

Deze inhoud is alleen te zien voor ingelogde gebruikers.

In de zomermaanden van de 2e helft van de jaren 80 reed de NS op de zaterdagen extra treinen naar Valkenburg. De regio Zuid Limburg in en om de Parkstad regio is tot nu toe nog steeds een populaire vakantiebestemming in de voormalige kolenmijn industrie regio. Er zijn ook veel campings en bungalow parken en hotels in deze regio. Het enorme heuvellandschap is zeer bijzonder in Nederland. Om de drukte in de zomer maanden op te vangen reed NS op de zaterdagen extra treinen vanuit Zwolle, Den Haag en Amsterdam naar Valkenburg en omgekeerd. Daarnaast liet NS in de ochtend en later op de middag enkele Intercity's uit Zandvoort naar Maastricht en Heerlen van de 800 en 900 serie na kopmaken doorrijden naar Valkenburg en gingen dan als materieel rit naar Heerlen opstel of naar Maastricht opstel. Al deze treinen maakten deel uit van de zogenaamde Valkenburg expressen.
In dit scenario rijdt u trein 6244 van Valkenburg naar Zwolle. Het bijzonder van trein 6244 is dat deze trein standaard van Maandag tot en met Zaterdag rijdt als stoptrein van Roermond vertrek 12:41 naar Nijmegen aankomst 14:09 uur. In de zomermaanden rijdt trein 6244 op zaterdag als Valkenburgexpres en begin de rit in Valkenburg. Vanuit Valkenburg rijdt trein 6244 over de Miljoenenlijntje naar Heerlen met alleen een stop op Simpelveld, en Kerkrade Centrum. Na een korte stop op Heerlen rijdt trein 6244 zonder tussenstop helemaal door naar Roermond. Te Roermond pakt trein 6244 om 12:41 uur zijn dagelijkse taak als stoptrein naar Nijmegen na aankomst te Nijmegen, gaat het dan als sneltrein door naar Zwolle en stopt onderweg alleen nog maar op station Arnhem, Zutphen en Deventer. In dit eerste deel rijdt trein 6244 van Valkenburg tot Roermond. Na Roermond rijdt u nog een klein stukje door tot einde route waar het deel 1 zal eindigen. Via de Maaslijn gaat het verder via Venlo naar Nijmegen.
Dit is een realistische scenario. Alle reizigerstreinen in dit scenario rijden volgens de echte zaterdagdienstregeling van 31 mei 1987 tot en met 28 mei1988
Goederentreinen in het scenario zijn fictief. Ook is er zo veel mogelijk de juiste type treinen zo ver het in TSC mogelijk is ingezet. Dit betekend dat er ook materieel van Dutch Classics in zit wat voor sommige computers misschien te zwaar kan zijn wat geheugen betreft.

In the summer months of the second half of the 80s, the NS ran extra trains to Valkenburg on Saturdays. The South Limburg region in and around the Parkstad region is still a popular holiday destination in the former coal mining industry region. There are also many campsites and bungalow parks and hotels in this region. The enormous hilly landscape is very special in the Netherlands. In order to accommodate the crowds in the summer months, NS ran extra trains from Zwolle, The Hague and Amsterdam to Valkenburg and vice versa on Saturdays. In addition, NS had several Intercity trains from Zandvoort to Maastricht and Heerlen of the 800 and 900 series continue to Valkenburg in the morning and later in the afternoon after being turned around and then went as material ride to Heerlen staging or to Maastricht staging. All these trains were part of the so-called Valkenburg expresses.
In this scenario, you are driving train 6244 from Valkenburg to Zwolle. The special thing about train 6244 is that this train runs as a regular stop train from Monday to Saturday from Roermond, departure 12:41 to Nijmegen, arrival 14:09. During the summer months, train 6244 runs on Saturdays as the Valkenburg Express and starts its journey in Valkenburg. From Valkenburg, train 6244 runs over the Miljoenenlijntje to Heerlen, only stopping at Simpelveld and Kerkrade Centrum. After a short stop at Heerlen, train 6244 continues all the way to Roermond without a stop. In Roermond, train 6244 takes its daily task as a stop train to Nijmegen at 12:41. After arriving in Nijmegen, it then continues as an express train to Zwolle and only stops at Arnhem, Zutphen and Deventer stations along the way. In this first part, train 6244 runs from Valkenburg to Roermond. After Roermond, you continue for a short distance to the end of the route, where part 1 will end. Via the Maaslijn it continues via Venlo to Nijmegen.
This is a realistic scenario. All passenger trains in this scenario run according to the real Saturday timetable from 31 May 1987 to 28 May 1988.
Freight trains in the scenario are fictitious. Also, as much as possible the right type of trains have been used as far as possible in TSC. This means that there is also material from Dutch Classics in it, which may be too heavy for some computers in terms of memory.
Benodigde addons / Required addons:
Armstrong Powerhouse:
- Sky & Weather Enhancement Pack v2.0 (optioneel) [niet geschikt voor v1.0]
Christrains:
- NS 2200
- NS FCCPPS
- NS ICMm
- NS Koppelwagen
- NS Mat64
- NS mP3000
- NS mP3000 PTT Paint Pack
- NS Station Objects & Scenery
DCR:
- DCR 16-17-1800 Repaint Pack v5.0
Dutch-Classics:
- Dutch Classics 3 - NS Locserie 1200
DutchSims:
- [DD] NS Mat '64 Repaint Pack v3.1 (DutchDriver)
- NL Personen 80s-90sr (Marc D)
- NS Plan U 2.0 (MarcD)
- NS Plan W V3.1 (MarcD)
RailTraction:
- NS 1800
Railworks-Austria:
- Bauzugwaggons V010924_1 (Pietmaniack)
SimTogether:
- NS ICR-rijtuigen V1.1 (Quinzeedied)
- QD NS 1100 + update 1.0 (Quinzeedied)
Steam:
- European / US Loco & Asset Pack
wilburgraphics.com:
- NS 5/600 (Modernized) v1.7
zwnl.jimdofree.com:
- NS Mat64 Plan V Delta Lloyd
- NS Mat64 Plan V Siemens
In-game: [1987 - NS] 6244 Valkenburg - Zwolle Deel 1
Beginpunt: Valkenburg
Eindpunt: Roermond
Spelerstrein: NS PlanU2-6 ABK
Scenariodatum: 01 juli 1987
Begintijd: 11:20 uur
Duur: 85 minuten
Seizoen: Summer
Moeilijkheid: 2/5
Bestandstype: .rwp