Frison objecten

Hier vind je alle onderwerpen over objecten die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Marklin »

Aha Frits langs dat spoor en ja ik snap hem volkomen, maar de een wil het achter een station toppie hebben (met liefst ronde pilaren) wat weinigen ooit zien, en een ander besteed daar minder aandacht aan waaronder ik om op die manier poly's te besparen. :stuck_out_tongue:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1710 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: Frison objecten

Bericht door mkasthijs »

Marklin schreef:
20 feb 2022, 15:44
Aha Frits langs dat spoor en ja ik snap hem volkomen, maar de een wil het achter een station toppie hebben (met liefst ronde pilaren) wat weinigen ooit zien, en een ander besteed daar minder aandacht aan waaronder ik om op die manier poly's te besparen. :stuck_out_tongue:
Die poly's mogen wat mij part ook lekker bespaard blijven hoor met vierkante palen.
Na de release van V4 kregen wij terecht feedback punten dat het plein van Groningen zeer kaal was. Dat was het ook.
Hiermee is dit lekker gevuld zo :)
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1302 keren
Ontvangen waarderingen: 8197 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Voortgang:

Het meeste gaat onder de grond, maar ik ben werkelijk benieuwd of dat in RW gaat lukken. :thinking:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 3):
rommy136rabby62Louke1968
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1710 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: Frison objecten

Bericht door mkasthijs »

:face_with_monocle: :astonished: :face_with_monocle: :astonished:
Holy shit....
This is a masterpiece, niet normaal! :smile: :smile: :loveit: :loveit:
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1302 keren
Ontvangen waarderingen: 8197 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Nu beschikbaar op mijn Google Drive en later ook via ChrisTrains en DutchSims:

Fietsenstalling Groningen CS
Bevat 5 trappen en 2 fiets ingangen.

Ik ben benieuwd of de routebouwers hier wat van kunnen bakken door het gebruik van één of meerdere Tunnel Decals, want alles van dit bouwwerk zit onder de grond. :sweat_smile:

Het gele loopvlak wat vlak ligt is exact de hoogte van het maaiveld!
Enkele lichtpunten aanbrengen geven een mooi effect door de dan beschikbare openingen denk ik. :thinking:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 4):
MarklinmkasthijsDanielLouke1968
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1710 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: Frison objecten

Bericht door mkasthijs »

Frison schreef:
22 feb 2022, 16:15
Ik ben benieuwd of de routebouwers hier wat van kunnen bakken door het gebruik van één of meerdere Tunnel Decals, want alles van dit bouwwerk zit onder de grond. :sweat_smile:
100% :smile: :smile:
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Marklin »

Heb even gauw gekeken, maar ik vermoed dat je 2 gaten ziet waar het gele omhoog loopt, dus aan de andere kant ook .....
Nu kan het zijn dat de betrokkene er zelf een muur neer zet of zo, maar zie bij 1 knipsel aan de linker zijde:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1302 keren
Ontvangen waarderingen: 8197 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Marklin schreef:
22 feb 2022, 17:10
Heb even gauw gekeken, maar ik vermoed dat je 2 gaten ziet waar het gele omhoog loopt.
Nu kan het zijn dat de betrokkene er zelf een muur neer zet of zo, maar zie bij 1 knipsel aan de linker zijde:
Teun,

Als je nou niet weet hoe het in werkelijkheid zit, geef dan geen commentaar.
Ik ga ook verder niet uitleggen hoe het zit, maar kijk eerst zelf eens ter plaatse. :wink:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Marklin »

Frison schreef:
22 feb 2022, 17:13
Als je nou niet weet hoe het in werkelijkheid zit, geef dan geen commentaar.
Oké, zoals je zegt waar bemoei ik mij eigenlijk mee. :zipper_mouth:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Frison
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1302 keren
Ontvangen waarderingen: 8197 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Sorry als mijn reactie wat bot overkomt, maar ik wil voor ik verder ga eerst van de route bouwers een reactie hebben :blush:

En die open zijkanten heb ik speciaal zo gelaten, evenals sommige andere zaken, om polys te besparen. Het object zoals het nu is, heeft er ongeveer 5000 en dat is redelijk, maar voor mij is het te veel.
De zijmuren die ontbreken, zijn eenvoudig door de route bouwers aan te brengen door het plaatsen van een beton muur. Je moet het zo zien, dat er eigenlijk een kelder gemaakt moet worden, waar dit object in past. :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Marklin »

Ja dat kan gebeuren als de beton nog niet is afgekoeld en er komt al zo'n mauwert voorbij.
Maar ik bedoelde eigenlijk dat schuine gat onder het maaiveld tot aan de keldervloer .. :zipper_mouth:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1302 keren
Ontvangen waarderingen: 8197 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Ja, daar zal een muur geplaatst moeten worden, vandaar dat ik aangeef dat er gewoon een kelder gemaakt moet worden, dan het object er in laten zakken. Het is dat ik zelf niet kundig genoeg ben, anders zou ik het wel even voordoen.

Maar nogmaals, zie het als een dichte doos net onder het maaiveld, dan gaat het vast lukken.

Het is trouwens een ...... object om te maken, zonder enig gegeven
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1302 keren
Ontvangen waarderingen: 8197 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Ach, met een beetje goeie wil gaat het passen.
Nogmaals, als de routebouwers het voor elkaar krijgen met de "kelder" is het helemaal compleet, zelfs Ome Loeks staat er fier bij. :joy:

Afbeelding
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
rabby62Louke1968
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1710 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: Frison objecten

Bericht door mkasthijs »

Frison schreef:
22 feb 2022, 17:42
Maar ik wil voor ik verder ga eerst van de route bouwers een reactie hebben :blush:
Hierbij. Het is geweldig! Een plaatje! Inclusief kelder! :D :smile: :smile: :loveit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 5):
FrisonMarklinTfNLDErabby62Louke1968
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1302 keren
Ontvangen waarderingen: 8197 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Dat ziet er mooi uit! :loveit:

Heb je nergens last van "Gaten" in de kelder, of heb je dat inderdaad opgevangen met een betonmuur?
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1710 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: Frison objecten

Bericht door mkasthijs »

Frison schreef:
22 feb 2022, 20:03
Heb je nergens last van "Gaten" in de kelder, of heb je dat inderdaad opgevangen met een betonmuur?
Op foto 2 staat een gat zie ik net. Dat heb ik zojuist direct gevuld met een betonmuur, opgelost! :ok_hand: :smile: :thumbsup:
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
Frison
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Marklin »

mkasthijs,
Zit hier geen zwart gat waar ik eerder op doelde, of zie ik dat geheel mis? (zie knipsel)
Zo te zien heb je een Christrains filler gebruikt voor de stoep en dat dekt een groot gedeelte af als muur maar naar onderen toe pakt hij dat niet mee.

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1710 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: Frison objecten

Bericht door mkasthijs »

Klopt Teun.
Is na de foto al gevuld met een betonnen muur.
De stoep van Chris ligt er ook als stoep, niet als muur.
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
Marklin
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
TfNLDE
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 apr 2020, 15:56
4
Gegeven waarderingen: 127 keren
Ontvangen waarderingen: 94 keren

Re: Frison objecten

Bericht door TfNLDE »

Het object zelf die door Frison gemaakt is, ziet er wel goed uit, dwz realistisch zoals in het echt. In het echt mag het van mij zsm verdwijnen, geen gezicht :rolling_eyes:
Deze gebruikers waarderen TfNLDE voor dit bericht (totaal 2):
Wadlopertjemkasthijs
Groeten,
Erwin

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1302 keren
Ontvangen waarderingen: 8197 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

W.I.P.

Naar aanleiding van deze opmerking: viewtopic.php?p=11930#p11930 krijg ik het schaamrood op de kaken. :blush: :blush: :blush:

Een stel simpele woningen, weliswaar uit 2014 (!) wat een verzachtende omstandigheid is, maar deze bestaat wel uit 1696 poly's en 8 (!) textures, waarvan een aantal zeer groot is. :nauseated_face:

Tot slot zitten er nog de nodige constructiefouten in, waardoor het er echt niet uitziet. :cry:

Ik ga deze dus zo snel als mogelijk aanpassen, dat spreekt voor zich.

Nog niet helemaal duidelijk hoe ik dat ga doen met publiceren, of toch in overleg met Chris het oudste en grootste scenery pakket aanpassen, of deze woningen als versie 2022 opnieuw uitbrengen.
In het eerste geval moet ik er goed op letten, dat het pivot point niet wijzigt tussen de oude en nieuwe versie, dan blijft alles netjes op zijn plaats en in het tweede geval moeten de routebouwers die gebruik gemaakt hebben van deze gedrochten, ze vervangen met bijvoorbeeld TSTools.

Persoonlijk denk ik dat de eerste optie de beste is, maar ik heb geen idee hoeveel deze woningen gebruikt zijn in de afgelopen jaren. Dit is dus nog in overweging, maar het staat vast de alle types gemoderniseerd gaan worden. :halo:

Oude:
Afbeelding

Nieuwe:
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
MarklinLouke1968
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Marklin »

Frison schreef:
26 feb 2022, 19:39
Nog niet helemaal duidelijk hoe ik dat ga doen met publiceren, of toch in overleg met Chris het oudste en grootste scenery pakket aanpassen, of deze woningen als versie 2022 opnieuw uitbrengen.
In het eerste geval moet ik er goed op letten, dat het pivot point niet wijzigt tussen de oude en nieuwe versie, dan blijft alles netjes op zijn plaats en in het tweede geval moeten de routebouwers die gebruik gemaakt hebben van deze gedrochten, ze vervangen met bijvoorbeeld TSTools.

Persoonlijk denk ik dat de eerste optie de beste is, maar ik heb geen idee hoeveel deze woningen gebruikt zijn in de afgelopen jaren. Dit is dus nog in overweging, maar het staat vast de alle types gemoderniseerd gaan worden.
Nou zo links en rechts zijn er door mij diverse gebruikt en dan de 3 t/m 6 variant.
Maar wat mij betreft zou ik de oude laten voor wat het is en dan een nieuwe versie, dan hoef je Chris er ook niet mee lastig te vallen.
En ja dat heeft andere bestand c.q. lijstnamen tot gevolg maar dat is niet anders en kan het op ons gemak ja dan nee omgezet worden met TS_Tools.
Mja zoals je al aangeeft, dan is het wel een must dat het pivot punt hetzelfde is anders is er kans dat de blokken bijv. overdwars komen te staan bij het omwisselen.
Afijn, heb het niet alleen voor het zeggen dus denk er maar eens over na, en/of iemand anders andere ideeën heeft. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1302 keren
Ontvangen waarderingen: 8197 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Na de renovatie, 315 Poly's en 3 kleine textures. :wink:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 3):
rommy136rabby62Louke1968
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Marklin »

Zeer fraai en heel wat anders dan de 1696 poly's en textures t.o.v. van de oude waar ik trouwens een zeer vette zwarte textures zag staan zoals je al zei. :ok_hand:

Is het na de mosterd ..., en niet geschoten is altijd mis, nog een optie om in de topgevels een (slaapkamer)raampje te zetten wat ik persoonlijk mooi vind en een onderbreking is van zo'n kale gevelmuur?
Dus iets van dit:
Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1302 keren
Ontvangen waarderingen: 8197 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Wat jij laat zien is een voorgevel, maar in mijn versie is het de zijgevel van een rijtjeshuis, dus zie je er niet zo veel van dacht ik, zeker als ze geschakeld gaan worden. :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Marklin »

Daar kan heel lang over gediscussieerd worden maar het ging dus om een raampje in de punt van een voor/zijgevel. :joy:
Tsja als ze geschakeld worden zie je daar natuurlijk geen raampje, maar je houd er altijd nog 2 over.
Mja je moet ze ook niet schakelen gezien de 1 en 3 t/m/ 6 woningen dus keuze genoeg kwa aantal van 1 blok.
Afijn, het is jou verbeter projectje dus ..... :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Terug naar “Objecten”