

Deze inhoud is alleen te zien voor ingelogde gebruikers.



De route speelt zich af in Oost-Nederland in de tweede helft van de jaren ‘50, zoals de naam van de route het al zegt. Deze jaren werden bij de NS gekenmerkt door de overgang tussen klassiek en modern: hoewel de klassieke beveiliging nog in de grote meerderheid was, waren er wel steeds meer elementen van de toekomst aan te treffen: de nieuwe automatische overweginstallaties, lichtseinen en bovenleiding werden afgewisseld door de klassieke armseinen, seinhuizen en handbediende overwegen. Ook het destijdse wagenpark van de NS vormde een groot contrast: de stoomlocomotieven die de oorlog hadden overleefd werden meer en meer verdrongen door het nieuwe diesel- en tractiematerieel, die algauw de dienst uit gingen maken wat betreft de passagiersdiensten. Niet alleen op het spoor zelf was een overgangsfase te zien, ook langs het spoor werden er op meerdere plekken nieuwe huizen en appartementen uit de grond gestampt, iets wat natuurlijk broodnodig was na de verschrikkelijke oorlog.
De route zoals die in V0.5 verschijnt is 31 kilometer lang en loopt van de industriestad Doornwaard naar het gemoedelijke stadje Adrichem, waarbij het verschillende dorpen en steden passeert. Het traject is onderdeel van het in 1865 door de Staatsspoorwegen (SS) aangelegde traject, dat tussen Doornwaard en Diemond loopt.

The route takes place in the eastern part of the Netherlands in the second half of the 1950s, as the name of the route suggests. These years were characterized by the transition between classic and modern times at the NS: although the classic signalling systems still composed the vast majority, there were more and more elements of the future to be found: the new automatic level crossing signals, light signals and overhead lines were alternated with the classic semaphore signals, signal boxes and manually operated level crossings. The NS fleet at the time also formed a big contrast: the steam locomotives that had survived the war were more and more supplanted by the new diesel and electrical equipment, which soon became the norm for passenger services. Not only was a transitional phase visible on the railway itself, but also along the railway: heaps of new houses and apartments were built in several places, something that was of course much needed after the terrible war.
The route as it appears in V0.5 is 31 kilometers long and runs from the industrial city of Doornwaard to the pleasant town of Adrichem, passing several villages and towns. The route is part of the railway line built in 1865 by the former State Railways (SS), which runs between Doornwaard and Diemond.
Benodigde add-on / Required add-on:
Payware:
Steam:
- European / US Loco & Asset Pack
- Im Köblitzer Bergland Route Add-On
- Munich-Augsburg Route Add-On
SimTogether:
- Grenzlandbahn (Wilbur Graphics)
- Retro Canvas Route (Wilbur Graphics)
Freeware:
DutchSims:
- RSDL Foliage Pack 01
Lees de handleiding en de meegeleverde assetlijst! / Please read the manual and the assetlist!
Versie: v0.5
Auteur: R-Road
Bestandstype: .exe
BestandsID: ds-ts-0250