Dutch classic NS 1200 opstarten ?
Moderator: Rubku_NL
-
Napoleon1963
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 23 feb 2024, 18:19
- 2
- Locatie: Goes
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Dutch classic NS 1200 opstarten ?
Goedenavond.
Ik probeer al een geruime tijd de 1200 van dutch classis te rijden.
Maar ik krijg met geen mogelijkheid, de stroom afnemers naar boven.
Heb al verschillende tutorials, beken op YouTube.
Het exact zo gedaan maar helaas.
Wat di\oe ik verkeerd ?
Ik probeer al een geruime tijd de 1200 van dutch classis te rijden.
Maar ik krijg met geen mogelijkheid, de stroom afnemers naar boven.
Heb al verschillende tutorials, beken op YouTube.
Het exact zo gedaan maar helaas.
Wat di\oe ik verkeerd ?
-
RobertF68
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 26 feb 2021, 14:34
- 5
- Gegeven waarderingen: 337 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Dutch classic NS 1200 opstarten ?
Welke versie wil je opstarten? De originele DC versie of de Enhancement Pack versie met ATB?
Bij de originele DC versie moet je eerst de stuurstroom inschakelen met de PageDown toets, voor de Enhancement Pack versie is dat de End toets. Stroomafnemers is met P en Shift-P toetsen.
Verder geeft dit filmpje nuttige info:
Bij de originele DC versie moet je eerst de stuurstroom inschakelen met de PageDown toets, voor de Enhancement Pack versie is dat de End toets. Stroomafnemers is met P en Shift-P toetsen.
Verder geeft dit filmpje nuttige info:
- Deze gebruikers waarderen RobertF68 voor dit bericht:
- rabby62
-
Napoleon1963
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 23 feb 2024, 18:19
- 2
- Locatie: Goes
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: Dutch classic NS 1200 opstarten ?
Het is de originele va DC simpele modus.
In de cab heb ik ook die hoofd schakelaar omgezet.
Maar er gaat ook maar een wijzer van de luchtdruk omhoog.
Filmpje ook al tig keer afgespeeld, en exact zo gedaan maar helaas.
In de cab heb ik ook die hoofd schakelaar omgezet.
Maar er gaat ook maar een wijzer van de luchtdruk omhoog.
Filmpje ook al tig keer afgespeeld, en exact zo gedaan maar helaas.
-
RobertF68
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 26 feb 2021, 14:34
- 5
- Gegeven waarderingen: 337 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Dutch classic NS 1200 opstarten ?
Dat filmpje is als je in Expert mode wilt rijden, in de Simple mode is het voor zover ik me kan herinneren gewoon de P en Shift-P toets, alleen moet je de lok even een paar seconden geven voor hij echt operationeel is en je de toets van de pantograaf kunt indrukken.
-
Dwarsligger
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
- 6
- Gegeven waarderingen: 131 keren
- Ontvangen waarderingen: 1069 keren
Re: Dutch classic NS 1200 opstarten ?
Robert... Jij moet deze toch zeker herkennen.
Vraagje: Is een van de volgende dingen bij jou het geval?
- Je verhuist je TS map naar een nieuwe Windows
- Je hebt bestanden gewist in de content, PackageInfo, en/of root mappen
- Je hebt het materieel niet uit officiële bron gedownload
DutchClassics gebruikt namelijk een trucje. Bij de installatie plaatst het een aantal bestanden op een aantal verschillende locaties, in je TS map, maar ook in diverse Windows mappen. Missen een of meer van deze dan gaat de stroomafnemer niet omhoog.
Dit probleem zie je dus vaak opduiken bij mensen die hun TS map naar een nieuwe Windows kopiëren. En bij boefkes.
Vraagje: Is een van de volgende dingen bij jou het geval?
- Je verhuist je TS map naar een nieuwe Windows
- Je hebt bestanden gewist in de content, PackageInfo, en/of root mappen
- Je hebt het materieel niet uit officiële bron gedownload
DutchClassics gebruikt namelijk een trucje. Bij de installatie plaatst het een aantal bestanden op een aantal verschillende locaties, in je TS map, maar ook in diverse Windows mappen. Missen een of meer van deze dan gaat de stroomafnemer niet omhoog.
Dit probleem zie je dus vaak opduiken bij mensen die hun TS map naar een nieuwe Windows kopiëren. En bij boefkes.
- Deze gebruikers waarderen Dwarsligger voor dit bericht (totaal 2):
- denisJura • Kcalk_04
-
simonewerro
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
- 6
- Gegeven waarderingen: 94 keren
- Ontvangen waarderingen: 145 keren
Re: Dutch classic NS 1200 opstarten ?
als je het pakket idd verplaatst dan dien je het opnieuw te installeren, incl de registratiecode. Ik ben ook al eens tegen dit probleem aangelopen en dat was te verhelpen met een nieuwe installatie.
-
Napoleon1963
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 23 feb 2024, 18:19
- 2
- Locatie: Goes
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: Dutch classic NS 1200 opstarten ?
ik heb inderdaad bestanden gewist in content.
Dan zal ik het eens opnieuw installeren.
Kijken of dat het probleem oplost.
Bedankt voor jullie reactie
Dan zal ik het eens opnieuw installeren.
Kijken of dat het probleem oplost.
Bedankt voor jullie reactie
-
Napoleon1963
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 23 feb 2024, 18:19
- 2
- Locatie: Goes
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: Dutch classic NS 1200 opstarten ?
Topic mag sluiten.
de loc doet het er ontbraken een paar bestanden
dank voor jullie hulp
de loc doet het er ontbraken een paar bestanden
dank voor jullie hulp
