Dutch classic NS 1200 opstarten ?

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.

Moderator: Rubku_NL

Gebruikersavatar
Napoleon1963
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 feb 2024, 18:19
2
Locatie: Goes
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Dutch classic NS 1200 opstarten ?

Bericht door Napoleon1963 »

Goedenavond.
Ik probeer al een geruime tijd de 1200 van dutch classis te rijden.
Maar ik krijg met geen mogelijkheid, de stroom afnemers naar boven.
Heb al verschillende tutorials, beken op YouTube.
Het exact zo gedaan maar helaas.
Wat di\oe ik verkeerd ?

RobertF68
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 feb 2021, 14:34
5
Gegeven waarderingen: 337 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: Dutch classic NS 1200 opstarten ?

Bericht door RobertF68 »

Welke versie wil je opstarten? De originele DC versie of de Enhancement Pack versie met ATB?
Bij de originele DC versie moet je eerst de stuurstroom inschakelen met de PageDown toets, voor de Enhancement Pack versie is dat de End toets. Stroomafnemers is met P en Shift-P toetsen.

Verder geeft dit filmpje nuttige info:
Deze gebruikers waarderen RobertF68 voor dit bericht:
rabby62

Gebruikersavatar
Napoleon1963
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 feb 2024, 18:19
2
Locatie: Goes
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Dutch classic NS 1200 opstarten ?

Bericht door Napoleon1963 »

Het is de originele va DC simpele modus.
In de cab heb ik ook die hoofd schakelaar omgezet.
Maar er gaat ook maar een wijzer van de luchtdruk omhoog.
Filmpje ook al tig keer afgespeeld, en exact zo gedaan maar helaas.

RobertF68
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 feb 2021, 14:34
5
Gegeven waarderingen: 337 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: Dutch classic NS 1200 opstarten ?

Bericht door RobertF68 »

Dat filmpje is als je in Expert mode wilt rijden, in de Simple mode is het voor zover ik me kan herinneren gewoon de P en Shift-P toets, alleen moet je de lok even een paar seconden geven voor hij echt operationeel is en je de toets van de pantograaf kunt indrukken.

Gebruikersavatar
Dwarsligger
Berichten: 356
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
6
Gegeven waarderingen: 131 keren
Ontvangen waarderingen: 1069 keren

Re: Dutch classic NS 1200 opstarten ?

Bericht door Dwarsligger »

Robert... Jij moet deze toch zeker herkennen.

Vraagje: Is een van de volgende dingen bij jou het geval?

- Je verhuist je TS map naar een nieuwe Windows
- Je hebt bestanden gewist in de content, PackageInfo, en/of root mappen
- Je hebt het materieel niet uit officiële bron gedownload 🏴‍☠️

DutchClassics gebruikt namelijk een trucje. Bij de installatie plaatst het een aantal bestanden op een aantal verschillende locaties, in je TS map, maar ook in diverse Windows mappen. Missen een of meer van deze dan gaat de stroomafnemer niet omhoog.

Dit probleem zie je dus vaak opduiken bij mensen die hun TS map naar een nieuwe Windows kopiëren. En bij boefkes. :wink:
Deze gebruikers waarderen Dwarsligger voor dit bericht (totaal 2):
denisJuraKcalk_04

simonewerro
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
6
Gegeven waarderingen: 94 keren
Ontvangen waarderingen: 145 keren

Re: Dutch classic NS 1200 opstarten ?

Bericht door simonewerro »

als je het pakket idd verplaatst dan dien je het opnieuw te installeren, incl de registratiecode. Ik ben ook al eens tegen dit probleem aangelopen en dat was te verhelpen met een nieuwe installatie.

Gebruikersavatar
Napoleon1963
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 feb 2024, 18:19
2
Locatie: Goes
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Dutch classic NS 1200 opstarten ?

Bericht door Napoleon1963 »

ik heb inderdaad bestanden gewist in content.
Dan zal ik het eens opnieuw installeren.
Kijken of dat het probleem oplost.
Bedankt voor jullie reactie

Gebruikersavatar
Napoleon1963
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 feb 2024, 18:19
2
Locatie: Goes
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Dutch classic NS 1200 opstarten ?

Bericht door Napoleon1963 »

Topic mag sluiten.
de loc doet het er ontbraken een paar bestanden
dank voor jullie hulp

Terug naar “Vragen”