Frison objecten
-
- Berichten: 3474
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1946 keren
- Ontvangen waarderingen: 2208 keren
Re: Frison objecten
Aha Frits langs dat spoor en ja ik snap hem volkomen, maar de een wil het achter een station toppie hebben (met liefst ronde pilaren) wat weinigen ooit zien, en een ander besteed daar minder aandacht aan waaronder ik om op die manier poly's te besparen.
-
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 4
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1727 keren
- Ontvangen waarderingen: 1460 keren
Re: Frison objecten
Die poly's mogen wat mij part ook lekker bespaard blijven hoor met vierkante palen.
Na de release van V4 kregen wij terecht feedback punten dat het plein van Groningen zeer kaal was. Dat was het ook.
Hiermee is dit lekker gevuld zo
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
Voortgang:
Het meeste gaat onder de grond, maar ik ben werkelijk benieuwd of dat in RW gaat lukken.
Het meeste gaat onder de grond, maar ik ben werkelijk benieuwd of dat in RW gaat lukken.
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 3):
- rommy136 • rabby62 • Louke1968
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 4
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1727 keren
- Ontvangen waarderingen: 1460 keren
Re: Frison objecten
Holy shit....
This is a masterpiece, niet normaal!
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
Nu beschikbaar op mijn Google Drive en later ook via ChrisTrains en DutchSims:
Fietsenstalling Groningen CS
Bevat 5 trappen en 2 fiets ingangen.
Ik ben benieuwd of de routebouwers hier wat van kunnen bakken door het gebruik van één of meerdere Tunnel Decals, want alles van dit bouwwerk zit onder de grond.
Het gele loopvlak wat vlak ligt is exact de hoogte van het maaiveld!
Enkele lichtpunten aanbrengen geven een mooi effect door de dan beschikbare openingen denk ik.
Fietsenstalling Groningen CS
Bevat 5 trappen en 2 fiets ingangen.
Ik ben benieuwd of de routebouwers hier wat van kunnen bakken door het gebruik van één of meerdere Tunnel Decals, want alles van dit bouwwerk zit onder de grond.
Het gele loopvlak wat vlak ligt is exact de hoogte van het maaiveld!
Enkele lichtpunten aanbrengen geven een mooi effect door de dan beschikbare openingen denk ik.
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 4):
- Marklin • mkasthijs • Daniel • Louke1968
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 4
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1727 keren
- Ontvangen waarderingen: 1460 keren
-
- Berichten: 3474
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1946 keren
- Ontvangen waarderingen: 2208 keren
Re: Frison objecten
Heb even gauw gekeken, maar ik vermoed dat je 2 gaten ziet waar het gele omhoog loopt, dus aan de andere kant ook .....
Nu kan het zijn dat de betrokkene er zelf een muur neer zet of zo, maar zie bij 1 knipsel aan de linker zijde:
Nu kan het zijn dat de betrokkene er zelf een muur neer zet of zo, maar zie bij 1 knipsel aan de linker zijde:
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
Teun,
Als je nou niet weet hoe het in werkelijkheid zit, geef dan geen commentaar.
Ik ga ook verder niet uitleggen hoe het zit, maar kijk eerst zelf eens ter plaatse.
-
- Berichten: 3474
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1946 keren
- Ontvangen waarderingen: 2208 keren
Re: Frison objecten
Oké, zoals je zegt waar bemoei ik mij eigenlijk mee.
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
- Frison
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
Sorry als mijn reactie wat bot overkomt, maar ik wil voor ik verder ga eerst van de route bouwers een reactie hebben
En die open zijkanten heb ik speciaal zo gelaten, evenals sommige andere zaken, om polys te besparen. Het object zoals het nu is, heeft er ongeveer 5000 en dat is redelijk, maar voor mij is het te veel.
De zijmuren die ontbreken, zijn eenvoudig door de route bouwers aan te brengen door het plaatsen van een beton muur. Je moet het zo zien, dat er eigenlijk een kelder gemaakt moet worden, waar dit object in past.
En die open zijkanten heb ik speciaal zo gelaten, evenals sommige andere zaken, om polys te besparen. Het object zoals het nu is, heeft er ongeveer 5000 en dat is redelijk, maar voor mij is het te veel.
De zijmuren die ontbreken, zijn eenvoudig door de route bouwers aan te brengen door het plaatsen van een beton muur. Je moet het zo zien, dat er eigenlijk een kelder gemaakt moet worden, waar dit object in past.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 3474
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1946 keren
- Ontvangen waarderingen: 2208 keren
Re: Frison objecten
Ja dat kan gebeuren als de beton nog niet is afgekoeld en er komt al zo'n mauwert voorbij.
Maar ik bedoelde eigenlijk dat schuine gat onder het maaiveld tot aan de keldervloer ..
Maar ik bedoelde eigenlijk dat schuine gat onder het maaiveld tot aan de keldervloer ..
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
Ja, daar zal een muur geplaatst moeten worden, vandaar dat ik aangeef dat er gewoon een kelder gemaakt moet worden, dan het object er in laten zakken. Het is dat ik zelf niet kundig genoeg ben, anders zou ik het wel even voordoen.
Maar nogmaals, zie het als een dichte doos net onder het maaiveld, dan gaat het vast lukken.
Het is trouwens een ...... object om te maken, zonder enig gegeven
Maar nogmaals, zie het als een dichte doos net onder het maaiveld, dan gaat het vast lukken.
Het is trouwens een ...... object om te maken, zonder enig gegeven
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
Ach, met een beetje goeie wil gaat het passen.
Nogmaals, als de routebouwers het voor elkaar krijgen met de "kelder" is het helemaal compleet, zelfs Ome Loeks staat er fier bij.
Nogmaals, als de routebouwers het voor elkaar krijgen met de "kelder" is het helemaal compleet, zelfs Ome Loeks staat er fier bij.
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
- rabby62 • Louke1968
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 4
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1727 keren
- Ontvangen waarderingen: 1460 keren
Re: Frison objecten
Hierbij. Het is geweldig! Een plaatje! Inclusief kelder!
- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 5):
- Frison • Marklin • TfNLDE • rabby62 • Louke1968
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
Dat ziet er mooi uit!
Heb je nergens last van "Gaten" in de kelder, of heb je dat inderdaad opgevangen met een betonmuur?
Heb je nergens last van "Gaten" in de kelder, of heb je dat inderdaad opgevangen met een betonmuur?
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 4
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1727 keren
- Ontvangen waarderingen: 1460 keren
Re: Frison objecten
Op foto 2 staat een gat zie ik net. Dat heb ik zojuist direct gevuld met een betonmuur, opgelost!
- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
- Frison
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5
-
- Berichten: 3474
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1946 keren
- Ontvangen waarderingen: 2208 keren
Re: Frison objecten
mkasthijs,
Zit hier geen zwart gat waar ik eerder op doelde, of zie ik dat geheel mis? (zie knipsel)
Zo te zien heb je een Christrains filler gebruikt voor de stoep en dat dekt een groot gedeelte af als muur maar naar onderen toe pakt hij dat niet mee.
Zit hier geen zwart gat waar ik eerder op doelde, of zie ik dat geheel mis? (zie knipsel)
Zo te zien heb je een Christrains filler gebruikt voor de stoep en dat dekt een groot gedeelte af als muur maar naar onderen toe pakt hij dat niet mee.
-
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 4
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1727 keren
- Ontvangen waarderingen: 1460 keren
Re: Frison objecten
Klopt Teun.
Is na de foto al gevuld met een betonnen muur.
De stoep van Chris ligt er ook als stoep, niet als muur.
Is na de foto al gevuld met een betonnen muur.
De stoep van Chris ligt er ook als stoep, niet als muur.
- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
- Marklin
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 12 apr 2020, 15:56
- 4
- Gegeven waarderingen: 127 keren
- Ontvangen waarderingen: 94 keren
Re: Frison objecten
Het object zelf die door Frison gemaakt is, ziet er wel goed uit, dwz realistisch zoals in het echt. In het echt mag het van mij zsm verdwijnen, geen gezicht
- Deze gebruikers waarderen TfNLDE voor dit bericht (totaal 2):
- Wadlopertje • mkasthijs
Groeten,
Erwin
Erwin
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
W.I.P.
Naar aanleiding van deze opmerking: viewtopic.php?p=11930#p11930 krijg ik het schaamrood op de kaken.
Een stel simpele woningen, weliswaar uit 2014 (!) wat een verzachtende omstandigheid is, maar deze bestaat wel uit 1696 poly's en 8 (!) textures, waarvan een aantal zeer groot is.
Tot slot zitten er nog de nodige constructiefouten in, waardoor het er echt niet uitziet.
Ik ga deze dus zo snel als mogelijk aanpassen, dat spreekt voor zich.
Nog niet helemaal duidelijk hoe ik dat ga doen met publiceren, of toch in overleg met Chris het oudste en grootste scenery pakket aanpassen, of deze woningen als versie 2022 opnieuw uitbrengen.
In het eerste geval moet ik er goed op letten, dat het pivot point niet wijzigt tussen de oude en nieuwe versie, dan blijft alles netjes op zijn plaats en in het tweede geval moeten de routebouwers die gebruik gemaakt hebben van deze gedrochten, ze vervangen met bijvoorbeeld TSTools.
Persoonlijk denk ik dat de eerste optie de beste is, maar ik heb geen idee hoeveel deze woningen gebruikt zijn in de afgelopen jaren. Dit is dus nog in overweging, maar het staat vast de alle types gemoderniseerd gaan worden.
Oude:
Nieuwe:
Naar aanleiding van deze opmerking: viewtopic.php?p=11930#p11930 krijg ik het schaamrood op de kaken.
Een stel simpele woningen, weliswaar uit 2014 (!) wat een verzachtende omstandigheid is, maar deze bestaat wel uit 1696 poly's en 8 (!) textures, waarvan een aantal zeer groot is.
Tot slot zitten er nog de nodige constructiefouten in, waardoor het er echt niet uitziet.
Ik ga deze dus zo snel als mogelijk aanpassen, dat spreekt voor zich.
Nog niet helemaal duidelijk hoe ik dat ga doen met publiceren, of toch in overleg met Chris het oudste en grootste scenery pakket aanpassen, of deze woningen als versie 2022 opnieuw uitbrengen.
In het eerste geval moet ik er goed op letten, dat het pivot point niet wijzigt tussen de oude en nieuwe versie, dan blijft alles netjes op zijn plaats en in het tweede geval moeten de routebouwers die gebruik gemaakt hebben van deze gedrochten, ze vervangen met bijvoorbeeld TSTools.
Persoonlijk denk ik dat de eerste optie de beste is, maar ik heb geen idee hoeveel deze woningen gebruikt zijn in de afgelopen jaren. Dit is dus nog in overweging, maar het staat vast de alle types gemoderniseerd gaan worden.
Oude:
Nieuwe:
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
- Marklin • Louke1968
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 3474
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1946 keren
- Ontvangen waarderingen: 2208 keren
Re: Frison objecten
Nou zo links en rechts zijn er door mij diverse gebruikt en dan de 3 t/m 6 variant.Frison schreef: ↑26 feb 2022, 19:39Nog niet helemaal duidelijk hoe ik dat ga doen met publiceren, of toch in overleg met Chris het oudste en grootste scenery pakket aanpassen, of deze woningen als versie 2022 opnieuw uitbrengen.
In het eerste geval moet ik er goed op letten, dat het pivot point niet wijzigt tussen de oude en nieuwe versie, dan blijft alles netjes op zijn plaats en in het tweede geval moeten de routebouwers die gebruik gemaakt hebben van deze gedrochten, ze vervangen met bijvoorbeeld TSTools.
Persoonlijk denk ik dat de eerste optie de beste is, maar ik heb geen idee hoeveel deze woningen gebruikt zijn in de afgelopen jaren. Dit is dus nog in overweging, maar het staat vast de alle types gemoderniseerd gaan worden.
Maar wat mij betreft zou ik de oude laten voor wat het is en dan een nieuwe versie, dan hoef je Chris er ook niet mee lastig te vallen.
En ja dat heeft andere bestand c.q. lijstnamen tot gevolg maar dat is niet anders en kan het op ons gemak ja dan nee omgezet worden met TS_Tools.
Mja zoals je al aangeeft, dan is het wel een must dat het pivot punt hetzelfde is anders is er kans dat de blokken bijv. overdwars komen te staan bij het omwisselen.
Afijn, heb het niet alleen voor het zeggen dus denk er maar eens over na, en/of iemand anders andere ideeën heeft.
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
Na de renovatie, 315 Poly's en 3 kleine textures.
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 3):
- rommy136 • rabby62 • Louke1968
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 3474
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1946 keren
- Ontvangen waarderingen: 2208 keren
Re: Frison objecten
Zeer fraai en heel wat anders dan de 1696 poly's en textures t.o.v. van de oude waar ik trouwens een zeer vette zwarte textures zag staan zoals je al zei.
Is het na de mosterd ..., en niet geschoten is altijd mis, nog een optie om in de topgevels een (slaapkamer)raampje te zetten wat ik persoonlijk mooi vind en een onderbreking is van zo'n kale gevelmuur?
Dus iets van dit:
Is het na de mosterd ..., en niet geschoten is altijd mis, nog een optie om in de topgevels een (slaapkamer)raampje te zetten wat ik persoonlijk mooi vind en een onderbreking is van zo'n kale gevelmuur?
Dus iets van dit:
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
Wat jij laat zien is een voorgevel, maar in mijn versie is het de zijgevel van een rijtjeshuis, dus zie je er niet zo veel van dacht ik, zeker als ze geschakeld gaan worden.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 3474
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1946 keren
- Ontvangen waarderingen: 2208 keren
Re: Frison objecten
Daar kan heel lang over gediscussieerd worden maar het ging dus om een raampje in de punt van een voor/zijgevel.
Tsja als ze geschakeld worden zie je daar natuurlijk geen raampje, maar je houd er altijd nog 2 over.
Mja je moet ze ook niet schakelen gezien de 1 en 3 t/m/ 6 woningen dus keuze genoeg kwa aantal van 1 blok.
Afijn, het is jou verbeter projectje dus .....
Tsja als ze geschakeld worden zie je daar natuurlijk geen raampje, maar je houd er altijd nog 2 over.
Mja je moet ze ook niet schakelen gezien de 1 en 3 t/m/ 6 woningen dus keuze genoeg kwa aantal van 1 blok.
Afijn, het is jou verbeter projectje dus .....