9700 series. In contrast to before, the entire train will continue to Zutphen instead of splitting in Arnhem. Good luck!

Benodigde addons / Required addons:
3Dzug:
- Verkehrspack Güterwagen

Armstrong Powerhouse:
- Sky & Weather Enhancement Pack v2.0 (optioneel) [niet geschikt voor v1.0]

Christrains:
- NS DDZ (of DD-AR Bundle)
- NS ICMm
- NS IRM
- NS SLT
- NS SNG
- Stadler Flirt 3
- Stadler GTW

DutchSims:
- [DD] NS SLT Weathered v2.0 (DutchDriver)
- BR648 (Lint41) NL Repaint Pack v2.0 (Daniel)

Railomanie:
- 3DZUG KI Gueterwaggon Repaints (alle Packs) (Matze)

Rail-sim.de:
- Carri Cisterna Pack (Pasquale Nicolardi - Giovanni Grasso)
- Kesselwagen ZZW v.1 (Paul Skingley)
- Raillogix/RailForceOne 193 627 + CD Cargo 193 627r (Calvin9201)

RailTraction:
- BR 648

RSSLO:
- Vectron – BR 193 AC – AC/DC

Steam:
- European / US Loco & Asset Pack

TrainTeamBerlin:
- Szenariopack Vol. 1

Virtual Railroads:
- DB BR189 VRot ExpertLine


In-game: [Spoorslag70 - NS] 9741 Den Haag CS / Rotterdam CS - Zutphen.
Beginpunt: Woerden
Eindpunt: Zutphen
Spelerstrein: CT NS SLT mABk1
Scenariodatum: 01 juli 2025
Begintijd: 11:45 uur
Duur: 105 minuten
Seizoen: Summer
Moeilijkheid: 2/5
Bestandstype: .rwp

Terug naar “'t Hart van Nederland”