Starten LINT

Hier vind je alle onderwerpen over rollend materieel die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Milco-NL
5
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Starten LINT

Bericht door Milco-NL »

Goedemiddag,

Zojuist heb ik de Duitse Lint aangekocht om, na het downloaden van de repaints, de diverse Nederlandse scenario's te rijden in de Achterhoek- en Twentelijnen. Alles is correct gedownload, maar hoe krijg ik de Lint gestart en kan ik alles correct zetten om uiteindelijk weg te rijden? Uiteraard heb ik de beschrijving goed gevolgd en op YouTube gekeken naar een video van Blivius92 waarin hij de trein start, maar op een of andere manier doe ik iets verkeerd.

Kan ik de trein starten middels de combinaties op het toetsenbord of dien ik enkele specifieke knoppen met de muis in de cabine om te zetten wat ik mogelijk over het hoofd zie? Noot: ik ben slechtziend, dus mogelijk zie ik iets uit de plaatjes niet correct. Deur openen met T en lichten voor/achter aan met H lukt ook (nog) niet. De sleutel correct omzetten e.d. heb ik uiteraard wel gewoon gedaan.

Zou iemand mij een beknopte beschrijving kunnen geven met welke knoppen/toetsen ik de trein "startklaar" kan maken? Ik probeerde een scenario te rijden van Zutphen naar Oldenzaal met de Blauwnet Lint. Uiteraard staat er op het spoor ernaast een Arriva GTW met zijn motor aan, dus dat maakt het wellicht extra lastig ;)

Alvast bedankt! :)

mkasthijs
5
Gegeven waarderingen: 2006 keren
Ontvangen waarderingen: 1930 keren

Re: Starten LINT

Bericht door mkasthijs »

Hey Milco,

Volgens mij kan ook de sleutel eruit. Zit die er wel in, anders gebeurt er sowieso niks ;)
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1

Milco-NL
5

Bericht door Milco-NL »

Uiteraard is de sleutel erin doen om de trein 'aan' te zetten het eerste wat ik doe. Daarna probeer ik de motor te starten met de knoppen in de cabine maar dat lukt niet, ook het licht aan (voor/achter) en deuren open met toetsenbord lukt niet.

Is er wellicht een (lange) toetsencombinatie om na het gebruik van de sleutel al deze handelingen met het toetsenbord uit te voeren? Dat geklooi met die knoppen in de cabine is leuk, maar mogelijk gaat daar iets mis omdat die niet altijd goed zichtbaar zijn...

Marc D.
4
Gegeven waarderingen: 284 keren
Ontvangen waarderingen: 1426 keren

Bericht door Marc D. »

Welke Duitse Lint heb je gekocht, die van Steam of van Railtraction? Anders eens het cache legen.

Milco-NL
5

Bericht door Milco-NL »

Ik heb 'm van Railtraction. Cache legen heb ik gedaan zonder resultaat vooralsnog; het lukt mij niet de trein te starten... Ook mijn toetsenbord lijkt niet te reageren met de Lint, wel gewoon bij alle andere treinen. Ik blijf op T drukken maar de deuren gaan maar niet open... alleen met de knop/schakelaar in de cabine...

Milko80
4
Gegeven waarderingen: 146 keren
Ontvangen waarderingen: 20 keren

Bericht door Milko80 »

Op de Duitse website rail-sim.de staan diverse topics m.b.t. jouw probleem. Tevens is er een Funktionsupdate patch te downloaden.

Wellicht vind je daar de oplossing.

Milco-NL
5

Bericht door Milco-NL »

Ah, iemand met (nagenoeg) dezelfde naam zie ik niet vaak. Wat toevallig! ;)

Dank, ik ga daar van de week een rondneuzen en kijken wat ik kan vinden! :)

Terug naar “Rollend materieel”