Performance Franse routes

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.

Moderator: Rubku_NL

Telefunken
5
Gegeven waarderingen: 87 keren
Ontvangen waarderingen: 19 keren

Performance Franse routes

Bericht door Telefunken »

Ik heb in de loop der jaren flink wat Franse routes geïnstalleerd.

Een aantal daarvan zijn vrijwel onspeelbaar (La Ligne du Nord, Reseau Nord Lorrain) vanwege de framerate, die vaak zo laag is dat zelfs de klok vertraagt.

Waaraan kan dit liggen? Ik heb 2 vermoedens: de Dominique bovenleiding en/of de JYM signal scripts. Mogelijk zijn er te grote texturen in de bovenleiding assets verwerkt?

Van de JYM seinen zijn inmiddels nieuwere versies verschenen die duidelijk performanter zijn volgens de handleiding. Maar hoe de oude TerLor/JYM seinen 1-op-1 door de nieuwe JYM26 te vervangen? Ik heb de auteur om uitleg gevraagd, maar mijn school Frans was waarschijnlijk niet voldoende, LOL.
Een heleboel blueprints hebben dezelfde naam en kunnen waarschijnlijk zó vervangen worden, maar de werking van de seinen wordt gemuteerd door 'pédales' en 'crocodiles' die er voor liggen en die dan ook allemaal vervangen moeten worden zodat de scripts correct op elkaar kunnen inwerken.

PS: de 'verloren' route La Rochelle-Saint Maixent(-Poitiers) is hier te downloaden: https://www.railsim-fr.com/forum/index. ... ent-233763 Een 5.2 GB Mega.nz download die 3 versies van de route bevat, inclusief een volledige route met JYM signalering en allerlei assets. Ik heb deze versie geïnstalleerd en het werkt naar behoren en de route is verder heel behoorlijk, verkanting, zig-zag, scenery. De LGVMed bovenleiding is hier gebruikt i.p.v. de freeware.
Zoals gewoonlijk bij deze routes moet je heel veel freeware assets installeren, en uiteindelijk blijkt er altijd wel iets te ontbreken. De auteur Alexis17 heeft TSC verlaten en al zijn werk offline gehaald.

PSS: als je het Duitse seinwezen al moeilijk vind, begin dan helemaal niet aan het Franse. Maar die imposante portalen met seinen, lichtbakken en borden zien er wel indrukwekkend uit.

Terug naar “Vragen”