NS omroeper generator

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
RailAway
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2024, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

NS omroeper generator

Bericht door RailAway »

Beste forum leden,

Voor een act van een carnavalswagen ben ik op zoek naar een tool of generator die een eigen tekst uit kan laten spreken door de NS omroeper (of het er in ieder geval sterk op kan laten lijken). Kan iemand me hier verder helpen? Hoor het graag! :smile:

Gebruikersavatar
Danddddzzz
Berichten: 156
Lid geworden op: 22 jun 2020, 13:59
3
Locatie: Limburg
Gegeven waarderingen: 80 keren
Ontvangen waarderingen: 35 keren

Re: NS omroeper generator

Bericht door Danddddzzz »

Je kan hier het RIS (Reizigers Informatie Systeem) downloaden, maar houdt er rekening mee dat dat programma verouderd is en dat het alleen de omroepsstem van de SGMm en de SLT bevat: viewtopic.php?f=55&t=2219

Ik kan ook acepela aanraden. Die bevat de tekst to speech stemmen van onder andere Jasmijn en Tessa. Houdt daar rekening mee dat je die stemmen moet kopen, maar je er ook een demo mee kan doen: https://www.acapela-group.com/demos/
Geniet altijd van het leven en van de ritten die je maakt.
Always enjoy life and enjoy the services you drive.

Gebruikersavatar
MatGames38
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 apr 2022, 19:39
2
Locatie: Broabant
Gegeven waarderingen: 29 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: NS omroeper generator

Bericht door MatGames38 »

Als aanvulling op de acepela-group versie is er ook een andere versie beschikbaar: https://acapela-box.com/AcaBox/index.php

Hierbij hoef je enkel een gratis account aan te maken en kan je daardoor demo's horen zonder achtergrond geluid. Deze geluiden moet je officieel kopen, maar je kan de geluiden ook gewoon opnemen met programma's zoals OBS. Let op, deze versie van Acapela is te gebruiken tot 30 juni, waarna deze site waarschijnlijk niet meer zal werken.

Mvg Mat
:wave:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3466
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1944 keren
Ontvangen waarderingen: 2206 keren

Re: NS omroeper generator

Bericht door Marklin »

Hmm, als dit zo is en ze per 1 juli stoppen dan begint er toch niemand meer aan?, ofwel weggegooid geld ... :thinking:
Afbeelding

Prettige reis

CraftyJayden
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2022, 16:44
1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: NS omroeper generator

Bericht door CraftyJayden »

Je kan al geen account meer aanmaken enzo en z'n dinges kopen is ook al stopgezet dus heel ver kom je zoizo niet

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3466
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1944 keren
Ontvangen waarderingen: 2206 keren

Re: NS omroeper generator

Bericht door Marklin »

Oké ..., dan hebben dus de berichten over Acepela weinig zin als je sowieso geen account meer kunt aanmaken. :frowning:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
MatGames38
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 apr 2022, 19:39
2
Locatie: Broabant
Gegeven waarderingen: 29 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: NS omroeper generator

Bericht door MatGames38 »

Jullie hebben idd gelijk dat je bij acapela geen account meer aan kunt maken. Het werkt dus enkel nog voor mensen die al een account hebben.

Wat eventueel wel een mogelijkheid is maar wel meer werk vereist is het opnemen van geluiden doormiddel van OBS van de sample die beschikbaar is op deze site, het door een van de vele background noice removers te gooien die beschikbaar zijn op het internet en dat te gebruiken als omroep. Dit is alleen wat meer werk en vereist wellicht wat oefening.

Mvg. Mat
:wave:

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2854
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1306 keren
Ontvangen waarderingen: 8199 keren

Re: NS omroeper generator

Bericht door Frison »

Ik heb deze al eens eerder opgegeven:

https://freetts.com/Text-to-Speech/DutchTTS#ads

Werkt ook goed en is gratis en eenvoudig.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

treinspotter_dylan
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2020, 19:04
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: NS omroeper generator

Bericht door treinspotter_dylan »

RailAway schreef:
12 jan 2024, 09:46
Beste forum leden,

Voor een act van een carnavalswagen ben ik op zoek naar een tool of generator die een eigen tekst uit kan laten spreken door de NS omroeper (of het er in ieder geval sterk op kan laten lijken). Kan iemand me hier verder helpen? Hoor het graag! :smile:
Wij bij OVO NL hebben iemand in ons team zitten die een voicechanger heeft gebruikt op de Tessa stem zodat de stem veranderd werd naar Karin van as.
Vanaf 00:39 is onze custom outro te horen.

https://youtu.be/n57KZULg0VM?si=adGThC2zfFFNEe0g

Ik kan proberen hem over te halen om een custem iets te makrn voor jou als je mij een Pm zou willen sturen met het precieze wat jullie willen dan kan ik het proberen.

treinspotter_dylan
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2020, 19:04
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: NS omroeper generator

Bericht door treinspotter_dylan »

MatGames38 schreef:
12 jan 2024, 15:27
Jullie hebben idd gelijk dat je bij acapela geen account meer aan kunt maken. Het werkt dus enkel nog voor mensen die al een account hebben.

Wat eventueel wel een mogelijkheid is maar wel meer werk vereist is het opnemen van geluiden doormiddel van OBS van de sample die beschikbaar is op deze site, het door een van de vele background noice removers te gooien die beschikbaar zijn op het internet en dat te gebruiken als omroep. Dit is alleen wat meer werk en vereist wellicht wat oefening.

Mvg. Mat
Als je het volgende doet dan heb je sws geen background sounds:

.
Leeg laten
Text hier
Deze gebruikers waarderen treinspotter_dylan voor dit bericht:
MatGames38

Terug naar “Vragen”