Aanschaf materieel
-
stoker1952
- 4
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 36 keren
Aanschaf materieel
Een ieder is natuurlijk vrij om zijn materieel aan te schaffen waar hij/zij wil. Maar het valt mij op dat er onder scenario's vaak links worden weergegeven naar externe partijen i.p.v. naar de maker ervan. Dit brengt volgens mij het risico met zich mee, dat als die website om één of andere reden offline gaat, je niet meer bij je downloads kan of updates ontvangt. Of zelfs een aangepaste versie van het origineel krijg, waardoor de repaints erop niet werken. Dit zelf meegemaakt bij DTG met de schienenbus van RSSLO. Lees graag hoe hier over gedacht wordt.
-
RemkoH
- Beheerder
- 6
- Gegeven waarderingen: 200 keren
- Ontvangen waarderingen: 475 keren
Re: Aanschaf materieel
Als je de benodigdhedenlijsten bedoeld bij scenario's op deze website dan klopt het niet wat je zegt.
Deze lijsten worden door onszelf samengesteld, ongeacht wat de maker van het scenario heeft aangeleverd.
Sowieso wordt payware vrijwel altijd gelinkt naar de maker.
Dus de Schienenbus bijvoorbeeld wordt naar de website van RSSLO gelinkt en niet DTG, ook al is het daar ook verkrijgbaar.
Bij freeware ligt het soms wat ingewikkelder.
Primair wordt naar Dutchsims gelinkt als het daar wordt aangeboden door de maker.
Wanneer een maker het elders aanbiedt zal daar naartoe gelinkt worden.
En als het op meerdere plaatsen wordt aangeboden door de maker dan wordt gekozen voor de meest betrouwbare website gebaseerd op ervaringen uit het verleden.
Deze lijsten worden door onszelf samengesteld, ongeacht wat de maker van het scenario heeft aangeleverd.
Sowieso wordt payware vrijwel altijd gelinkt naar de maker.
Dus de Schienenbus bijvoorbeeld wordt naar de website van RSSLO gelinkt en niet DTG, ook al is het daar ook verkrijgbaar.
Bij freeware ligt het soms wat ingewikkelder.
Primair wordt naar Dutchsims gelinkt als het daar wordt aangeboden door de maker.
Wanneer een maker het elders aanbiedt zal daar naartoe gelinkt worden.
En als het op meerdere plaatsen wordt aangeboden door de maker dan wordt gekozen voor de meest betrouwbare website gebaseerd op ervaringen uit het verleden.
- Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht (totaal 2):
- Winerail • Rubku_NL
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op
De lijst houdt niet op
-
stoker1952
- 4
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 36 keren
Bij de meest recent geplaatste scenario's wordt er een linken geplaatst naar "Trainsim2017.nl" i.p.v. naar SKTrains. Het zal wel een reden hebben, maar toch vind ik het vreemd, met de eventuele gevolgen ervan die ik genoemd heb in mijn vorige bericht. Daarnaast ligt mij bij dat Rubku, n.a.v. de repaint problemen die ik toen had, schreef dat hij zelf zoveel als mogelijk bij de maker kocht om dit soort problemen te voorkomen.dan klopt het niet wat je zegt
-
Rubku_NL
- Download Manager
- 6
- Gegeven waarderingen: 821 keren
- Ontvangen waarderingen: 1729 keren
SKTrains is een van de weinige uitzonderingen.
Hier voor zijn 2 reden:
* voorbeeld:
Edit: na onderzoek blijk dit alleen het geval te zijn met het Klassiek
Hier voor zijn 2 reden:
- 1. Er was een tijd dat de webwinkel op het punt stond te sluiten en dat de website niet goed functioneerde.
2. Bovendien zijn de producten bij Trainsim2017.nl over het algemeen een stuk goedkoper *
* voorbeeld:
AM Klassiek vol1 (série 05&06)
- bij SKTrains € 35.- incl btw
- bij Trainsim2017 € 20.-
Edit: na onderzoek blijk dit alleen het geval te zijn met het Klassiek